Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr

God jul, pøbelsara!

Her er også av og til julesangene flerstemt - men det er aldeles ikke tilsiktet! :ler:

Å synge er herlig likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kost meg med fine bilder og benytter anledningen til å ønske deg og dine en god og fredfylt jul. Vi har samme pakketradisjon her og det er så hyggelig, synes jeg, selv om det av og til trekker ut i mange mange timer :). Ha en hyggelig julaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig tre og nydelig julestrømpe! Å sy julestrømpe som babygave er jo en knallgod idé som jeg skal huske på.

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, rolig romjulsmorgen sammen med pøbelprinsessen. VI har hatt en hektisk, men hyggelig julefeiring så langt. Julaften var som vanlig, med ribbe og medisterkaker og pølse - gang rundt juletreet - og pakker. Vi var ikke ferdig før klokken var over 23, og prinsessen var ganske utslitt. Men veldig fornøyd med dagens fangst. Jeg er litt fortvilet over at alt av morsomme leker for fem-åringer må være så store! Både det morsomme jungelspillet, play-doo boksene med diverse tilbehør og blåsetusjene med tilhørende sjablonger tar så mye PLASS......

Vi har hatt gjester hele tiden, men i dag blir det litt roligere her.....tenkte jeg skulle få tid til en liten tur på nærmeste storsenter for å se om jeg kan finne noe lekkert på salg....fikk noen kose-meg-penger av foreldrene mine til jul. Jeg fikk forresten en helt praktfull, gedigen prismelysestake av mannen til jul. Fransk vintage (vet ikke om den er antikk - men den er iallefall ikke ny....) Det er plass til intet mindre enn 12 lys - den er 70 cm høy i støpejern med mange prismer på - og kjempelekker. Passer kjempefint på vårt overdimensjonerte spisebord. Damen i butikken der han kjøpte den, hadde sagt; "jeg går utfra at dere ikke har det helt minimalistisk hjemme...." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres helt nydelig ut den lysestaken pøbelsara :) Men som du sier, en sånn trenger stor plass.

Kose deg masse sammen med pøbelprinsessen og pøbelmannen, og ha en fortsatt god jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag......og dette er kveldens champagne.

I følge aperitif er den et godt kjøp. Den skal drikkes med litt fenalår, god olivenolje og diverse smått og godt....bl.a. en god, grottelagret Gryuere-ost - og det vi ellers finner av godt i kjøleskapet.

Edit: Har problemer med at ssss- henger seg på tastaturet mitt idag....:)

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Hmm, jeg tror jeg venter med champagnen til mannen i mitt hjerte er tilbake i midten av januar. :hjerte: Men til da skal jeg ha kjøpt inn en blanc de blancs.... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Nå har du vist frem både juletre og julestrømpe, pøbelsara - da kan du vel like gjerne vise frem lysestaken du fikk til jul også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vist frem både juletre og julestrømpe, pøbelsara - da kan du vel like gjerne vise frem lysestaken du fikk til jul også???

Jeg har tatt bilde av den, da. Hvis jeg viser den frem, vil jeg for evig og alltid bli kåret til ultra-maksimalisten her på KG, tror jeg. Den er helt praktfull - men ganske gedigen. Veldig gedigen. (Åhhh...den er så FIIIIN.... :rødme: )

Bilde kommer når jr. er ferdig med å spille spill på desktop'en som jeg bruker til bilderedigeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Gleder meg!

Og antar at vi har ganske forskjellige hjem, Pøbelsara. :fnise:

Jeg legger til at jeg alltid har hatt sansen for at det finnes en tanke bak hvordan man ønsker å innrede. Og det forstår jeg at det finnes hos deg, slik jeg håper det gjør hos meg. Vi er nemlig ikke pk som det kanskje virker som utfra det jeg har skrevet.

Håpet mitt er at stilen vår skal gjenspeile en del av oss selv. Det ser jeg i mine svigerforeldres hjem. Et hus stappfullt av designklassikere, men likevel så langt fra minimalistisk som man kan tenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du har rett, Helen :fnise: Parr-huset og Pøbel-heimen er nok ganske forskjellige.

Jeg har en filosofi bak maksimalismen min, jeg også.Vi har ikke en masse småting (men lysestaker - DET har jeg mange av!!!) men jeg har endel ting. Jeg liker store, funksjonelle møbler - og ting med en historie. Jeg liker ting som er slitt og brukt, men synes ikke ting som er laget for å se "gamle" ut, er så veldig fine. Jeg synes derimot at noen gamle ting er utrolig vakre!! Også liker jeg å bruke ting til noe annet enn de opprinnelig var tenkt å brukes til....Jeg har en gammel, dansk brødskjæremaskin som kokebokstativ, og en amerikakoffert som stuebord. I tillegg så liker jeg noen bevisste stilbrudd. Jeg har en veldig fin og veldig "streng" Artemide-lampe i stuen. Den står i deilig kontrast til f.eks. den nye lysestaken min.

Bilde følger senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se staken!! :hoppe:

:fnise:

....tror du at du får se på staken min når du bare ler av den, kanskje?.....

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: pøbelsara :)

Høres veldig spesiellt og fint ut i pøbelheimen.

Når du snakker om "gamle ting". Før jeg kom inn i bilde var mannen min å gjorde noe arbeid for noen venner av seg.

De hadde en eldgammel, slitt og stygg salong som de skulle kaste.

Den står i kjellerstua nå, for det han gjorde var å melde seg på kurs for å lære å trekke om møbler.

Ble kjempefint :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurydike
Økologisk ketchup - biodynamisk dyrket champagne. :fnise:

Skal etter planen nytes til stekt kongekrabbe.

Ja, champagnen, altså. Ketchupen holder vi utenfor i denne sammenhengen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...