Gå til innhold

Felix og Tigergutt gifter seg 9.august 2003


Felix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gauler sammen med Tex og 9na; FEEEEEEEEEEEEELIIIIIXX!!!!?????

Tar gjerne en brødskive med hvitost eller brunost sammen med kakaoen....Nå koser vi oss jenter, mens vi venter på Felix....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg ned og venter, jeg også, nå ble jeg veldig nysgjerrig på fortsettelsen. Hvor ble det av brudebuketten?! :o

*vente spent*

...mens vi venter..noen som vil spandere litt kakao på en småfrossen stakkar? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kirken var det nydelig steming. Vakker musikk. Brennende stearinlys i holdere på de rosemalte tømmerveggene. Forsiktig dagslys sivet inn av de få vinduene, og traff meg midt i ansiktet.

Tigergutt så alvorlig og glad ut på samme tid. Så var det tid for vigsel. Vi gikk sammen opp til alteret. Og det var som en hel evighet. Da vi hadde fått velsignelse, og ringene plassert på hverandres høyre ringefinger, tok Tigergutt sløret mitt bakover, for å kunne kysse meg. Og kysset var det deiligste ..

Det ble avløst med nydelig orgelmusikk. Vi gikk frem mot trappen ned fra alteret, og ble stående litt. Slik at alle gjestene fikk tatt bilder.

Så gikk vi ut, arm i arm. Vi stoppet på kirketrappen, slik at vi fikk hilst på alle gjestene ettersom de kom ut av kirken.

Det var så koselig å se alle. Flere hadde tårer i øyene. Etter nok et kyss på kirketrappen, gikk vi ned.. Men da begynte gjestene å kaste ris. Vi ble fullstendig overrasket, og løp gjennom risregnet. Nesten nede ved kirkeporten hørte jeg "maaaaaaaaaaaaaaaaaamaaaa".

Vi begynte å le. Vi hadde glemt gullet vårt på 1 1/2 år. Vi snudde oss, bøyde oss ned, og ropte "Kom!" til henne. Hun kom løpende, Tigergutt tok henne på armen. Og vi vinket til gjestene mens vi gikk ned til ventende bryllupsbil.

Den var pyntet med Nygift plakat i bakvinduet og mange blanke hermetikkbokser hengende bak.

Bilen tutet, vi vinket og kjørte av gårde. Gullet satt mellom oss og var kjempe sliten. Hun hadde fått nok av opplevelser denne dagen.

Tigergutt spurte hva jeg syntes om gifteringen. Og frem til da hadde jeg fakstisk ikke kikket på den!

Den var i hvitt gull, rund og med flere diamanter i forskjellig størrelse felt inn. Den var utrolig vakker!

Så begynte Tigergutt å unskylde brudebuketten, det kom en lang og usammenhengende historie om "så fikk hun ansvaret for at den kom til kirken, men hun ga det vekk til hun, og så trodde de begge at den andre tok med.. Og da var det plutselig ingen som hadde tatt den med.. " Ja, ja, sa jeg. Jeg var overhodet ikke irritert fo det. Jeg hadde jo ikke tenkt på den før halvveis i sermonien!

Brudebuketten lå der gullet skulle holde barneparty, så vi leverte henne, og hentet buketten i samtidig.

Gullet sin "barnehagetante" arrangerte festen, og det var gjensynsglede da vi kom ut av bilen. Det var deilig, for da slapp vi å bekymre oss for at hun ikke hadde det bra.

Så fikk jeg buketten. Og da jeg så den merket jeg at jeg ble litt irritert..

Den var nemlig nydelig! Med champagnefarvede roser og mørke tynne tregrener, med roser festet nedover. Helt skjønn. Laget av "Bomster Finn" fra TV2. Altså, sikkert ikke gratis heller.. Arg.

Men den kom iallefall med på fotografbildene da.

Vi ble kjørt rett til der vi skulle ha festen. Og fotografen sto ferdig rigget nede ved vannet. Vi ble servert champagne. Og bildene var akkurat ferdig tatt da vi hørte latter og prat ute på fjorden. Og der kom båten med alle gjestene, perfekt timet.

Vi gikk ut på bryggen for å møte de. Og der kom gamle tanter, barndomsvenner, faddere og besteforeldre

arm i arm, pratende og leende ut av båten. En times båttur med fri drikke i strålende solskinn hadde tydeligvis brutt isen.. :D

Vi geleidet våre gjester opp mot sveitserhuset. Der ble alle servert en Bellini, og vi fikk referat fra båtturen.

Så satt vi oss til bords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kribler i magen når jeg leser referatet ditt, Felix! Høres ut som dagen ble fullkommen på alle måter (særlig etter at du fikk buketten din - som forøvrig var kjempeflott!) - og jeg er så glad på dine vegne!

Gleder meg veldig til referat fra resten av dagen :D

Klem, Pusekatt

(som forøvrig gleder seg veldig til Pascal-treff!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som frue :D Dere var kjempeflotte, og høres ut som om det var en flott dag! Stemmer ellers i med pusekatt ang. fortsettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei!

Det er rart å være her igjen.

Tiden som gift kvinne har vært kjempe hektisk. Og det virker som en evighet siden 9.august..

Jeg legger ikke flere bilder ut på nettet, har allerede lagt mange nok. Men hvis du vil ha flere bilder Tex, kan du sende meg mail adressen din på PM, så kan jeg se hva jeg finner.

I går var det en pike her for å se på brudekjolen min. Den er lagt ut for salg nå. Og det var så rart å se en annen i den kjolen. Trodde ikke jeg skulle reagere på det. Men jeg begynte tom å skjelve på hendene da jeg skulle hjelpe henne på med slepet.

Og hun så nydelig ut. Min datter på 2 år ville ikke at hun skulle ta den av igjen.

Mulig hun kjøper den. Og hvis hun gjør det, så blir jeg faktisk bare glad. For hun var virkelig vakker i den!

Men litt rart var det..

Håper dere alle har det bra. Og at det går bra med planleggingen til den store Dagen! :D

Nuss & Klem fra Felix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...