Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Hei Ugla, jeg venter penger, men de er ikke akkurat uventet, bare litt forsinket ;)

Kanskje jeg får mer og fra annet hold?

Nå har jeg vært ute og gått et par timer (7500 skritt). Ja, det har jeg faktisk. Jeg var tilbake her for en drøy halvtime siden, så jeg er nydusjet, iført nyvasket mysdress og har spist lunsj. Nå venter jeg på at kaffen skal trekke ferdig i presskannen.

Deretter skal jeg rett og slett prøve å lese litt i boken jeg fikk til jul. Eller skal jeg ribbe juletreet og få vekk det og nissene først, deretter støvsuge og vaske gulvet og SÅ lese?

Ja, jeg tror jeg gjør det sånn... først ut med jula. Det er så støvete, hårete og jævlig her at det er til å bli gal av...

Ha en fortsatt fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest su querida

Har fulgt masse med i dagbøkene dine, mysan (smugleser). Har laget en egen nå, og har med uhell stjålet dagboktittlen din. :fnise:

Jeg håper du hadde en fin nyttårsfeiring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den du fikk av foreldrene dine, er den verdt å lese. Fikk du den første i serien eller fikk du alle tre i ett? Jeg kjøpte alle tre i en og samme pocetbok i fjor sommern, nemlig. Det er en barnebok egentlig, men jeg likte den veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei su guerida, velkommen hit. Det er helt i orden at du har stjålet dagboktittelen min :)

Hei pax, joda det er en murstein av en bok med alle tre i ett. Jeg elsker eventyr, så jeg gleder meg til å lese den, men jeg sliter sånn med konsentrasjonen.

Jeg mener; når LITEN leser to bøker mens vi er nordpå og jeg såvidt klarer å knote meg gjennom The Secret og komme et par kapitler avgårde i en annen, så sier det litt. Hun er den som klager på at hun ikke har konsentrasjon og ikke liker å lese bøker engang. :roll:

Nå har jeg pakket sammen jula, mangler bare å ta ned stjerna i stuevinduet og gardinene i kjøkkenvinduet, så er den vekk.

Telysholderne får stå igjen, det eneste julete med dem er at de er røde. Det kan jeg godt leve med.

Det er så hårete og støvete og ekkelt her, at jeg snart blir gal, så jeg får fortsette og svinge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar en stund før man kommer "inn" i en bok, og da har jeg også alltid konsentrasjonsproblemer. Men sånn bortsett fra det, er det nesten like fint å lese som å sove. Man rømmer fra seg selv litt, og av og til kan det være fint.

Og støv og hår... Det er jo alltid masse hår hos deg, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid masse hår hos meg? Skjønner ikke hva du snakker om jeg :klø:

Men nå har jeg i hvert fall støvsuget. Jeg har tatt sofaen og stolen grundig, samt den lyse puffen som var nesten helt svart av mørke hår fra en kattemor i brunst. Herremin som hun tøser seg rundt og vrir og gnur seg mens hun lager noe skikkelig kattejammer...

Slitsom er'a!

(Men hysj, for nå sover hun....)

NÅ skal jeg lese. Bare tisse en meter først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter man igjen... i joggedress og med håret rett ut.

Jeg støvsugde og ryddet ut julen i går, og nå er joggedressen full av kattehår. Jeg gleder meg villt til at de blir utekatter - jeg blir sprø av dette her jo.

Kjøperen av leiligheten her ringte nettopp og lurte på om de kunnen få overta 15. januar istedet for 15.februar. Jeg sa jeg skulle gi henne beskjed så fort jeg vet om jeg klarer det, det drøyer jo så himla med den hersens mellomfinansieringen.

Nå sier banken at de fremdeles venter på bekreftelse fra megler om at alt innfris ved oppgjør her.... Er det muuuuulig å bruke så lang tid???

Maken til sommel!! Jeg vet at min megler hadde full oversikt over heftelser og alt som trengtes gjøres noe med allerede før jul, så den oppgjørsavdelingen de har der nede, somler bare. Papirene er der. Det er bare å knote den jævla faksen avgårde over gata.

Han med nøklene til det nye huset sitter også og venter på bekreftelse så nå henger jo alt på meglerhuset.

De med valpen venter også, og lurer på om vi har tenkt å hente ham, og han skal faktisk egentlig på valpekurs fra mandag... jeg blir så oppgitt. Nå har den mellomfinansieringen tatt tre uker eller noe sånt - er det muuuulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får huske på de tre T-ene. Ting Tar Tid. Det gjelder særlig i forbindele med ting som haster. :P

Har du begynt på boka du fikk enda? Jeg fikk også en bok til jul, "A thousand splendig suns" av Khaled Housseini. Lurer på om det er den samme fyrn som skrev drageløperen, ikke sikker på det. Greit at den er på engelsk da, så holder jeg engelsken litt ved like ved å lese også. :) Tenkte å bestille take away og lese litt i boka jeg fikk i kveld. Skal være snill med meg selv i kveld, er vant med å ha familie rundt meg de siste dagene, så det føltes som en slags bittersøt blanding av deilig og trist- stille når jeg kom tilbake i leiligheten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg, så er det samme forfatter bak Tusen strålende soler og Drageløperen.

Jeg har en av dem stående her også, lånt av en kollega, og jeg har begynt på den såvidt i sommer en gang, men husker ikke såpass at jeg vet hvilken av de to det er engang. Det er konsentrasjonen med meg.

Sitter her med litt småsår hals, snørrete og snufsete og har fått min første forkjølelsen på gud-vet-hvor-mange-år.

Liten ser ut til også ha blitt syk, men hun sover, så kanskje hun sover det av seg. Jeg skulle egentlig ha kjøpt 1000mg C-vitaminer da jeg var i butikken i sted, men kom hjem med alt mulig annet; sjokolade, kjeks, juice, bananer, to blader, to kubbelys og en film... :sjenert:

Yme laget middag i dag, jeg var så energiløs da jeg skulle starte på den at han bare tok over. Masse stekte grønnsaker og Kapteinens fylte diverse fisk.... Kjempegodt.

Nå rusler jeg raskt rundt i forumet, og så logger jeg rett og slett av, tror jeg. Det er bare nys og snørr her - ikke noe morsomt :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse er ikke noe moro. Masse god bedring.

Håper megleeren får ut fingeren og ordner papirene slik at finansieringen blir i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie - jeg er dårlig på å logge av, så jeg sitter her med snørra mi fremdeles.

Jeg håper også at de kan få knotet seg ferdig så jeg får finansieringen. Jeg vil ha nøklene så jeg kan begynne å flytte, og jeg vil ha penger så jeg kan kjøpe bil og hente Kompis.

Aaaargh!!

Nå skal jeg re opp og se på tv under dyna... ikke tv'n under dyna, men meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har fremdeles ikke fått den bekreftelsen de trenger fra megleren for å gi meg mellomfinansieringen. Jeg blir så irritert - er det mulig å jobbe så sakte?

Jeg har sendt en mail til min søte meglervenn der nede og bedt ham svinge pisken over oppgjørsavdelingen, og det regner jeg med han gjør... på sin hyggelige og høflige måte :)

Jeg må i hvert fall ringe kjøperen her og fortelle at jeg ikke klarer å være ute herfra til den 15. januar som de plutselig ønsket, og se om jeg kan komme frem til en annen dato med dem.

Jeg er fremdeles like forkjølet... eller litt verre i dag faktisk. Jeg hoster og snørrer og er helt bomull i hodet. Svetter og har det lett ubehagelig. Tror jeg skal gå meg en tur etterpå, bare for å få litt luft i lungene.

Kjapp forumsrunde, og så se på siste Pirates-filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her og svetter så det hagler. Silmarill sa jeg skulle koke opp melk med pepper og honning, og det har jeg altså gjort. Masse pepper, piri-piri og honning. Det svir på leppene, men smaker godt og nå svetter jeg som en av de firbente på Øvrevoll.

Etterpå skal jeg gå en tur, da blir jeg sikkert frisk :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kiwii :vinke:

Så koselig å se at du har funnet veien innom også :)

Når har endelig meglerkontoret klart å knote avgårde bekreftelsen til banken, så onsdag/torsdag i neste uke kan vi dra og hente valpen, og jeg kan begynne å se på bil.

Er jeg heldig så kommer prosjektlederen på det nye huset innom en dag med nøklene, jeg skal høre med ham på mandag om de også har fått bekreftelsen på pengene. Han har sagt han gjerne kommer innom med nøklene fordi han stadig kjører inn til Oslo, og da ligger jo jeg på veien.... eller, altså... ja, dere skjønner...

Jeg skal kontakte det flyttebyrået jeg fikk det beste tilbudet av å høre når de har tid, og så ringer jeg hun som skal inn her og gir henne en endelig dato. Jeg kan jo uansett ikke avtale noe med henne før jeg vet når jeg får flyttebil. (Sendte flyttebyrå mail nå)

Jeg sitter her og sdufser og sdufser, hoster og sdyter beg :forkjola: , jeg har brukt sdart to doruller tror jeg, og det er faktisk skikkelig ekkelt. Tett i desa og i huet!

Liten gikk ut for å se om hun kunne finne noen å "leke" med, men lovet å ikke drikke og å komme hjem senest 01.00. Ikke fordi hun ikke er gammel nok til å bestemme sånt selv, men jeg MÅ lære henne og holde avtaler. Der er hun dårlig, selv om hun er veldig på å passe på at folk ikke bryter sin del av avtaler hun inngår. Ja, det er jeg som har skjemt henne bort gradvis i mange år, så jeg får ta den jobben nå.

Tror jeg burde spise litt. Ha ed super fredagskveld *aaaaatchooo!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at meglersaken er klar. Slitsomt å gå sånn og vente.

Stakkars deg som har blitt så forkjølet. Håper det er en av det litt snillere slaget så du ikke blir dårlig lenge. God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig bedre allerede. Litt tettere i nesa, og dermed sliten fordi jeg ikke får nok luft, men jeg snørrer i hvert fall så voldsomt. Har kun snytt meg en gang i dag faktisk, og i går gikk det to hele doruller med papir.

Men jeg har IKKE lyst til å jobbe ikveld, det er helt sikkert. Nå er det ikke noen slitsom jobb, men bare det å være der og stå på kjøkkenet i noen timer står for meg som en liidelse akkurat nå. Men sånn er det bare. Det er bare meg, jeg har ingen jeg kan dytte den over på.

Nå skal jeg prøve å spise litt og se om det kanskje hjelper litt på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte HuI :klem:

Var ferdig med jobben kl 21.30 så nå er jeg hjemme igjen, og godt er det. Det var ganske kjedelig, for hun som jeg jobbet for ikveld trenger bare noen til å ta unna oppvasken, og det er jo ikke oppvask hele tiden. Blir mye sitting på rompa uten noe å gjøre, men lettjente penger da.

Nå har jeg bestilt flyttebil til neste fredag, så uken som kommer nå skal brukes til sortering og pakking.

Internett der nede får vi mandagen etter, og tv... tror jeg at jeg må ha en montør/installatør til, for antenna skal altså sitte mellom de to soveromsvinduene i annen etasje og kabler skal trekkes gjennom plastrør og ut i stue og tv-stue... sånt skjønner ikke jeg.

Eller, skjønner og skjønner.... men greit å få noen luringer til å gjøre dt som har gjort det før. Det er jo ikke noe eksisterende opplegg fra før....

Nå skal jeg løpe gjennom forumet, og så skal jeg bare lene meg tilbake å se på tv tror jeg.

Liten har den nye kjæresten på besøk og Pax er her og besøker Yme, og da har jo ikke jeg noen å leke med.... hehe

Ha en fin lørdag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...