Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Nehei tenk, for atte det er helt sant :jepp:

I kveld har jeg en "ikke trøtt" kveld igjen kjennes det ut som og det er jo innmari dumt da, siden klokken faktisk er 01.

Det er ikke noe vits i å legge seg, det kjenner jeg, men jeg kan jo ta med boka mi da, og lese litt istedet for å sitte her og se om det kommer nye innlegg hele tiden - det er jo ofte ikke stor trafikk etter midnatt, så det er et nokså kjedelig prosjekt.

jeg har endelig kommet i gang med Den mørke Materien, så jeg tror jeg gjør det - tar med boka til sengs.

Og en diger kopp te kanskje? :Nikke:

Jah, tror jeg bare gjør det!

Natta, store og små! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok med meg Liten og dro til Töcksfors for å handle kjøttmat i dag. Når jeg ser på prisene, så er det egentlig ikke noe særlig billigere enn her hjemme lenger. Lammesteken lot jeg til og med ligge igjen der nede, for den for jeg for 59pr kilo her hjemme, - der borte kostet den 79.

Kjøttdeigen kostet 59/kg - er'kke noe billig det heller, og pålegget, kalkun og skinke, kostet rundt 120/kg. Billig? Nei...

Det eneste som fremdeles kanskje er billig er vel kyllingfileeter da, og det glemte jeg å se etter, så det får jeg ta en annen gang, men jeg tror det blir Svinesund neste gang - matbutikken der er større.

Nå lader jeg ut igjen, så posting er på plass :ler:

God natt, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må øve deg på å handle i Sverige, Mysan! ;) Jeg har også vært i Töcksfors i dag og det pålegget du nevner som koster 120 kr./kg. er det som her i Norge koster nærmere 200 kroner eller mer pr. kg. F.eks. roastbiff. Den kokte/røkte skinken som er hverdagspålegg her hos oss koster under 70 SEK pr. kg. Jeg pleier å kjøpe de store pakkene med ferdigskåret som jeg deler og fryser i porsjonspakninger. Følg også med på om det er karbonadedeig eller kjøttdeig du ser på. Førstnevnte (Med 10% fett) kostet SEK 59,90 i dag, men det er fremdeles billig!

Ost er også ganske mye billigere enn i her og jeg ser på kvitteringen min at jeg har kjøpt skivet, mager Edamer til SEK 34,90 for 400 gr. Det er svært rimelig sammenlignet med tilsvarende her hjemme. Hadde jeg kjøpt f.eks. "Mager Hushållsost", hadde jeg fått mye mer for samme prisen, men noen her foretrekker skivet ost ;) ...

Alt som har med fisk og skalldyr å gjøre, kan du bare glemme å kikke på. Det er billigere og mye bedre i Norge. Det samme gjelder lammekjøtt. Det jeg imidlertid pleier å kjøpe en del av er hermetikk i form av tomater og bønner (Ca. SEK 3,00 pr. boks à 400 gr.). Det blir det mye mat av når man koker store gryter med pasta-/pizzasaus og chilli! Fullkornspasta (Også økologisk) er langt rimeligere og mer tilgjengjelig enn her hjemme!

Jeg kjøpte også Lambi toalettpapir (For min sarte rumpe :ler: ) på Karlssons for SEK 49 for 24 ruller. Det tilsvarer p.t. NOK 41 og på den lokale REMA-butikken må jeg, så vidt jeg husker, ut med 26 kroner for 6 ruller.

Etter at jeg fikk meg katt, har jeg også registrert at kattemat og -sand er vesentlig mye billigere. Bare på kattesanden (EverClean) til en katt sparer jeg ca. NOK 60 i måneden ved å kjøpe den der og dyrebutikken har også et godt utvalg av dyremat som gjør at jeg sparer inn bensinutgiftene bare ved å handle til dyrene der en gang i måneden.

Jeg var også innom apoteket og bare på flåttmiddel til hund og katt (Sesongen er allerde i gang...) sparte jeg ca. NOK 300 på å kjøpe det der fremfor hos den lokale veterinæren. Alt annet på apoteket er også mye billigere. F.eks. har jeg kjøpt utmerket parfymefri shampo/balsam til SEK 23 pr. 200 ml. som har kurert min kløende hodebunn.

Liten røyker vel også så vidt jeg husker og på den slitne sjappa ved siden av Shell på venstre side av E18 ("Grenslöst" tror jeg det heter...) får hun helt greie sigaretter til NOK 290 pr. kartong.

Alt i alt har jeg regnet ganske nøye og funnet ut at vi sparer 2 - 3.000 i måneden på å ta den turen hvis vi er litt systematiske og vi er altså to voksne, en hund og en katt.

Ble mye dette, men siden du nå bor i Østfold og nødvendigvis har kort vei, må du jo "dresseres"! :ler: Håper du ikke blir fornærmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, Leo! Takk for råd. Når du sier det, så er det vel billigere da, selv om jeg ikke syntes det var det.

Det jeg kjøpte var forresten kjøttdeig, ikke karbonade. Jeg så ingen karbonade da jeg var der. Handler du på EuroCash eller har du en bedre butikk til meg?

Kanskje jeg skal dra ned uten Liten neste gang, hun klarer alltid å få med seg en del varer som jeg ikke egentlig har tenkt på... og som ikke er noe billigere heller. "Mamma kan vi...."hører jeg veldig ofte når hun er med på tur, hehe.

I dag ringte Manpower i Moss meg, og lurte på om jeg var ledig for oppdrag. Desverre var det bare et kortvarig oppdrag, så hun rådet meg ikke til å ta det, i og med at jeg har en fast jobb i dag.. en annen ting er jo at min jobb i butikken egentlig bare er proforma da, og jeg kan ikke gå sykmeldt sååå veldig lenge til.

Hun fortalte videre at de har begynt å se på meg både i Moss og i Askim, så kanskje det dukker opp noe da. Det hadde vært moro. Jeg er nokså klar for å begynne og jobbe igjen, jeg har begynt å kjede meg.

Aker Kværner... det kunne sikkert vært greit det, hvis det hadde vært et langvarig oppdrag og med god sannsynlighet for fast ansettelse. Men det visste de ikke noe om... håper jeg hører fra dem igjen fort da.

---

Ojda... jeg åpnet en sjokoladeplate til morgenkaffen min nettopp, og desverre har Kompis fått smaken på sjokolade. Veldig dumt, de skal vel strengt tatt ikke ha sjokolade.

Han hadde så lyst på sjokolade at etter at jeg hadde dyttet ham ned fra bordet utallige ganger, så satt han seg ned, så på meg med de sørgeligste øynene og ga labb... hva gjør man? Jeg la en bitteliten sjokoladebit på plassen hans jeg... mor hadde ikke hjerte til å stå imot den der. :sjenert:

Nå skal det sies at han spiste den, og så maste han ikke mer. Nå tusler han rundt som ingen ting.

Nå skal jeg drikke kaffen min, så skal jeg slenge på meg uteklær og ta ham med mot skogen igjen. Må prøve å venne ham til den turen, for det er der jeg vil gå med ham.

Må komme meg ut uten at en eller katt skal følge etter også da, så det blir litt effektivitet i turen.

Ha en strålende dag, folkens :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidenes surrehue, med hue under armen og begge armene i bind.

Nå ringte vaktmesteren i borettslaget jeg har flyttet fra og lurte på om det ikke var sånn at jeg hadde en garasje, hvor det fremdeles står en bil..... :sjenert:

Og det stemmer jo, så jeg lovte å komme og fjerne den så fort jeg kan. Jeg må bare finne noen som kan hjelpe meg å taue den vekk, jeg kan jo ikke kjøre begge bilene alene.

Nå skal vi straks avgårde og se på en leilighet for Liten igjen, og i morgen skal hun på jobbintervju. Håper hun får begge deler, i hvert fall hvis leiligheten er fin. Jobben håper jeg hun får uansett, og så stor stilling som mulig, selv om det sikkert betyr at jeg må frakte henne fra tid til annen hvis det ikke passer med togtidene her på landet hvor vi bor :lol:

Nå har jeg en diger kjele med fisk på kok til pus. Han er matintolerant og tynn som en strikk, så jeg må se om jeg får fetet ham opp på annet fór enn tørrfor.

Må huske å kjøpe små plastposer så jeg kan fryse ned i porsjoner. I forrige uke prøvde jeg å blande med litt grønnsaker, men det skulle han ha seg frabedt - så det ble Kompismat. De andre pusene ville ikke ha det heller.

Nei, må fyke rundt med støvsuger her så jeg får vasket gulvet. Har shinet kjøkkenbenken - jeg fatter ikke hvor rotete og sølete den blir hele tiden. Skulle nesten tro vi lagde mat døgnkontinuerlig, det er helt håpløst...

Vel, fortsatt god fredag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk, Leo! Takk for råd. Når du sier det, så er det vel billigere da, selv om jeg ikke syntes det var det..

Det er ikke alt som er billigere, så man må følge med litt. Det man selvfølgelig også sparer en del på er kursdifferansen og sannsynligvis også det faktum at man handler inn stort f.eks. en gang i måneden.

Det jeg kjøpte var forresten kjøttdeig, ikke karbonade. Jeg så ingen karbonade da jeg var der. Handler du på EuroCash eller har du en bedre butikk til meg?

De fyller stadig på og ofte har de selv om det ikke ligger fremme. Det er bare å spørre i kjøttdisken. Jeg handler stort sett på EuroCash siden den er så überkjedelig at den ikke innbyr til impulshandling :ler: . De har stort sett det jeg skal ha, men utvalget er på ingen måte spennende. MaxiMat har generelt mye bedre utvalg, men er tilsvarende dyrere og så baller det lett på seg fordi det er mer å velge i... (At Serranoskinke koster det halve av hva det gjør her, gjør det ikke til hverdagsmat ;) )

Kanskje jeg skal dra ned uten Liten neste gang, hun klarer alltid å få med seg en del varer som jeg ikke egentlig har tenkt på... og som ikke er noe billigere heller. "Mamma kan vi...."hører jeg veldig ofte når hun er med på tur, hehe

Man sparer helt klart mest når man handler alene! :ler: En annen viktig regel er at man skriver handleliste før man drar hjemmefra. Bl.a. prøver jeg å være så flink at jeg planlegger hva jeg skal lage store porsjoner av og fryse ned. Det er selvfølgelig også uhyre viktig å være mett når man handler!!!

Leste også nettopp at du koker fisk til den matintolerante katten. Selv om kattene ofte er begeistret for det, er kokt fisk generelt lite næringsrik og inneholder svært lite av de næringsstoffene katter trenger. Jeg tviler derfor på at han vil legge på seg hvis han kun skal spise kokt fisk og du kan t.o.m. risikere at han blir underernært. Imidlertid fikk jeg en kjempefin link til oppskrifter på kattemat av spezitas her på forumet for litt siden. Jeg har sjekket litt med tanke på å i hvert fall delvis fôre katten min på denne måten og bl.a. frossent oksekjøtt uten tilsetninger (Provit) får man kjøpt relativt rimelig i mange dyreforretninger. Bare ment som et tips dette også! ;)

Og nå skal jeg slutte å "blande meg"! :ler: God helg og god påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at kokt fisk alene er for lite næringsrikt til pus, men han la på seg sist jeg ga ham bare det i en periode, men det er jo sikkert fordi at kokt fisk er bedre enn ikkeno' på en måte.

Jeg skal titte på de oppskriftene, det høres ut som en lur plan.

Ellers er han jo blitt utekatt også, så kanskje det vanker en mus i ny og ne også?

Ellers har jeg prøvd med både kokt kylling, som han gjerne spiser, og kokt kjøttdeig og kyllingdeig som han IKKE vil ha. Karbonader, fiskepudding, leverpostei osv som puser gjerne liker, vil han ikke ha heller.

og nå har han sluttet å spise tørrforet også, og det er jo forsåvidt greit nok, siden han ikke tåler det så godt.

Vi var og så på leilighet til Liten igjen i dag, og den var fin den, selv om den godt kunne trengt et malingsstrøk her og der. Hun kan også få lov å ha hund der, så da gjenstår det bare å se om hun får den.

Hun er igjen der borte nå, hos et par venninner, og så drar hun

selv på jobbintervju i morgen, før hun og en annen venninne setter nesen hitover.

Snart skal jeg legge kråkebolla, han er nokså propell nå.

Vi har vært ute og løpt litt, og lekt litt her inne, så nå håper jeg han er sliten snart. Han har jo sovet et par timer i bilen, så da blir han jo litt forsinket i mønsteret sitt.

vel, vel, det er fredag og tv. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting, leser jeg.

Du får tilbud om jobber, Liten ser på leiligheter og skal på jobbintervju. Spennende tider med andre ord.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Bettie - ting ser ut til å røre på seg. Nå gjenstår det bare å se om det kommer noe ut av det.

Jeg har endelig fått med meg Kompis ut i skogen idag, og nå var han nesten ustoppelig, nå var det JEG som måtte si fra når vi skulle snu. Jeg sitter her, temmelig matt og energiløs, mens han fremdeles tøfler rundt som ingen ting. Jeg hadde håpet han kunne sovet litt jeg nå.

Men turen var vel ikke lang nok til å slite ham ut, jeg kan jo ikke la ham gå seg sliten pga de myke leddene hans... for meg var det altså helt greit med førti minutters rask gange. Han hadde nok trengt minst en time.

Vi traff en Tervuerentispe der ute, og han vill selvfølgelig veldig gjerne hilse på, men damen som eide henne sa at hun ikke er så begeistret for valper. Og det viste hun klart ved å glefse etter ham når han kom for nært, selv om hun logret med bakparten.

Jeg tenkte med én gang: Sosialiseringskurs :lol: Hun fortalte at hunden var sjalu på mennesker som kom for nært matmor også. Sånn får ikke Kompis bli. Han skal sosialiseres og bli en omgjengelig fyr. Vakthund blir han aldri uansett.

Nå er Liten på intervju, jeg håper det går bra til tross for fire år uten noe aktivitet... litt skummelt akkurat det.

Nei, nå er det på tide å gjøre noe annet.

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig liten pelspølse du har!!! :-D

Liker ikke katten din rå fisk? :o

Sorry kort kommentar, er på vei ut døra... - håper du har det bra, men virket ikke så verst da jeg skumleste de siste innleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker ikke rå fisk, han liker kokt fisk.

Nå har jeg kokt en bråte fisk til ham, som han gjerne spiste av før jeg tilberedte den på andre måter.

Jeg blandet alle tre fiskesortene i en stor bolle, hadde oppi litt kokt gulrot og noen erter og litt kokt havregryn. Dett var dett, han vil ikke ha det lenger, så nå har jeg mat til ham for fire dager som han ikke liker. :vetikke:

De andre pusene vil heller ikke ha det - de liker ikke bløt mat.

Men Kompis liker det. Glefs-glufs, en porsjon er borte, og pus er fremdeles sulten. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunnen vært veldig flink i dag. Jeg overlot bebbisen veldig mye til hun som påstår at hun eier ham, og dermed har jeg fått ryddet og vasket skikkelig på kjøkkenet, stua, entreen og badet. Jeg har har gått over gulvene i stua med svakt såpevann, og skiftet vann tre ganger i løpet av de 30kvm, og etterpå gikk jeg over med to bøtter rent vann med en kork salmiakk i. De er fremdeles ikke stripefrie, men har blitt litt bedre.

Er det noen som vet om tarkett er insatt med ett eller annet som kanskje må slites/vaskes vekk over litt tid? Det kan virke sånn synes jeg.

Jeg fikk fjernet tre esker fra under trappa, og satt dem inn til meg, så de er litt ute av vei. Det er kokebøkene mine (de er stadig på flyttefot), tykke jakker og overgangsjakker og kåper, og en eske med diverse som jeg egentlig ikke har undersøkt skikkelig.

Dermed ble det litt mer oversikt under trappa også, og jeg fikk skjøvet kattedoen helt inn i kroken sånn at den synes minst mulig og sanda som kattene spar utover ikke havner så veldig langt utover gulvet. Nå er det vel Kompis som spar mest der, men det blir faktisk sjeldnere og sjeldnere.

Jeg bruker dessuten atskillig mindre av både kattemat og sand etter at vi flyttet hit. Det er tydelig at kattene er mer selvgående nå, både når det gjelder for og etterlatenskaper. Bra! :danse:

Jeg skal henge opp en stang til kleshengerklær helt innerst under trappa. Der henger de ikke i veien for noen... hmm, kanskje jeg kjøper et slags opplegg hvor jeg kan henge klærne inn og trekke igjen en glidelås som kan henge der? Det finnes, gjør det ikke?

Tenker litt i forhold til støv som faller ned gjennom trappetrinnene, og støv fra kattedoen som står i kroken der. Sjekke IKEA, jeg - de har alt mulig rart innen oppbevaring.

Nå har Schmoopis lagt seg, Liten er borte hos naboen for å hjelpe til å rydde etter fest i går, og Yme sitter oppe og spiller. Kattene er vel her og der, og jeg sitter og venter på film på TV3.

Jeg har tent stearinlys overalt, og har det bare kos.

Ha en fortsatt fin palmesøndag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet om tarkett er insatt med ett eller annet som kanskje må slites/vaskes vekk over litt tid? Det kan virke sånn synes jeg.

Det er ingenting som heter tarkett. Tarkett er en produsent av gulv og enten har du laminat eller så har du (tynn-)parkett. Siden du åpenbart har blitt fortalt at det er "tarkett" du har, så er det sannsynligvis snakk om tynnparkett (Sliteskikt på 7 - 10 mm. som ikke kan slipes og ett av de produktene denne produsenten er kjent for). Det betyr at overflaten er av treverk akkurat som på tykkere parkett. Striper får du hvis du vasker med såpe som inneholder fett av noe slag som f.eks. grønnsåpe eller andre typer helt vanlig gulvvaskemiddle som f.eks. Ajax. Egentlig skal parkett vaskes så lite som mulig og det beste er å støvsuge og fjerne flekker med en mikrofiberklut fuktet med rent vann. Synes du at du vaske, så bruker du noen få dråper Zalo i vaskevannet og vrir kluten veldig godt opp slik at den er nesten "tørr" før du tørker over.

Jeg har denne typen gulv i flere rom i huset og hadde det også i den forrige leiligheten min. Det er mørkt (valnøtt), men jeg holder meg til nevnte fremgangsmåte jeg har aldri sett noen striper av noe slag.

Forresten bør du passe på at kattene dine er mette når de går ute. Mange legger ut musegift av en type som gjør at musene lever ganske lenge etter at de har spist av giften og spiser kattene mye mus, kan de også bli forgiftet. Giften fungerer slik at blodet ikke koagulerer ved blødninger og en liten rift på et helt usynlig sted, f.eks. i magesekken, kan medføre døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laminat, Leo. Jeg ville ha det pga katter og valp med krafsleklør.

Jeg vasker med ørlite parkett/laminatrens, og så går jeg over med rent vann med ørlite salmiakk i håp om å fjerne de ørsmå restene av parkettrensen. Men det er helt håpløst.

Valp drar inn innmari mye drit på labbene sine, så jeg må bare vaske. Skulle jeg tatt flekk for flekk, så kunne jeg holdt på non stop tror jeg :lol:

Det blir sikkert bedre når han blir eldre og ikke må ut hvert fjerde minutt for å snuse og se på fuglene og alt sånt som er moro for bebbiser. Og når byggerne har vært her og fjernet leirehaugene utenfor huset, og lagt på grus og/eller gress.

Kattene har mat i skåla hele tiden, så jeg håper de er mette når de går ut da... det kan jeg jo ikke vite.. :vetikke:

Ellers håper jeg ingen har lagt ut musegift her, for vi er en liten veistubb med bare noen få hus, og jeg tror ikke mus har blitt noe problem ennå i hvert fall. Og det er et stykke til neste boområde.

Derimot må jeg komme meg avgårde å få flottmiddel til samtlige firfotinger - vi bor rett i skogholtet, og der trives de alle fem. Grøss!

Nå må jeg se å komme meg i seng snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laminat, Leo. Jeg ville ha det pga katter og valp med krafsleklør.

Jeg vasker med ørlite parkett/laminatrens, og så går jeg over med rent vann med ørlite salmiakk i håp om å fjerne de ørsmå restene av parkettrensen. Men det er helt håpløst.

Valp drar inn innmari mye drit på labbene sine, så jeg må bare vaske. Skulle jeg tatt flekk for flekk, så kunne jeg holdt på non stop tror jeg :lol:

Det blir sikkert bedre når han blir eldre og ikke må ut hvert fjerde minutt for å snuse og se på fuglene og alt sånt som er moro for bebbiser. Og når byggerne har vært her og fjernet leirehaugene utenfor huset, og lagt på grus og/eller gress.

Laminat har jeg aldri hatt noe sted, men kjøkkengulvet her blir aldri rent. Det er lys vinyl av noe slag og det får striper uansett hva jeg gjør og ikke gjør! Skitne labber/poter er jeg dessuten godt kjent med, så det beste rådet jeg har å gi der er å heve terskelen! :ler:

Derimot må jeg komme meg avgårde å få flottmiddel til samtlige firfotinger - vi bor rett i skogholtet, og der trives de alle fem. Grøss!

Flåttmiddel er dyrt, men det fungerer og de siste årene har både antallet flått og andelen av dem som er bærere av borreliasmitte økt voldsomt på den kanten av landet vi holder til. Fant kvitteringen for flåttmiddel innkjøpt til både hund og katt her og flåtthalsbånd til hund (Varer et halvt år) kostet SEK 156 i Töcksfors og 3 doser Frontline (Dryppes i pelsen) til katt som hver varer i fire uker kostet SEK 188. Her i Norge må man til veterinær for å få tilsvarende og husker jeg ikke feil, betalte jeg over 300 kroner for flåtthalsbåndet til min hund i fjor. Sjekk i hvert fall priser før du kjøper siden du skal ha til så mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor i Töcksfors får jeg tak i det Leo? Er det dyreforretning på senteret der? Jeg var bare fort på EuroCash så jeg aner ikke hva annet som befinner seg i bygget, se. (Må øve litt på østfoldsk :))

Høyere terskel for hundepoter ja. Jeg har ganske høy terskel, egentlig veldig høy terskel, men når jeg først vasker gulvet (det skjer ikke hver dag, for å si det sånn), så vil jeg så fryktelig gjerne at det ser rent ut. :sjenert:

Nå har jeg satt "gnageren" min ute i fem meter kjetting. Han graver på døren og vil inn, men det er fint vær i dag, og han maser som en kasse kaniner, så jeg holdt på å bli sprø.

Han gir sikkert opp etterhvert og avfinner seg med sin skjebne? Jeg skal kle på meg å gå en tur med ham i skogen når jeg har drukket kaffen min og vært på do en liten tur. Hyggelig å få gjort de to tingene uten å måtte ha et øye på ham hele tiden, og si "nei" hvert fjerde sekund...

Jeg la ut gnagebeinet hans også, så han har noe å drive med.

Jeg må innrømme: Det er slitsomt å ha en så aktiv baby i huset!

Gi meg menneskelige trillinger any time!!

Jeg har vært i vinduet og tittet på "udyret". Han sitter klistret inntil døra og syter. Jeg skal forte meg å kle på meg nå, og gå tur med ham så han ikke føler seg forlatt av flokken sin. Stakkars, han er jo bare bebbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og han maser som en kasse kaniner, så jeg holdt på å bli sprø.

*notere seg uttrykket for en senere anledning*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke et fantastisk uttrykk? Jeg tror jeg hørte det av broren min en gang i tiden, og det beskriver så godt.... :lol:

Nå fikk jeg telefon fra mine gamle foreldre, som har lyst til å ta seg en tur i dag. Det er kjempekoselig. Mamma har bare vært her en gang, og da hadde jeg esker på kryss og tvers i stua, og bare kaos. Pappa har ikke vært her i det hele tatt.

Nå er jeg glad jeg shinet skikkelig for et par dager siden, for da er det liksom bare å fyke over med støvsugeren, så er det greit.

Og kanskje en omgang med klut på stuegulvet da, det blir jo nedlabbet hver dag.

Jeg oppdaget forresten i går at jifmopper ikke er rene selv om de kommer rett fra vaskemaskinen og har vært kokt. DE lager striper de!

Det blir klut og vann her, og ikke noe annet. De våtmoppene til JIF har jeg ikke tenkt å prøve flere ganger heller. De er altfor våte, og lager striper så det holder de også. Bare møl.

Nå skal jeg drikke opp kaffen min, ta en tur på do, hive meg rundt, og få på meg klær før de kommer. Jeg sov til kvart på ett i dag... :sjenert:... og har forsåvidt nettopp stått opp. Jeg skjønner ikke at det går an, tror jeg skal begynne å sove med vinduet oppe jeg. Selv om vi faktisk har et friskluftanlegg her som surrer og går hele døgnet...

Ha en fin dag - jeg håper dere har like vakkert vær som vi har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Töcksfors får jeg tak i det Leo? Er det dyreforretning på senteret der? Jeg var bare fort på EuroCash så jeg aner ikke hva annet som befinner seg i bygget, se. (Må øve litt på østfoldsk :))

Flåttmiddel får du på apoteket som også ligger på senteret. Det ligger for øvrig også en stor dyreforretning der.

Selv om vi faktisk har et friskluftanlegg her som surrer og går hele døgnet...

Er det såkalt "balansert ventilasjon" dere har? I så fall håper jeg du har lest bruksanvisningen og bruker innstillingene riktig! Jeg gjorde nemlig ikke det da jeg flyttet inn i min gamle leilighet, som da var helt ny, og strømregningen det første kvartalet kunne skremt fanden på flat mark! Tror den var på 6.000 kroner i stedet for de 2.000 den normaliserte seg til etter at jeg forsto at den greia faktisk spiste strøm... Regner ikke med at det er så mange andre enn meg som er så dumme på det punktet, men det finnes ganske mye annet jeg synes det er morsommere å bruke penger på enn luft, så jeg advarer alle jeg vet om som er "ferskinger" på denne typen ventilasjon! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...