Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Kompis er litt urven i magen i dag, ser det ut til. Han bæsjet masse ute da vi gikk ut i morges, men plutselig har han bæsjet tre ganger inne også - rett etter hverandre, og det var ganske løst. Jeg synes til og med at jeg synes det var spor av rødt i det, så jeg får holde et øye med ham utover dagen. Syke valper kan vi ikke ha, da må vi til Dr. Dyregod for en sjekk.

Jeg tror jeg skal la være å leke masse med ham ildag, og heller sette ned tempoet hans litt. Selv er han forøvrig like i hundre som han pleier.

Forumsrunde og så kanskje en bok? Jeg fikk en bok til jul som jeg såvidt har fått startet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Au da. Høres ikke godt ut for liten valpemage. Får håpe tassen kommer seg fort igjen. Tegn til rødt hørtes jo ikke spesielt moro ut. Men kan jo være noe han har spist som har satt litt ekstra fart på systemet. De små firbente kan jo lure i seg hva som helst i et ubevoktet øyeblikk.

Men så lenge han er propell som han pleier så er det forhåpentlig noe som gir seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble igrunnen ikke noe mer magesjau med ham, så det var vel noe han haddei puttet i sin digre munn som bare måtte ut igjen.

Han har en diger munn til å være så liten ja. Stort hode og diger munn. Og myk, deilig pels.

Måtte dusje i dag fordi han snublet rett i en ruke som jeg antar pus hadde lagt fra seg ved siden av kattedoen i protest mot dårlig renhold.

Dusj syntes han forøvrig var helt greit, så da vet vi det. Vovver som lukter godt er nemlig mye koseligere enn vovver som er seige å ta på og som lukter vondt.

Nu er det CSI - jeg har vært veldig flink til å se på tv istedet for å sitte her i dag :ler:

I morgen får jeg møblene mine :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk tidlig oppe i dag. Her sitter jeg med morgenkaffe og ser på God morgen, Norge og drikker kaffe. Jeg har kjørt Yme til toget og da er det jo bare tull å gå og legge seg igjen.

Dessuten kan det være greit å øve seg på normale rutiner igjen. Jeg har jo søkt på et par nye jobber, jeg må jo komme i gang igjen, selv om dagen i går tydelig viste meg at jeg ikke er helt patent ennå. I går var jeg bare utslitt. Midt på dagen måtte jeg gå å legge meg, for kroppen nektet å være med noe mer. Jeg sov ikke, for jeg var ikke trøtt, men batteriene var bare helt flate. Det er i sånne stunder jeg lurer på om jeg driver og får sneket på meg ME for det er ikke normalt. I hvert fall ikke for meg :S

Nå skal jeg drikke kaffen min, og så skal jeg kle på meg, før jeg vekker Kompis og får ham ut en tur. Så må jeg vekke Liten så vi får sengen hennes ut av rommet før ny seng ankommer.

Fra selve forumene tar jeg en pause. Jeg begynner (igjen)å bli mektig lei av politikken der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bli lei enkelte kverulerende folk.

Godt at voffsens mage er i orden igjen.

Regner med at du har fått møblene nå. Det var sikkert godt å få en del ting på plass.

Har du sjekket jernlager i det siste? Eller om du har en eller annen infeksjon i kroppen? Det er ikke bra å være så sliten at men føler seg utladet. Kanskje en ide å ta en tur til legen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen i dag faktisk, men Liten er på andre siden av fjorden så da må jeg høre med Yme om han gidder ha ansvaret for "kråka" i drøye to timer.... Jeg begynner å lurer på om det er gnager i ham. Staffordshire rottebullterrier... han gnager og gnager på alt mulig, sofaputer, sofarygg, bokhylle, treningsbag... hva som helst.

Vi har erfart idag at dersom Yme ikke kommer seg med toget litt over 07 så går neste tog etter halv ti!! Det er jo helt håpløst!!

Idag skal jeg se om jeg kan få montert garderobeskap, kommode og få diger seng på plass. Det med senga er vel det minste problemet. Den står i riktig rom, men i tre deler og på høykant.

I stua har jeg nå to lenestoler, så vi slipper og sitte på geledd lenger. Det er bra :jepp:

Ha en fin torsdag, håper været hos dere er like fint som hos meg. Jeg har skyfri himmel i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til legen i dag faktisk, men Liten er på andre siden av fjorden så da må jeg høre med Yme om han gidder ha ansvaret for "kråka" i drøye to timer.... Jeg begynner å lurer på om det er gnager i ham. Staffordshire rottebullterrier... han gnager og gnager på alt mulig, sofaputer, sofarygg, bokhylle, treningsbag... hva som helst.

Er det en gnager i Yme? :fnise:

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: De er gjerne sånn i den alderen de får tenner

Har vært og hentet Liten på ferja fra andre siden, og nå er hun i dusjen og skal på ball i Oslo. Jeg kjører henne innover siden togene her ute er litt sporadiske, ellers kommer hun jo ikke frem før hun må ta siste toget hjem igjen.

Kompis har vært et prakteksemplar i dag, så han er bare kos.

Jeg har vært og kjøpt seng til ham til halv pris hos dyrebutikk på Mosseporten. Den passer akkurat i buret hans også, men kommer til å ligge i stua på dagtid, så han får en fast plass som er hans og som han kan henvises til etter hvert. Han liker den:) Myk og god vettu.

Ellers har jeg søkt på et par jobber til i dag, og har tre-fire til som jeg må søke på tradisjonelt vis, med skrevet søknad og med vedlagt cv, så da må jeg installere office først.

Skal også se om jeg kan få på plass senga til Liten og kanskje hengt opp noen bilder her i stua. Det er snart på tide og komme i orden.

Ha en fortsatt strålende torsdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbsøknader. Håper du kan finne noe du vil trives med.

For øvrig har jeg også en haug å sette på plass nå framover. Har byttet litt på møbler og funksjoner til rom, og da drar det ene med seg det anree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen. Jeg har kjørt Yme til toget, luftet Kompis og sitter nå med kaffekopp nummer to, tent kubbelys på bordet, laptopen i fanget og God Morgen Norge på tv. Kan det egentlig bli deiligere?

I går kjøpte jeg kattemat, hundemat, seng til buret til Kompis, og et nytt halsbånd og bånd (rosa med stener faktisk :roll: Gjett hvem som ville ha det?)

Sengen/madrassen var det halv pris på, men det hele kom på attenhundre allikevel. Det er maten som drar opp. Ti kilo til kattene og 15 til Kompis. Han som er så liten og spiser såpass lite som han foreløpig gjør, har antakelig mat helt frem til jul :ler:, så på sikt er det ikke så farlig om jeg dro til litt skikkelig i går. Egentlig var det kattesand jeg skulle kjøpe, men det glemte jeg :lol:

Sengen ville jeg ha nå, både fordi den var på kampanje, men også for å vende vovsen av med å skulle ligge i sofaen sent og tidlig når han vil slappe av og kose seg, og heller legge seg på egen seng. Sofaen blir faktisk ganske møkkete av ham. Kattene som også er ute i gjørma drar ikke på langt nær så mye møkk inn som ham, selv om det er fire av dem og bare én av ham :roll:

Kanskje de holder seg unna gjørma, mens han på sin side gjerne graver gjørme frem av snøen :ler:

Jeg begynte å montere sengen til Liten igår... den er stor og uhåndterlig, men det er heldigvis bare to rammemadrasser med en diger på tvers oppå, men den skal ha føtter, må vite - og den siste foten er det noe galt med skruhullet til tror jeg, for den skruen bare skrur og skrur uten å feste seg... usannsynlig irriterende faktisk.

Jeg skal prøve å fullføre om en stund så jeg kan gi meg i kast med kommode og garderobeskap også. Antar jeg må ha assistanse til skapet, det kommer i to digre, tunge, flate pakker. Det var så vidt jeg greide å flytte dem unna for å gjøre plass til sengen på gulvet.

Ja, ja... nå skal jeg få med meg den siste halvtimen av tv, så skal Kompis og jeg ta oss en liten tur ut, og så får jeg se om han kanskje kan sove litt så jeg får svingt meg.

Ha en alldeles strålende fredag og helg folkens :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ha da voksne barn hjemme, du må kreve at de hjelper deg! De kan vel montere sine egne møbler! Du skal ikke behøve å gjøre ALT, det høres jo ikke ut som du er i form heller... Blir sur på dine vegne. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, tror du ungene mine klarer sånt du? Jeg er redd jeg har oppfostret noen kløner.

Ikke for det, Yme er den som skrur opp lamper og sånt for meg, for at jeg skal slippe og stå på stoler og atpåtil strekke meg helt av ledd.

Liten klarer sikkert en god del hun også, men hun må hjelpes i gang fordi hun TROR hun ikke kommer til å skjønne noe av det.

Hun skal imidlertid få hjelpe til med skapet, for da trenger jeg noen som kan holde sidene regner jeg med.

Ellers har jeg fått gjort masse husarbeide i dag. :husarbeid:

Jeg har støvsuget, vasket gulvene, pusset vinduene utvendig, dusjet meg og dusjet Kompis. Jeg har også kjørt et par vaskemaskiner og en oppvaskmaskin.

Tenkte jeg skulle få shinet både bad og kjøkken skikkelig også, så det gjør jeg når jeg bare har fått i meg litt mat. Man blir jo sulten må vite.

Jeg skal henge lampe i taket på mitt soverom også, og se om jeg finner noen skruer som kan passe til å få montert ben på senga mi. Lei av å ligge så lavt, det krever jo en skikkelig kraftanstrengelse å komme seg opp i stående :ler: Neida, det er ikke så ille, men det ser så... hippi teenager ut.. liksom.

Når jeg henter Yme på toget senere i dag, må jeg innom senteret og se om jeg finner en passende gave til niese som fyller 9! Jeg synes hun burde holdt seg i 5-årsalderen en stund, men sånn er det visst ikke. Herremin - 9 år - det betyr jo at hun er 10 neste år, og det er jo helt vanvittig!! Lille Pillen liksom!

(Neida, hun heter ikke Pillen, blir ikke kalt det heller, annet enn i hodet til tante).

Nå skal jeg bråtømme oppvaskmaskin og hurtigshine kjøkkenbenk og bord, og så skal jeg hente Liten og en venninne som var på Las Vegas-ball i går. Greiere at hun overnatter hos venninne da enn at jeg må kjøre flere mil for å hente henne midt på natten når jeg aller helst vil sove.

Hei og hopp - fortsett å ha en kjempefin fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun må da kunne gjøre husarbeid? Hun jobber ikke og tar seg ikke av valpen heller? Bor på hotell med privatsjåfør! Nå må du stille noen krav! Og å montere flatpakka møbler er jo noe alle må kunne når de flytter hjemmefra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet, kan du komme hit en tur og dressere Liten?

Hun kan gjøre husarbeid, faktisk er hun veldig flink og nøye, men litt mer ivrig oppe hos seg selv enn i resten av huset. Ellers har du rett, det bør kunne stilles krav til henne... jeg skal øve, jeg lover :jepp:

Når det gjelder kompis er det greit at jeg tar masse av ansvaret for ham, da kan jeg nemlig bruke det som argument når hun ikke får lov å ta ham med seg når hun flytter. Jeg har forberedt henne på det. Jeg vil jo gjerne beholde kråka, jeg da ;)

Ellers er det ingen tvil om at jeg har skjemt bort ungene mine så de har blitt særdeles lite selvhjulpne. DET skal jeg ha :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal ikke jeg påberope meg å være ekspert på barnedressur, men det virker så slitsomt for deg å bale med alt selv når du har to voksne som bor sammen med deg som burde kunne ta i et tak. Kan de ikke ta lappen eller sykle eller kjøre moped, så slipper du all kjøringa, i det minste? Det er ikke for sent å stramme dem opp. Sønnen min er bortskjemt han også, men når jeg sier at dette jeg ha hjelp til, da får jeg det. Men han gjør ingen ting på eget initialtiv, bortsett fra å bære posene hjem de gangene han er med meg i butikken. Og skifte lyspærer. Og bære ut søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som mine barn, Pet. De gjør ikke mye på eget initiativ annet enn å bære handleposer når vi handler. Men som deg får jeg også hjelp når jeg ber om det. Men sånn er det vel - jeg burde bare be om det litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...