Gjest Helen Parr Skrevet 30. desember 2007 #181 Del Skrevet 30. desember 2007 Staken var kjempefin, pølsebara! Selv liker jeg egentlig mange forskjellige stiler, bare de er gjennomførte. Det er jeg veldig enig i. Shabby chic-stilen har aldri appellert til meg fordi jeg synes det er litt tøvete å få nye ting til å se gammelt ut - men der forstår jeg vi er helt på bølgelengde, pøbelsara. Det samme forhold har jeg til kopier. Jeg unngår kopier og velger heller noe helt annet som er rimelig, hvis jeg ikke tar meg råd til originalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. desember 2007 #182 Del Skrevet 30. desember 2007 Flott stake, Pøbelsara! Jeg fikk ikke noe interiørstæsj til jul, derimot noe som jeg godt kunne ha brukt i hjemmet ditt: En flott, god, gammaldags fyllepenn! Jeg skrev alltid med fyllepenn før, men har vært endel år uten, og fått herpa skriften min i mellomtiden. Vi får se om det nye skriveredskapet hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 31. desember 2007 #183 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg synes staken din var kjempefin! Den ligner på min lille lysekrone, som gjør hele rommet. Vi har ingen maksimalistisk stil, men ganske rene linjer og noen arvede møbler. Lysekrona henger over et stort spisebord hvor vil lever mye av livet vårt, både når vi er alene og når vi har gjester. Den er som et lite smykke, og jeg blir glad av å se på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. desember 2007 #184 Del Skrevet 31. desember 2007 Heihei på årets siste dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. desember 2007 #185 Del Skrevet 31. desember 2007 Godt nytt år og kose deg masse i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 31. desember 2007 #186 Del Skrevet 31. desember 2007 Godt nytt år, pøbelsara. Håper dere får en koselig kveld i pøbelheimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. desember 2007 #187 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg og mannen ble så inspirert av konseptet stor kandelaber på spisebordet at vi idag skaffet oss en svær Georg Jensen-stake med seks lys. Helt annen stil en din stake, men tanken bak er den samme. Amerikakoffert i stua har vi imidlertid både jeg og du. Min er, i tillegg til å være dekorativt til stede, full av DVDer! Ha en strålende, champagneberusende aften! Kanskje treffes vi IRL i det nye året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #188 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg og mannen ble så inspirert av konseptet stor kandelaber på spisebordet at vi idag skaffet oss en svær Georg Jensen-stake med seks lys. Helt annen stil en din stake, men tanken bak er den samme. Amerikakoffert i stua har vi imidlertid både jeg og du. Min er, i tillegg til å være dekorativt til stede, full av DVDer! Ha en strålende, champagneberusende aften! Kanskje treffes vi IRL i det nye året? Jeg har stor sans for Georg Jensen - akkurat som jeg altså har stor sans for minimalisme og funksjonalisme. Får det bare ikke til å funke helt her i huset. Men i mitt nest liv - DA skal jeg prøve noe annet enn den megamaksimalistiske stilen. Eller i mitt neste hus. Og RL-møte må vi klare å få til - det er jammen noe å glede seg til! Et hjertelig godt nytt år til deg og dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 31. desember 2007 #189 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg og mannen ble så inspirert av konseptet stor kandelaber på spisebordet at vi idag skaffet oss en svær Georg Jensen-stake med seks lys. Helt annen stil en din stake, men tanken bak er den samme. Få se! Og RL-møte må vi klare å få til - det er jammen noe å glede seg til! Et hjertelig godt nytt år til deg og dine! Det vil jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 31. desember 2007 #190 Del Skrevet 31. desember 2007 Ønsker deg en stråelende kveld og et godt nyttår, pøbelsara! (Vi bor forøvrig kun en times kjøretur unna hverandre...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #191 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Vil bare benytte anledningen til å ønske alle godt nytt år!! Jeg er veldig glad for at jeg fant KG dette året - og traff dere, alle sammen! Men nå må jeg en tur på rommet mitt (kjøkkenet) og gjøre klar til kveldens festmiddag. Endret 31. desember 2007 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #192 Del Skrevet 31. desember 2007 ....også vil jeg bare for RL møter i 2008! Om man velger å skåle med julebrus, champagne eller melk, spiller ingen rolle for meg.....men selv velger jeg champagne - iallefall i kveld......og hver fredag, selvsagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #193 Del Skrevet 1. januar 2008 Så er vi igang med det nye året, da. Skal det fortsette slik, blir det slækt og slappt her i huset!! Vi har bare sløvet i hele dag, selv om det hverken ble sent eller særlig fuktig her i går. Hos naboen borte i gaten derimot, var det hurlumhei.....rakketter avfyrt i hytt og pine, og en liten slosskamp mellom det som så ut til å være to ganske voksne herrer, også......hm. Det forundrer meg stadig at enkelte mennesker må drikke så MYE når ting skal feires. Hvor morsomt er det å feire nyttår hvis du ikke engang husker hva som foregikk, liksom? Og hvorfor er det slik at den med den absolutt høyeste promillen tar ansvar for rakkettoppskyting - og hvorfor tillater de andre det? Merkelig. Vi hadde lite, hyggelig selskap med de to yngste barna og en god venninne på besøk. deilig champagne, og pinnekjøttmiddag. Jeg har aldri laget pinnekjøtt før, men var veldig fornøyd med resultatet. KJøttet ble vannet i 36 timer, og det syntes vi var helt perfekt. I tillegg til pinnekjøtt hadde vi en Thai-inspirert forrett - jeg hakket vårløk, sjalottløk, søt rød paprika og agurt fint - laget en dressing av lys soyasaus, honning, lime, hakket ingefør og hvitløk - bladet med rester av røkelaks, og fordelte på landbrød som på forhånd var brunet i grillpanne med litt smør og hvitløk. Det var godt - neste gang skal jeg lage det med salma - det blir sikkert superdeilig! Til dessert hadde vi først en bit stilton med pepperkaker og hvit portvin til - og tilslutt ostekake. Det var godt. Vi ble veldig mette!! Pøbeøprinsessen forlangte å få legge seg kl. 21.00, og ville vekkes ved midnatt.Det ble hun, men hun bestemte seg fort for at det var for bråkete, for glitrete og for røykete () med fyrverkeri, og gikk og la seg igjen. I morgen ryker juletreet ut av huset - i kveld ryker resten av champagnen fra i går. Godt nyttår, alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 1. januar 2008 #194 Del Skrevet 1. januar 2008 I morgen ryker juletreet ut av huset - i kveld ryker resten av champagnen fra i går. Godt nyttår, alle sammen!! Godt nyttår! Hvordan oppbevarer du forresten en åpnet champagneflaske fra en dag til en annen? Jeg er ikke dreven i dette, ser du. Vi forsøkte oss nemlig på et lite triks jeg lærte i Frankrike, dvs sette en gaffel med skaftet ned i en åpnet flaske med en rest i, og så inn i kjøleskapet. Det var ihvertfall en del bobler igjen i dag, og det smakte ikke så verst (men litt surere, selvsagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #195 Del Skrevet 1. januar 2008 Vi har en spesialkork som vi kjøpte i Champagne! Kjempelur patent, også ser den ut som en liten flosshatt. Riktig festlig liten sak. Kjæresten og jeg snakket akkurat om at vi må skaffe oss en til, hvis jeg finner en på nett, skal jeg legge ut en link her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 1. januar 2008 #196 Del Skrevet 1. januar 2008 Vi har en spesialkork som vi kjøpte i Champagne! Kjempelur patent, også ser den ut som en liten flosshatt. Riktig festlig liten sak. Kjæresten og jeg snakket akkurat om at vi må skaffe oss en til, hvis jeg finner en på nett, skal jeg legge ut en link her. Hvorfor er jeg ikke overrasket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 1. januar 2008 #197 Del Skrevet 1. januar 2008 Hørtes ut som en fin feiring. Men enig i det du sier om enkelte... Skjønner ikke hva folk driver med enkelte ganger... Burde ta litt hensyn til promillen før de håndterer fyrverkeri. Ikke rart de snakker om forbud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 1. januar 2008 #198 Del Skrevet 1. januar 2008 Mmm, så mye god mat på fjorårets siste dag. Jeg pleier stort sett hoppe over både forrett, ost og dessert når vi har pinnekjøtt, men har man god tid går det meste an. Apropos drikking; jeg har alltid vært ganske liberal når det gjelder å drikke i nærvær av barn. Rett og slett av den enkle grunn at vi aldri drikker mye, og man kan aldri sense at vi har drukket alkohol. Da dreier det seg om et par glass vin til en lang middag. I går var alle voksne tydeligvis av samme oppfatning vedrørende dette, men da naboene med sitt selskap kom over etter rakettene forstod jeg raskt at de ikke var like bevisste i forhold til dette som oss. Det ble faktisk litt ubehagelig på vegne av ungene, og jeg kunne til og med se at de barna som var med fra nabohuset ikke var helt komfortable. Derfor gikk vi raskt hjem. Jeg er muligens naiv, men jeg har aldri opplevd det før, og trodde de fleste oppegående mennesker hadde et annet standpunkt enn det jeg så ble demonstrert i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 1. januar 2008 #199 Del Skrevet 1. januar 2008 Få se! Det vil jeg også! Kandelaber. Og dessuten, mye vil ha mer, så nå lurer vi på å kjøpe den med to lys i til salongbordet. Juletreet her i huset får forresten stå til trettende dag jul.... Til Helen: Joda, oppegående mennesker ruser seg ikke foran ungene. Men det er svært mange som ikke er oppegående på det punktet. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. januar 2008 #200 Del Skrevet 2. januar 2008 Uff, når det gjelder drikking foran barn er det nok lett å være naiv... Jeg har vært ganske skjermet selv, og regner med å videreføre det når jeg blir mor. Det vil si at jeg har ingen problemer med å ta et glass vin eller lignende med barn til stede. Men kunne ikke falle meg inn å drikke meg full... Men når en hører historier om hvordan barnevernet vil samarbeide med utlandet fordi norske foreldre drikker seg dritings når det har med ungene på tur da kan du lure... Hvis du skal på fylletur kan du i hvert fall sørge for å reise uten barn!!! Ikke rart ungene var flaue... Ha en fin dag, Pøbelsara. Blir all jula ryddet ut i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå