Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er det egentlig slik at årsskifter er så viktige for oss?

Hvorfor lover man seg selv og andre dette og hint, lager nyttårsforsetter?

Hvorfor kan vi ikke bare endre det vi vil endre en hvilken som helst annen dag i året? 23.oktober er for eksempel en like grei dato som en hvilken som helst annen, eller hva?

Vi er litt merkelig vi mennesker :ler:

Dette sitatet har jeg kopiert fra et nyhetsbrev jeg fikk i dag, og det skal jeg prøve å huske på så ofte som mulig.

Det er ikke mulig å ha positive følelser for

noe og få det til å ende dårlig. Velværet er

der hele tiden.

Husk, du er en forlengelse av ren, positiv

ikke fysisk energi.

Når jeg er takknemlig for noe stemmer

svingningene mine overens med den jeg

virkelig er.

Et riktig godt nytt år til dere alle sammen!

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette med nyttårsforsetter er populært fordi å gå inn i et nytt år har en symbolsk virkning. På samme måte som noen f.eks sier at de skal slutte å røyke "på mandag" eller "neste måned".

Etter min erfaring så er det ikke ukedagen eller datoen man velger særlig utslagsgivende, det er det mentale forarbeidet som er gjort i forkant. Faren med impulsive forsetter er at de som regel brytes, og da bryter man ned egen integritet og tillit til en selv og egne avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har helt rett, Tabris.

Min mor er et eksempel den gangen hun skulle slutte å røyke. Hun prøvde gud vet hvor mange ganger, før hun satte en dato som hun trappet ned mot. Nå er det 22 år siden, og hun er fremdeles røykfri.

Liten har satt dato for røykfrihet til i dag, med unntak av røyken til morgenkaffen, så det gjenstår å se hvor lenge det varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten?

Haha, datteren min. Jeg kaller henne Liten både her og IRL. Hun er yngst av tre :) selv om hun slett ikke er "liten" med sine 176 centimeter og 68-70kg og 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig slik at årsskifter er så viktige for oss?

Hvorfor lover man seg selv og andre dette og hint, lager nyttårsforsetter?

Hvorfor kan vi ikke bare endre det vi vil endre en hvilken som helst annen dag i året? 23.oktober er for eksempel en like grei dato som en hvilken som helst annen, eller hva?

Jeg ser egentlig ikke vitsen med det. Har aldri hatt noen nyttårsforsetter. Ok, det er et nytt år, men so what? Det er jo bare et tall. Tenker jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg.

Fikk bok til jul som jeg vet jeg kommer til å like, men orker liksom ikke...

på tv er det bare ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har Liten ny kjæreste (igjen). Denne gangen en gutt hun har kjent i sju-åtte år eller noe sånt. De har alltid vært verdens beste venner, og nå har de plutselig forelsket seg... Kan være koselig det. Jeg venter i spenning. Hun har et par andre som henger på telefonen her sent og tidlig også... en av dem har ringt fire ganger i dag - :hakeslepp:

Jeg ser nå at jeg er glad for at jeg ikke var verken populær eller vakker i ungdomstiden, selv om jeg skulle ønske det den gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det med runde datoer og forsetter er vel individuelt.

Hvis nyttårsforsetter skal bli noe mer enn "burde gjort'er" så må det være litt mer plan i det enn å tenke 31.12. hva man skal finne på.

For meg er nyttårsforsetter noe jeg faktisk skriver ned og evaluerer i løpet av året. I år har jeg et par offisielle og et par som ingen får vite noe særlig om. Et av de offisielle er å spise mer fisk og grønt og trene. For første gang på jeg vet ikke hvor lenge har jeg i dag laget fiskemiddag (innbakt laks = timian, persille, hvitløk og rødløk samt olje i bunnen av folien, laksefilet oppå, salt, pepper, sitron og nytt lag med urter og løk på toppen, smokk i ovnen og uuuuutrolig god middag). Det andre forsettet er å gå tur minst en, helst to ganger pr uke. I dag har jeg vært på tur også - men så var det nydelig og. Kaldt, men med sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mysan

Gratulerer med ny bok.

Jeg har jo vært så heldig at jeg har kunnet følge med deg fra sidelinja en stund nå. Og jeg har satt veldig pris på det. Har også satt stor pris på dine besøk hos meg, med tilbakemeldinger, oppmuntringer og humor. Du er en spennende dame, mysan

Jeg synes det er greit å starte med blanke ark sånn ca en gang i året, og da er årsskiftet en grei anledning.

Nyttårsforsetter - nei - det har jeg ingen tro på. Har som regel droppet ut av dem ganske rolig etter en stund. Holder liksom ikke for meg.

Ønsker deg

Et Riktig Godt Nytt År

Blir spennende med nytt sted å bo, etterhvert, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært særdeles flink i kveld. Plutselig fikk jeg så innmari lyst til å komme meg ut en tur, så jeg kledde på meg, etter alle kuntsens turregler. :kalle:

Strømpebukse, stilongs, skibukse, supertrøye, ullgenser og skijakke, skjerf, vanter og varme sko. Glemte lue og skritteller, så det får jeg ta neste gang. :fryser:

I en og en halv time var jeg ute. Det snødde glitrende samtidig som jeg kunne se stjernehimmel. Alldeles nydelig var det. :snø:

Da jeg kom hjem hoppet jeg i dusjen, og jeg har skrubbet, slipt og smurt fra topp til tå. Deilig, deilig, deilig! :dusje:

Jeg merker at når jeg kommer hjem fra tur, så har jeg alltid litt vondt i ryggen - dette betyr nok at jeg bør gå oftere. :jepp:

Mens jeg gikk der og trasket tenkte jeg på hvor hyggelig det blir når jeg etter hvert skal ha med en liten firbent tass på sånne runder :hund:

Jeg håper denne turen var starten på en god vane fremover :trene:

Nå skal jeg jukse og ta en sovepille. Yme er sliten og legger seg nå, det betyr at han våkner i grei tid i morgen, og jeg har bedt ham vekke meg, så jeg kommer meg i normal rytme igjen.

Jeg skal gjøre istand kaffetrakteren nå, sånn at han kan trykke på knappen når han står opp i morgen. DA må jeg nemlig opp, ellers blir jo kaffen sur :kaffekopp:

Natta folkens :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønnern godt at folk kan bli pillejunkies... denne pillen er nesten himmelen, så nå legger jeg meg....

haha, nå skulle dere sett meg. Øyelokkene halvveis igjen, og hodet fullt av deilig bomull :fnise:

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår, og gratulerer med ny bok, Mysan.. :klem:

Håper du får sove godt i natt, og får en fin dag i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på klokkeslettet: 08:40! Og jeg har allerede vært våken i over en time.

Hvorfor?

Fordi en eller annen nisse ringte på her kl 07.34 i dag morges. Jeg aner ikke hvem det var, for da jeg svarte i porttelefonen så var det ingen der, men da jeg tittet ut av verandaen så var det digre mannefotspor på vei UT fra oppgangen. Ergo har jeg en moroklump i oppgangen!! :frustrert:

Jeg prøvde å sove videre, men det gikk ikke, så da var jeg vel uthvilt da

Nå er jeg på mitt andre krus med kaffe, jeg har vært på verandaen og sett på Liten som har tatt en røyk (hun våknet med svie "der nede".. antakelig kolibakterier på avveie igjen, og fikk ikke sove), og nå er det Finn og Vår på God Morgen Norge.

Jeg tenker at når de er ferdige nå om en tre kvarters tid, så hiver jeg på meg klær og går en tur. :tommelopp:

Frokosten har bestått av to klementiner, en banan og en god porsjon druer. Det blir fisk til middag og dag, og jeg formelig kjenner hvordan ribbefettet må gi tapt ;)

I morges, rett før jeg våknet hadde jeg en snål drøm. Hva er det hjernen holder på med når man sover? Man kan lure.

Drømmen var slik: Jeg kjørte bil langs en landevei, det lå en bil noen meter foran meg også.

Plutselig lå det en hest i veikanten, på andre siden av en liten grøft. Den lå på siden, med hodet vendt mot veien og den bare stirret rett ut. Jeg husker at jeg lurte på om den var død eller ikke, og jeg tenkte på å se etter et hus eller en gård hvor den kunne høre til, så jeg fikk gitt beskjed.

Etter noen meters kjøring, lå det flere hester. Mange hester faktisk, og de var helt klart døde, for de lå hulter til bulter og litt oppå hverandre. Samtidig hørte jeg på radioen at programlederen hadde fått inn melding - akkurat som trafikkmeldinger - om at det lå hester i veikanten på strekningen....

DA ringte det på så jeg våknet!! Helvetes naboen!!

Nå stod Liten opp igjen og gikk i dusjen. Når jeg går ut og går meg en tur om litt, skal jeg stikke innom butikken og se om de har C-vitaminer i 1000mg, så får hun dytte i seg noen sånn og rikelig med vann. Det har tatt knekken på urinveisinfeksjon før, og kan sikkert gjøre det igjen.

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Mysan... :vinke:

Skal si du er tidlig oppe i dag, men det var dumt å bli vekket på den måten...

I morges, rett før jeg våknet hadde jeg en snål drøm. ...Plutselig lå det en hest i veikanten...

Etter noen meters kjøring, lå det flere hester. Mange hester faktisk...

Ha en fin dag, alle sammen!

Min mor sa at; å drømme om hester betyr at man får uventede penger..

DEt hadde vel gjort seg, Mysan? :)

Men...

...JEg venter fortsatt på de pengene... :sjenert:

..Så jeg tror ikke du skal begynne å planlegge bruken helt ennå... ;)

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...