Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Endelig fikk jeg lagt igjen en hilsen. Hadde store planer tidligere i dag, men når internett ikke er samarbeidsvillig så er det så absolutt ikke det...

Her hjemme er alt i sin skjønneste orden da :-D Heldigvis...

Veldig glad du startet dagbok. Veldig glad i innleggene dine, så her kommer jeg nok til å følge med framover :-D

Slukte alle oppussingstips rått her. Vi har en lakket furutrapp her i huser også. Må innrømme at det er mye annet jeg kunne tenkt meg å gjort med den. Men litt andre prosjekter først...

Stua er enda ikke ferdig... Tar litt lang tida ja... :sjenert: Men mannen håpet å få den ferdig før jul :-D Det aller beste med hele stua var å dekke over de to fæle panelveggene med gipsplater... I en vinkelstue med masse vegger passer det veldig dårlig inn med to vegger med malt liggende panel...

Var en lettelse å bli kvitt dem... Så med det har vi faktisk ikke noe panel på veggene her i huset, men likevel mye å gjøre...

Spørs om ikke neste prosjekt blir barnerom... Men vi sliter litt med at jeg egentlig er best egnet til å male. Alt småplukket, tapetsering, listing og sånne ting er mannens domene... Men nå skal jeg jo helst ikke male heller...

Men vi får få tak i en maske til meg etterhvert... Kan ikke overlate alt til mannen. Lettere for meg å pushe på når jeg kan gjøre noe selv ;)

Likte også engledoen din. Det hadde vært et alternativ... Utedoen på mine foreldres hytte har både gulnet panel og rutete gardiner... Pynten er diverse mer eller mindre grove morsomheter...

Er litt oppbrukt nå, så hadde det vært opp til meg hadde det nok vært endret... Men mye vi ikke er helt enige om da... Så jeg får nok bare innse at grovhetene blir hengende...

Ha en fin kveld, Pøbelsara.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jente79!

Så hyggelig med besøk! Det er ganske morsomt med utedoer - de fleste har et forhold til dem, og de fleste har ett eller annet slags tema - groviser, kongefamilie eller engler og roser.....Kanskje jeg skal lage en tråd på skråblikk og Generaliseringer og spørre om hva folk dekorerer doene sine med?

Vi har gjort en omrokkering av rommene her i huset, så etter jul skal det som tidligere var rommet til storebror bli Pøbelprinsesserom, så da må det pusses opp. Så da kan det hende vi kommer til å pusse opp barnerom samtidig, da.

Og tusen takk for alt det hyggelige du sa om dagboken min og innleggene mine!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye rart på utedoene rundt omkring ja :-D

På utedoen på hytta mine besteforeldre hadde når jeg var mindre hang mammas tegninger fra hun var barn. :)

Blir nok moro for Pøbelprinsessen å få nytt rom. Jeg gleder meg veldig til å begynne på vårt. Det er gjesterom / treningsrom / tørkerom (for klesvask) nå. Så ganske kaotisk, lite praktisk og lite pent. Så gleder meg veldig til å se resultatet. Kan bare bli bedre :-D

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Mannen pusset opp vårt "ekstra" rom for et par uker siden, men foreløpig er det oppbevaringsplass for to klesskap og for masse fagbøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Mannen pusset opp vårt "ekstra" rom for et par uker siden, men foreløpig er det oppbevaringsplass for to klesskap og for masse fagbøker. :)

Foreløpig? :lur:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar at den foreløpiggreia betyr at det skal endres omtrent på samme tid som Morgan ikke lenger finner øl i vesken sin - men derimot smokker, våtservietter - og deretter seigmenn og risboller.... :fnise: Eller tar jeg helt feil?

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Da må det skje et under, for foreløpig har jeg ikke hørt om fjernbefruktninger. Men jeg skal overbringe beskjeden til "ham selv" når jeg ser ham i midten av januar.

Jeg tenkte mer på "foreløpig inntil vi får kjøpt en godstol og en sovesofa og gjør det om til bibliotek". :lur:

Jeg føler et visst press her for tida, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det skje et under, for foreløpig har jeg ikke hørt om fjernbefruktninger.

Hmmm......det er jo snart jul, Morgan - er du sikker på at du ikke har hørt om fjernbefruktninger?

:tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fattig jomfru satt i lønn, liksom?

Men når jeg tenker meg om er jo ikke Morgan fattig lenger. Hun har jo jobb et helt halvår framover. Det er jo overvettes i denne bransjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
En fattig jomfru satt i lønn, liksom?

Men når jeg tenker meg om er jo ikke Morgan fattig lenger. Hun har jo jobb et helt halvår framover. Det er jo overvettes i denne bransjen.....

:fnise: Jeg føler meg ganske fattig, da. Vi har nemlig lønningsdag den 25., noe som er en blanding av klokt og idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Må bare dele gårsdagens ståpels-opplevelse her i engleboka. Var på julekonsert og fikk høre Trond Halstein Mo og Søvguttene synge O helga natt. Ikke et øye var tørt og ikke et hår lå flatt. Skikkelig instant julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønning 25... og i desember :hakeslepp:

Her flytter de lønna fram i desember. Får den 10. istedetfor 20. Fordelen er at vi har bedre tid til å bruke pengene, ulempen er at det blir veldig lenge til 20. januar... :sjenert:

Ha en fin dag, Pøbelsara :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg all den uvurderlig nyttige kunnskapen du vil sitte inne med hvis det engang skulle bli aktuelt for deg å pusse opp!

Tja... jo... men nå har jeg en nevenyttig far, en nevenyttig bror som er rørlegger og en nevenyttig stefar som er elektriker, så jeg trenger strengt tatt ikke den kunnskapen... :fnise:

Situasjonsrapport fra pøbelheimen:

Pøbelprinsessen har sittet urørlig og sett på barneTV i 35 minutter, og nå sover det ene benet hennes.

"Mamma!!!! Det GLITRER inni benet mitt!!! :rødme: :ler:

Så herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønning 25... og i desember :hakeslepp:

Her flytter de lønna fram i desember. Får den 10. istedetfor 20. Fordelen er at vi har bedre tid til å bruke pengene, ulempen er at det blir veldig lenge til 20. januar... :sjenert:

Ha en fin dag, Pøbelsara :klemmer:

Det gjorde de her også, og lykken i heimen var stor. Ikke minst fordi jeg er i ny jobb og somlet med å levere skattekort, så novemberlønna kom med 50% skatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Pøbelsara :)

Her er det alltid så mye koselig å lese, og boka de vokser jo med rekordfart :)

Er enig med Bodillen. At det glitrer i beinet på en pøbelprinsesse med engledo :ler: Herlig kommentar iallefall. Unger får sagt det på de mest morsomme og koselige måter :)

Lønn 1 juledag :overrasket: Går sånt an da :klø: Har jeg aldri hørt om før. Både lønn og trygd pleier jo å komme lenge før i desember.

Ha en fin dag pøbelsara :klemmer: og dere andre som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Lønn 1 juledag :overrasket: Går sånt an da :klø: Har jeg aldri hørt om før. Både lønn og trygd pleier jo å komme lenge før i desember.

Joda, det går an. Nå skal nevnes at jeg ikke får lønn fra Norge, og at de faktisk strekker seg til å utbetale den 21. i julemåneden, men ellers er systemet så rigid at dersom den 25. er på lørdag, får man lønn på fredag, men på mandag hvis den 25. faller på en søndag. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj av meg. Glad det ikke er sånn her... Her får vi alltid lønna litt tidlig.

I år falt 10. på en mandag i år og lønna ble flyttet til fredag. Veldig greit siden det gjerne er helgene man handler julegavene...

Men siden de er litt tidlig ute er lønna disponibel dagen før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...