Gå til innhold

Felix og Tigergutt gifter seg 9.august 2003


Felix

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt drukket ut i helgen! :o :oops: :ler:

Del 1

Jeg visste det var på lørdag, og gruet meg ikke nevneverdig, da min forlover og jeg hadde blitt enige om en rolig vennindemiddag. Jeg bestilte meg frisørtime på morgenen, og var ferdig der kl.11. Da kom Tigergutt og snuppelure. Jeg foreslo en cafe au lait, så vi gikk på Kaffebrenneriet. Deretter så vi på databøker. Jeg sa fra til Tigergutt at vi snart måtte gå hjem, fordi jeg hadde "perioden", og ønsket å dusje og ordne meg, før jeg ble hentet. Ja, ja, sa han. Så vi gikk videre. Plutselig dro han meg bestemt inn i en butikk, og der hoppet mine gode venninder frem! :o

Det var så rart å se de sammen, for flere av de hadde aldri møtt hverandre før. Og til min forbauselse var alle blonde.. :ler: Jeg hadde aldri tenkt på det før!

Jeg måtte raskt si farvel til min kjære og til snuppelure.

Så gikk vi mot Grønland, og da jeg sa at jeg hadde "perioden" begynte alle å le.. Så jeg mistenkte at det var svømming som sto på programmet. Jeg gjorde det klart at de aldri i livet ville få meg til å svømme i Akerselva, siden det var i den retningen vi gikk. Alle bare lo.

Men plutselig sto vi på utsiden av Villmarkshuset, og jeg der ventet mitt første dykk!

Instruktøren var kjempe søt, og jeg følte meg fullstendig trygg med ham under vann. Vi var bare nede på 3,5 meter, men det holdt for dene gang. Jeg syntes var kjempe deilig, og kunne bevege seg vektløst rundt. Gleder meg til Tigergutt og jeg kan svømme som fisker, hånd i hånd, på nye oppdagelsesferder. Tigergutt har dykkersertifikat og fullt utstyr, og har mast og mast på meg.

Men dykking var bare kjempe gøy, så nå står dykkelappen for tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Del 2

Så tok vi trikken opp til Uranienborg, der løp alle inn til min forlover, og kom ut igjen med store bager. Så fant vi et idyllisk sted rett utenfor Uranienborg kirke. Alle jentene hadde lagd lunch! Italiensk skinke, pastasalat, chiabatta, Pesto rosso m.m. Og så drakk vi "gul enke" til. Deretter var det jordbær og brownies til dessert. Det var nydelig, og lunsjen varte i 3 timer.. Og jeg fikk koselige gaver. En bok inneholdende erotiske dikt av ulike forfattere. Vi leste høyt, og lo godt! Så fikk jeg en italiensk palør, siden jeg er så Italiafrelst. Jeg pakket ut en paraply, fordi jeg aldri har paraply, og dukker alltid opp dyvåt når det regner. Alle lo godt av paraplyen, formet som et froskehode. :lol: Så fikk jeg en ramme med rosa fjær, som jeg kan ha et bilde fra utdrikningslaget i. Jeg fikkogså en termokopp, siden kaffen på jobb aldri rekker å bli drukket før den er kald.. :oops: Så fikk jeg en veske med Barbie på, fordi jeg var så opptatt av det da jeg var liten (Hvem var ikke!?!).

Mange koselige gaver, og veldig morsomt å pakke opp!

Så ble det bestemt at vi måtte skynde oss. Vi skulle visstnok rekke noe. Så vi pakket sammen, og gikk ned til min forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 3

Hjemme hos min forlover ble musikk skrudd på, longdrinks servert og alle tok frem klær og sminke. Og plutselig var feststemning der. De hadde pakket undertøy og klær tim meg. Alle dusjet, sminket seg, og kledde seg. Jeg la merke til at jeg ble litt mer pyntet enn de andre, men de sa det var fordi jeg var hovedpersonen. De andre hadde jeansskjørt og søte topper. Jeg hadde på meg en kjole som jeg fikk i gave av min forlover. En skikkelig babekjole. Med korsett og push up effekt. Og åletrang til rett over knærne, erm- og stroppløs. Med runde kopper øverst. Den var meget stilig. Og så fikk jeg låne et par skyhøye slingbacks til med strassbånd. Tror helene var 12 cm.. Men jeg følte meg fresh, og så for meg at vi skulle ta hele byrunden.

Jeg ble veldig overrasket da de hadde bestillt bord på La Såda, der de har byens beste pizza og atmosfære. Vi delte flere pizzaer og drakk hvitvin. Vi avlsuttet med en GT.

Så fikk jeg bind for øynene, og ble geleidet ut i ventende bil. Men jeg avslørte raskt at det var mamma som ventet. Fordi jeg har stilt inn stereoanlegget hennes, kjente jeg igjen diskanten.. :ler: Jeg fikk ubehag av bindet, og fikk slippe.

Vi kjørte så i retning Sanvika, og jeg lurte på om vi skulle på øyafestivalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 4

Da vi nærmet oss Drammen ble jeg kjempe nervøs. Jeg ville ikke gå ut i Drammen, der eksen min bor. Han er alltid på byen, og jeg absolutt ikke lyst til å treffe ham.

Men mamma kjørt forbi, og i retning Kongsberg.. Da lurte jeg på om vi skulle til bluesfestivalen på Notodden. Det ble mikset tett med drinker i bilen, og gammel yndlingsmusikk spilte høyt. Og alle jentene sang med.. :ler: "Never ending stooooooooriiiiiiiiiiiiii..." :oops:

Så skjønte jeg plutselig hvor vi skulle! På skikkelig bygdefest der vi skal gifte oss.

Og jeg som var i ført det coctailantrekket.. Kunne like godt ha gått kledd som en pølse i brød nedover Karl Johan. Følte meg like utkledd. :roll: Alle på bygdefesten var i ført jeans osv.

Men jeg tok det med et smil. :D

På bygdefesten ventet en annen barndomskjæreste.. Som også er venn av Tigergutt. Vi gikk alle i klasse.. (Nesten alle guttene fra gamle klassen var der) Og han spanderte drikke på meg og alle jentene, og danset dans etter dans med meg. Det var kjempe koselig. Og han sa at Tigergutt var så heldig som hadde "gått av med seieren", og at han var alt jeg fortjente. Og at han selv ikke var noe å samle på. Så selv om jeg var den nydeligste han visste om, så var han glad for at jeg og Tigergutt skulle gifte oss. Og han sa han ville komme i kirken, for å se meg som brud, og får se at vi ble viet.

Han er så søt! Det er ikke mange som har kjekke ekskjærester som blottstiller seg slik!

Flere av jentene hadde ikke truffet han før, og hvisket til meg at han var kjempe kjekk. Ja, hvisket jeg tilbake, vel vitende om at den kjekkeste sov i vår seng hjemme i Oslo..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 5

Vi ble hentet kl.02, og kjørt til landstedet vårt. Der ventet det nattmat. Vi spiste masse, og la oss. Dagen etter våknet jeg kl.7.. :lol: Klarer ikke å sove lenger, og jeg som var det c-mennesket før vi fikk snuppelure. Mamma dekket på deilig frokost utendørs, og serverte kaffe, juice, ferskt brød og kokte egg.

Det smakte herlig. Etterpå dro vi opp til et lite tjern og badet nakene.

Så måtte vi sette kursen mot Oslo.

Men det hadde vært kjempe morsomt! Min forlover fikk gutter/menn til å komme med tilbud hele dagen/kvelden.. Om at de var der hvis jeg hadde second thoughts osv.. Litt pinlig men morsomt.

Og alle jentene hadde et engangskamera hver. Og de tok alle 27 bilder hver. Tror jeg kommer til å få dette i et album neste helg. Gleder meg til å se bildene!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et knallfint utdrikningslag! *litt misunnelig* Håper jeg er heldig og får en like fin dag når det blir min tur.

Heldig med eksen din er du også, ikke mange som er like heldige nei. Så koselig at han ville komme i kirken og se på dere da.

Under 1 uke igjen nå... Min kjære skal på utdrikningslag samme dagen som dere gifter dere faktisk. :lol: Jeg vet litt om det som skal skje der og selv om det meste høres fint ut der så er jeg glad for at det ikke er slikt som skal skje hos meg. (Har sagt i fra til forloveren min hva jeg synes om det)

Jaja, bare litt småtteri her og der som gjenstår for dere nå vel? Det meste er nok under kontroll. Frisyren du har valgt var kjempestilig og kommer til å passe så bra sammen med kjolen din. Jeg gleder meg til referat fra dagen deres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt!!

Heldig med valg av ex kjæreste, du....

Nå er det ikke mange dagene igjen til du står brud.....

(og jeg har 299 dager igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese om utdrikningslaget ditt, Felix!!!! Høres ut som om du har hatt en kjempefin dag/helg!

Nå er det bare noen få dager igjen, nyt dine siste dager som ugift, og gled deg til Den Store Dagen - og ikke minst bryllupsreise og tiden som nygift! For DET er fantastisk herlig, det!

Jeg ønsker deg alt godt Felix, håper du får en fantastisk og uforglemmelig dag på lørdag!

Stor klem, Pusekatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må ta lunch på Pascal etter bryllupet, Pusekatt. Nå begynner det å bli hektisk her.. :roll: Da kan vi ta med bilder fra bryllupene våre. Går egentlig rundt å tenker på festen deres, men rekker bare ikke å skrive mail til deg..

Irriterende det med fotografen. Slike øyeblikk kan jo ikke reverseres. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må ta lunch på Pascal etter bryllupet, Pusekatt. Nå begynner det å bli hektisk her.. :roll: Da kan vi ta med bilder fra bryllupene våre. Går egentlig rundt å tenker på festen deres, men rekker bare ikke å skrive mail til deg..

Alt i orden! Selvfølgelig skjønner jeg at du har nok å henge fingrene i frem mot Den Store Dagen :wink: :D

Sørg for å få nok søvn, stell godt med hud og hår, spis sunt, og styr unna røyk og alkohol, så kommer du nok til å stråle ekstra på lørdag!

Irriterende det med fotografen. Slike øyeblikk kan jo ikke reverseres. :evil:

Helt klart, det er kjempeteit! Å sende ut en amatørfotograf i et slikt viktig ærend - jeg hadde greid å ta LANGT bedre bilder selv med digitalkameraet vårt - det sier litt om hvor dårlige bildene er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom min 12 år gamle niese fra Østerrike. Hun prøvde brudepikekjolen fra Lilly, og den passet perfekt! :D

Hun var helt skjønn og danset rundt på hotellrommet. Mulig vi går får å se på sko til henne i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øving i kirken i morgen kl.17.

Mamma, forloverene og brudepikene blir med. Mamma er i ferd med å tegne en blyanttegning av kirken, som vi kan ha på forsiden på Kirkeprogrammet. Kirkeprogrammet er ellers klart.

4 dager igjen nå.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felix, jeg tenker på deg! Håper disse dagene ikke er altfor stressende for deg. Får du tid til å drikke god te og passe på deg selv innimellom alle niesesko, kirkeøvelser og snuppelurepåfunn? Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imorgen er Den Store Dagen, Felix, jeg håper du og Tigergutt får en FANTASTISK dag som overgår alle deres forventninger!!!!!

Lykke til, jeg tenker på deg! :D

Stooooor klem, Pusekatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei Felix!

Jeg stikker som snarest innom KG for å ønske deg LYKKE TIL! Nå er du vel spent?

Mitt utdrikningslag begynner om halvannen time, og innen den tid må jeg ha ordnet den lange pakkelisten jeg har fått, og bake 25 muffins - men blir det like bra som ditt, har jeg jo ingenting å frykte!

Lykke lykke lykke til i morgen! Ta vare på alle øyeblikkene... Du kommer til å bli nydelig!

Mange klemmer fra Helenius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...