Gå til innhold

Felix og Tigergutt gifter seg 9.august 2003


Felix

Anbefalte innlegg

Hvor får du bestilt brudepikekjolene dine??

Jeg sendte mail til danmark og Lilly, og fikk til svar at de ikke sendte varer til Norge?!! :o

Får du kjolene fra Danmark eller fra en bryllupsbutikk?

Sitter her som et annet spørsmålstegn jeg... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilly har en forretning i Haugesund. Og følgelig kan vi ikke få tilsendt varen rett fra grossisten Lilly.

Men Lilly har flere utsalgssteder i Danmark, bl.a. en i København. Jeg har bestillt 2 kjoler, som vil vente på meg i butikken om ca en uke.

Planen er å reise ned for å hente de. Eller så får jeg det sendt med Dhl. For se hvordan tiden strekker til.

Hadde vært koselig med en København weekend med Tigergutt..

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte akkurat av Camie at man kan få tak i Lilly kjoler i Hønefoss! Det må jeg finne ut av. Sommeren ser ut til å bli hektisk, så det passer dårlig med en København tur. I dag, på vei til jobb, lurte jeg på om jeg bare skulle fly ned på morningen, og opp igjen på kvelden. Men det blir jo stress da!

Var hos Thomas i StudioAlf i går. Og han er herlig! Vi fant tonen, og han var svært lydhør for hva jeg ønsket. Men han er svært kreativ, og siden jeg er noget konservativ, må jeg nok dempe han litt.. :ler:

Jeg fikk med meg følgende huskeliste:

Til håret:

  • 2 store hvite roser

10 små hvite roser

5 orkideer

1 kvist brudeslør

litt eføy (!?!)

  • Han skulle ha klart sølvtråer, løshår og hvite perler. Hjelp -kommer man til å se noe hår for bare blomster og perler.. :o :ler:

Ellers:

  • Kamera, morsomt med bilder før - under - etter

Champagne og glass

Masse jordbær

1 hvit skjorte, hvis jeg velger å ha på meg kjolen fra start av.

Jeg fikk bestillt time til min forlover også. Min time begynner kl.11:15 og min forlover begynner timen sin 11:30. Han beregnet 2 timer på hår og makeup.

Når det gjaldt makeup ble vi enige om naturlige farger og masse highligths!

Se hans portofolio her Gleder meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi I dag klarer jeg ikke å jobbe. Tenker bare på bryllup! :ler:

Ringte Lisbeth på Brud og Selskap på Hønefoss. Hun var så søt, og ville gjøre alt hun kunne for at jeg kunne hente brudepikekjolene hos henne om 14 dager! For en lettelse. Jeg bestillte matchende hårbånd til begge brudepikene også. Og så mye dyrere enn i Danmark var det ikke!

:D

Venter spent på at hun ringer og bekrefter at alt er i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisbeth fra Brud og Selskap ringte akkurat. Hun bekreftet at alt var i orden. Hun virker kjempe søt! Og så god service. Kjolene er klare hos henne om 14 dager, hun skulle ringe meg når de var kommet i butikken.

Takk for anbefalingen Camie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bare lurer.... hvorfor hvit skjorte? -for å dekke til kjolen tenker jeg og greit med skjorte/bluse som ikke må over hodet, men hvorfor hvit? Har det med farger å gjøre -altså med tanke på make-up??

Høres ut som du har funnet "drømmefrisøren" -misunner deg litt ja ;)

Gildt at det ordner seg med kjolene også da!!!

Lykke til videre (¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at at jeg kunne hjelpe deg. :D

Som jeg sa, Lisbeth på Bb brud og selskap har virkelig forstått det med service. Men nå har du selv erfart hvilket underbart menneske hun er....

Hun anbefales absolutt på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare lurer.... hvorfor hvit skjorte? -for å dekke til kjolen tenker jeg og greit med skjorte/bluse som ikke må over hodet' date=' men hvorfor hvit? Har det med farger å gjøre -altså med tanke på make-up??[/quote']

Hi hi :ler:

Thomas sa "hvit skjorte" og da tenkte ikke jeg noe mer over det.. Bare noterte lydig ned hva han sa. Den kunne sikkert vært grønn eller blå for den slags skyld.

Tenkte jeg skulle låne en skjorte av min kjære, og han har jo flest hvite. Men det er sikkert det samme.

Det viktigste er, som du sa, at det er noe som jeg ikke må trekke over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått ordnet så masse den siste tiden!

Er helt imponert, jeg!

Hun Lisbeth høres kjempegrei ut,

flott at det finnes serviceinnstilte damer også.....

Du blir sikkert knallfin på håret også.....

*litt (men bare litt) misunnelig...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager meg selv med tanken på at min kjole er feil.. Ville kanskje egentlig ha giftet meg i en enkel og romantisk kjole, som denne fra Dior.

Lise fra Lise's systue og jeg ble enige om at siden jeg ikke trengte å ha kjolen klar til mandag 14.juli, så utsatte vi det. Så nå skal jeg hente den 31.juli. Hvis jeg har forandret meg mye, kan den også tilpasses ytterligere. Men jeg tror ikke det. Går sjeldent mye hverken opp eller ned i vekt.

Bestillte også siste frisørtime før bryllupet hos min faste frisør til den 31.juli. Så da er det ordnet.

Det som gjenstår er å arrangere barneselskapet. Og finne ut hvem som skal sove hvor. Og lage kirkeprogram og sanghefter.

Kommer ikke på noe mer akkurat nå.

Jo, må hente brudepikekjolene i Hønefoss den 26.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med avatar skifte.. Har skiftet til en jeg kan identifisere meg litt mer med.

Har glemt å fortelle dere noe viktig.

Jeg var på lunch hos mamma. Vi satt ute på den vestvendte terassen hennes, drakk hvitvin og spiste salat. Mamma hadde vært inne og hentet ferskt franskbrød, og satt seg ned.

Min eldste søster var også der. Og hun spurte; Hvem skal følge deg opp da? Siden pappa ikke er her?

Og da spurte jeg mamma. Hun ble så rørt, og sa umiddelbart ja. Hun så veldig beæret ut, over å ha blitt spurt. Hun visste godt at jeg egentlig planla å gå alene opp.

Mye løste seg i den forbindelse.

Ellers har det også skjedd store forandringer:

Nå skal min søster, som egentlig ikke kunne komme, være forlover! Det har skjedd noe mellom min forlover og meg, som gjorde at jeg 5 uker før bryllupet sto uten forlover.

Min forlover har også meldt avbud.

Jeg satt på jobb å gråt. Da snudde min søster på helen, og sa at hun allikevel kunne komme. At hun droppet 1 måneds ferie i Asia for min skyld. Og at hun gjerne ville være min forlover.

Og hun som er en slik god venninde i tillegg til å være søster. Og hun er så snill mot både Tigergutt og snuppelure.

Jeg ble så lettet. Og gråt enda mer..

:ler:

Så nå skal jeg og min søster, som nå er blitt min forlover, til frisøren sammen. Så henter hennes venninde, som også er invitert i selskapet, oss. Og vi kjører sammen til kirken (1 1/2 time).

Mamma og brudepikene venter utenfor kirken. Min søster og hennes venninde går inn.

Så kimer klokkene...

*gruer-gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Ååå, Felix! Jeg gleder meg sånn på dine vegne!!!

Så koselig at moren din ville bli med deg oppover kirkegulvet. Tror det kan være godt å ha noen å støtte seg til akkurat da, selv om man er aldri så selvstendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg Helenius.

Jeg tror ikke at jeg hadde fixa å gå alene opp der, uansett....

Hadde nok svikta i knæra, ja.....

så flott at det ordnet seg, Felix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hva skjedde med forloveren din, egentlig?

Jeg blir så trist til sinns av sånt...

kan-ikke-alle-bare-være-venner?

Men det var kjempefint at søsteren din allikevel kunne stille opp! Så bra! Har du forresten en snill og en slem søster?

*klem til en KG-solstråle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har 3 søstre.

en engel

en helt ok

en dum, som jeg noenganger lurer på om er ondsinnet..

Forloverhistorien er laaaaaaaaaaaaaaaaaaang..

Men kort fortalt. Dårlig kommunikasjon! Hun trodde ikke mer var forventet av henne enn at hun kunne komme onsdagen før, og arrangere utdrikningslag, øve i kirken å se på forloverkjole da.. Og jeg mener å sagt ved flere anledninger at den siste uken før bryllupet, tar jeg fri, for å slappe av. Slik at jeg kan møte uthvilt den store dagen.

Og da jeg sa til henne at jeg ble skuffet over dette, og ba henne pent om å utsette sin ferie til andre kanten av landet, noen dager, sa hun bestemt nei.

Og i kjølevannet av dette har det kommet opp så mye! Hun skrev mail på mail. Og ringte å la igjen den ene beskjeden verre enn den andre på svareren min. Om at jeg var storforlangende og syk i hodet. At jeg trengte psykologhjelp og ikke hadde det godt med meg selv osv.. Det tok helt av.

Og jeg ble super trist. Hele vennskapet gikk i knas. Hun er den jeg har betrodd meg til de siste 2 årene, og nå blir alt jeg noensinne har sagt vridd og vrengt på, for så å bli brukt mot meg.

Jeg var helt i sjokk.

Men svært glad for at jeg fant ut dette, før bryllupet. Som jeg sa til henne også; Hun kunne jo bare ha takket nei, da jeg spurte.

Vi er ikke venner i dag, etter alt hun har sagt og skrevet.

En som har et ordtak i hilsnen sin her. Noe sånt som:

I valget av falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste.

Kan ikke få sagt det bedre selv. Men det var jo en positiv overraskelse med min søster, som alltid stiller opp. Da følte jeg meg ikke så ille allikevel.

Men det er leit.

Hun var rett og slett ikke den jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Og i kjølevannet av dette har det kommet opp så mye! Hun skrev mail på mail. Og ringte å la igjen den ene beskjeden verre enn den andre på svareren min. Om at jeg var storforlangende og syk i hodet. At jeg trengte psykologhjelp og ikke hadde det godt med meg selv osv.. Det tok helt av.

Hallo i luken :o

Men jeg skjønte ikke helt gangen i det over - det med onsdagen og fri uka før og det - men det spiller ingen trille og veldig liten rolle. Det er underlig når sånt skjer, synes jeg... Jenter er virkelig rare dyr. Vi er avhengige av kommunikasjon for at ting skal funke. Noe sånt ville neppe skjedd blant gutter, vil jeg tro...

*sender en trøsteklem til Felix*

(PS: Jeg har bare en søster... Hun er snill, men ble født med åpen munn og har aldri lukket den siden!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en søster... Hun er snill' date=' men ble født med åpen munn og har aldri lukket den siden!)[/quote']

:ler:

Jo slik var det.

Jeg skal gifte meg på en lørdag. Jeg jobber hver dag, tom fredag, før bryllupet. Hun mente at onsdagkveld, torsdagkveld og fredagskveld kunne brukes til utdrikningslag, se på forloverkjole og øve i kirken.

Men vi har hele tiden vært av den oppfatning av at siste uken skal vi bare leve som normalt. Da skal alt være på plass.

Kirken ligger dessuten 1 1/2 time unna, og vi er derfor nødt til øve med presten helgen før.

I tillegg kunne jeg faktisk tenke meg å få litt hjelp med de siste forberdelsene når det gjaldt valg av slør, hårfrisyre, tilpassning av kjolen etc.

Hun har allerede vært med meg på en shoppingdag, og handlet sko og undertøy. Og det er jo snillt. Men det er jo litt som gjenstår. Men dette er ikke noe jeg ville ha krevd.

Ble egentlig mest såret over det at hun ikke kunne ta et par dager ekstra i byen, for min skyld, da jeg ba om det.

Hun kunne jo ha sagt; Åh.. Jeg visste ikke at du ville ha hjelp til noe ekstra.. og ordnet det. Enten med et par dager før ferien, eller kommet ned litt før.

Men nei!

De hadde faktisk tenkt å bli i byen, hvis hennes mann måtte jobbe. Og de hadde åpen flybillett. Men det at jeg pent ba om et par dager, nei! Det var for mye forlangt! Nå som han ikke skulle jobbe, dro de så fort de kunne..

Det er egentlig tanken og viljen hennes jeg ble lei meg for... Det var ingen vilje til å løse opp i dette.

Og så kom alt det andre etterpå.. Drittslenging, som skremmer meg. Hun kan ikke ha ment mye positivt om meg. Så falsk, at det er veldig skremmende.

Jeg kommer nok til å være veldig skeptisk i fremtiden, overfor nye bekjentskap. Heller holde meg til de vennindene jeg allerede har. Og som jeg vet jeg kan stole 100% på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hmmm...

Noen tanker fra meg:

Å regne med at du skal stille opp på de nevnte tingene de siste tre dagene før bryllupet, syntes jeg var alt for mye forlangt. Og hadde hun virkelig tenkt å finne sin egen kjole dagen før?? Det kaller jeg is i magen.

Men: Det ser jo ut til at det hele bygger på en kommunikasjonsglipp. Har hun giftet seg eller vært forlover før? Hvis ikke, er det jo rett og slett sannsynlig at hun ikke helt visste hva du forventet og ikke forventet.

Dersom hun og mannen (OK, hvis det er mannen hennes, er hun nok gift!) hadde planer om å dra et sted, syntes hun vel det var urimelig å endre på dem dersom du ikke på et tidligere tidspunkt hadde gitt uttrykk for at du ønsket å ha hennes hjelp. Og det kan jeg jo forstå.

Men derfra og til å kalle deg syk i hodet og oppføre seg på den måten, er det ganske lang, så jeg skjønner at du er såret.

Jeg tror at mange av oss bruder har større forventninger til forloveren vår enn det vi gir uttrykk for - fordi vi antar at de skjønner alt og er like opptatt av bryllup som vi selv er. Og da oppstår misforståelser lett. Var jeg deg, ville jeg nok prøvd å snakke med henne for å oppklare hva som egentlig skjedde. Og jeg ville gjort det før bryllupet, jeg, for å få det ut av verden. Det kan jo hende det er ting som plager henne også: Problemer i hennes eget ekteskap, for eksempel, og så lar hun det gå ut over deg som er tilsynelatende lykkelig og harmonisk. Jeg sier det igjen: Kvinner er irrasjonelle vesener!

Men det var jo bra at det ordnet seg med søsteren din, da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...