Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Det er litt kjedelig nå, fordi jeg på en måte ikke kommer lenger før jeg får garderobeskapene og tv-montøren har vært her. GIdder ikke fylle bokhylla før sistnevnte har vært her, for uttaket er bak hylla.

I dag har vi kjøpt nye puter til oss alle, og sengetøy med riktig putevarstørrelse, samt gardinstang og gardiner til Litens rom.

Våre soverom i annen etasje er jo rett mot naboens soverom, så det kan være greit med gardiner. Jeg skal nok finne gardiner til Yme også, men han skal få bestemme selv om han vil ha vanlige gardiner eller rullgardin eller annet.

Nå er det ikke innmari lenge til jeg skal legge meg, kjenner jeg. Jeg sov til tolv i dag, og var stuptrøtt igjen klokken åtte ikveld. Det er ikke normalt!

Ha en fin kveld, alle - jeg går og gjør mitt aften toilett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke så rart at du er trøtt, da. Flytting tar på.

Godt at den ene pusen kom tilbake. Det er jo de første 14 dagene som er kritiske når man flytter puser. Håper den andre også finner veien tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøttere enn hva jeg synes er normalt, Bettie.

I går orket jeg ikke stå opp og reise innover for å låne tilhengeren jeg skulle bruke til å tømme kjellerbodene mine, og i dag orket jeg ikke stå opp og reise til veterinæren med kattene som skal kastreres, chipes, øremerkes og vaksineres. Det var bare helt umulig for meg å komme meg ut av senga... helt umulig.

Kompis har et utømmelig hav av energi, og det er lite kompatibelt med mitt nivå. Liten klarer heller ikke stå opp om morgenen, så som regel er det jeg som må kare meg ut av dynene og ta ham. I dag har vi vært ute og gått en tur, nesten helt bort til søppelkassene, og etterpå har vi rotet litt rundt i krattene bak huset her. Jeg skal ta en tur nedpå der alene også, for jeg må se etter pusemor. Plutselig ble jeg redd for at hun skulle ha satt seg fast eller noe nedi der et sted, men jeg antar jo da at jeg ville hørt henne... men for sikkerhets skyld. Det er veldig ulendt der, så jeg tok bare en liten tur i dag da Kompis var med. Han er jo så kort i bena stakkar. Bare Liten kan komme seg ut av dyna nå, så skal jeg ta en ordentlig runde der nede..

Jeg oppdaget forøvrig en diger sekk med avfall fra jula der bak; julepapir og ymse som bare var strødd utover på naboen i det andre huset sin tomt. Er det litt merkelig oppførsel og la søplesekker stå ute så dyr kan dra dem ned i skogen, eller? Eller har han kastet den dit sjøl? Det så ikke veldig fint ut, og jeg er ikke den mest ryddige og ordentlige personen, jeg er temmelig rotete av meg... og da sier det ganske mye om naboen, for å si det sånn. Ellers er han en veldig hyggelig fyr. Kona hans har jeg ikke hilst på.

Jeg skulle føre over penger til en klassekamerat av Yme i dag, fordi Yme reiste fra lommeboka si, men han har ikke fått studielånet sitt denne måneden, så da må jeg i banken og føre over fra min konto, for jeg har ennå ikke fått ny sikkerhetskalkulator som jeg bestilte for snart to uker siden. Jeg har sendt kundeservice ny mail idag, så får vi se.

I mellomtiden håper jeg ikke gutta er helt blakke der nede, selv om de kommer hjem i morgen. Jeg skal ringe Yme om litt å forklare saken for ham, og høre om de har så de har mat til i morgen og reisepenger fra flyplassen og hjem.

Nå er jeg så trøtt at jeg nesten segner om her jeg sitter, jeg fatter ikke at det er mulig. Jeg har dyttet i meg en halvliter vann og en porsjon havregryn for å se om det bare var energi i form av mat som manglet, men det hjalp ikke et spøtt.

Nå sovner bebisen (Kompis) så kanskje jeg skal velte meg over på siden selv også... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Liten til toget så hun kan treffe vennene sine og feire en bursdag ikveld. Da jeg kom tilbake tok det ikke mange minuttene før Pusa var tilbake. Jeg hørte det mjauet, og der stod hun på terrassen og ville inn. Hun spiste ikke veldig mye, men ville ha veldig mye kos.

Kompis ble selvfølgelig også veldig lykkelig på sitt valpevis og skremte nesten vannet av henne igjen. Han elsker jo de kattene... og det er fremdeles ikke så innmari gjensidig. To av dem kan tolerere ham så lenge han ikke kommer for nær, men Pusa og sønnen hennes knurrer bare de ser ham. Jeg håper dette roer seg over tid, etter hvert som han slutter å være så hyperhappy.

Jeg er ekstremt sliten. Jeg føler meg ikke syk, bare utslitt, og tok halvannen time i senga i sted da Liten stod opp, etter at jeg faktisk lå her på sofaen en halvtime også mens Kompis sov ved siden av meg... men det hjelper liksom ikke. Jeg er helt tom for energi.

I morgen kommer Yme hjem - det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over sju i dag morges ringte mors gutt og vekket mor med omtrent denne beskjeden:

Nå få du få det feite droget ditt ut av senga og setter deg i bilen.

Jeg spurte helt i ørska om han var på Gardermoen, men neida, han var i Berlin han, men de lander ved 11-tiden.

Jeg ser at dersom han rekker flytoget 11.35 så får han tog hjem fem minutter etter, men om han ikke rekker det toget, så er det to timer å vente på neste. Sånn er det å bo på landet. Toget går annenhver time i helgene :ler:

Så jeg ringer ham litt over 11 og hører, og dersom han ikke drar direkte til Pax, han snakket om det også, så henter jeg ham i Oslo. Orker ikke kjøre helt til Gardermoen... ikke så mye for kjøringen sin skyld, men fordi jeg har moderens bil og teller kilometer. Jeg har jo allerede kjørt over 1100 med den, og for henne som har en kjørelengde i året på 8000 så teller det.

Ellers er det jo slik, prøver jeg å forklare mine barn som synes det er så lett at mor kjører og henter, at jeg faktisk må kjøre begge veier, og det tar faktisk omtrent like lang tid å kjøre én vei, som det gjør å ta toget... og for meg og bilen da, tar det jo ganske nøyaktig dobbelt så lang tid. Ikke sant?

Men når det ikke er andre muligheter, så henter jeg selvfølgelig. Ungene skal ikke behøve å reke gatelangs eller prøve å haike.

kompis og jeg gikk og la oss før kl 2200 i går kveld og har sovet i nesten tolv timer. Jeg hørte at han våknet da Yme ringte, men han la seg til å sove videre da ikke noe skjedde. Veldig flink er han. En av pusene vekket ham litt før halv ti, så da stod vi opp, og da var det en liten fyr som var fryktelig tissatrengt - jeg tror han tisset minst tre meter... (ned i bakken, ikke i stråle utover ;))

Deretter hørte han at det var liv hos naboen, og glemte at han også skulle ha bæsjet så det gjorde han på badegulvet mens jeg satt på do. Ja, ja, man kan ikke vinne hver gang, men han gjør ihvert fall ikke fra seg i buret lenger, og det er en god ting.

Jeg leser mine valpeskriverier og får bilder av mammagjeng på cafe som diskuterer sine håpefulles avføring og andre festligheter :ler:

Nå skal jeg drikke en kopp kaffe til, og så skal jeg hive meg i dusjen. Jeg prøvde å ringe Yme men tlf er avslått så da er han i luften. Jeg ringer 11 igjen og hører hva han har tenkt, og da er det greit at jeg er klar til å hive meg i bilen hvis han har tenkt seg hjem.

Ha en fin lørdag folkens. Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, han er hos meg og sover på sofaen akkurat nå.

... Han ser så søt ut når han sover. :)

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er folk å få på besøk... "Hei Pax, I'm back, kan jeg låne sofaen din litt?" Du får hilse ham fra mamma når han våkner da, så snakker jeg med ham i morgen.

Jeg har vært ute for å kjøpe bursdagsgave til broren min som har bursdag i dag, og som vi feirer litt i morgen. Jeg visste ikke hva jeg skulle finne på, så det ble en bok som heter 144 ting du ikke trenger å vite om pop musikk eller rock eller noe sånt... husker ikke helt.

Til meg selv fant jeg en glasskål i klar oransje og tre kubbelys i forskjellige høyder og litt forskjellig varme brun/oransje toner, som nå står i skålen (som forøvrig er firkantet, og en pose med små avslepne stener i grånyanser og en liten eske potpuri med apelsindufter. Nå er det koselig på salongbordet, men ikke ellers :fnise:

På mandag må jeg huske å ringe Skeidar for å høre om levering kan fremskyndes for alt som faktisk var på lager, så får jeg heller vente på det ene garderobeskapet.

I sted, før jeg dro ut for å handle, gikk Pusa ut. Og da jeg kom hjem igjen nå så var hun inne. Jeg låste ikke da jeg gikk, så det er ikke umulig at naboen eller noen har sett og hørt henne mjaue på terrassen og har sluppet henne inn. Snilt gjort i såfall :) H*n forteller meg det sikkert.

Herregud som det blåser ute. Jeg har fremdels all emballasjen fra hvitevarene mine på terrassen i påvente av at jeg skal få ut fingeren og fjerne det, og det hender stadig at jeg finner isoporbiter andre steder enn på terrassen... jeg får stappe det i bilen på tirsdag når jeg skal innover å leie henger og kaste og frakte fra kjellerbodene. Få det vekk før naboene får det på sine tomter og begynner å irritere seg. Da blir sikkert veien kort for irritasjon i forhold til katter også - det er jo lov med to husdyr her, og jeg har fem... i tillegg til de to som bare er inne da, skildpadden og ormen lange.

Om ikke altfor lenge skal jeg kjøre til Ski og hente Liten og kjæresten hennes på toget. Toget videre hit ut går jo bare annenhver time, så da får vi møtes på halvveien. Jeg gidder ikke kjøre helt inn - det var jo dette med kilometeren til moderen, ikke sant?

Og i morgen blir det lang kjøring også, da skal jeg innom mine gamle og hente dem før vi kjører til broderen som bor på andre siden av byen i retning nord. Mandag ettermiddag får hun bilen tilbake såfremt mine penger er ute av min konto og inne på bilforretningens konto til da. Foreløpig står de hos meg, ser jeg.

Vel, jeg skal bla gjennom noen møbelkataloger og så skal jeg starte middagen.

Hej så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at Pus fant veien hjem igjen. Man bekymrer seg jo for dyrene når de blir borte.

Kan være lurt å ta en tur til legen for å sjekke om det er en fysisk grunn til at du er så sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk vært mindre sliten, selv om jeg har vært alene med lille bebin siden i går ettermiddag og Liten ikke kom hjem før halv ni.

Jeg la meg tidlig i går, før kl 22 faktisk. Puttet småtten i buret og meg i senga, og sovnet gjorde vi begge.

Han var forresten veldig snill både i går kveld og i dag, og man blir jo så himla glad i de der små hyperhappy firbente.

I dag startet jeg dagen litt før halv ti, med en kopp kaffe, og så faktisk litt mat, en diger proteinshake og en neve vitaminer og urter av ymse slag. Jeg har også fått i meg mer vann enn kaffe tror jeg, og det også hjelper. Nå er jeg i sengen igjen, mens Liten og hennes kjære sitter i stua og ser en film jeg har sett et par ganger før, og gidder ikke se den igjen. Jeg har dessuten ikke fått lenestolene mine ennå og synes det blir i overkant cramped i sofaen med tre stykker.

Jeg har puttet Kompis til sengs i buret sitt, så han sover, og her sitter altså jeg, i mørket, med laptopen på fanget. Trådløst er supre saker :)

Pusa ligger på føttene mine og sover, hun har blitt veldig kosesyk etter at hun var borte noen dager. Kanskje hun ble bevisst hva hun gikk fra? Eller kanskje hun har vært innelåst i et av husene som er under bygging, og endelig kom seg ut og hjem igjen? Hun er i hvert fall mye mer kosete enn hun var. Og tynn.. og røyter masse. Det antar jeg er stress pga Kompis og flytting, så det går seg nok til igjen.

Nei, skal man sove litt tro? Jeg skal tømme den gamle maskinen min i morgen og la broren min få overta den. Lovte å prøve og finne drivere til det trådløse nettverkskortet også, for de har blitt borte under formateringen jeg gjorde i fjor sommer, og jeg har jo ikke tenkt mer på det før vi kom hit og jeg ikke fikk den på nett uten kabel.

Ha en fortsatt fin helg, alle sammen og sov godt. Sitt nå ikke oppe utover hele natten da :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nytt hus, Mysan :blomst:

Så spennende å få alt som en vil ha det, men mye jobb også, før alt er på plass.

Liker å lese litt i dagboka di av og til, du har så varm og koselig måte å skrive på.

Godt å se at alt er bare bra med deg og dine, bortsett fra at du er litt trøtt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har planer om å gå tur i dag så hvis du skynder deg og pakker hyperhappy og sender'n hit så kan jeg lufte ham :) . Valpeturlengde er nemlig akkurat det jeg føler meg motivert for i dag. Men luft må jeg ha nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

hei mysan!

Er hele familien din på KG eller??? (jeg trodde lenge at det var "på tull" at du kjente Yme...hehe!!) Jeg har bare min søster her på KG, og det er helt greit. Men i grunn ok at mine foreldre ikke er her, er ikke alt jeg vil dele med de ;)

Ha en fin søndag!

ps. jeg har også vært utrooolig sliten i de siste dagene, virus som går??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen, Nabodama, Storesky, Cata og Pax :)

Vi er ikke hele familien her, men vi er meg og Yme og Pax... Yme havnet her inne fordi jeg rett som det var satt og rev meg i håret og akket meg over merkelige meninger og rare utsagn. Han ble nysgjerrig, og er her ennå.

Nå har jeg hatt vaskemaskinreparatør på besøk så nå går klesvasken igjen. Om et par timer eller så skal jeg hente min nye bil, og det gleder jeg meg til. Det gleder moderen seg til også, for da får hun igjen sin egen. Jeg plukker opp henne og pappa på stasjonen etterpå, så blir de meg og henter bilen og så får pappa se huset også, for jeg antar at de blir med hit, og ikke bare reiser rett hjem. Ellers ville det jo ikke være noe poeng i at han ble med liksom.

Kanskje jeg skal rydde litt her da, og fyke over gulvet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min gidder ikke å komme på besøk før jeg har kommet i orden her, så de reiste rett hjem. Tenk at han gidder å ta toget helt hit ut for bare å dra rett hjem... merkelig mann. Var så vidt han gadd å hilse på kjæresten til Liten også, jeg hadde dem med meg så de skulle få kjøpt røyk, og fordi Liten gjerne hiver seg med på en hver lille kjøretur i ren kjedsomhet :ler:

Nå er tv-antenne på plass og vi har tv i stue, stue opp og på Ymes rom.

OG jeg har ny, vakker bil utenfor huset. Kan det bli stort bedre nå?

Jeg skal hive meg en tur i butikken så vi får noe middag før vi skal på valpekurs igjen.

Ha en alldeles fortreffelig mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye, mye lettere, Bettie =)

I dag var jeg oppe før hanen for å kjøre Yme til toget. Det er jo et par mil til stasjonen så jeg synes ikke han behøver å gå.

Det går en buss her nede på veien tror jeg, men jeg har ikke funnet ut av når og hvor lang tid den bruker. Han må ha toget som går litt over 07 for å være på skolen til 09. (Stakkars mors gutt)

Men i hvert fall, resultatet er at jeg sitter her med morgenkaffe og ser på God morgen Norge. Jeg har satt i gang oppvaskmaskinen og tørketrommelen, og nå skal jeg hive meg over Ymes sekk med klær fra Berlinturen. Det er litt kaos i kleshaugene her, fordi vi ikke har skap og kommoder ennå, og dermed finner vi ikke alle klærne våre, så det må vaskes etter hvert. Og nå som jeg har vært uten maskin et par uker også, så....

Snakket nettopp med en venninne på telefonen, mannen hennes er lagt inn med store, vonde lymfeknuter og de er redd for lymfekreft. Stakkars folk, som om ikke de har hatt nok de siste par årene.

---

Og så over til noe helt annet; på søndag sa min far - da vi var samlet hos min ene bror som hadde bursdag - jeg har noe morsomt å fortelle dere. Jeg har plutselig fått en storesøster!

Det hadde ringt en mann til ham og sagt at han hadde gode grunner til å tro at pappas far også var faren til hans mor. Og så sendte han bilde av henne på mail og hun er klin lik tanten min. Ganske artig. Dette betyr at vi har fått to nye fettere og en kusine også... Denne damen ble født ti år før min far, så det var før bestefar traff farmor, men han har aldri sagt noe. Om han har visst om denne datteren eller ikke, aner ingen av oss, men hun har i hvert fall visst om ham, for navnet hans står på fødselsattesten hennes, og han var den eneste i landet med det navnet, så om hun hadde ønsket, hadde hun lett kunnet spore ham opp, men hennes mor igjen ville aldri snakke om bestefar, så.. nå er damen over 80 år, så det var jo på tide. Pappa sendte dem et bilde av bestefar, så hun kunne få se faren sin for første gang. Artig? Hun og sønnen som ringte kommer og besøker pappa og mamma nærmere våren, og så får vi vel etter hvert lov å hilse på dem alle sammen. Spennende :)

Nå skal jeg se om jeg kan få lagt inn CV'n min på den lokale Adeccoavdelingen. Man må jo se å få seg noe å gjøre igjen.

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...