Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Jøss som denne dagboka vokser! Men det er veldig koselig å ha deg tilbake som skikkelig aktiv på KG igjen Malama! Er det lov til å håpe å få deg tilbake inne i Flylady-tråden også når denne unntaksmåneden er over?

Ønsker deg en god helg, og håper betennelsen slipper taket raskt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagboka vokser kjemperaskt. Jeg har nok vært inaktiv KG-bruker rett og slett i hovedsak fordi mye i hodet mitt har dreid seg om baby-laging, og gleden over å være gravid den siste måenden, noe som gjorde det vanskelig å være her uten å avsløre det.

Og ja, jeg har planer om å bli aktiv flybaby igjen, men det blir nok som du sier, når denne unntakperioden er over.

Da skal jeg etter planen i gang med to store prosjekter, som begge må tas med flyladys babystep: Få orden på huset til babyen kommer (altså få plass ti barneseng og stelleplass, bl.a) og å få orden på kontoret til permisjonen (skriftlige rutiner til vikaren, rydde i papirer sådet ser bra ut, og er lett å finne frem, etc)

Så da blir det nok FLYing både hjemme og privat, og den tråden blir god å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboka vokser kjemperaskt. Jeg har nok vært inaktiv KG-bruker rett og slett i hovedsak fordi mye i hodet mitt har dreid seg om baby-laging, og gleden over å være gravid den siste måenden, noe som gjorde det vanskelig å være her uten å avsløre det.

Ja, nå som det er "avslørt" så har jeg jo skjønt at det er det som har vært årsaken, og det er jo også veldig forståelig altså. Men like fullt bra å ha deg her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg at tanna ikke plager meg like mye i natt, som det kjennes ut som om den har planer om... Tar med paracet på soverommet, just in case...

Sov elendig i natt, myyyyyye våken, og mannen har allerede sovna på sofaen, så her tar vi en tidelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanna plaga meg nok til at jeg ga etter og tok et par paracet halv tre, for å få sove resten av natta. Da SOV jeg resten av natta, men nå er jeg litt spent på hvordan det føles etterhvert som effekten av pillene begynner å gå ut. Tannlegen mente jeg skulle merke bedring fra dag, om det ikke var noe bedre til i dag skulle jeg ta den kuren. Jeg synes ikke hevelsen ser mindre ut i alle fall, men vi får se hvordan det føles om en times tid, også har jeg funnet ei lommelykt så jeg skal prøve å lyse litt inn i munnen, om jeg får den til å lyse, den måtte lades litt først.

Hadde vært aller best om det gikk over av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig å ha vondt Spesielt når det ikke virker som det blir noe bedre...

Må nok bare satse på pencillin da, så får vi håpe det gir en rask bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles litt bedre, så jeg ser det an none timer, om det blir verre utover dagen. Både min mann og jeg er enige om at jeg fortsatt er hoven, men at vi ikke helt husker hvordan det så ut i går, og derfor ikke vet helt om det er bedring eller ei. Men det er ikke så vondt, ikke sånn veldig, og nå er jo definitivt paracet klokka halv tre i natt slutta å virke.

Jeg har jo ikke lyst til å ta mer medisin enn jeg trenger, så derfor avventer jeg noen timer (mens jeg er på jobb, så frem til fire er planen, det er så lenge jeg har planlagt å jobbe, men akkurat det er meget justerbart ettersom hvor langt vi kommer) og ser hvordan det utvikler seg. Evt kan jeg jo begynne i morgen også, dersom jeg avventer en dag ekstra, sånn for å se, sa tannlegen.

Vi får se.

Det er jo fortsatt ømt og vondt, og jeg kjenner ddet jo, men ikke sånn veeeedlgi vondt. Ikke akkurat nå i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er bedre. Får håpe det gir seg av seg selv...

Typisk at sånt tull skal skje når det passer dårligst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helgejobbing nå ja, men jeg er litt sånn delvis ukonsentert, med små KG-pauser innimellom. Ser etter oppdateringer, når jeg trenger en liten pustepause.

Kom hit litt over halv tolv, og vi sikter i utgangspunktet på å dra hjem klokken fire, men tilpasser litt etter hvor mye vi får gjort og sånn. Jeg har det jeg beregnet til ca 8 timers arbeide som må gjøres i helga, men det som skulle ta meg en time har jeg nå holdt på med i snart halvannen, så ting tar av og til litt lenger tid enn jeg tror. Jeg TROR jeg har beregnet mer korrekt tid på en del av de andre oppgavene da, i alle fall. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du merker beding i løpet av dagen.

Jeg tror jeg er bedre i dag ja. Litt ømt er det, men ikke verre enn at jeg faktisk tygger tyggis på den siden av munnen (litt sånn som småunger som får tenner, det klær litt...) og det er jo markant bedring, og mer sånn jeg er vant til at "vond visdomstann" oppfører seg. (øm har den jo vært før, når den har flytta litt på seg og laga litt hull i tannkjøttet, men den har ikke blitt betent før)

Så jeg tror jeg ser det an til i morgen, og håper at hevelsen går tilbake, og at jeg får sove uten paracet i natt. Dersom jeg trenger paracet i natt også, så tror jeg det bare er å ta den penicilinkuren for å bli kvitt hele greia, men om jeg klarer meg uten, så synes jeg det teller som "markant forbedring", og derved håp om at det går over med skylling, og pussing med solotannbørste dyppet i rensevann fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagen flyr avsted, og snart er det tid for da vi skulle gå hjem, men det er utsatt med en time, fordi det er så mye å gjøre...

Tanna virker derimot langt bedre, så dette lover jo godt. Om vi altså ser bortifra at jeg har masse å gjøre, men om jeg bare klarer å gjøre denne gørrkjedelige greia her ganske fort og effektivt, så skal det være mulig å komme gjennom en god del før jeg går hjem, og jeg tror i alle fall at det er håp om at det ene punktet mitt ikke tar så lang tid som jeg fryktet, nå som jeg har sett på det var det ikke så mye som jeg først trodde, heldigvis. Men fortsatt noen timer igjen før helgas arbeide er over, men det lbir nok noen timre i morgen også altså, ellers må jeg sitte her til det er sent på kvelden, og det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var og jobbet i dag! Jeg vet hvordan det er med gørrkjedelige oppgaver... Er veldig flink til å bruke lang tid på å utsette dem, slik at jeg får gruet meg til å gjøre dem enda lenger enn nødvendig... Og så er det gjerne fort gjort når man først har klart å begynne (og ikke tar supermange pauser innimellom). Og så er det veldig godt etterpå når oppgavene er gjort :)

Håper tannen går bedre - og at du får slappet av litt i helgen også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...