Fresi Skrevet 1. februar 2008 #101 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer så mye med dagen i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 1. februar 2008 #102 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer med firma og sluttkontrakt for Halvdelen, og ikke minst; gratulerer så masse med dagen. Godt å høre at du blir vartet litt opp av både Poden og Halvdelen, det fortjener du virkelig. Jeg sier det igjen; jeg håper de skjønner hvor heldige de faktisk er som har deg. Håper du får en fin og rolig helg Bettie, og en koselig feiring på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. februar 2008 #103 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer med vel overstått dag, Bettie. :blåse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 1. februar 2008 #104 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer så mye med dagen Bettie! Så suverent at det ordnet seg for Halvdelen, både med sluttpakke og kunder! Det blir kjempespennende å se hvordan det går fremover Håper du får en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. februar 2008 #105 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer med gårsdagen, Bettie Og så koselig med rosene fra halvdelen, du fortjener hver eneste en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. februar 2008 #106 Del Skrevet 2. februar 2008 Gratulerer med dagen som var, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. februar 2008 #107 Del Skrevet 2. februar 2008 Gratulerer så mye med dagen som var Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. februar 2008 #108 Del Skrevet 2. februar 2008 Gratulerer med dagen som var, Bettie! Skal si du virkelig har stått på i det siste. Godt at dere har fått i gang firmaet da, og atpåtil fått kunder. Krysser fingrene for at de to siste også skriver under. Og midt oppe i det hele, så er du ogsp flink til å trene. Imponerende! Pass på deg selv Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #109 Del Skrevet 2. februar 2008 Lørdag 2.februar Tusen, tusen takk for hilsner, damer. I dag har det vært vinter - i hvert fall en stund. Og jeg var trøtt som ei strømpe i dag da jeg skulle stå opp. Var hjemme sånn i halv-to-tiden i natt, og måtte roe meg litt ned før jeg fikk sove. I går var det nemlig den store "guttene tar med jentene på tur"-dagen. Så jeg sluttet av litt tidligere på jobben for å rekke hjem å pakke en sekk med stæsj og penklær, et glass og to rytmeinstrumenter. Det var nemlig det som sto på pakkelista. Vi damene var satt sammen i lag, og vårt lag het Bono. Så vi laget jakkemerker med bilde av Bono, og stilte med det og store, mørke solbriller - i regnværet. Vi hadde fått beskjed om å møte ved brannstasjonen, og der sto guttene kledd i "kilt" (rutete stoff hektet sammen med sikkerhetsnåler og bleter). Det vil si - det var bare noen av gutta som møtte oss. De andre kom kjørende. Og midt i en rundkjøring stoppet de bilen, og en av gutta spratt ut med gitar, og så sang det for full hals mens de dyttet bilen et stykke. Det var litt av et syn. VI damene ble geleidet opp i gymsalen på brannstasjonen. Der sto en instruktør og i løpet av en halv time skulle vi lære riverdance. Temaet for kvelden fant vi ut at var Irland. Vi lærte faktisk en dans i løpet av halvtimen. Etterpå fikk vi en treliter vin til hvert lag, og en rebus som forklarte hvor vi skulle videre, og så bar det ut på vandring gjennom byen med treliteren som håndbagasje. Det var derfor vi skulle ha med glass. Vel framme ble vi møtt av en av gutta som sto under en parasol i regnværet med engangsgriller, pølser og pølsebrød. Et mellommåltid. Vått pølsebrød er ikke akkurat en delikatesse, men det gikk ned. Vi ble deretter geleidet inn i et rom hvor vi fikk servert Irich Coffee. Her skulle vi svare på en quizz om Irland, og dikte en sang til gutta. Og så fikk vi tørket litt før vi skulle ut i regnet igjen. Rebusen denne gangen viste oss veien til en pub. Så med en stadig lettere treliter under armen vandret vi i flokk og følge til puben. Oppgaven her var å drikke mørkt, irskt øl. Vi skulle bestemme oss fom hvor mange halvlitere laget skulle drikke i løpet av en halv time. De som klarte det, fikk poeng. Vi klarte det med god margin. En minibuss kjørte deretter i skytteltrafikk mellom puben og festlokalet, så der fikk vi skiftet og stæsjet oss opp før vi ble servert en treretters middag. Tapas til forrett, lammelår til hovedrett og vaniljeis med peanøtter og nonstop til dessert. Drikke etter eget ønske. Og etter desserten kom de siste oppgavene i konkurransen mellom lagene. Vi skulle nemlig danse den dansen vi hadde lært tidlig på kvelden, og fikk poeng for stil, takt og synkronisitet. Laget mitt kom på andre plass. Og så skulle vi framføre den sangen vi hadde diktet tidligere på kvelden. Vår sang og framføring vant. Men - når alle poeng fra rebuser, quizz og drikkekonkurranse ble lagt sammen, kom vi bare på 2.plass. Og alt er planlagt og gjennomført av gutta på jobben, inkludert matlaginga. Litt av en gjeng, altså. Og stemningen var upåklagelig. Gutta stilte til og med med husband og sanghefte med irske pubsanger. Og de avslørte hva de hadde under kilten. Der var det mye Bjørn Borg. Jeg kjørte i går. Synes ofte det er greit når jeg er på fest med personalet. Det skjer nemlig ofte at noen skal betro meg noe, og da er det greit å være edru. Det er også grunnen til at jeg aldri blir helt til alt er slutt. De ansatte trenger ikke å ha sjefen blant dem når det blir mye alkohol innabords, og jeg trenger ikke se dem heller. Jeg er på en måte der så lenge alt bare er moro. I dag tok jeg huset er rufs, for vi hadde avtalt med Poden at vi skulle ta ungene denne helga. Nurket har virkelig begynt å få opp dampen der han krabber rundt, så her er det ikke snakk om å snu ryggen til. Vi har vel ikke et 100% småbarnvennlig hjem, så litt må jeg passe på. Og så reiser han seg opp, holder seg i bordkanten eller et eller annet og går rundt og prøver å få tak i alt som er innen passende rekkevidde. Halvdelen hentet Lillefrøkna litt seinere enn jeg hentet Nurket, for hun var i bursdag. Hun rakk barne-tv, og var fornøyd med det. Og hun fikk bestemme middagen selv- risengrynsgrøt. Det fikk Nurket også, og han var kjempefornøyd. Halv åtte var han i seng, og halv ti gikk Lillefrøkna opp og la seg. Hun fikk lov til å ligge å lese litt før hun sovnet. I morgen kommer ungene med samboere til middag - for å feire bursdagen min. Det blir kjempekoselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #110 Del Skrevet 3. februar 2008 Søndag 3. januar Nurket av snill i natt. Han sov hele natta. Han våknet litt ved halv-sjutiden, men da det ikke var noe liv i leiren, sovnet han igjen og sov til åtte. Og så lot han seg overtale til å kose i senga vår til halv ni. Men da var det slutt. Lillefrøkna var oppe. Hun vet at hun får lov til å se på TV om morgenen, og er veldig interessert i Disney-kanalen, for den har hun ikke hjemme. Frøkna tok med seg Poden og Svigerdatter på veien hit, og vi hadde en koselig ettermiddag sammen. Dessverre ble Lillefrøkna dårlig. Hun kastet opp, så de dro ganske tidlig. Jeg kjenner at jeg blir sliten etter en slik barnevaktseanse. Det er kjempekos, det er ikke det, men jeg sover ikke så godt når ungene er her. Ligger litt og lytter i tilfelle det skulle være noe. Og som sagt - Nurket er veldig mobil, og han har en egen teft for hvor han ikke skal være - og dit krabber han. Poden hadde med seg bursdagskake til meg, og jammen hadde de puttet på et lys for hvert år. Det ble noen lys det. Men jeg klarte å blåse dem ut alle på en gang. Egentlig hadde jeg tenkt å gå en tur ut med Nurket, men det blåste og regnet i dag - oppå snøen som falt i går og i natt, så det var temmelig uframkommelig her. Men nå er snøen snart borte igjen. Og egentlig passer det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 3. februar 2008 #111 Del Skrevet 3. februar 2008 Bare ønsker deg alt godt for uka som kommer. Sånn som du har stått på og slitt i det siste, så må det bare gå oppover nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. februar 2008 #112 Del Skrevet 3. februar 2008 Det hørtes ut som en hyggelig feiring . Og jeg skjønner godt at du blir sliten av barnevakt med overnatting, de er jo fortsatt små, våkner tidlig og det ene med det andre. Jeg synes du er fabelaktig, ikke minst alt du har fått ordnet med firmaet og alt, jeg blir nesten sliten bare av å lese om alt du får til. Hatten av for deg, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 4. februar 2008 #113 Del Skrevet 4. februar 2008 Du skal se det går oppover. Hørtes ut som en artig tur. Ellers må jeg i likhet med en annen her, komplimentere deg for at du orker å trene når du har så mye annet, og ikke bare positive ting. Ja, jeg vet at man egentlig får overskudd av å trene, men det hjelper ikke på motivasjonen når ting går trått ellers i livet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 4. februar 2008 #114 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei Bettie - nå fikk jeg plutselig bilder i hodet av en dame som flyr rundt med sånne tegnede fartsstriper etter seg... du skjønner hva jeg mener? Vroom-vroooom.... Jeg synes også det er slitsomt å ha overnattingsbarn på besøk. Jeg har jo to brødre med barn som er en god del yngre enn mine. Nå begynner de også å bli store, men det har vært noen barnevaktøkter opp igjennom, og når man er ferdig med sine egne så blir det ganske slitsomt. Eget liv har jo et helt annet tempo, ikke sant? Håper du får en god uke, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 5. februar 2008 #115 Del Skrevet 5. februar 2008 Bare innom for å ønske deg en forhåpentligvis fin uke, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #116 Del Skrevet 6. februar 2008 Onsdag 6.februar Tusen takk for gode ønsker, Begonia. Det var en hyggelig feiring, Fresi. Og om jeg blir sliten av å ha småfolk rundt meg, går det fort over. Det var en kjempefin tur ut med gutta, caskr. De er flinke til å organisere fest for oss damene. Det er noe med hvilken fart man vender seg til, mysan. Da jeg hadde små barn rakk jeg alt mulig, og var ikke sliten. Det er litt annerledes nå. Og så er jeg mye mer engstelig for barnebarna enn jeg var for egne barn. Hei Kira. Kos å se deg her. Dagene har gått veldig fort nå. Mandag var arbeidsdagen over nesten før jeg fikk begynt på den. Jeg har satt opp en god del "besøk" rundt i virksomheten, for å se med egen øyne hvordan arbeidssituasjonen til de ulike ansatte er. Det tar tid, men det er en nyttig investering av tid. Så det blir lite kontorarbeid framover. Etter jobben dro jeg rett på trening. Jeg hadde ikke fått bestilt tid på spinninga, så jeg regnet med at det var uaktuelt, men da jeg kom, var det faktisk ledige plasser, så da skrev jeg meg opp på lista. Så det ble dobbelt dose trening. Først trening i sal hvor jeg får trent litt stykre og smidighet og så spinning som virkelig tar på kondisjonen. Jeg er skikkelig varm og svett når jeg er ferdig. Halvdelen hadde middagen klar da jeg kom hjem, så jeg rakk den før jeg måtte på et møte på jobben på kvelden. Det varte heldigvis ikke så lenge. I går ryddet jeg på kontoret mitt. Jeg gikk gjennom en del permer og kastet for fote. Så plutselig hadde jeg ledig plass i hylla bak kontorpulten og kunne flytte permer fra pulten og bak meg. Jeg skal fortsette å rydde framover nå, for jeg har mange permer jeg ikke har sett i på evigheter, så da kan jeg sikkert bare kaste innholdet. Da jeg kom hjem var jeg var jeg fortsatt i ryddemodus, og det trengtes her hjemme. Så jeg valset opp på kjøkkenet, satt i gang vaskemaskinen og tok en generalopprydding på stua. Fikk satt inn firmapapirer i permer, og ordnet "in-ut" kurver til frimaark, avtaler osv. Etterpå fikk jeg handlekløe. Så jeg bestilte en del bøker fra mamutsalget som starter snart, en del filmer som var på tilbud, og en del klær som også var på tilbud. Det er farlig å sitte på nettet og ønske seg ting. Det blir fort kroner av det. I dag forsov jeg meg litt - akkurat så mye at jeg måtte forte meg veldig for å rekke jobben. Jeg hadde møter på formiddagen, og tok meg fri halve dagen, for jeg skulle ordne en del til firmaet i dag. I det jeg gikk forbi en frisør, så jeg at de hadde ledige timer, og jammen hadde hun tid til å ta meg med en gang. jeg ga frisøren frie tøyler. Og jeg synes jeg ble tøff. Har fått en litt skrå lugg, ganske kort, lit rufsete hår, og en nakke hvor ikke det er en rett avkuttet kant. Jeg liker det. Så var jeg innom ligningskontoret og hentet en del skjemaer for å registrere meg der. Ligningskontoret er ikke langt fra gullsmeden hvor jeg hadde levert inn en del smykker til reperasjon, og en del ringer til utvidelse, så jeg fikk hentet dem i dag. Det ble ganske dyrt, men nå kan jeg bruke smykkene og ringene. Så var det banken sin tur. Der fikk jeg et veldig godt tilbud på firma- og skattekonto, så nå er det ordnet. Var en liten tur innom Poden etterpå og tok en kopp kaffe, og litt kos med barnebarna. Vel hjemme fant jeg en bedriftspakke liggende på dørmatta. Det var regnskapsprogrammet jeg har bestilt (mamut) så nå kan jeg installere det og finne ut av hvordan det funker. Det fulgte med en instruksjonsCD, så jeg skal nok klare å lære meg programmet. Halvdelen hadde vært på jakt etter et skikkelig skrivebord. Han fant et som han likte, men det var 6-8 ukers ventetid på det. Jeg bladde litt gjennom Finn, og der fant jeg et skikkelig kontorsystem med to kontorplasser, hyller og skap pluss kontorstoler, nesten nytt, mye rimeligere enn det skrivebordet Halvdelen hadde sett på. Og så ble vi enige om kjøpe dette og flytte kontoret opp i 2.etg igjen. Så i morgen, når jeg kommer hjem, skal jeg rydde og tømme rommet til Halvdelen mens han og Poder henter de nye kontormøblene. Så nå har jeg en toserters sovesofa til overs. Skal legge den ut for salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 7. februar 2008 #117 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg leser og leser om din travle hverdag og skulle ønske jeg hadde en brøkdel av både fart og energi... (nå har jeg funnet frem jerntablettene mine, så kanskje det er håp ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 7. februar 2008 #118 Del Skrevet 7. februar 2008 Du står fortsatt på som bare dt du Bettie. Hvor i all verden får du all energien i fra? Når jeg leste at du har vært hos frisøren, så fikk jeg veldig lyst til å gjøre dt selv i dag. Så tror jeg skal bestille time i dag. deilig med litt forandring innimellom. Ønsker deg en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. februar 2008 #119 Del Skrevet 7. februar 2008 Er flere som skulle ønske seg litt av din energi og fart ja, Bettie. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 7. februar 2008 #120 Del Skrevet 7. februar 2008 Du imponerer til stadighet. Jeg er stolt av meg selv de gangene jeg har ryddet og spist mat. Håper du har det fint, selv om dagene er travle. Det er sikkert godt å føle at ting faller litt på plass, og få systemer rundt omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå