Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært kjent for at jeg klarer å motstå hverken press eller smiger særlig lenge - så her er den altså. Boken for pøblerier og champagne og litt englestøv innimellom.

Nå er jeg helt alene i pøbelheimen. Pøbelgemalen og Pøbelprinsessen har reist avgårde på kino, og jeg nyter roen. Målet er å gjeninnføre et hint av system i heimen, og kanskje pakke inn noen julegaver mens de er borte. Muligens blir det mer KG-henging enn RL-rydding idag - vi får se.

Jeg har et stort krus med gløgg, liten hund og laptop i fanget, og hører på Jul i gammel tid. Vakkert!!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dallandra

Førstedame :hoppe: :hoppe:

Gratulerer med db. Nå var jeg ikke med og ytet press, men vi har i det minste minst EN db felles på "mine innlegg".

Dallandra - for helgen innehaver av tre engler/pøbler (stryk det som ikke passer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banantroll: :duskedame::duskedame::duskedame: Besøk i dagboken min!!!!

Hei Dallandra - så hyggelig at du stakk innom!

Vi bruker ofte betegnelsen pøbelengel her i huset, vi. Ofte skifter barna adferd og lynne så raskt at et navn som innebefatter begge begrepene i ett, ofte er mest treffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svak for historier fra pøbelheimen, og vil svært gjerne følge med her! Selv om det blir svært lite bidrag angående champagne fra min side de neste månedene, dersom alt går som det skal ;)

Her er det Diana Krall sitt julelbum som står på i bakgrunnen, mens jeg egentlig hadde planer om å sende julekort. Men startet i går å lese "1000 strålende soler" av Khaled Hosseini, og det er mer fristende å legge seg på sofaen med den. Er det slik at det er tanken som teller også angående julekort?

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hei pøbelsara, Innom for å gratulere med db.

Vi har "møtt" hverandre før i en db vi begge har på "mine innlegg" og er innom ofte.

Så koselig med hund og laptop i fanget,god julemusikk og alenetid.

Kos deg først og style huset etterpå. :-D

Pøbelgemal og prinsesse er jo borte en stund. Så du har tid til begge deler. :-D

Ha en fin dag. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!!! SÅ mye besøk allerede!! Velkommen skal dere være, alle sammen!

:nisseblunk::nissekonekyss::nissevink:

I dag fikk jeg en fantastisk fin bryllupsgave fra en amerikansk venninne. Hun kjenner selvsagt til champagnefredagene våre, og har sendt oss et par fantastisk vakre champagneglass i tinn. De er høye og slanke med LAAANG stett. Jeg ble så glad, særlig fordi hun strever så veldig med livet sitt fortiden, så jeg ble ekstra rørt over at hun husket på oss! (Og siden vi tilbragte mange timer sammen på jakt etter antikviteter og diverse snurrepiperier når jeg var i USA i sommer, så vet hun hva jeg liker, også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi! Dagbok!!! Og jammen fikk jeg lyst å gløgg nå. Jeg har jo også mann og barn på kino, så kanskje det var en idé?

Det er ellers godt å bli husket på av gode venner!

Så klarer jeg ikke å dy meg: Englestøv er slang for hallusinogenet PCP, som veterinærene brukte i anestesien i gamle dager. Men jeg regner med at det ikke er det du sikter til i tittelen din. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Dagbok!!! Og jammen fikk jeg lyst å gløgg nå. Jeg har jo også mann og barn på kino, så kanskje det var en idé?

Det er ellers godt å bli husket på av gode venner!

Så klarer jeg ikke å dy meg: Englestøv er slang for hallusinogenet PCP, som veterinærene brukte i anestesien i gamle dager. Men jeg regner med at det ikke er det du sikter til i tittelen din. :fnise:

Nei. Det er ikke PCP jeg sikter til. Men den asosiasjonen du fikk, var helt tilsiktet.....Jeg har en fascinasjon for engler. Ikke type Märthas engler.....men engler og annen religiøs kunst.

Jeg er fullstendig fascinert av ikoner og engler og krusifikser og rosenkranser og religiøse statuer.

Nå til jul har jeg laget små collager med bilder av engler, madonnaer med barn og Lukas 2, 1:12 på diverse språk. Noen gir jeg bort, og noen har jeg solgt. Og jeg har laget masse fin julepynt med engler på. Det selger også, til helt fremmede mennesker, og det er ganske morsomt....

Og det beste, eller verste, alt ettersom man ser det: Vi kjøpte oss sommerhus i fjor. Et lite, gammelt nedlagt småbruk på Sørlandet, komplett med utedo. Utedoen var malt i en skitten okergul farge, og jeg tok ut 59 rustne tegnestifter fra veggene der, og fjernet diverse plakater fra Vi Menn. Både lettkledde kvinner og biler med mye krom på. Så malte jeg vegger og tak hvitt, og vi begynte å pønske på dekoren. Kongehuset i diverse positurer er jo en klassiker på norske utedoer, men jeg styntes ikke det var helt det jeg ønsket meg der inne. Også kom Märtha-og-engledebatten. Og da bestemte jeg meg for å ha engler til overmål på den lille doen vår. Litt kongehustilknytning på temaet, men allikevel ikke. Så nå er doen dekorert med engler. Jeg har kjøpt rammer på loppemarked, og satt inn bilder av engler. Jeg har klistret englebilder rett på veggen - decopage i stor skala. Når jeg bare finner ut hvordan det skal gjøres, så skal jeg legge ut et bilde av doen min her.....

Deg har jeg sett både her og der ;). Gratulerer med dagbok :).

Takk! Jeg har sett deg også :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!! Bruker du dop OG champagne for å dempe pøbelstrekene til pøbelprinsessa??? :overrasket:

....og ikke nok med det; jeg bruker masse ironi og humor også.... :fnise: Og av og til litt sunn fornuft. Men ikke si det til noen, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg så umiddelbart at det var ny dagbok i sving da jeg så tittelen under "Siste fra forum".

Det hørtes deilig ut med mann og unger på kino. Hos meg er mannen på jakt (han klarte ikke motstå en ørliten tur, selvom jeg truet ham til å være hjemme fra heldagsturen på grunn av konas tilstand) og ungene er hjertelig tilstedeværende.

For øvrig underskriver jeg betydningen av humor i hverdagen, og skal ha som nyttårsforsett å innføre fredagschampagne i det utrolige hjemmet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra
:hoppe: Vil ha vil ha bilde av engledo!!! Har planer om å grine meg til engledo eller lignende som kompromissløsning på familiehytta. Broderen nekter meg nemlig å male eller gjøre annet som kan gjøre hytta litt mindre hyttete.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: pøbelsara :)

Gratulerer med dagbok :duskedame::duskedame: Har ventet på at du skal begynne på dagbok, så her vil jeg gjerne være fast gjest :jepp:

Og du, den utedoen din høres bare fantastisk ut :jepp: Kanskje du legger ut et bilde av den en gang?

Du virker iallefall veldig kreativ.

Er ikke så glad i champagne jeg heller, men duger det med pepsi max, så henger jeg med :ler:

Så koselig med gave fra gode venner. Særlig gaver du vet at giveren har lagt mye i. :)

Jeg gleder meg noe veldig til min kjære åpner sin julegave. Jeg vet at han har ønsket seg det lenge, og da er det litt ekstra gøy.

Har vært litt redd han skulle kjøpe seg det nå før jul. Det kommer jo så mange tilbud i postkassa i disse dager.

Men har gitt klar beskjed om at han ikke må kjøpe noen ting før etter jul :)

Sitter her og lytter til julemusikk jeg også. Akkurat nå er det romjulsdrøm av Alf Prøysen :)

Ha en super lørdagskveld pøbelsara :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Wow! Her har man vært på handlerunde med svigermor (kjøpesenter=>temmelig inferno-aktig), og så har du endelig laget deg dagbok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engledass! Utrolig! Og hjemmelagede julegaver!

Kreativiteten min før jul dette året er kanalisert inn i et visst priosjekt, så på hjemmefronten begrenser det seg til pakkelapper og julekort i år. Pakkene er i gråpapir med brunt og hvitt papirhyssing og svarte kort med en enkel gullstjerne midt på. Eller sølvhjerte (var ikke planen, men åtteåringen tok regien).

Dagens gåte fra sistnevnte, forresten: Hvilken julesang liker marken best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på den gåten må vel være: Deilig er jorden - (englene sang den først for markens hyrder)....eller?

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK jenter -håper dette funker. Her er (forhåpentligvis) engedoen.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...