Gå til innhold

Felix og Tigergutt gifter seg 9.august 2003


Felix

Anbefalte innlegg

Takk for vise ord, Helenius! Og du har så rett så rett i det du sier. Og jeg vet at hun ikke har det lett.

Men det ble sagt for mye fra hennes side, som ikke kan oppklares/forklares på noe som helst måte. Hun har reist på ferie til sitt hjemsted. Og jeg har ikke hørt fra henne siden.

Jeg skal bare gifte meg en gang i livet. Og selv om jeg ikke ønsker et stort utdriknkingslag, har jeg aldri lagt skjul på at en vennindemiddag ikke er å forakte. Bare for å markere endring av sivilstatus. Så det ble jeg litt lei meg for.

Pluss at hun nok skjønner selv at det ble litt dumt. For hun sa ved flere anledninger at hun var et dårlig forlovervalg. Men da sa jeg "neida" for jeg var jo lykkelig uvitende om at hun skulle reise tidligere enn planlagt til sitt hjemsted.

Og da jeg kom ned til henne, den siste kvelden, trodde jeg at vi skulle dele en flaske vin. Og planlegge utdrikningslaget. Hun hadde jo spurt om liste over hvem som skulle delta i bryllupet.

Men da jeg kom skjønte jeg at noe var galt. For med en gang jeg pratet bryllup, ble hun rar og snakket det vekk. Og satt ogg pjattet om x-kjærester og historier om folk jeg aldri hadde møtt. Og så begynte hun plutselig på en lang historie, der jeg med en gang skjønte at hun hadde tenkt å dra dagen etter, og at vi ikke skulle sees før 3 dager før bryllupet.

Og da jeg prøvde å snakke om det, ble hun rar igjen, og pratet igjen om en ny ekskjæreste.. Og så kom mannen hennes hjem. Og min venninde satt der og smilte, som om ingenting hadde skjedd. Og han satt seg hyggelig ned, og sa: Ett råd må jeg få lov til å gi deg, Felix. Ta i allefall den siste uken fri. Det har vi snakket om så mye i ettertid. Hvor viktig det er. Da ble hun helt blek, hvorpå de begynte å småkrangle om at hun ikke hadde tatt fri osv..

Så, ja. Hun vet hvordan det er å gifte seg. Hun har også før vært forlover.

Men hun har antageligvis nok å tenke på. Og har rett og slett ikke overskudd til å gi noe av seg selv.

Og det syntes jeg ble litt trist i forbindelse med at dette er eneste gang i livet da jeg skal gifte meg. Da burde hun heller ha takket nei til oppgaven, og sagt det som det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har spurt en venn om å være toastmaster. Han bor i Sverige nå, men har tidligere vært hovmester på ett av de bedre hotellene i Oslo sentrum.

Han sendte oss en mail akkurat, og jeg vet at han er et godt valg, ut fra hva han spør om! Selskapet er i de beste hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Så bra! :-D

Det må være supert med en toastmaster som kjenner dere og som samtidig har trygghet og erfaring. Deilig å la den bekymringen fare!

(Hos oss er det brudgommens far som har fått det ærefulle oppdrag. Han har vært toastmaster tidligere med stort hell, men stakkars, jeg tror kanskje han egentlig har nok å tenke på denne dagen når hans eldste sønn går hen og gifter seg.

Det går sikkert veldig bra. :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo viktig at toastmasteren er engasjert, og som far vil han garantert være det!

Følelser er bra, så lenge det ikke blir aribehnfølelser.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så da har både kjole, forlover, gale søstre og toastmaster ordnet seg....

Der ser du, for snille jenter går allting bra!

Nå er det ikke mange dagene igjen, tiden flyr,

og jeg regner med du har alt under kontroll nå....

Klem fra Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatt har kommet hjem! :D

Og jeg har fått referat og bilder på mail. Det hørtes ut som Dagen med stor D. Hun beskriver en seanse fylt med kjærlighet og glede. Jeg ble helt rørt. Gleder meg til å høre mer om bryllupsreisen!

Og bildene.. Jeg hadde jo aldri sett Pusekatt før. Og hun var helt nydelig! Tenk dere selv hvilket inntrykk man får av en person, når man ser personen første gang sminket og velpleid. Med nydelig hårfrisyre og en slående vakker kjole..

Etter å ha sett bildet av de to, nyforelskede, er jeg bare så utrolig glad på hennes vegne! :Nikke:

Og etter å ha lest hennes referat og sett bilder, begynner jeg virkelig å glede meg til jeg selv skal i ilden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, Felix, du er bare helskjønn! :D

Jeg har hatt en fantastisk tur, og ikke minst et fantastisk bryllup! Og jeg er deg evig takknemlig for alle gode råd og innspill du har kommet med - du har vært til STOR hjelp! Ikke minst at du rådet meg til å droppe hansker - i 42 varmegrader som det var på bryllupsdagen vår (i skyggen, that is) tror jeg at jeg nesten hadde omkommet med hansker på. Ble mer enn varmt nok som det var!

Jeg gleder meg veldig til å følge de siste bryllupsforberedelsene dine, Felix, virker som om du har det meste i boks nå - nyt tiden som er igjen, og GLED deg! Det er ubeskrivelig fantastisk deilig å være gift!

Stor klem, Pusekatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, jeg er virkelig på Floridatid ennå. Her sitter jeg og lurer på hvorfor det ikke er flere aktive på KG nå, men så er jo klokka en hel masse. Stuper i seng jeg, og sender varme tanker til deg, Felix! Har du hørt noe mer om kjolen din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kost meg med å lese dagboken din, så artig at du har tatt med kakeoppskrifter, bilder og linker til ditt og datt :D Leit med forlover-tøyset, men det høres ut som det ordnet seg til det beste! Det gjør vondt når folk du har stolt på "stikker deg i ryggen", men som du sier - godt at det viste seg FØR bryllupet. Nyyyydelig kjole du har valgt forresten, du valgte den rette(min personlige mening altså!) Det høres ut som du har alt under kontroll, og menyen hørtes jo helt fantastisk ut!! Ønsker deg alt godt, og lykke til med den siste, magekriblende tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen, Mikkelbrud!

Jeg er såååååå glad! Min "nye" forlover er så engasjert. Hun kommer opp så fort hun har fri. Vi leser bryllupsblader, diskuterer kjoler, hun beroliger meg vedrørende min særdeles kreative frisør og er generellt ivrig med planlegging av dagen.

Hun er også i full gang med planlegging av utdrikningslag. Og jeg vet når det blir. Det var en glipp fra hennes side. Men for meg gjør ikke det noe! 2.august skal det visst skje noe..

Og i går satt hun barnevakt slik at Tigergutt og jeg kunne å gå på GlasMagasinet for å legge ut ønskeliste der oxo. (Forresten særdeles dårlig service i u-etg, eller skal jeg si mangel på service.. )

Fikk kjøpt strømper oxo. Fra LaPerla. Ønsket egentlig et par fra Wolford, men de hadde ikke min størrelse igjen. Men det fine med de fra LaPerla er at de bare er 15 den, de andre var 20 den. Jo tynnere jo penere!! Valgte champagnefarvede, med delikate blonder.. Og så var hun SÅ hyggelig, damen som hjalp meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Jeg er såååååå glad! Min "nye" forlover er så engasjert. Hun kommer opp så fort hun har fri. Vi leser bryllupsblader' date=' diskuterer kjoler, hun beroliger meg vedrørende min særdeles kreative frisør og er generellt ivrig med planlegging av dagen.[/quote']

Så BRA!!! Jeg synes det høres morsomt ut med en særdeles kreativ frisør, jeg, da... Men jeg har skjønt det sånn at du har en litt mer klassisk stil, så hanekam til sløret blir kanskje ingen slager :blunke:

En gang brukte de folka en halvtime på å skaffe meg en ny ostehøvel da den jeg hadde kjøpt overhodet ikke var brukandes til å høvle ost med... :ler:

Men det er moro å gå og titte, da... *drømme*

Jeg har blitt mye mer fiksert på matlagning og kjøkkenutstyr etter at vi forlovet oss... Mystisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Ja' date=' med ring på finger blir vi nok de beste husmødre skal du se.. :ler:[/quote']

*gurgle*

*gulp*

:o :o

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at frisøren din kommer til å gjøre en kjempejobb, Felix! Ha med et bilde eller to som gir en noenlunde pekepinn om hvordan du kunne tenke deg håret, så kommer det nok til å bli helt nydelig!

Og selv om mye av det som herr Mørk foreslår som virker helt sprøtt, så er han en hårkunstner altså. Du er i de beste hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spm ang strømpene dine... hvor kjøpte du dem og til hvilken pris? Var det slike med limkant, eller skal du bruke strømpeholdere/ev begge deler?

skal til oslo til helgen, og tenker da å finne strømper... men ikke alfor dyre. Har et par i ivory m shimmer, helt enkle men meget pene -uten limkant og kjøpt hos brudebutikk for 100kr. Vil bare ha et par i sikkerhet, usikker da på å velge m limkant eller ei.

-så deror, lurer jeg fælt på hva du har valgt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine LaPerla strømper har silikonbånd for å holde de på plass. Men det er vel det du mener med limbånd? Jeg har ikke tenkt å bruke strømpeholder.

Strømpene kostet ca 250,- og jeg fant de på GlasMagsinet i Oslo.

Jeg vil råde deg til å gå på GlasMagasinet og Steen&Strøm i sentrum, og på Tatler i Bogstadveien. Da burde du klare å finne noe som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Føler vi er sånn noenlunde ajour... Hva med dere? Er egentlig veldig rolig. Har nettopp vært på en liten venninnetur og det var veldig koselig.

Må jobbe litt med talen min, er ikke så lett å få den ferdig. Ellers er det litt småting som skal gjøres,men det tar vi etterhvert. Er ganske mye som må ordnes siste uken, så jeg regner med at ting blir litt mer kaotisk da.

Er virkelig ikke mange dagene igjen nå. Litt rart å tenke på.

Koselig at det ordnet seg med forlover. Kjolen din er forresten helt nydelig!!

Lykke til med siste innspurt i planleggingen.

Klem fra Kaia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du skriver tale. Jeg skal synge sang, og har enda ikke begynt å øve.. :ler:

Is i magen! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Skal du synge sang?!?!

Du er tøff!!!

Det ville jeg også gjort - om jeg hadde sangstemme, da. Kan du sende over noen syngevibber?

Lykke til med øvinga - eller stuntsynginga. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har påstått at jeg har sangstemme.. ?? :ler:

Her er forresten noen sko som ligner mistenkelig på de jeg skal ha: Se her!

Det ble valgt med tanke på at det stort sett bare er tuppen som syntes under kjolen. De ser meget stilige ut til kjolen.

Om jeg må få si det selv.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...