Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Jeg må ha blitt stokk idiot - eller kanskje jeg alltid har vært det? :klø:

Jeg har vært i samtale med en mann som trenger personlig assistent i dag, og timelønnen er 132,40.

Dette syntes jeg var veldig lite, faktisk er det mindre enn jeg hadde i butikken.... som jeg jo syntes var lusedårlig...

Så sitter jeg her da, og regner og regner, som jeg har gjort tusen ganger før.

Jeg har alltid innbildt meg at jeg har hatt 150kr timen på alle mine sekretærjobber... etter at jeg forlot jobben min på Vestby for x antall år siden, og har hver gang klart å regne ut at dette dreier som i underkant av 22' i måneden.

Jeg har hatt i underkant av 22 i måneden, men hvordan i helvete kan det bli 150/time? Det stemmer jo ikke!! Med 150/time skulle jeg ha ligget på 24,7 i måneden...

Som sagt, dette har jeg regnet på igjen og igjen i årene som har gått, og fått samme svar hver gang, men i dag stemmer det ikke uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det... hvorfor det? En krone er en krone, og en time er en time - det er ikke mange variabler der... :klø:

Kan noen opplyse meg om hva jeg muligens kan ha glemt i farten i dag????

Jeg skal ringe Adecco tidlig i morgen og høre om de har noe inne for tiden. Jeg kan godt tenke meg jobben som assistent, men det er snakk om 25-30 timer i uken, som kan bli full stilling og mer... men jeg må jo ha penger i dag... hva som kanskje blir etter nyttår hjelper meg lite i dag. Men mannen var innmari hyggelig, og jobben tror jeg blir veldig trivelig... men det er penga man lever av, og jeg har for lite penger i dag, og den jobben vil ikke gi meg noe mer.

Jeg kan selvfølgelig ta en assistentstilling til, på supplerende antall timer, men da blir jeg jo straks ikke fullt fleksibel i stillingen, slik som jeg vil være per i dag. Akk!!!

What to do?

Jeg ringer i hvert fall Adecco og hører på lønna der, og hva de eventuelt har inne.

:klø: Dette er bare merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F6rresten, hv5s 1eg har 150 -r t50e, så har 1eg 16 6ver 3** *** 5 året, 6g da 2an 1eg 16 522e 23age,,,, Num loc er en morsom ting :ler:

Det skal stå: Forresten, hvis jeg har 150 pr time så har jeg jo over 300 000 i året, og da skal jeg jo ikke klage... I tillegg kommer pensjonen etter barnas far... jeg er velstående uten å vite om det - ganske interessant... rart at jeg alltid er blakk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har samtlige pusunger klart å komme seg ut av esken de bor i. Når jeg kommer inn på rommet nå, ser jeg verken mor eller barn. Veldig om å gjøre og holde den døren lukket nå, så de ikke forviller seg ut her. Hvem vet hva Kompis synes om dem? Han har hilst på en, og det gikk fint det. Han snuste, ga et kort, lite slikk, og ble deretter veldig ivrig på at han fremdeles var gutten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir koselig med invasjon! Gleder meg!!

Lille Navnløs, så koselig å se deg i overflaten igjen. Hvordan har du det? Cata kommer i slutten av denne måneden, så du kan jo bare gjøre det samme :Nikke:

Cata, hvilken dato var det igjen?

Ja, det var det - da...? Jeg vinglet visst litt mellom 26. og 27. men tror jeg har landet på den 27.

*svimehuet meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. - 27. - either way it's ok :jepp:

Hører du Navnløs?

Jeg har vært og rotet opp noe veldig på baksiden i dag. Naboen har masse knatt og knøs på sin tomt, og det har jeg også, bare at byggefolket har helt på så mye jord at mesteparten har blitt borte... men jeg ser jo at jorda er mye høyere på midten liksom, så nå har jeg startet et prosjekt med å få vekk jorda fra knausen, for jeg vil ha mer knaus :jepp:

Jorda er spekkfull av jern, den er skikkelig rustfarget og det lukter jern når jeg graver. Fint sted for grønnsaker eller?? Spinat for eksempel, den vil garantert inneholde det den skal av jern i hvert fall :ler:

Nå skroter jeg jo til det som er sådd av gress da, men... det kan jeg jo alltids ordne opp i senere en gang.

Jeg kom ikke så veldig langt da, for det er tungt arbeide, men jeg skal nok få gravd frem knatten/knausen min i løpet av noen dager, så får jeg heller kjøpe litt mer jord og helle utover, klappe til og så noe nytt gress og jødsle litt.

Jeg har ryddet på kottet i annen etasje også, på leit etter en stang som hører til treningsapparatet vårt, men den var ikke der heller!!

Jeg fatter ikke hvor den saken kan ha blitt av. Jeg synes helt tydelig jeg husker at jeg fikk den av bilen da vi flyttet, og Yme mener å ha sett den her etter at vi flyttet, men hvor pokker er den i såfall? Nå har jeg ryddet i uteboden, jeg har ryddet mitt eget rom, jeg har saumfart entreen, men den finnes ingen steder og uten den kan ikke treningsaparatet brukes til noe som helst. Jo'a som en slags stol, men hvor kult er det å sitte og stirre i veggen i stua oppe egentlig? Jeg har prøvd å se om den kan ha trillet ned fra terrassen kanskje, og havnet under, men har ikke sett noe... kanskje jeg bør legge meg helt flat og forsikre meg fullstendig om at den ikke er der? Jeg VIL finne den - jeg VIL begynne å trene, og jeg vil IKKE betale 600 i måneden til Spenst.

Pokker óg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, når skal det ta slutt??? Nå gir jeg opp snart... :grine:

Nå var jeg liksom klar for å begynne og jobbe igjen, ting så greie ut, endelig går det bra liksom....?? Det gjør ikke det...

Hva har skjedd? Liten. Need I say more....

Faen faen faen!!!!!!

Frastjålet visakortet sitt, mitt og mobilen sin, så jeg kan ikke få tak i henne heller. En gammel venn av henne ringte meg nå og fortalte at han hadde møtt henne. Jeg trodde hun var hos en venninne der vi bodde før vi flyttet hit.

Jeg har aldri hatt så lyst til å SLÅ som jeg har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ringte hun plutselig fra en lånt telefon, hørtes helt oppegående og grei ut, skal fortelle alt når hun kommer hjem og lurer på om jeg kan hente henne på toget... jeg skjønner ingen ting av den ungen jeg... :klø:

Men nå er det mat - dagens første måltid og klokken er over tre. Ikke bra :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barnet" er hjemme, og hun sover. Kjæresten er med, jeg hentet dem begge to. Jeg vet fremdeles ikke hva som skjedde, for hun vil ikke fortelle meg det mens han er her, men hun påstår i hvert fall at hun ikke har ruset seg, og det ser ikke sånn ut heller. Men sliten er hun. Jaja...

Sånn er det å være pårørende til en rusmisbruker, man vil anta det verste med én gang. Jeg er antakelig sykere enn henne og vil trenge lenger tid en henne på å bli frisk igjen.

Det er veldig varmt her i stuen min. Jeg tror jeg må ønske meg markise. Jeg har veeeldig lang vegg, så det blir dyrt, men en vakker dag. Jeg har persienner på stuevinduene, men trenger noe på døren og kjøkkenvinduene også.

Idag har ikke vært en sunn dag. Tre krus kaffe, et par glass vann, tre skiver rugbrød, to speilegg og en halv pakke bacon. Og klokka er halv ni om kvelden...? Dette er ikke bra, og ikke måten å få overskudd og stabilt blodsukker på.

I morgen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Up and about at 6.30 this morning! Ikke dårlig, hva?

Man har plutselig folk som skal kjøres til toget, må vite, og da er det jo ikke noe vits i å legge seg igjen når man først har stått opp. Selv om togturen ble utsatt til 9.15.

Har allerede vært ute en tur med vovsen også. Han og jeg tuslet avgårde før kl 07 faktisk. Ikke lang tur, bare bort til slutten av veien, da gadd han ikke mer, men dog :jepp:

Min søte "svigersønn" hadde satt på kaffe til meg da jeg stod opp, og jeg har helt i meg nesten to krus. Nå er jeg sulten så det er på tide med et par skiver tror jeg. Kanskje jeg klarer å få til et ordentlig matinntak i dag da, ikke bare sånn slurv som i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag jobbet vi. Det ble 11 timer, men tiden gikk utrolig fort. Veldig koselige folk og koselig selskap.

I går var jeg helt utslitt og det er jeg fremdeles kjenner jeg.

Huset flyter, jeg hoster som en gal pga kattehår, du blir svart på bena av å gå barbent på gulvet, og jeg orker simpelthen ikke gjøre noe med det.

Jeg tror jeg prøver å trappe opp Cipralexen igjen jeg - dette virker unektelig som en depresjon. Dagene er bare en lang rekke av gjentagende ork, og jeg finner liksom ingen mening med noe som helst. Jeg kjeder meg, samtidig som det plager meg at jeg ikke orker å ta tak i ting.

Jeg skulle ringt mannen i rullestol fredag ettermiddag, og har ikke ringt ennå.

Jeg vil ta den jobben, men samtidig kjennes det ut som om jeg ikke er sikker på at jeg orker, så jeg kvier meg for å ringe og si at jeg er klar til innsats.

Kompis lider under det, jeg orker jo ikke gå ut med ham. Og jo mindre jeg orker, desto daffere blir jeg.

Nå har jeg tatt en cipralex, og tenker jeg tar en til før kvelden. De er 5mg så det burde gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg har bare hatt litt andre ting å drive med, slik at KG har kommet litt i bakgrunn. Det skjer jo ikke stort her allikevel liksom.

I dag har jeg kjørt Liten til behandlingssted igjen. Hun gruet seg veldig, men da vi kom dit og hun fikk hilse på de andre jentene så gikk all frykt bort. De tok så godt i mot henne, både ansatte og innsatte, hadde jeg nær sagt, så det blir nok bra for henne.

Ellers er det ikke stort å melde herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går greit med Liten på det nye stedet. Høres ut som det var en positiv start i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye jobben er min. Jeg fikk med meg assistentpermen hjem for å lese over i helgen så jeg vet hva jeg går til før jeg undertegner arbeidskontrakt. Skal tilbake til mannen på mandag når han er tilbake fra legen.

Tror jobben blir veldig grei, og det tar neppe lang tid før det er full stilling heller. Etter hvert blir det litt hjelpepleieroppgaver som hjelp i dusj og på toalett, men det får jeg bare leve med. Kan pleiere gjøre det, så kan vel jeg.

Liten har det strålende der hun er og tror virkelig at dette er stedet som kan hjelpe henne. Hun stjal seg til en telefon hjem i går og jeg har snakket med henne i dag. I dag fikk hun lov, hun måtte be mamma om litt forsterkninger, hun har jo ingen inntekt. Vi må melde flytting på henne igjen, til der hun er nå, og så ordner de med sosialkontor osv så hun får rehab.penger eller hva det er hun vil motta mens hun er der under behandling. DET må jeg huske å ordne over helgen faktisk. Eller hvis jeg er så heldig at jeg har selvangivelsen hennes her... hmmm.. Ja, det må i hvert fall ordnes. Jeg har ikke råd til å holde henne med røyk, og ikke gidder jeg heller ;)

Jeg har tatt heimen et tak igjen i dag. Nå var det så sinnsykt møkkete her. Tre-fire ganger har jeg skiftet vann og da har jeg kun vasket gulvene i første etasje og trappen opp. Striper etter kluten klarer jeg ikke å unngå, men nå tror jeg i hvert fall ikke at man blir sort under føttene av å gå her.

Jeg fikk fjernet endel tøy fra knaggene i gangen og hengt det inn i mitt skap. Skjortene til Yme er flyttet over i Litens skap. Yme har ikke skap, bare kommode. Skråtak og ingen muligheter. Liten har ingen klær som skal henge, så hun hadde en hel stang som bare hang der uten mål og mening, så nå ordnet det seg.

Det ble mye lysere i gangen uten alle de jakkene, og noen av skoene har jeg også slengt inn til meg.

I morgen skal jeg få Yme til å hjelpe meg og få på plass skapdørene mine, og så skal jeg rydde og vaske skikkelig der inne. Pusemor og ungene bor der inne, og det er rimelig hårete der nå. Jeg er allergisk, og det er en litt uheldig kombinasjon, men det er ikke verre enn at det ordner seg bare jeg får støvsuget og vasket litt.

Jeg må gå over skapdører og lister i morgen også og se om jeg også rekker å få tatt vinduene på innsiden. Hvis jeg fremdeles har energi da - kan jo hende det har gått tomt.

Nå er det TV for alle penga, jeg er helt av i ryggen.

God helg, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med ny jobb. Det ordner seg for snille piker (og av og til for oss andre også :fnise: ) . Bra Liten trives der hun skal være. Vil tro det øker sjansene for at det skal gå bra betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare det med Liten at hun plutselig kan få for seg at hun ikke liker reglene etter noen uker.. men vi får bare krysse fingre og håpe at hun greier å bli voksen snart, og tenke litt lenger frem enn akkurat så langt nesa rekker.

Nå skal jeg spise litt frokost - det er vel på tide når kl snart er to, og så må jeg tørke over dører og lister og sånt, før det blir så mye at jeg aldri orker, og så må jeg vel trene han lille firbente litt, så han ikke er like håpløs neste kurskveld også. Jeg har en lei tendens til å bli sittende på nett nemlig, og så får ikke han trening. Turer ut får han, men det er jo ikke trening, det er morsjon... morsjon? mosjon? hmmm... nå ble jeg i tvil, men samma det.

Jeg må også lage en seng til den andre pusen som er klar til å legge egg hvilken dag som helst nå, så hun vet at hun har et trygt sted i heimen og slipper å føde dem i skogen under en busk.

Nå er ikke hun spesielt redd for Kompis, sånn som den andre pusemoren er, men man vet jo aldri når det kommer til morsinnstinkt.

Ha det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimsepusen har vært skikkelig rar i dag. Jeg visste jo at dette sannsynligvis ville resultere i fødsel og det har det gjort, men hun har vært helt snål. Kompis har vært hennes beste venn i dag. Hun går og legger seg hos ham hele tiden,og når han blir for voldsom i sin kos så hogger hun til og kjeppjager ham... og så går hun og legger seg hos ham igjen. Og stakkars han får jo kjeft fordi han driver og biter henne, selv om det ikke er hard, det er såpass at hun piper, men hun flytter seg ikke... de har vært en snål gjeng i dag, de to.

nå sover han g hun har fått fire kattunger. Jeg håper det ikke er flere nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...