Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

og strømregningen det første kvartalet kunne skremt fanden på flat mark! Tror den var på 6.000 kroner i stedet for de 2.000 den normaliserte seg til etter at jeg forsto at den greia faktisk spiste strøm...

Det er fullt mulig at jeg ikke forstår et plukk mer enn deg, men den var ferdig innstilt da vi flyttet inn, og jeg har igrunnen ikke turt å endre instillingene. Den står på det laveste på alt :lol:

Kanskje jeg skal slå den helt av, og heller lufte i ny og ne? :ler:

Jeg vet jo ikke om jeg synes den har noen hensikt... Jeg skal jamen høre med naboene på min høyre side, jeg vet at han på venstre side synes at hans anlegg blåser kald luft i hue på'n hele tiden... :fnise:

I går komm mamman og pappan min en tur. Min far er en merkelig mann, - ikke før har han fått i seg to kopper kaffe, så begynner han å kjede seg og vil hjem.

"Ja, vi får kanskje kjøre, vi har lang vei", sier mamman min da... hehe.. en time er ikke SÅ ille, og jeg hadde ikke giddi å kjørt i en time for å snu og kjøre hjem igjen etter to kopper kaffe. Men faren min er sånn, og mamma synes bare at veiene utover her er grusommen, hvilket hun har helt rett i. Men hun vänjer sig vell med tiden...

Lurer på om jeg skal bruke samme taktikk neste gang jeg er hos dem. Reise meg og dra etter andre kaffekopp... snålinger.

Vil jeg ha dem på lengre besøk, får jeg vel invitere dem på middag da, da MÅ de liksom bli sittende en liten stund. Og hvis min gamle far får cognac til kaffen, så roer'n seg litt. Broren min bruker den taktikken når han begynner å "trø i vingen" som mamma kaller det. "Har du lyst på en cognac, fatter?" Og da blir han gjerne sittende et par cognacglass også, og det tar jo litt ekstra tid da... :fnise:

På kvelden igår kom S også, min venninne som jeg har jobbet sammen med både her og der. Kjempekoselig. Hun spiste middag med oss, og vi tok et halvt glass vin, sånn at hun skulle kunne kjøre hjem igjen etter noen timer, og så fikk jeg en nydelig bukett av de dyprødeste roser av henne, som nå står vakkert oppstilt på skatollet. Det var hun som hadde med vinen også, en Valpolicella. Veldig god. Jeg får vel drikke det glasset som er igjen i den i kveld (Liten og jeg tok et glass hver til Ringenes Herre etter at hun reiste hjem igjen. De glassene ble forsåvidt ikke drukket, men flaska blir jo tom på den måten da.. )

Hvor blir det forresten av de to andre filmene i trilogien? Jeg finner dem ikke i programmet i hele påsken, og jeg ville jo trodd at de ville sendt dem fortløpende nå som alle tre er ute for lengst...?

Nå må jeg få liv i avkommet, hvis noen av dem har tenkt å være med ut og handle, og det sa de i går at de ville. Yme må ha nye hørepropper til mp3 spilleren sin, etter at kompis tygde istykker de han hadde.

Og så må vi ha grønnsaker, juice og diverse...

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så var torsdagen over også.

20. mars faktisk! Det nærmer seg vår med stormskritt!!

Liten har gått bort til gutta i det borteste huset, og hun tok med seg Yme. Han trodde han ville komme fort tilbake, men han er der ennå, så han fant dem vel hyggelige da. Det er greit at han også får noen venner her nede, han har jo tenkt å bli her sammen med meg, og de spontane turene til kompiser om kveldene har jo bortfalt etter at vi flyttet hit.

Han og Liten har forresten vært og trent i dag. Han prøver å lære henne noe om viktigheten av kosthold i forbindelse med trening, men det er et øre hun ikke gjerne hører på :lol: Hun er altfor glad i sukker, den jenta, og sliter med å skulle kutte ut snop, loff, sukker i kaffen osv..

Idag da jeg våknet fikk jeg en kjempeidé til en bok... og nå kan jeg ikke for mitt bare liv huske hva det var :hoho: Innmari synd, for jeg visste at det var en bok jeg ville klare å skrive... :roll:

Nå skal man imidlertid ikke se bort fra at selv om jeg syntes det var en strålende idé da jeg våknet, så er det ikke sikkert jeg ville ment det samme nå. ;)

Jeg kjeder meg. Det er ikke noe på tv, men jeg skal se på The Village om tjue minutter. Får ta en lynrunde i forumet og se om det skjer noe mens jeg venter.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

I en av mine favorittstriper av Nemi hadde hun lagt penn og papir klar ved sengen for å skrive ned geniale drømmer. Da hun våknet, hadde hun skrevet ordet "paprika".

Jeg drømmer stadig (1) at jeg kjemper med monstre (2) at jeg glemmer noe viktig eller (3) at jeg krangler med eksen. Jeg må innrømme at jeg har vært sur på min nåværende pga. noe eksen har gjort i drømmen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte en gang at jeg var så forbanna på gubben at jeg skulle til å sette albuen i øyet på ham. Jeg våknet med albuen i luften, klar til hogg. Hadde ikke jeg våknet da, ville han våknet med blåveis :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig at jeg ikke forstår et plukk mer enn deg, men den var ferdig innstilt da vi flyttet inn, og jeg har igrunnen ikke turt å endre instillingene. Den står på det laveste på alt :lol:

Min var også ferdig innstilt på det laveste ble det meg fortalt... :ler: Det var tydeligvis ikke bare meg som ikke hadde lest den bruksanvisningen! (Sier ikke at det er slik hos deg, men jeg ler ennå over hvor dum jeg var!)

Yme må ha nye hørepropper til mp3 spilleren sin, etter at kompis tygde istykker de han hadde.

Jeg har en katt som elsker slike og jo dyrere de er, jo bedre! Nå har jeg imidlertid kjøpt så jeg har et lite "lager" av de billigste som er å få tak i, men tror du han spiser dem? Nei da... De få være i fred! Kjøper jeg imidlertid de jeg virkelig vil ha og som koster nesten 2.000 kroner, så kan du banne på at det tar ca. ett kvarter før de er fortært... Tingenes (Eller skal vi si kjæledyrenes :lol: ) iboende faenskap slår til igjen!

Håper du sover bedre enn meg! Fortsatt god påske! :kaklehone:

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg også Leo. Og jeg sover garantert bedre enn deg. Jeg sover som en stokk, og altfor mange timer i døgnet. Sånn er det, jeg sover bort halve dagen. Men idag kom jeg meg opp ca halv ti, og det måtte til - jeg skulle jo kjøre kl 12.

Har vært i bursdag hos niese som ble fjortis for noen dager siden. Rart og tenke på at den lille flisa som bare veide 1600g da hun ble født, nå er ungdomskoleelev og langt på vei mot voksen...

Første gang jeg passet henne var hun 3,5 md gammel, og liten som en nyfødt. Verdens søteste lille tulle med de største, blåeste øynene. Store blå øyne har hun ennå, og er en behagelig, nydelig fjortenåring. Ingen store pubertetsutfordringer der i gården, tror jeg.

Kompis fikk egen invitasjon, så han måtte være med, og jentene har vært ute med ham tre ganger idag, samt lekt med ham og trent med ham, så han har hatt en stor dag. Kunne ikke vært bedre om det var hans egen bursdag, tror jeg.

Nå skal jeg straks putte ham i seng, og så skal jeg kjevle ut pizza så Liten og jeg får litt mat.

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påsken har vært rolig og fin den, Bettie. Jeg har gjort ingen ting, men har hatt et par skikkelig slakke dager med hodepine. Bra igjen nå. :jepp:

Noen ganger når jeg kjeder meg, sitter jeg og googler gamle kjente som jeg ikke vet noe om lenger.

Jeg googlet min gamle "fling" fra sommeren 77 da jeg var Southsea i UK, og finner ut at gutten har gjort det stort som lead singer hos Bad Company og nå kjører solo og lever i Florida. Sånt er morsomt :)

Jeg husker Brian som en innmari hyggelig, følsom gutt. Snill som dagen var lang... virkelig søt var han.

Jeg husker at han skrev dikt, men ikke ante jeg at han drev med musikk også. Men jeg kan jo bare ha glemt at han fortalte meg det.

Moro er det i hvert fall å se at han har lykkes og at han har det bra. Go Brian!! :tommelopp:

Jeg er så sløv og daff om dagen, at det halve kunne vært nok. Jeg tar huset og sånt selvfølgelig, fordi noe må jeg ha å gjøre, men jeg finner livet ekstremt kjedelig for tiden. Det er så jeg ikke gidder å stå opp om morgenen, og det er ikke bra. Jeg sover så mye jeg kan, og allikevel sovner jeg om kvelden igjen. Null energi og null tiltakslyst. Jeg kjeder vannet av meg. NÅ er jeg på et punkt hvor jeg kunne tenkt meg og solgt alt jeg eier og har og bare reise. Men jeg har jo disse ungene da, som ikke er selvgående, og som ville bli temmelig fortvilt om jeg dro, så jeg får vel la være. Jeg får vel håpe at jeg får en jobb igjen snart så jeg slipper og sitte her dag ut og dag inn uten mål eller mening.

Jeg burde benytte tiden til å skrive litt, eller lese, eller hva som helst, men jeg gidder jo ikke!

Nå skal jeg kikke i vinduet, på firfotingen som er ute i snøen i bånd. Når han gjentatte ganger hiver seg over kattedoen og spiser sand, og ikke gidder å høre, så blir han kastet ut. Sånn er det.

Ha en fin tirsdag, folkens... eh.. onsdag er det vel forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei PaxePus :)

Kanskje jeg sjekker om du er hjemme neste gang jeg kjører en elller annen innover i den retningen.

Hatt en sterk opplevelse nå nettopp.

Yme har fått tilsendt en link til en film, en dokumentar om kommunen vi har flyttet fra. Norges nest rikeste kommune, og visstnok Norges beste kommune å bo i.

Ikke fra ungdommens perspektiv. Det er en gammel klassekamerat av eldstemann som har laget denne dokumentaren, og min sønn og en kamerat av ham blir intervjuet om stedet og tilbudet, eller heller manglende tilbud til ungdom i kommunen. Masse tilbud til de som driver med sport, stedet har et stort idrettslag, men ingen ting for de andre. De som er over atten.

På filmen sitter min sønn, og hans kamerat som mistet broren sin for noen få år siden, og teller opp hvor mange venner de har mistet opp gjennom årene. Ganske tøft å sitte nå og se og vite at et års tid etter at denne filmen ble laget, så var min sønn også død. Jeg håper filmmakeren får med seg denne detaljen i presentasjonen av filmen til kommunen.

Han skal lage en utvidet versjon også, og prøve å få den vist på TV.

NÅ er jeg trist nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag igjen. Ukene går altfor fort selv om man ikke er på jobb :vetikke:

Nå har jeg akkurat vært ute og lekt og løpt litt med propellen i håp om å slite ham ut litt. Det endte med at han ble sliten og kald og syntes det var greit å gå hjem etter en stund, men nå er han full av pepp igjen. (Og det endte med at han måtte legge seg da ingen ting nyttet og han ble helt uspiselig)

Nå har all den fine, hvite snøen regnet bort igjen, og leirehaugene ligger der nakne og møkkete igjen. Æsj... jeg vil heller at det kan være ordentlig vinter helt til det plutselig en morgen er tørt og fint. Det mellomspillet kan jeg godt være uten.

Ellers er det ikke mye å skrive om herfra, så istedet for å fylle en halv side med ingenting, så lener jeg meg heller tilbake og ser på tv. Snart skal jeg lage pizza, og så kan lørdagskvelden bare komme igrunnen.

Kos dere :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle legge meg, var jeg ikke trøtt nok, så jeg tok med meg pc'n i senga.

Det var innmari dumt, for nå sitter jeg her fremdeles, og se på klokka!

Dette kommer jeg til å angre på i hele morgen. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var oppe igjen 11.30 sommertid. Da kom Yme ned med propellen. Propellens rettmessige mor sov fremdeles, men har stått opp nå. Hun tok dobbel dose av antidepp i går kveld fordi hun har hatt et par elendige dager, og blir ekstra deppa av mangel på røyk. Hehe, hun har til og med prøvd å rulle og røyke te... Det falt ikke spesielt positivt ut. :ler: Men det luktet nydelig. African Rooibos lukter jo godt.

Hva skal jeg gjøre i dag? Overlate Tjommisen til hans mor mest mulig i hvert fall, fordi jeg kjenner jeg har sovet for lite til å orke noe særlig. Det går utover oppdragelsen hans.

Det gjør nok saken tusen ganger verre enn nødvendig at vi har fire katter som han stadig er etter for å leke. De leker jo ikke med ham, men skjønner han det? Nei... han har det jo moro.

Kanskje jeg skal finne frem NKI katalogen min og bestemme meg i dag, så jeg kan få avgårde påmeldingsskjema i morgen. Og så lese litt istedet for å se på tv hele tiden, men det er ikke lett, all den tid tv'n hele tiden står på og jeg ikke greier å lese med all den lyden rundt ørene.

Ja, ja.. lener meg tilbake og vegeterer en stund, jeg. Kanskje jeg kommer opp med tiltakslyst etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hengt meg helt opp i Brian Howe, bare fordi jeg fant ham etter alle disse årene. SÅ inne er jeg i all slags musikk at jeg ikke ante at han var blitt big and famous :ler:

Her er hjemmesiden hans. Den låta som spilles på startsiden synes jeg er innmari fin faktisk. Synger bra, gutten :jepp: (Er vel ikke 19 lenger han heller, men...)

Jeg kjeder meg grenseløst i dag, fikk ikke til å gjøre noe som helst, men gikk ut i regnet med Kompis en liten tur. Vi gikk ned på gressbanen så han fikk løpe litt etter pinner. Plutselig fikk han tydeligvis nok og løp hjem. Han er dårlig på å lystre navnet sitt hvis han ikke gidder. Han MÅ trenes på å komme hver gang, ikke bare når han har lyst. Ellers tilhører han forsåvidt en rase som alltid bør gå i bånd, som voksen. Men uansett må han lære å lystre.

I kveld vil jeg se Enke for et år, på NRK1. Jeg leste boka i fjor, og likte historien.

Nå kjeder jeg meg enda mer enn for tre minutter siden, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan ikke akkurat gå å legge meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en avtale med Viking om en time. Endelig får jeg fjernet den gamle bilen, og uten å betale også - jeg lar dem bare ta vrakpanten.

Stakkars vaktmesteren har ringt og mast på meg flere ganger fra før påske og til sist søndag. Jeg er ikke den som får ut fingeren raskest hvis det ikke er noe jeg har veldig lyst til å gjøre... og den bilen har jeg jo liksom avskrevet for lengst, enda så glad jeg var i den og så god den var å kjøre. Den fikk jo aldri noe navn heller, den het bare "bilen".

Jeg vet ikke hva Golfen heter heller, men han burde få et navn.

Gode forslag til sort Golf, 1.6 stv? Han er gutt.

Kompis har en rampedag i dag. Han har hatt to snille dager, da kommer det alltid en umulig dag eller to etterpå. Vi kan ikke være kronisk snill nemlig, det lar seg ikke gjøre. Nå ligger han i buret i bilen og venter på at vi skal kjøre. Rett i buret med rampetassen.

Ellers skjer det ikke stort. Jo, det gjør det. Liten har fått seg leilighet, og hvis alt går i orden så flytter hun inn der om ca fjorten dager. MED Kompis :( Jeg kommer til å savne den lille bølla faktisk, og håper jeg får ham tilbake fordi hun ikke orker, samtidig som jeg håper at ansvaret gjør henne bråvåksen og hun beholder ham. Time will show. Nå må jeg få på meg skoene og komme meg avgårde.

Ha en fantastisk onsdag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Follo Bilberging er et artig firma. Jeg hadde avtale med dem klokken 14.30 i dag, og de skulle ringe meg på mobilen når de nærmet seg.

Klokken 15.40 hadde de fremdeles ikke kommet, så vi ringte for å purre på dem. En nebbete dame svarte at de ikke hadde noen biler inne, det var derfor de ikke kom.

Greit nok hvis ting skjer, så de går tom for biler, men da må de for pokker ringe og si fra. Og når man ringer for å høre hva som skjer, så skal de heller ikke svare nebbete. Hallo - hva slags service er det?

Jeg har gjort bilen klar, tømt garasjen for alt som er mitt og levert nøklene til vaktmester, og så ringer jeg dem i morgen tidlig og ber dem avtale tid med vaktmesteren. Så får de sende meg en faktura for tauingen, og så får jeg vrakpanten selv, dermed tapte de kr 500. Ikke all verden, men sånn blir det. Gjør de sånt med nok kunder så blir det jo penger.

Nå sitter musa og skriker i kjøleskapet, så jeg skal beinfly ut og handle litt, og så blir det vel en töcksforstur i morgen da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått kjørt vekk papp, plast og isopor fra terrassen. Nå ser det ut som det bor folk, og ikke sigøynere her :jepp:

Og det med sigøynerne er faktisk ikke bare noe man sier. Moderen fortalte noe hun nettopp hadde hørt ang et lokale i Oslo som var utleid til et stort sigøynerselskap.

De forlot lokalet i forferdelig stand. Oppvask overalt, i oppvaskmaskinen var det stappet inn engangsgriller, møbler var ødelagt, og det var søl og kaos overalt.

Fordommer? Tror ikke det nei. Og nå er ikke sigøynerne omstreifere lenger her i landet, de er bofaste og har vært det i tiår, enda har de ikke klart å lære seg så elementære ting som å rydde etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...