Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!

mysan

Anbefalte innlegg

Liten og jeg har solt i dag. Nå er jeg signalrød i ansiktet, og det er ganske stramt. Hele forsiden er også nokså rød. Nå blir det en stund til neste gang.

Jeg er nu stolt eier av ny spisestue. Bordet var ikke solgt, men en dame hadde ringt på det i går faktisk. Førstemann til mølla, så jeg fikk det og fem stoler for kr fem hundre. Det kan jeg like.

Her kan dere se bordet. Det er ikke disse stolene, men de jeg fikk med er helt like, og så er det fem istedet for seks.

Fint, sant?

Heretter skal jeg bli flinkere til å lete på finn før jeg traver i dyre møbelforretninger :fnise:

Mye moroere å få spisestue til den prisen, enn hva de betalte for den på Skeidar i sin tid.

Det ble ikke noe treningsapparat idag, det lar seg ikke gjøre å være produktiv når man er hundevakt nemlig. Derfor må alt som skal skje,skje på kveldstid her i gården.

Vel, natta liten og stor - sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får yngste broren min på besøk i dag, med alle fire ungene :danser: Det blir kos :)

Det betyr forøvrig at jeg må svinge meg noe veldig her - det blir så sinnsykt møkkete og rotete med liten hund i huset. Jeg fatter ikke at en som er så liten kan gjøre så utrolig mye utav seg :klø:

Jeg får hive meg rundt, han er her om ca halvannen time tipper jeg.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens vi satt her og drakk kaffe og snakket skit, så ringte den andre broren min også for å høre om jeg var hjemme. Så de tok seg også en tur, han og kona og to barn. Kjempekos!!

Til tross for at det var seks barn her, i alderen 8 - 14 så var det null bråk, og sånn er det alltid. Hele gjengen er greie, omgjengelige små mennesker som leker fint sammen uten å lage helvete, som jeg har opplevd mange barn gjør.

Mine var også sånne rolige som aldri var noe problem å ta med bort. Ingen av familiens barn er heller sånne som er så sjenerte at de må sitte bak ryggen til mor eller far for i det hele tatt å overleve.. jeg hadde en venninne en gang som hadde et par sånne jenter. DET er virkelig til å få mark av.

Jeg inner ikke CD'n min med diverse pianomusikk på, som jeg fikk med meg hjem fra Las Vegas da jeg var der. Jeg vet at jeg stod med den i hånda for noen uker siden og ville sette den på, men la den fra meg igjen, og nå er den vekk.

Det verste er at jeg har to like av den, fordi jeg kopierte en som jeg hadde på jobb også. Begge er borte.

Nå spiller jeg diverse klassisk i stedet, og akkurat nå er det Morgenstemning av Grieg som toner ut. Ok start på dagen det også altså :jepp:

Jeg synes det er mer avslappende med musikk uten menneskestemmer til tider. Det er lettere å ha det i bakgrunnen da, uten at man på død og liv må synge med i hytt og pine, for det må man jo bare, ikke sant? :lol:

Jeg må se og få koblet til de to siste høytalerne på anlegget også, så jeg kan få lydene fra alle fire hjørner, ikke bare de to til høyre hvor tv og anlegg står.

Jeg aner ikke hvor det ble av de tiloversblevne lydkablene, men jeg antar jeg finner dem blant ting og tang under trappen, fordi de antakelig ikke har kommet lenger enn dit.

Jeg håpet og trodde at været skulle bli vakkert igjen i dag - det har jo vært annenhver dag så lenge vi har bodd her omtrent, og så vidt jeg kan huske :lol:, men det regner så det spruter i bakken.

Men det er greit, jeg trenger ikke gå lang tur i dag, jeg.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur i lysløypa nemlig, for å se hvor lang den er og hvor den ender. Kompis får jeg aldri med meg, så jeg får prøve alene ja.

Nå skal jeg lene meg tilbake med kaffekoppen og bare høre på musikken en stund. Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig koselig ut med et slikt uplanlagt familieformiddag!

Lykke til med leiting etter CD!

Jeg finner plutselig ikke handlenettet mitt, og det er mye større enn en CD!

Ha en bra søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-Mysan!!!! :-D Send over en klem, NÅ! :sjenert:

Gratulerer med flytting, hund og alt sammen. Jeg har mine informanter, selv om jeg har begrenset tilgang på nettet just nu. Ikke har jeg tid til å lese noe særlig heller. Men du er ikke glemt. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-Mysan!!!! :-D Send over en klem, NÅ! :sjenert:

Gratulerer med flytting, hund og alt sammen. Jeg har mine informanter, selv om jeg har begrenset tilgang på nettet just nu. Ikke har jeg tid til å lese noe særlig heller. Men du er ikke glemt. ;)

:klemmer:

Sender tante-klem som får duge til mamma-klem kommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle tre :)

Jeg finner sikkert den CD'n en dag, Marianne, på et helt usannsynlig sted.

Navnløs, lille hjerte :klem:

Jeg vet at du er informert, og at informanten er noen jeg kjenner meget godt, hehe. Hvordan er det med deg nå, snuppa?

Cata, godt du kan trå til med vikarklemmer når jeg driver med helt andre ting, og ikke ser at lille Navnløs plutselig er på nett et øyeblikk.

I dag har jeg øvelseskjørt litt med Liten. Det var hennes aller første møte med bilkjøring, men jeg synes det gikk fint.

Vi fant et stort område som tilhører en diger bedrift, og hvor store trailere har plass til lasting og lossing av varer. Der kjørte den unge damen rundt og rundt for å venne seg til dette med clutch og gear og greier, og at hvis farten blir for lav så dør motoren dersom clutchen ikke holdes inne. Kan være greit å ha innarbeidet en flyt i akkurat det før vi hiver oss ut i trafikken, synes jeg.

Æsj, nå lader batteriet på laptop ut, så jeg får forte meg å poste.

Kommer plutselig tilbake når Litens maskin er fulladet. Vi deler strømkabel nemlig, etter at Kompis tok knekken på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny spisestue. Det er mye fint å finne på finn, altså.

Kos å få besøk, da. Tipper Kompis syntes det var stas også.

Øvelseskjøring kan være en rpøvelse, men jeg har også startet på en parkeringsplass eller noe sånt for å få øvd inn det grunnleggende før vi har kastet oss ut i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å tørrtrene bilkjøring på stoooor åpen plass ja. Husker det første jeg spurte min far om var: "Hvor er bremsen?" :ler:

OK, jeg visste det vel, men fant det tryggest å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis var overvettes begeistret for besøket som kom, Bettie. Han gikk rundt seg selv i halvtime her tror jeg. De kom jo i bulker på fem og fire, og de fem første ble grundig hilst på igjen og igjen og igjen. Jeg tror det ble så mange for ham at han ikke var helt sikker på at han hadde fått hilst på alle, så han tok noen ekstrarunder for sikkerhetsskyld. Før han bestemte seg for å legge sin elsk på broren min. :lol:

Da neste pulje kom, var han mer seg selv igjen, og hilste på normal måte. Overdreven glede, men ikke i en halv time og ikke så ekstatisk. Helt greit ;)

Det er helt klart lurt å tørrtrene på parkeringsplass når man ikke har et ekstra sett med pedaler, sånn som kjøreskolene har. Det er jo pedalene som i første omgang er vanskelige.

Min eldste sønn var et naturtalent når det kom til bilkjøring. Han lærte aldri å kjøre av meg, og tok aldri en kjøretime i sitt liv, men kjøre bil kunne han.

Han "stjal" bilen min ved et par anledninger i sin pure ungdom, for å kjøre til kjæresten sin osv. Skadefritt, og hun bodde noen MIL unna. Han hadde mopedførerbevis, men herregud, det er da ikke samme sak, er det vel?

Yme har også det forresten, men kjører verken sykkel eller bil.

Jeg tror jeg skal øvekjøre med dem begge, en masse, så sertifikatet ikke behøver å koste mer enn høyst nødvendig. Jeg er obs på mine egne tillærte uvaner, så de skal jeg nok klare å ikke videreføre. Det burde gå greit. Og så må vi kjøpe teoribok, så skiltene kommer inn også, samt andre lover og regler.

---

Det regner i dag også :(

Men det ser ut som om det kanskje skal lysne...?:)

Kanskje jeg får sjekket ut lysløypa i dag da? DET kunne vært noe. Jeg skal øvekjøre med Liten litt mer i dag også, men det må vi jo av naturlige grunner vente med til etter arbeidstid.

---

Noen morgener blir kaffen så pislete. Jeg har Evergood nå, den burde være grei nok, men i dag er den pislete. Jeg tror jeg er i ferd med å venne meg til sterkere og sterkere kaffe. Denne her er som brunt vann, og DET er kvalmt det.

Nå har jeg satt på ny, og forhåpentligvis har jeg laget den litt sterkere :)

---

Jeg gikk tom for Cipralex på fredag, og glemte å kjøpe nye. Glemte det lørdag også. Det har gått helt fint, men jeg ble litt svimmel i går kveld, og er svimmel nå også. Det er dog det eneste jeg merker, så selv om jeg henter etterpå så tror jeg at jeg kanskje skal prøve å gå av dem nå. Gå sakte ned i doser igjen, for å se om jeg egentlig trenger dem i det hele tatt. Jeg er litt i tvil, men det kan jo gjerne være med dem som med vitaminer og mineraler. Du merker ikke at de virker før du slutter med dem igjen og ender som en klut i sofahjørnet :ler:

---

Jeg tror det har sluttet å regne!! :danse:

Nå skal jeg se ferdig Rachel Ray, og så får jeg ta en runde med valpefanten. Skulle gjerne hatt et stort, inngjerdet område hvor han kunne fått løpe litt. JEG løper nemlig IKKE! :lol: Jeg HAR hørt at man kan le seg ihjel, og jeg vil ikke ha folks liv på min samvittighet. Sånn er jeg ganske hyggelig.

Og jeg kan ikke slippe ham, for han er urdårlig på å lystre dersom noe opptar oppmerksomheten hans. Da kan jeg hyle "godbit" så mye jeg gidder. Kunne like gjerne ha visket et kinesisk ord, det ville hatt samme virkningen. :vetikke:

Ha en strålende mandag da, alle :vinke:

Jeg må gjøre noe annet enn å sitte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg ble skikkelig dårlig i ettermiddag jeg. Massiv hodepine, svimmelhet, vondt i magen og generelt veldig gretten og lite tolerant. Abstinent? Oh yes!

Jeg har hentet nye medisiner, tok to piller på rappen og krøp til sengs. Yme laget middag, og jeg stod opp etter en stund og dyttet i meg to porsjoner. Magesmertene forsvant først, deretter svimmelheten og hodepinen.

Det er for jævlig og være fysisk avhengig av substanser, så jeg kommer nå til å ta en rolig nedtrapping for å se om jeg rett og slett kan kutte dem ut.

Jeg føler meg egentlig ikke noe annerledes når jeg spiser dem enn jeg gjorde før jeg begynte med dem. Jeg syntes i begynnelsen at jeg kanskje begynte å få igjen overskuddet, men det er over nå - jeg er like klut som før. Gidder det jeg må og i siste liten. Har aller mest lyst til å sitte her, helt alene, med håret rett opp, bena rett ut, ingene telefoner, bare tv og nett, ukeblader og en occational bok. Det er ikke noe som frister. Alt er kjedelig og uinteressant, sånn er det.

Hva gjør egentlig en farmasøyt, og hva er forskjellen på det og en apotektekniker? Hva er utdannelsen, og hva tjener de?

Fikk plutselig ideen til arenaskifte da jeg stod på apoteket i dag.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralexen sluttet å funke på meg, så jeg fikk tolvon i tillegg. Det funket fint en stund, men etterhvert sluttet det å funke det også. Og jeg har gått opp fire kg i vekt pga de medisinene. Så i går tenkte jeg: Nei, jeg slutter på dem, og begynner på johannesurt i stedet. Men jeg trapper ned gradvis, da.

Farmasøyt er vel de som triller piller og apotektekniker er de som jobber på apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Står fram som snikleser. Ellers har vel farmasøyt utdannelse på universitetsnivå, mens apotekteknikere har utdannelse sin fra videregående skole. Som Pax skriver, altså.

God bedring :)

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da er studiekatalog fra NKI bestilt, så får jeg se om jeg får lyst til å gjøre noe.

Farmasøyt er et 5-årig høyskolestudium så det bortfaller helt av seg selv.

Apotektekniker er 3-årig videregående på helse- og sosialfaglig, det går dt an å leve med dersom det kan tas på kveldstid.

Nå er jeg vrangsovet fordi jeg sov tidligere ikveld, til tross for at jeg trodde jeg var våken hele tiden. Lese bok kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det lille Mimsepusen som ble med Kompis og meg på tur.

Gleder meg til alle fire skal følge etter oss rundt i området - tenk så kos da :):lol:

Kompis holder på å slutte og sove på dagen, og blir tilsvarende trøtt litt tidligere på kvelden istedet.

Den siste halvtimen før han la seg ikveld, raste han rundt i stua som farlig ulv igjen... og flatet helt ut på pleddet sitt, så da bar Liten ham i seng. Han er skikkelig bebbi.

Der forsvinner strømmen min om et par minutter ser jeg, så da er vel bare å poste da. Så skal jeg bla litt i Her og Nå, sette på vann til te til Liten og meg, og så kommer vel natta brått.

Jeg satt her til seks i morges før jeg kom meg i seng, og oppe igjen elleve, så jeg går ikke på full maskin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen IGJEN! Jeg synes jeg har den hele tiden, så jeg skal begynne å skrive opp i bokji. Man kan jo bli alldeles blodfattig av dette her...

Ingen store planer i dag heller. Men jeg skal prøve å få vasket gulvet igjen. Ikke at det har noen hensikt, men.. det må liksom bare gjøres. Jeg gleder meg til tørrere dager ute, så jeg slipper disse leirelabbene utover gulvene hele tiden, for ikke å snakke om alt han gnager på og river utover.

Og så må jeg lete etter en del til treningsapparatet som har gone missing... ellers får vi ikke satt det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pax og Fresi, jeg så dere ikke før NÅ... går med skylappær og store solbrillær, së (tillært østfolddialekt). Jeg ser vi satt og skrev og postet veldig nært i tid, så da landet nok deres akkurat rett før jeg postet mitt eget, og dermed har jeg ikke sett dere. Men hei! :vinke:

Jeg har gjort én fornuftig ting idag; jeg har gått en time i lysløypa for å se hvor den gikk. Jeg kom ikke helt igjennom fordi det en halvtimes tid innover i marka var et stykke hvor løypa går over et jorde, og der var det bare leire og søle, så jeg droppet det, snudde og tuslet hjem igjen istedet.

Med meg på turen hadde jeg lille Mims. Søte lille pusa var med meg hele veien :)

Det er mer enn Kompis gidder.

Jeg har forresten endelig fått fikset et par nye bilder av ham, tatt med min mobil i ettermiddag da han var såpass sliten at han var i ro et øyeblikk.

Fine bebbin ser dere her og her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pax og Fresi, jeg så dere ikke før NÅ... går med skylappær og store solbrillær, së (tillært østfolddialekt). Jeg ser vi satt og skrev og postet veldig nært i tid, så da landet nok deres akkurat rett før jeg postet mitt eget, og dermed har jeg ikke sett dere. Men hei! :vinke:

Pøh, du overså oss med vilje, også fikk du dårlig samvittighet i ettertid. /snurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...