Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ikke sant? Og greit at hun egentlig kom før han møtte farmor og fikk tanten min og pappa da... det ville jo blitt litt mer... rart.. om hun kom omtrent samtidig som dem liksom ;)

Det var så pussig å se bildet av henne også, hvor lik hun er tanten min, som jeg jo faktisk synes er innmari lik moren sin og den siden av slekta.

Nå ringte nettopp Adecco fordi jeg la inn CV'n min igår, og stilte meg noen spørsmål om hvilke jobber jeg kunne tenkt meg mest osv, og jeg fortalte at den jeg ønsker meg mest av de jeg har sett på er den som ligger i Fredrikstad. Jeg antar jeg kjører ned dit på en drøy halvtime eller no'... kanskje? Der har de åpningstider til 22 om kvelden og i helgene, så det blir i såfall litt skift og mer penger av det, og jeg som har store barn bør kunne klare en sånn jobb.

Hun sa at jeg snart ville få en ny telefon for å avtale intervju tid med en av konsulentene til Adecco, så får vi se hva som kommer ut av det. Jeg er flink til å selge meg selv på intervjuer ;)

I natt har det snødd her hos oss, så bilen og hengeren ute er helt nedsnødd. Det passer litt dårlig med tanke på at hengeren skal tømmes og vi skal bære inn en masse saker. Det blir så mye vann på gulvet av sånt føre. Men, men, sånn er det og hengeren må tømmes så jeg får levert den igjen.

I dag regner jeg med å få med meg resten av det som står igjen, rett og slett i bilen. Så kan jeg putte nøklene til de nye eierne i postkassen og reise hjem for siste gang. Ferdig! Jeg burde egentlig kjøpe meg en flaske vin bare for å feire, men så er jeg så dårlig på å drikke så jeg tror jeg feirer med en kopp te istedet.

På lørdag skal jeg i 50-årslag til min kusine. Jeg kommer til å kjøre, la være å drikke og kjøre hjem igjen også. Dagen etter skal vi nemlig alle til min mamma og pappa på boller med krem, og da er det bedre at jeg er edru og sover hjemme, enn at jeg drikker og må kjøre hjem og hente Yme og Liten tidlig neste dag, trøtt og kanskje i dårlig form.

Lurer på hva jeg skal kjøpe til henne... en dame på 50 som har alt. Og så må jeg gå igjennom sekker og esker å se om jeg finner noe å ha på meg. Jeg har jo ikke no skap ennå, og har null oversikt over hvor jeg har noe som helst.

Aner ikke hva jeg skal ha på¨meg heller... tenkte på min litt mosegrønne lindress, men... det blir kanskje for avslappet for en 50-årsdag. Burde kanskje ha noe litt mer selskapelig. Må i butikk jeg tenker jeg. Se om jeg kan finne en liten sort en som jeg kan bruke i alle mulige sammenhenger senere.

Nå sitter jeg her med en sliten valp på fanget som jeg håper sovner snart. En halvtimes pause kunne vært fint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger levert og noe mer søppel er kjørt vekk. Fikk ikke tatt resten som planlagt, fordi jeg ikke fant nøklene mine da jeg skulle dra, og hadde dårlig tid fordi Yme måtte rekke toget til skolen.

Men nå har jeg funnet dem, de ligger på vasken på badet, så i morgen gjør en siste kraftanstrengelse, og så er jeg ferdig! :tommelopp:

Nå ser det selvfølgelig ikke ut her hjemme igjen, pga enda mer som er dratt i hus, og det er nok fremdeles en del som godt kan kastes, men det er ikke sortert, så jeg må gjøre det først. I mellomtiden får jeg skaffe meg hyller til begge bodene, så jeg får stablet i høyden istedet for i bredden. Uteboden kommer jeg nå ikke inn i, fordi eskene står helt i dørkarmen.

Det som skal opp, enten på rommene til ungene eller i boden har jeg tatt inn og de fyller godt opp i entreen.

Bare jeg blir ferdig med den kjøringa hele tiden, så kan jeg ta skikkelig fatt her og få unna litt. Jeg MÅ også huske å ringe Skeidar og se om jeg ikke kan få levert Litens seng og garderobeskap og diverse litt før planlagt, så det blir lettere å få orden også.

Litt hyggeligere med to lenestoler i stua også, i tillegg til sofaen - vi sitter liksom litt på geledd her.

Liten lurte på om ikke jeg skulle dra på kurs med Kompis uten henne ikveld, for hun føler trang til å få ryddet stua si. Nei, det gidder jeg faktisk ikke- hun legger såpass mye av ansvaret for den hunden over på meg allerede, at kurset får hun søren meg stå i. Hun har litt problemer med å forstå at verden ikke handler om Liten.

Ja, det er jeg som har latt henne utvikle seg i den retningen.

Nå venter jeg på at hun skal bli ferdig i dusjen så jeg får skyldt igjennom håret med litt shampoo. Jeg kan egentlig ikke vise meg for folk med dette håret, selv om jeg allerede har gjort det i dag.

Ha en super onsdag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sovet forferdelig lenge, men det gjorde godt.

Lille Kompis sover også lenge, han er grei sånn. Her trenger man ikke gå ut i nattens mummel og mørke for å lufte tissatrengt hund, for han holder seg til han kommer ut av buret. Men somler man da med å få ham helt ut, så synes han gulvet er greit. Det synes ikke jeg. Jeg lurer på når det er normalt at valper blir helt renslige - noen som vet? Bettie, du har hatt hund?

Nå er det bare to valpekurskvelder igjen, og alle ble anbefalt og gå direkte over på neste kurs, bortsett fra oss, fordi han er så liten og fordi han fryser så lett. Så vi skal vente til over påske.

Det vi imidlertid skal er å bedrive miljøtrening ikke så langt herfra, og det er jo greit å slippe og kjøre flere mil for å kurse småtassen.

Nå sier moderen at det skal bli storm her i dag, så jeg må komme meg ut å fjerne hagebordet og stolene, samt krukkene jeg har stående på terrassen - jeg vil helst ikke ha det inn gjennom stuevinduet, for å si det sånn.

Egentlig har jeg masse emballasje fra hvitevarene mine liggende der ute fremdeles også... blir det storm, så blir jeg vel kvitt driten da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke akkurat storm, men herremin for et snøvær. Ikke godt kjørevær for å si det mildt, og jeg har vært i kjellerbodene igjen og fått unna nesten resten.

En tur til i morgen, så er jeg ferdig - da skal jeg lene meg tilbake i sofaen og puste ut. Da er i hvert fall ett kapittel ferdig i boken om flyttesjauen.

Nå har jeg fått unna litt mer av det jeg dro hjem i går, men så har jeg bilen full igjen da. Og imorgen blir det full bil igjen.

Og Liten vil at det skal være ryddig og fint her på lørdag, for da kommer hun med et par venner og jeg skal som tidligere nevnt bort.

Joda, hun tar i et tak selv også, men er mest ivrig på sine egne ting og sine egne rom. Oppvask og rot her nede har liksom ikke samme prioritet.

Nå skal jeg hive meg i dusjen, jeg tror det lukter fjøs av meg, og så skal jeg finne frem rent sengetøy til Yme, og så er det sovetid. Bedre å legge seg i normal tid ikveld, og heller stå på litt i morgen kveld og lørdag formiddag, enn å holde på utover natta nå og være helt utslått i morgen. Sant ja?

God natt, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttesjauer er og blir noe herk, men deilig når de er unnagjort og man er etablert igjen. Ble ikke særlig til storm her heller, men det er ganske vått..... :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lover meg selv hver gang at jeg aldri skal flytte igjen, men denne gangen mener jeg det. Her vil jeg bli - jeg kjenner at jeg kommer til å trives veldig her.

Jeg må ganske straks skaffe meg noen lagerhyller til begge bodene mine, så jeg får orden i sysakene, so to speak. Jeg har så mye ræl med meg fra leiligheten, som jeg ikke hadde plass til der, og ikke her heller :ler:, men som ikke kan kastes. Ergo må jeg finne et arkivsystem som funker.

Gjennomsiktige plastbokser med lokk som jeg vet de har/har hatt på bl.a. Europris.

I morgen MÅ jeg også huske å ringe Skeidar... det er så mye annet hver dag at jeg glemmer det helt til kvelden.

Jeg vil ha stolene og skapene mine, og hva det nå er jeg bestilte... seng til Liten ja..

Og så må jeg finne tommestokken min og målt vinduene i stuen så jeg får kjøpt meg persienner og gardinstenger. Jeg har jo solen rett inn fra midt på dagen, og det blir neppe noe mindre av det fremover våren og sommeren. Jeg har ogsp stuevinduene rett ut i veien utenfor, og liker ikke følelsen av å leve på utstilling. Dessuten ser vi ut som en byggeplass utenfra uten gardiner.

Nei, nå er det nok nett for i dag. Hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink mamma som ikke overtok ansvaret for valpekurset fra Liten. Klapp deg selv litt på skulderen for det.

Lagerhyller er kjempekjekt, og det er sånne plastkasser med lokk også. Jeg har noen sånne, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie og Smygel :)

Ja, Bettie, jeg måtte faktisk bare si nei, for hun overlater ganske mye til meg allerede. I går sa jeg fra til henne at dersom hun ikke viser mer ansvar fremover så lar jeg henne ikke ta ham med seg den dagen hun flytter ut. Hun vil jo så gjerne flytte i egen leilighet så fort det kan la seg gjøre... jeg tror Kompis skal bli hos meg, for hun er ikke flink til å ofre egne lyster til fordel for andre.

Fem måneder, Smygel? Herremin... så trege hunder er på det området da. Katter klarer det jo helt av seg selv før de er tolv uker gamle. Akk...

Jeg tar ham med ut med en gang han står opp om morgenen, med en gang han har sovet, spist eller lekt - det har jeg fått med meg. Oftere og oftere sier han fra at han skal ut, men ikke hver gang. Så det går fremover.

Nå har jeg endelig husket å ringe Skeidar, så nå får jeg varene mine på onsdag, alt bortsett fra mitt eget garderobeskap. Det blir deilig. Da får Liten sengen og garderobeskapet sitt, Yme får kommoden sin og jeg får to stoler i stuen. Det blir bra. :jepp:

Nå må jeg tømme bilen for det vi hentet i går, og så går den siste turen om litt. Jippiii!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste lasset kjørt hjem og nøklene lagt i postkassa til de ny eierne! :danser:

Nå har Yme laget middag mens jeg har sjauet litt mer opp på kottet oppe. En liten kaffekopp og et par kuler med is nå, så skal jeg sjaue unna resten av det som står i entreen, og evt hente det som nå står i bilen, og så skal jeg montere bokhyllen min så jeg får bort esker med bøker og filmer og sånt også.

Deretter, kanskje i morgen, blir det støvsuging og gulvvask i alle rom. Da blir det bra her. Så bra som det kan bli uten noen form for gardiner og tepper. Det er pent nok uten gardiner, men sola tar knekken på¨meg på dagtid.

Når valpen blir helt stueren skal jeg ha et lite gulvteppe under salongen også. Jeg synes det virker litt lunere da, og så får man bort noe av ekkoet i rommet. Jeg liker ikke rom med ekko.

Da jeg kjørte hjem isted, etter å ha parkert Liten hos en venninne og hentet resten i boden, så kom gråten og tok meg igjen. Det er ikke bare-bare å skulle følge med på trafikken mens tårene strømmer og man slipper opp for luft pga heftig hyling. Nuvel, det gikk over, men jeg tror jeg holdt på en halvtime.

Jeg har bare ikke forstått hva det vil si at eldstemann er død ennå, det kommer fremdeles i bølger, men nå synes jeg det kommer oftere. Hodet mitt tror jo som regel at han fremdeles er her, jeg ser jo bilder av ham hver dag, ikke sant - hjernen lar seg lure, men så innimellom... PANG! Taket i hodet og full fart ned kjellertrappa.

Nå ligger det en firbent tass bak meg i sofaen her og gnager på rompa mi. Jeg tror ikke han mener det, men han driver og gnager på en gnagegodis..

Ååååå han er så herlig, den lille fyren. Jeg blir mer og mer begeistret for ham :hjerter_rundt:

Jeg har kjøpt meg oppladbar drill/skrutrekker i dag, her skal det skrus!

Må få opp knaggrekke i entreen til ytterjakker, jeg blir sprø av å ha dem hengene over trappegelenderet.

Nå - til arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg oppladbar drill/skrutrekker i dag, her skal det skrus!

Må få opp knaggrekke i entreen til ytterjakker, jeg blir sprø av å ha dem hengene over trappegelenderet.

Hvordan søren klarte jeg å lese: "Jeg har kjøpt meg oppblåsbar drill/skrutrekker...."??? :klø:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste lasset kjørt hjem og nøklene lagt i postkassa til de ny eierne! :danser:

Nå har Yme laget middag mens jeg har sjauet litt mer opp på kottet oppe. En liten kaffekopp og et par kuler med is nå, så skal jeg sjaue unna resten av det som står i entreen, og evt hente det som nå står i bilen, og så skal jeg montere bokhyllen min så jeg får bort esker med bøker og filmer og sånt også.

Deretter, kanskje i morgen, blir det støvsuging og gulvvask i alle rom. Da blir det bra her. Så bra som det kan bli uten noen form for gardiner og tepper. Det er pent nok uten gardiner, men sola tar knekken på¨meg på dagtid.

Når valpen blir helt stueren skal jeg ha et lite gulvteppe under salongen også. Jeg synes det virker litt lunere da, og så får man bort noe av ekkoet i rommet. Jeg liker ikke rom med ekko.

Da jeg kjørte hjem isted, etter å ha parkert Liten hos en venninne og hentet resten i boden, så kom gråten og tok meg igjen. Det er ikke bare-bare å skulle følge med på trafikken mens tårene strømmer og man slipper opp for luft pga heftig hyling. Nuvel, det gikk over, men jeg tror jeg holdt på en halvtime.

Jeg har bare ikke forstått hva det vil si at eldstemann er død ennå, det kommer fremdeles i bølger, men nå synes jeg det kommer oftere. Hodet mitt tror jo som regel at han fremdeles er her, jeg ser jo bilder av ham hver dag, ikke sant - hjernen lar seg lure, men så innimellom... PANG! Taket i hodet og full fart ned kjellertrappa.

Nå ligger det en firbent tass bak meg i sofaen her og gnager på rompa mi. Jeg tror ikke han mener det, men han driver og gnager p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan søren klarte jeg å lese: "Jeg har kjøpt meg oppblåsbar drill/skrutrekker...."??? :klø:

:ler:

:ho-ho: Tja, si det, men det hørtes ganske morsomt ut :ler:

Jeg har fått satt opp bokhylla og fikk dermed vekk tre digre esker fra stuegulvet.

Nå har jeg to igjen, den ene inneholder kokebøkene mine, dem har jeg ingen plass til foreløpig, og den andre inneholder en masse bilder som jeg legger i den nederste skuffen i bokhylla i morgen. I den skuffen pleide det å være masse utdaterte dataledninger og annet dingseri som nå bare kastes.

Da får jeg vekk den esken også i morgen.

Dette blir bra. Da bokhylla kom opp så det plutselig ut som et hjem her. Ikke dårlig.

Nå er jeg så trøtt at jeg er helt stupeferdig, så jeg tror jeg bare tar puta. I morgen tidlig våkner en hyper liten firbent en, og da er det greit å være litt opplagt.

Han legger seg halv ti hver kveld nå, i buret sitt på Litens rom, uten protester. Han er så flink atte :)

Og han er blitt ganske flink til å gå i bånd også. Vimser litt hit og dit og vikler seg inn i båndet, men han går da i hvert fall. I begynnelsen satt han seg jo bare ned og så trist ut...

Nei, jeg må sove. God natt alle :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor fordel med å ha valp i huset; man kommer seg opp om morgenen!

Klokken ni stod vi opp idag, klumpen og jeg. "Vi" har vært ute i snøen og gjort både bimmelim og bommelom, spist frokost, jaget katter og slapper nå av i sofaen med en filmrullboks.

Idag skal håret refarges, jeg må finne noe å ha på meg i kveld og jeg må ut og finne en passende gave til min kusine. Jeg håper Liten kommer litt tidlig, som hun lovet, så jeg kan dra avgårde uten å tenke på han lille hypertassen. Nå er Yme her, men jeg synes ikke jeg kan belemre ham med den valpen i hytt og pine heller. Det er ikke han som har mast seg til den.

Nå skal jeg ha i meg kaffen, se litt på tv og så skal jeg hive meg rundt og se om jeg får ryddet litt mer, og kanskje til og med vasket gulvene. Det er en av bakdelene med å ha en valp i huset, det blir jævlig møkkete.

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det julestemning ute, nå...

På terrassen har jeg ca tretti centimeter snø, og det samme har jeg på bilen og andre steder rundt huset. I dag må jeg antakelig spa vekk snø hvis jeg vil ha ut bilen. Og det vil jeg, vi skal til mine gamle på boller med krem i dag nemlig.

Yme hadde laget middag/nattmat til meg da jeg kom hjem igår, men Liten og hennes venninner hadde kastet den i søpla i ren ryddemani. Det var masse mat i den kjelen, sier Yme. Da ble jeg litt sur, og skal høre med Liten etterpå om når vi egentlig begynte å kaste to timer gammel mat her i huset. :roll:

Det var pasta med soppsaus og masse kjøttdeig. :furt:

Jentene likte den ikke, så de hadde stekt seg kyllingfileeter istedet. Den ene hadde en av pusene klart å få ned på gulvet i løpet av natten, så den spiste Kompis til frokost.

Stekeplaten og kaserollen med saus står fremdeles fremme på ovnen, så jeg lurer på hva hun mente da hun sa til Yme at hun hadde ryddet, det var derfor hun kastet maten. :roll: :roll: :roll:

Ellers var det veldig hyggelig i 50-årslag i går. Jeg drakk et glass champagne da jeg kom, og et lite champagneglass med rødvin til maten, og så drakk jeg ikke mer, og kjørte hjem litt over 01 i natt, i et utrolig snøvær.

De siste par milene kjørte jeg i 50-60 og uten fjernlys pga snøværet. Jeg fulgte brøytekantene for å se hvor veien gikk :ler:

Nå sover det tre jenter i annen etasje. Jeg fikk høre i natt da jeg kjørte hjemover at de måtte være hjemme mellom ett og to, men jeg ser det ikke som mitt ansvar å kjøre dem hjem før de har stått opp. Jeg skal jo tross alt egentlig ikke den veien før i tre-tiden. Jeg tenkte at det ikke gjør noe om vi kommer til mamma og pappa før tiden, men jeg fremskynder det ikke selv. Vi har jo tross alt han lille hyperkråka som skal være med, og det er ikke meningen å slite ut de gamle heller ;)

Jenter på 18-19 bør klare å passe sine egne tider. Sant?

La meg tillegge at de ikke har bedt meg vekke dem.

Jeg er sulten! Og det er ganske irriterende, når det betyr at jeg må lage meg et par brødskiver, når jeg faktisk kunne fått en deilig pastarett.... aaaaargh.

Liten forumrunde, og så går jeg på badet og begynner å ordne meg tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste par milene kjørte jeg i 50-60 og uten fjernlys pga snøværet. Jeg fulgte brøytekantene for å se hvor veien gikk :ler:

.............................

Jenter på 18-19 bør klare å passe sine egne tider. Sant?

La meg tillegge at de ikke har bedt meg vekke dem.

Vrææææl, sånt snøvær har jeg kjørt i temmelig mye og det er fælt. Håpløst når man ikke ser hånd for seg og må ha på nødlys for å bli sett selv. (Joda, i ekstremt snøfokk der jeg sneglet meg fram i 30 km/h så gjorde jeg faktisk det for at biler som kom bak skulle kunne ha sjans til å se meg. )

Og jeg er helt enig - jenter på 18-19 får passe sine egne tider. Klarer de ikke sette mobilen på vekking så får de bare ha det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter både deg og Cata.

Det er slitsomt å kjøre i snøvær og mørke. Godt du kom deg helskinnet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cata og bettie =)

Det er rart dette været om dagen. I går var jeg ute og kjørte på samme veien igjen. Nå er den bar og tørr.

I dag må jeg prøve å få orden på soverommet mitt. Jeg har slengt inn dit masse tomme esker etter hvert som jeg har pakket ut andre steder, sånn at jeg kan sortere og stable bedre opp langs veggen der inne mens jeg venter på at alt skal få sine ordentlige plasser.

Onsdag formiddag kommer jo bl.a. Litens seng, og da skal jeg overta den hun har nå, og da må der jo gjøre plass. I dag sover jeg på en smal madrass på gulvet nemlig, og det er såvidt det er en sti på gulvet hvor jeg kan gå.. så mye kaos er det der inne.

Denne uken er de to siste gangene på valpekurset. Det blir greit å slippe og kjøre helt inn til Oslo to ganger i uka. Det er maaange mil.

Nå skal jeg ta en liten runde, og så må jeg ut. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulket valpekurset i dag. Liten fryser så fælt i dag, og jeg satt med striper i håret som jeg ikke ville rekke og skylde ut før vi måtte dra, så vi droppet det.

Liten brygger på en forkjølelse igjen tror jeg. Hun var skikkelig tett i går, og småuggen, så det er noe på gang.

I kveld er hun invitert bort til noen unge menn som bor i et av nabohusene her. Pizza og film. Koselig :)

De vet at hun ikke er singel, så de gjør det av ren hyggelighet faktisk. Hun kan trenge noen venner her nede også, så blir ikke dagene så kjedelige hele tiden, så dette kan bli bra.

Jeg har fått sortert og ryddet litt på soverommet mitt ikveld, det var forbausende fort gjort. Nå får jeg plass til Litens seng når hun får ny og jeg overtar den hun har nå. Den er en skikkelig familieseng. Først var det eldstemann som hadde den etter at han flyttet for seg selv. Så kom den ned til oss og havnet hos Yme oppå den han hadde fra før da eldstemann fikk samboer som hadde en større seng.

Da vi flyttet hit, beholdt Yme sin opprinnelige seng, og Liten fikk den som eldstemann hadde hatt, og nå er det jeg som overtar den om et par dager.

Jeg skal på sikt overta Yme sin også, og ha dem oppå hverandre når Yme får ny, litt fastere seng.

Jeg har refarget håret i dag. Samme fargen som sist, men denne gangen ble den ganske så mørk. Forrige gang ble den jo ganske så rødoransje, nå ble den rødbrun, og jeg fikk stripene mye tydeligere nå enn forrige gang. Skulle gjerne ønske at den hadde blitt litt lysere og litt rødere, men nå ble det ikke sånn. Men den er grei nok altså, og jeg regner jo med at den vil lysne litt etter noen hårvask uansett. Håret ble jo avfarget forrige gang, så utgangspunktet er egentlig rødblondt.

Nå er det joggebuksetid, kjenner jeg... og tv3-mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...