Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Ble ble vekket 12 i dag, av Liten som kom med Kompis og lurte på om jeg hadde lyst til å ta ham. Hun har jo Hjertenskjær på besøk og vil vel gjerne sove litt til. Og 12 er så absolutt sent nok til å stå opp, så nå sitter vi her, vovsen og jeg. Han ligger på teppet sitt i sofaen og gnager på en svor, og jeg sitter her i stolen rett ovenfor og drikker morgenkaffe og prøver å våkne.

Jeg har pulverkaffe som jeg fikk av eldstemann for over et år siden, som han igjen fikk av en kamerat som jobber som tekniker på kaffemaskiner, og dette er altså den kaffen de bruker i maskinene sine på bl.a. 7-eleven. Så jeg kan late som jeg har vært ute å kjøpt kaffen min på trendy maskin faktisk :ler:

Jeg har sluppet opp for mat til pus. Dvs. jeg har koteletter, men de er beinfrosne, så nå ligger de til tining litt, og så koker jeg en til ham etterpå. Om ikke lenge reiser jeg i butikken for å kjøpe litt fisk og annet til ham. Kan jo ikke bare spise koteletter heller, selv om jeg kjøpte dem veldig billig på et COOP-tilbud.

Tror nok jeg skal prøve å få med vovsen på en lang tur i dag også, men er litt usikker på om det blir skogen, det er så sinnsykt leirete inni der, deler av veien. Og en del av veien er jo faktisk et stykke jorde, og der er det bare helt håpløst.

Jeg håper de ringer fra Manpower igjen snart. Jeg vil ha jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ble vekket 12 i dag, av Liten som kom med Kompis og lurte på om jeg hadde lyst til å ta ham. Hun har jo Hjertenskjær på besøk og vil vel gjerne sove litt til. Og 12 er så absolutt sent nok til å stå opp, så nå sitter vi her, vovsen og jeg. Han ligger på teppet sitt i sofaen og gnager på en svor, og jeg sitter her i stolen rett ovenfor og drikker morgenkaffe og prøver å våkne.

Jeg har pulverkaffe som jeg fikk av eldstemann for over et år siden, som han igjen fikk av en kamerat som jobber som tekniker på kaffemaskiner, og dette er altså den kaffen de bruker i maskinene sine på bl.a. 7-eleven. Så jeg kan late som jeg har vært ute å kjøpt kaffen min på trendy maskin faktisk :ler:

Jeg har sluppet opp for mat til pus. Dvs. jeg har koteletter, men de er beinfrosne, så nå ligger de til tining litt, og så koker jeg en til ham etterpå. Om ikke lenge reiser jeg i butikken for å kjøpe litt fisk og annet til ham. Kan jo ikke bare spise koteletter heller, selv om jeg kjøpte dem veldig billig på et COOP-tilbud.

Tror nok jeg skal prøve å få med vovsen på en lang tur i dag også, men er litt usikker på om det blir skogen, det er så sinnsykt leirete inni der, deler av veien. Og en del av veien er jo faktisk et stykke jorde, og der er det bare helt håpløst.

Jeg håper de ringer fra Manpower igjen snart. Jeg vil ha jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det - dyr har en tendens til å bli et foreldreansvar. Håper for din del at de finner en jobb til deg i manpower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bettie- jeg har ikke hørt noe fra dem ennå, så nå tviler jeg. Men det dukker vel alltids opp noe en dag. Akkurat den jobben som JEG skal ha, ikke sant?

På dager som denne er det godt å være hjemme. Ute skinner solen, og jeg skal nå ta med meg litt lesestoff og sette meg ut. Kjennes som sommerferie når det er sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ringe kommunen her og forhøre meg angående stilling som personlig brukerassistent. Naboen jobber slik og hun mener de trenger flere. Det er gode betingelser og hyggelig arbeid. Verdt et forsøk, så jeg ringer :)

Kompis og jeg har vært i skogen i dag, og vi har vandret over hogstfelt. Det var IKKE godt å gå i, bare for å ha det på det rene, men han ble sliten, den lille fyren. Nå sover han som en sten i sofaen.

Han fant sin egen middag i skogen. I bålrester på rasteplassen lå det nemlig grillpølse. :sikle:

Jeg har begynt på en ny bok i dag: Få det du ønsker deg, ønsk deg det du har.

For meg ser det ut til at den bygger på de samme prinsippene som The Secret. Man må endre seg selv og sitt eget tankesett for å oppnå det man ønsker. Og så er det viktig å fortsette og være takknemlig for det man faktisk har, ikke sant?

Guri så slapp og daff man blir av å være ute i solen og den friske luften noen timer. Nå har jeg det akkurat sånn som jeg hadde det i gamle dager, etter en lang dag på stranden. Fullstendig og fullkomment fornøyd med tilværelsen.

Ha en fortsatt fin kveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ikveld, da vi kjørte innover mot Oslo, stoppet plutselig bilen foran oss på E18, og en diger trailer i motsatt kjøreretning stoppet også. Midt i veien og frem og tilbake løp en løs hund, en Alaskan Husky synes jeg det så ut som, som tydelig hadde slitt seg eller bitt over båndet den har vært bundet i.

Mannen i bilen foran prøvde å få tak i den, men virket litt utrygg og klarte det ikke.

Pax og Liten gikk ut av vår bil, og etter litt om og men, klarte Liten å hanke den inn og holde den fast.

Den hadde ikke noe id-merke på båndet eller noe, men de fikk den inn i bilen til mannen foran som ringte politiet i Follo og fikk kjørt den dit.

Stakkars hund, han virket så utrolig stresset, og maset hit dit, men han var ikke agressiv eller noe.. logret og hilste blidt. Jeg håper eierne har fått ham tilbake, så han slipper å være hos politiet for lenge.

Nå er det natta - sov godt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger blir jeg helt overveldet av lykke, sånn helt uten videre. Som i sted da Kompis og jeg gikk kveldsturen vår, og månen hang der rund og stor på en skyfri himmel.

Det er ikke så mye som skal til alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger er det de tingene som ikke koster noe som kan gi den største lykkefølelsen.

Godt at Liten klarte å få tak i hunden. Eierne var sikkert begynt å savne den, og ble sikkert glad over at den var i god behold.

Å være personlig assistent kan sikkert være en engasjerende jobb. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt utslått av varme i dag, både folk og fe. Jeg prøvde å få med meg propellen en tur i skogen isted, men det hadde han ikke mye lyst til, så jeg gadd ikke tvinge ham. Det ble en kort runde rundt kvartalet og til postkassa, så var han fornøyd.

Han ligger for det meste rett ut i dag.

I natt da vi ferdig på jobb og kjørte hjemover, fikk jeg plutselig for meg at nå er det viktig å ikke kjøre for fort på den siste strekningen som er drøyt to mil, fordi det kommer til å være dyr ute. Så jeg kjørte pent, satt rett og skjerpet i setet mitt, og joda, der plutselig møtte vi en grevling som gikk og snuste på veiskulderen. Noen ganger er man bare litt synsk.

Da vi kom fra jobb i går var jeg så sliten at jeg var helt stupeferdig, men fikk jeg sove? Neida... jeg lå og kjente hvor tung og sliten jeg var i sikkert et par timer før jeg sovnet. I dag morges var jeg så sliten at jeg knapt hang sammen, men så lenge man ikke skal opp og på jobb så er det jo ikke noe problem, da sover man bare videre. Selv om planen var å stå tidlig opp i dag, for å snu døgnet. Jeg var faktisk oppe før sju i går morges, men altså...

Det er meldt fint vær i noen dager til her på østlandet, så jeg blir nok neppe særlig produktiv i dagene som kommer, verken på den ene eller den andre måten.

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sint, redd, frustrert...

Nå må jeg på Aker på intensiven. Der ligger Liten. Jeg sitter nå bare og venter på at mobilen min skal lade litt, så jeg ikke er helt uten tlf når jeg drar. Jeg håper dette går bra, jeg kan ikke miste et barn til, og hun kan IKKE flytte for seg selv, det viste hun nå.

Hun skal heller ikke på flere trance-events, for disse trigger russuget i hjernen hennes. Nå må jeg begynne å behandle henne som et barn igjen.

Jeg går på limpinnen hver gang. Hun viser så god bedring at jeg tillater meg å tro at NÅ går det bra, NÅ er hun endelig ferdig. Nå som hun har kjæresten sin også, som hun er så redd for å miste og som sier han ikke kan være sammen med henne hvis hun ruser seg... enda gjør hun det. Nå må hun skjønne at rusen faktisk er større enn henne.

Jeg tror jeg har nok batteri, så nå drar jeg. Kryss fingre og be til høyere makter for henne. Jeg er livredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk bra denne gangen også, og nå er hun hjemme igjen. Litt sliten men ellers blid.

Kjæresten hennes er verdens søteste gutt. Forteller mer i morgen. Nå må jeg legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, denne var skummel. Da de intuberte henne, aspirerte hun blod til lungene, og det holdt på å gå riktig galt. Da Yme og jeg kom til sykehuset hadde hun ikke våknet ennå, men våknet like etterpå. Gjett om vi var lettet!!

Hun lå først på pustemaskin, selv om hun pustet selv, men da hun våknet tok de henne av den. Surstoff gjennom nesen slapp hun dog ikke unna. En veneflon i hver hånd, og kateter. Og så sur som hun ble, for det gjorde jo vondt, må vite. :ler:

Den ene pleieren som var der, var beintøff. Hun tok Liten skikkelig da hun ville skrive seg ut å bli med hjem, og det endte med en ganske spak, liten nittenåring. (Som allikevel rev av seg veneflonene senere, så jeg måtte dra og hente henne allikevel).

Kjæresten hennes hadde tenkt å sitte hos henne om natten, bare for å forsikre seg om at hun ikke skulle dra noe sted, men det kunne han ikke få lov til, så det var han som ringte meg da hun skrev seg ut. Han fikk henne til å bli i senga, men turde ikke ta sjansen på at hun ville bli der etter at han hadde dratt. Litt av ei høne, hu der!?

I går gikk hun bare rundt og deppet og var trist, og skjønner ikke hvorfor hun gjør sånt. Hun tror jo hele tiden selv at hun er ferdig med det.

Nå har hun litt vondt i pusten, antakelig pga blodet, så jeg holder et øye med temperaturen hennes, i tilfelle lungebetennelse.

Hun har bestemt seg nå for IKKE å dra på neste trance-event, selv om det ikke var der hun ruset seg, men fordi at disse eventene gjerne kan være det som trigger den delen av hjernen hennes, i og med at hun observerer så mange som raser rundt rusa, og hun selv også har minner om akkurat det og hvor gøy det er.

Natt til 1.mai er det hvert år et slikt event, og hun har gledet seg voldsomt. Nå blir hun og kjæresten her istedet den natten. Han er helt fantastisk, og sa til oss at om han måtte så ville han flytte til Kautokeino eller annet sted tilsvarende langt unna og ta henne med seg. Søte gutten! Nå håper jeg virkelig at dette er over, jeg orker ikke flere ganger.

Da hun plutselig skjønte at han nå hadde opplevd akkurat det samme som hun selv opplevde i fjor sommer med broren, så begynte hun å gråte. Da gikk det virkelig opp for henne, og det er jo en god ting midt i det hele.

Ellers er jeg like blid, jeg lander jo fint hver gang, selv om jeg ikke har det bra mens det står på, og jeg øyner jo nå at dette snart er over for alltid. Det har noe med hennes tankegang å gjøre. Hun vurderer nå veldig og ikke ta den leiligheten på "gamlestedet" allikevel, selv om hun i såfall gruer seg til å si fra til utleier. Hun vurdere å ringe ruskonsulenten å få en plass på institusjon allikevel, og det håper jeg hun gjør. Om ikke lenger enn et halvt år, men bare så hun får skikkelig opplæring i hva som egentlig skjer i hodet og kroppen hennes, og hvordan hun skal kunne unngå disse sprekkene. Hun trenger noen teknikker for å holde sprekkene unna når hjernen hennes prøver å få henne på dårlige ideer.

Vel, vel.. det var oppdatering. Alt er igjen ved det gamle, og livet går videre :)

Nå skal jeg koke litt havregrøt, og så skal propellen og jeg ta en tur ut, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propellene og jeg har hatt en fantastisk tur i skogen. Vi møtte kun tre personer der inne, en løpedame og to gådamer. Ingen hunder eller andre dyr, bortsett fra småfugl.

Vi har gått fem-seks kilometer og nå er vi slitne begge to. Propell har spist kokt laks, pus spanderte litt på ham, og jeg har spist et eple. Nå traktes kaffe og så skal vi ut på terrassen en tur. Kan egentlig livet bli stort bedre enn dette?

Det var flott i skogen nå, hvitveis i store flak langs skogsveien innover, nesten som om det var snø som lå igjen.. store hvite flak. Alldeles vakkert :)

Veien var tørr, til og med den lille biten med jorde vi må over, var tørr og fin å gå på.

Jeg kjenner i lårene at jeg har tatt i, og genseren og t-skjorten er ganske så fuktig. Håret er krøllete, og ansiktsfargen friskt rød. Jepp, aktivitet i frisk luft er godt!!! Jeg er overbegeistret for at jeg valgte å gi etter for Litens mas om hund. Uten ham hadde jeg nok ikke vært i skogen, nei ...

Ha en super dag videre! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kusine har vært rusavhengig siden hun var 12. Hun har vært inn og ut av psykiatrisk siden det. Hun bruker rus som en form for selvmedisinering. For noen år siden bodde hun hos foreldrene, helt til tante ikke orket mer. Hun kjørte kusinen min til sosialkontoret, og sa at nå orket hun ikke mer, hun var blakk og sliten, ekteskapet hadde røket pga min kusinens rusbruk og tante hadde også måttet selge leiligheten for å betale narkogjeld til min kusine. Så nå fikk sosialkontoret forsørge henne, selv ville hun ikke gi min kusine en krone mer. Så kjørte tante hjem igjen, uten min kusine.

Min kusine brukte alle pengene på rus, og nesten ingenting på mat. Det hendte mange ganger at hun sto utenfor huset til tante, tynn som et skjelett, og gråt av sult - fordi hun hadde brukt alle pengene på rus og ingenting på mat. Men min tante var hard, hun dro for gardinene, og sa at om min kusine valgte å bruke pengene sine på rus - og ikke mat - så var det hennes eget valg.

Min kusine er egentlig en flink og intelligent jente, hun var populær og skoleflink, så jeg tenker mye på hvorfor det ble som det ble.

Nå går det bedre for henne, hun har skjerpet seg ganske mye, hun har blant annet fått bolig i et kollektiv for psykiatriske pasienter og får daglig oppfølging der, og skal begynne på skole til høsten. Jeg håper det går bra - men vi får se.

Jeg synes det var i overmåte drøyt av tante å kaste min kusine ut, jeg tror ikke det er rette veien å gå ved å være for streng, heller. Men heller ikke for snill. En middelvei er tingen - men så er spørsmålet - hva er en middelvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...