Gå til innhold

Mia83s bryllupsdagbok :)


mia83

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært litt fraværende noen dager. Har hatt så utrolig mye å gjøre med jobbing, besøk, bursdager og ikke minst endring i planene...

Var hos presten på torsdag og fikk avtalt litt angående vielsen. Skal lage kirkeprogram etterhvert og sende til han på mail så han får se og "godkjenne". Har slått ifra oss tanken på trompetist i kirka. Ole Edvard var visst litt vanskeligere å få tak i enn vi hadde regnet med (for å gå utenom manageren som sikkert skal ha en hel haug med penger for å videreformidle oppdraget) og nå er det jo ikke lenge til vi gifter oss heller..

Vi har bestemt at S og V skal være med opp og sitte med oss, AM skal lese skriftstedene og G skal tenne lys for oss. Så har alle hver sine oppgaver. Det blir nok litt mer stilfullt også ettersom de to forloverne mine skal ha forskjellige kjoler.. Synes det er litt dumt, men de har såpass forskjellig smak så det er nok umulig å få til.. Men de er veldig fornøyde med ordningen da heldigvis :)

Og så fikk vi vite at det paret som skulle gifte seg kl 12.30 har meldt avbud. Så da tok vi det klokkeslettet isteden! :hoppe: Hun som skal ordne meg sa at det skal gå greit selv om det blir 1,5 t kortere tid å ordne oss på. Men hun er så kjapp til å sminke, så det som kommer til å ta mest tid er håret mitt. Forloverne skulle visst ikke ha så "avanserte" og tidkrevende frisyrer hørtes det ut som, så da går d nok bra! Håper vi. Hehe..

Så nå har jeg sagt ifra til mesteparten om endringen av tidspunkt. Mangler bare å ringe til noen få.

MEN da blir det vel 2,5 timer fra vielsen til vi skal gå til bords da... Så jeg lurer på om jeg burde servere noe i mellomtiden? Det er dumt å servere frukt synes jeg, ettersom vi skal ha fruktsalat til dessert... Var like lang ventetid i det forrige bryllupet jeg var i, og da fikk vi kun velkomstdrink. Det holder kanskje?

Vi har iallefall nok tid til å fotografere både oss selv utendørs og med forlovere, foreldre, søsken osv på lokalet. Og det er jo flott :)

Så har vi sett på ringer.. Blir nok dem jeg har lyst på, men fikk forslag av butikkinnehaveren å ta hvitt gull istedenfor gult gull, fordi gult gull "stjeler" mye farge fra diamanten. Det vises ikke på brosjyren deres, men den er jo lagd på data. Fikk se det på en vanlig ring, og da så jeg tydelig at diamanten så nesten gul ut på den ringen som var i gult gull.

Det koster vel nesten 10.000 kr for begge ringene da.. Synes det er litt dyrt jeg da men.. men det er vel ganske normal pris har jeg skjønt.. så da får det vel bare bli sånn. Sambo var veldig ivrig på at vi skal ha dem iallefall, og han sa at han skal betale dem.. så da blir det nok så vi går for dem. Vi har ikke bestilt dem riktig ennå da.

Oi dette ble visst langt det.. Kanskje ingen gidder å lese det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte forresten å fortelle at flosshatten til sønnen min har kommet!! :hoppe:

Den er helt grei, men når man tar på den så merker man at den er rimelig skjør. Og øverst på kanten av hatten helt øverst (hvis dere skjønner hva jeg mener) så ser den nesten litt "støvete" ut når man ser den på nært hold. Det er rett og slett lim som har gått igjennom stoffet.. Det er vel bare stoff som er limt utenpå en papphatt eller noe.. :fnise: Og holder man flosshatten opp mot lyset og ser nedi den, så ser man gjennom den.. Så skal IKKE selge den etterpå iallefall. Den egner seg vel til karnevalhatt etterpå. Men den er helt grei da, man ser det ikke på avstand at det er en juggelhatt egentlig. Men hva annet kan man egentlig vente for ca 200 kr inkludert frakt fra Amerika? Hehe. Sønnen min ble iallefall veldig fornøyd med den. Han får være forsiktig med den på selve dagen og etterpå kan den brukes til karneval eller noe tenker jeg :)

Så i det store og det hele er jeg fornøyd! Det er bedre enn ingenting, men om flere skal kjøpe derifra så bør dere være klar over at det er en "engangshatt" :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og velkomst drink mellom vielsen å middagen blir sikkert knall :) Så kan dere jo lage et slags bli-kjent opplegg der dere skriver litt om hver gjest så får noen i oppgave å lesse dette høyt, mens den personen det gjelder reiser seg slik at alle får sett dem :)

Det gjorde de i et bryllup jeg var i og det var veldig greit for da fikk man jo litt info om folk og hvordan de kjente brudeparet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og velkomst drink mellom vielsen å middagen blir sikkert knall :) Så kan dere jo lage et slags bli-kjent opplegg der dere skriver litt om hver gjest så får noen i oppgave å lesse dette høyt, mens den personen det gjelder reiser seg slik at alle får sett dem :)

Det gjorde de i et bryllup jeg var i og det var veldig greit for da fikk man jo litt info om folk og hvordan de kjente brudeparet :)

Det blir ikke litt mye frukt da, når det er fruktsalat til dessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært litt fraværende noen dager. Har hatt så utrolig mye å gjøre med jobbing, besøk, bursdager og ikke minst endring i planene...

Var hos presten på torsdag og fikk avtalt litt angående vielsen. Skal lage kirkeprogram etterhvert og sende til han på mail så han får se og "godkjenne". Har slått ifra oss tanken på trompetist i kirka. Ole Edvard var visst litt vanskeligere å få tak i enn vi hadde regnet med (for å gå utenom manageren som sikkert skal ha en hel haug med penger for å videreformidle oppdraget) og nå er det jo ikke lenge til vi gifter oss heller..

Vi har bestemt at S og V skal være med opp og sitte med oss, AM skal lese skriftstedene og G skal tenne lys for oss. Så har alle hver sine oppgaver. Det blir nok litt mer stilfullt også ettersom de to forloverne mine skal ha forskjellige kjoler.. Synes det er litt dumt, men de har såpass forskjellig smak så det er nok umulig å få til.. Men de er veldig fornøyde med ordningen da heldigvis :)

Og så fikk vi vite at det paret som skulle gifte seg kl 12.30 har meldt avbud. Så da tok vi det klokkeslettet isteden! :hoppe: Hun som skal ordne meg sa at det skal gå greit selv om det blir 1,5 t kortere tid å ordne oss på. Men hun er så kjapp til å sminke, så det som kommer til å ta mest tid er håret mitt. Forloverne skulle visst ikke ha så "avanserte" og tidkrevende frisyrer hørtes det ut som, så da går d nok bra! Håper vi. Hehe..

Så nå har jeg sagt ifra til mesteparten om endringen av tidspunkt. Mangler bare å ringe til noen få.

MEN da blir det vel 2,5 timer fra vielsen til vi skal gå til bords da... Så jeg lurer på om jeg burde servere noe i mellomtiden? Det er dumt å servere frukt synes jeg, ettersom vi skal ha fruktsalat til dessert... Var like lang ventetid i det forrige bryllupet jeg var i, og da fikk vi kun velkomstdrink. Det holder kanskje?

Vi har iallefall nok tid til å fotografere både oss selv utendørs og med forlovere, foreldre, søsken osv på lokalet. Og det er jo flott :)

Så har vi sett på ringer.. Blir nok dem jeg har lyst på, men fikk forslag av butikkinnehaveren å ta hvitt gull istedenfor gult gull, fordi gult gull "stjeler" mye farge fra diamanten. Det vises ikke på brosjyren deres, men den er jo lagd på data. Fikk se det på en vanlig ring, og da så jeg tydelig at diamanten så nesten gul ut på den ringen som var i gult gull.

Det koster vel nesten 10.000 kr for begge ringene da.. Synes det er litt dyrt jeg da men.. men det er vel ganske normal pris har jeg skjønt.. så da får det vel bare bli sånn. Sambo var veldig ivrig på at vi skal ha dem iallefall, og han sa at han skal betale dem.. så da blir det nok så vi går for dem. Vi har ikke bestilt dem riktig ennå da.

Oi dette ble visst langt det.. Kanskje ingen gidder å lese det... :fnise:

Det virker som du har kontroll på ting :) Nå er det ikke lenge igjen :hoppe: Så bra at dere kunne få en tidligere enn det som var planlagt :) Når det gjelder å servere noe før middagen så holder det sikkert med velkomstdrink og frukt, og som dinedama sier så hadde jo en bli-kjent greie slik at alle vet hvem alle er og hvilken tilknyttning personen har til brudeparet :) Vi har tenkt til å gjøre noe sånt slik at flest mulig blir kjent med hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har kontroll på ting :) Nå er det ikke lenge igjen :hoppe: Så bra at dere kunne få en tidligere enn det som var planlagt :) Når det gjelder å servere noe før middagen så holder det sikkert med velkomstdrink og frukt, og som dinedama sier så hadde jo en bli-kjent greie slik at alle vet hvem alle er og hvilken tilknyttning personen har til brudeparet :) Vi har tenkt til å gjøre noe sånt slik at flest mulig blir kjent med hverandre :)

Ja det var egentlig en god ide faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir ikke litt mye frukt da, når det er fruktsalat til dessert?

Nei tror du det? :)

Frukt er kjempe godt og det er jo så mye forskjellig også å velge i :)

Du kan jo smøre på rundstykker eller loff også da istedet for frukt i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*
Oi dette ble visst langt det.. Kanskje ingen gidder å lese det... :fnise:

Vi gidder vet du :fnise:

Tror det går greit med frukt jeg også, det er jo uansett forskjell på frukt og fruktsalat som Sandra sier :-D

:danser::danser: for ringer forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gidder, jeg! :)

godt med litt frukt, ja. tror vi skal ha litt kaffe og muuuligens no kringle-greier ellerno sånt.

forresten.. er det muligheter for å komme å kikke på dere på den store dagen eller...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gidder, jeg! :)

godt med litt frukt, ja. tror vi skal ha litt kaffe og muuuligens no kringle-greier ellerno sånt.

forresten.. er det muligheter for å komme å kikke på dere på den store dagen eller...? :sjenert:

Hehe.. du må bare komme og titte hvis du vil! Når er vielsen deres igjen..?? Har lyst til å titte på dere, men vet ikke om jeg rekker ettersom jeg har seinvakt den lørdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da har jeg vært i Oslo med forloverne mine. Vi har kikket på kjoler, og de har visst bestemt seg nå. Hun ene vil visst bruke en hun har fra før, en litt blå/gråaktig. Hun andre skal kjøpe en helt nyyyydelig kjole i en kjempefin mellomblå/kongeblå et eller annet..(?) farge. Med litt perler og stener på overdelen. Da blir hun fin ja! Var på Din Kjole i Strømmen, og den kan VIRKELIG anbefales!! Fikk helt topp service!! Hun kom og hentet oss på stasjonen i Strømmen, og kjørte oss tilbake til stasjonen igjen. Hun spurte om hun skulle kjøre oss til Lillestrøm så vi kunne kikke litt på kjoler der også... Hehe.. Vi fikk iallefall rom til å tenke oss om angående kjolene, det var ikke noe kjøpepress der i gården nei! Og sånt liker jeg! Kjolene var forholdsvis billige også.

Har også kjøpt 3 vaser på Panduro Hobby. Skal ha 20, men de hadde ikke fler.. Får kjøpe inn litt etterhvert.. hehe.. :)

Har hatt en kjempefin helg! Møtte på et utdrikningslag også.. Ingen av dere jenter?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. du må bare komme og titte hvis du vil! Når er vielsen deres igjen..?? Har lyst til å titte på dere, men vet ikke om jeg rekker ettersom jeg har seinvakt den lørdagen..

når og hvor var vielsen deres igjen?

våres er 10 mai, kl 14 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når og hvor var vielsen deres igjen?

våres er 10 mai, kl 14 :)

Vielsen vår er i Vang kirke kl 12.30 21. juni.

Får ikke sett på dere jeg... :( Hadde hatt veldig lyst. Men håper på å få sett masse bilder!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom med en liten oppdatering... Har ikke vært her på noen dager pga at min morfar har gått bort.. :gråte: Det skjedde 1. mai, så jeg reiser ikke tilbake til Hamar igjen før lørdag ettermiddag.

MEN.. Det virker nesten som om skjebnen ikke vil at vi skal gifte oss.. Har jo vært noe småtteri som ikke har vært i orden hele tiden liksom..

Jeg ringte til brudesalongen angående antrekk til brudgom på fredag. Da sa de at den silkeskjorta han skal ha, den klarte de IKKE å skaffe, så de har bestilt den i BOMULL isteden.. Ikke aktuelt! Sko i str 47 klarte de heller ikke å skaffe.. Er str 47 SÅÅ uvanlig da?? Og antrekket hans er ankommet brudesalongen.. så HVORFOR klarer de ikke å RINGE OG SI IFRA om at det er kommet og at de ikke klarer å skaffe visse ting???? Har mest lyst til å ikke bruke dem! Blir så :frustrert:

Derfor skal sambo prøve antrekk her i Trondheim på lørdag, og så er det mulig vi leier det her oppe. Kanskje litt tungvint, men her er de da iallefall en SMULE serviceinstilte da!! Vi kan hente antrekket torsdagen før. Det passer bra fordi da kan vi ta med min mor og bror nedover samtidig :) Så det er mulig vi leier på Excellent brudesalong. Noen som har noen erfaring med dem?

Var innom Frøken Frue også.. Makan til oppførsel har jeg ikke opplevd før. Måtte ringe på først. Ingen åpnet så da prøvde vi døra. Den var ulåst så da gikk vi inn. Spurte om de hadde silkeskjorte til menn der, da sa hun bare "nei", og da vi gikk igjen, så låste hun igjen døra rett bak ryggen på oss... :hakeslepp:

Så dit går vi IKKE mer...

Ser ut til at det ordner seg med servitører også da.. ENDELIG! Det har vi faktisk brukt et halvt år på å få til!!! Så skjebnen er nok ganske ublid mot oss... Men gifte oss, det skal vi!!! :jepp:

Ble visst en lang oppdatering dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at det ordner seg med servitørene!!!

og jeg hadde ikke giddet å bruke den salongen når dem oppfører seg sånn.. når man driver en brudesalong bør man ha en viss peiling på hvor viktig det er for brudeparet.. og da ikke gi beskjed og sånn... nei vet du hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at det ordner seg med servitørene!!!

og jeg hadde ikke giddet å bruke den salongen når dem oppfører seg sånn.. når man driver en brudesalong bør man ha en viss peiling på hvor viktig det er for brudeparet.. og da ikke gi beskjed og sånn... nei vet du hva...

De er jo "enerådende" på markedet når det gjelder klær til brudgom da.. Så de tar seg vel visse friheter tenker jeg.. Blir forhåpentligvis så vi IKKE bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke fått somlet oss til å sende inn de prøvepapirene ennå.. skulle gjøre det i går, men fant ikke adr jeg skulle sende til... Jeg har jo gjort dette før (siden ingen på det kontoret fortalte meg at de var gyldige i kun 4 mnd...) og da fikk jeg en hamar adr. Dama sa det var best å sende dit for det var der dem skulle...

men i dag ringte jeg til folkeregisteret for å høre hvor jeg skulle sende dem.. og da fikk jeg en sarpsborg adr... og nå tenker jeg hmm.. hvor skal de egentlig?!?! begynner å haste litt.. hvor sendte du dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...