Gå til innhold

Felix og Tigergutt gifter seg 9.august 2003


Felix

Anbefalte innlegg

Åååh den Paloma Blanca kjolen er helt utrolig skjønn !! Har sett på den selv jeg :wink: Den andre kjolen som du har bestilt var også elegant altså, så du må vel bare prøve og sammenligne igjen ja...lykke til med valget i hvertfall ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Den var jo kjempefin!!! Jeg har selv kjøpt kjole hos Christiane, og de var veldig hjelpsomme. Kjøpte du den første over internett? Jeg tror aldri jeg hadde turt å gjøre det med mindre jeg hadde prøvd den på forhånd og visste at den var midt i blinken!!! Huff, så vanskelig... Jaja. Lykke til! Du blir garantert kjempeflott uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kjole har du valgt Soul?

Helt enig Helenius. Det er litt skummelt å kjøpe en kjole ut fra et bilde. Kjolen jeg prøvde satt nydelig, og jeg angrer litt nå.. :oops:

Men. Jeg skal gi tilbakemelding med en gang jeg får kjolen jeg har kjøpt! Den kommer i løpet av neste uke.

Jeg var forresten på 16.mai fest med min søster (hun som ville prøve kjolen.) Og da ble det mye snakk om bryllupet og kjolen. Jeg svarte da at det var hemmelig hva slags kjole jeg skulle ha, og at min søster var den eneste som visste det. Og da fikk jeg lagt inn med et smil at hun fikk også prøve den, men først etter bryllupet. Alle var enige, men hun så litt skuffet ut. Ikke?, sa hun. Men jeg håper hun forstod!

Så da var det i allefall sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg mail fra fotografen. Han hadde anledning!! :D

Vi skal møte før ferien for å diskutere pris og nærmere om hva vi ønsker. Ble utrolig lettet! Han er en svært dyktig fotograf.

Ellers venter jeg fortsatt på kjolen.. Skal komme innen fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Felix!

Takk for hilsen i dagboka mi!

Så bra at du fikk sagt ifra til søsteren din da, hun må jo skjønne det!

Jeg hadde aldri latt noen prøve kjolen før bryllupet, den er MIN!!! hi hi hi :ler:

Vi har ikke fått ordnet så mye i det siste, har ikke vært helt i form eller i humør. Men det begynner å komme seg nå.

I dag skal jeg ringe å spørre ei om hun kan kjøre oss med hest og vogn, og ringe ei å spør om hun kan være servitør. Så må vi begynne på kikre/festprogrammene.. men det hadde jo vært en fordel å visst sånn ca hvor mange som kom. De er jo så trege med å svare!! Blir gal!

Går det greit med dere da?

Fått ordnet mye eller?

Du får ha en fin tid fremover med planleggingen da! Hold deg oppdatert!

Klem Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra USA i dag. De kunne fortelle at jo, jeg skulle egentlig ha hatt kjolen her innen i morgen. Men at det ofte kunne drøye opp til en uke ekstra i tollen.. Og det sier de nå... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lapp i posten om kjolen. Den var til fortolling, og de manglet faktura. Det forklarer forsinkelsen! Håper det går raskt nå! Bør vel få den i løpet av uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Felix :)

Ser du lurte på hvilken kjole jeg skal ha ,beklager så sent svar, har hatt pause herfra pga eksamen .Men nå er det ferie og tid til mer bryllupsplanlegging igjen 8)

Kjolen er en Pronovias-kjole og ligger under Glamourcollection 03, den heter Diagonal,her er en link www.pronovias.com

Har dessverre ikke funnet noen direkte-link.

Jeg er liten og nett så jeg må ha en kjole jeg ikke forsvinner bak :kgblunk:

Lykke lykke til med valget av kjole og all planlegging videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*soul*: Veldig lekker kjole. Et godt valg.

På fredag var svigermor, mamma, Tigergutt og jeg på stedet der vi skal ha festen, for å prøvesmake bryllupsmenyen.

I bilen på vei dit var jeg kjempe nervøs. Kanskje hadde de glemt oss. Skulle vi få se og smake en lite bit hver? Hvordan kom det hele til å smake?

Da vi kom dit ble vi møtt av kjøkkensjefen. Han geleidet oss til restauranten, der de hadde dekket et bord klart for fest! Med blomster på bordet, vakre servietter, vinglass m.m. Bordet var rett innenfor den doble glassdøren ut mot haven og vannet. Han startet det hele med å dra ut stolene for oss, før han åpnet den doble døren og slapp deilig sommerbris inn til oss.

Mens vi ventet på maten kom hovmesteren. En svært korrekt og dyktig sådan. Han diskuterte vin til de forskjellige rettene og andre detaljer rundt arrangementet.

Så spiste vi oss gjennom hele menyen, den ene retten mer kunstferdig enn den andre. Vinen sang deilig med i denne fullendte symfonyen.

Praten gikk lett over bordet og alle var lykkelige over at dette ble så perfekt.

Veldig god service på dette stedet. Deilig å ha menyen på plass.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi - det er så koselig at du stikker innom!

Bra at smake-på-menyen seansen ble vellykket! Det skulle egentlig bare mangle at de ikke tar godt vare på dere, men man er jo spent likevel. Jeg har ikke hørt noe fra restauranten vår etter at vi hadde et planleggingsmøte, så du minner meg på at jeg må ta kontakt med dem og få dem til å skjerpe seg! :-?

Jeg følger med i spenning når det gjelder kjolene dine, synes du er fornuftig når du tenker at du kan selge den du allerede har kjøpt hvis du ikke liker den like godt som den du prøvde senere. Du skal tross alt bare bruke brudekjole EN gang, og da er det viktig at du føler at det er den rette kjolen over alle kjoler! Den andre er det sikkert noen som eventuelt blir glad for å få kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er ferdig fortollet! :D Hipp hipp HURRA!!!

I morgen reiser jeg på postkontoret for å hente den -endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet kjolen. Rev pappen fra hverandre, og pakket det vakre stoffet ut av kjoleposen.

Den var nydelig!!

Jeg prøvde den på, kjempe spent. Og så var den for stor. Og ikke bare litt. Den datt nedover. Og ikke vet jeg hvordan den kan syes inn med perlebåndene både rundt livet og rundt skuldrene.

Lurer nå på om jeg bare burde selge den videre.

Se kjolen her

Den er i amerikansk størrelse 12, og er nok en størrelse 40 i Norge.

Akkurat nå er jeg ulidelig trist. Tigergutt lurte på om jeg var blitt syk, for jeg ble plutselig så blek etter at jeg hadde vært ute.. Jeg kunne jo ikke beklage meg til ham heller..

Så jeg ringte desperat til en venninde som er på ferie, for å klage min nød. Det hjalp litt, men jeg er fortsatt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Stakkars deg, men det var virkelig en nydelig kjole! Men dette kan du få ordnet opp i, det er bare å gå til en brudekjolebutikk, og få en av sydamene der til å tilpasse den til deg. Dette har jo de god erfaring med, og det blir et bra resultat. Når det gjelder prisen på dette,varierer det noe. Selv betalte jeg 300 kr per time, der hvor jeg kjøpte kjolen min, de pleier og bruke maks 3 -4timer på tilpasning sier de. Selv om det koster litt, er det jo verdt det på denne store dagen.

Lykke til :lol:

Sig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei Felix!

Stusslig greie :o

Jeg er sikker på at du får ordnet det på et vis. Du skrev jo at du hadde vært med svigermor og sett på kjole også - den kan kanskje være et alternativ? Den så i alle fall nydelig ut! Håper uansett at det ordner seg. Og du har jo fortsatt god tid. To måneder igjen! :)

Lykke til - hvordan går det med kjolen? Lenge siden vi har hørt noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Helenius. Som du sier hadde jeg et alternativ. Og tankene har revet meg frem og tilbake.. Om hva jeg skulle gjøre. Den jeg har kjøpt er kritthvit, og alternativet var ivory. Den i ivory fra Paloma Blanca satt som et skudd, og var nydelig. Den fra Demetrios som jeg kjøpte datt nedover magen min, og så ut som en hvit potetsekk på meg.. Jeg har vært så lei meg, og i tvil over hva jeg skulle gjøre.

Så toppet det hele seg sist helg da jeg var i konfirmasjon..

Jeg har to søstre. Begge har 2 barn hver. Hun elsdte har jeg et godt forhold til. Hun har 2 barn på 4 og 12 år.

Men min yngste søster er sååå frekk! Hun setter opp barna sine, på 6 og 9 år. Baksnakker meg masse, og barna hennes røper det hele tiden.

Jeg har følgelig ikke noe godt forhold til hverken hun eller ungene. Hun er superintrigant, og ungene er motbydelig uoppdragene, dessverre. Og mannen hennes sier ikke et ord til meg, uvisst av hvilken grunn.

De var alle i konfirmasjonen sist helg. Og maset begynte lørdag.

I vårt bryllup skal vi ha vår egen datter som bryllupspike. Men siden hun bare er 19 mnd gammel, kan hun ikke gå alene opp. Siden jeg var 16 år har jeg ønsket å ha min første niese på 12 år, som brudepike. Hun er så utrolig god og vakker. Og jeg er glad i henne som om hun skulle vært min egen. Hun er datteren til min eldste søster. Min eldste søster er skilt, og min niese på 12 har dessverre ikke hatt det like lett bestandig. Noe jeg har mareritt om om natten. Men hun skal altså være brudepike.

Dette vet min andre søster som er mor til disse to uoppdragene ungene.

Allikevel kommer de bort til meg på lørdagen og maser om at mammen deres har kjøpt brudepikekjoler som de skal ha på seg i mitt bryllup! Jeg holdt jo på å dette! Og dette maste de om og om igjen. Jeg sa bare klart fra til de; Så koselig at dere har fått nye kjoler, men dere vet jo at vi skal ha vår egen datter og hennes eldste kusine

skal være brudepiker? Det er jo ikke plass til flere i en så liten kirke.

Så tror du ikke den frekke moren (min søster) med et flir dagen etter sier; Ja, ser du ungene har flotte brudepikekjoler? Ja, jeg ser det sa jeg. Men du vet jo hvem som skal være brudepiker.

Ja, ja. Mine kommer nå til å komme i disse. Vi får bare håpe at de ikke matcher brudekjolen din da, svarte hun med et sleskt flir.

Kjolene var i ivory.

Så etter flere netter med tinntallerkenøyne vekket jeg til slutt Tigergutt. Jeg spurte han til råds, uten å røpe for mye. Og det gjorde så godt å kunne snakke med han om det.

Og dagen etter tok jeg sjefsavgjørelse. Det blir den hvite kjolen. Og den skal bli sydd inn og til etter alle kunstens regler.

Håper det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg krysser fingrene for deg, Felix! Er sikker på at du kommer til å bli helt nydelig, og den hvite kjolen vil stå veldig godt til den solbrune huden din!

Jeg fatter forøvrig ikke at det går an å være så frekk som søstern din :evil: Håper hun tar til vettet og ser hvor barnslig hun oppfører seg, men det er vel for mye å håpe på.

Lykke til med forberedelsene, og hold oss oppdatert :D

Klem fra Pusekatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Felix, på tide med en liten klem fra meg også....

Du har hatt nok å stri med, men det ser jo ut som kjolestyret løste seg....

Men siden jeg er litt sløv av meg, kunne du tenke deg å legge ut et bilde av den kjolen du endte opp med...?

Også er jeg svært spent på brudepike-situasjonen, har din uppdragne søster fått seg smekk på lanken eller går hun fremdeles og gasser seg som en gås i skyggen av den vakre svanen Felix.....??

*lurer.....*

hadde aldri tolerert slik oppførsel, hverken av søstre---

spesielt ikke av søstre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige svar.

Anitacath: Tigergutt mener hele familien min tolererer min søster og henne dårlige oppførsel langt mer enn hva som er nødvendig. Han mener noen snart burde si fra til henne.

Huff, jeg holder meg heller unna... Nå blir brudepikekjolene helt anderledes og min kritthvite kjole står så absolutt ikke i stil.

Apropo kritthvit kjole var jeg ute i dag -innom 6 forskjellige skoforretninger. På jakt etter kritthvite sko. Og jeg ønsker feminine sko -gjerne med slanke høye heler. Men hva finner jeg? Klumpete "klaraku" sko. :evil:

Ingen fine. Skal tråle Hegdehaugsveien og oppover Bogstadveien etterpå.

Ønsk meg lykke til.

Fikk ny frisørtime oxo. Så nå blir prøvetimen den 9.juli. Gleder meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Lykke til med trålinga!

Jeg tror mine sko må være sånne Klara Ku-sko... Jeg har dessverre ikke bilde :ler:

Håper du finner noe du liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...