Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hallo: Hei pøbelsara!

Jeg har sett deg "henge" rundt i mange av de samme dagbøkene som meg, så jeg måtte innom å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

God....formiddag, er det vel faktisk nå. Jeg liker faktisk også engler, på tross av mitt erkeateistiske livssyn. Jeg har sågar malt noen - jeg har til og med malt opptil flere nonner...! (Nå skal det sies at disse nonnene jeg har malt ikke ser så fromme ut, da. To av dem er faktisk iferd med å gi hverandre et inderlig kyss...! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surret litt rundt på billettservice sine sider på morgenen i dag, og på forsiden der kom jeg over en konsert som jeg tror vil interessere deg (om ikke jeg husker helt feil).

Robert Plant og Alison Krauss skal ha konsert både i Oslo og Bergen. Mulig du har fått det med deg, men jeg følte jeg måtte gjøre en liten innsats ;)

Ha en fortsatt god mandag, og ikke minst en god uke frem mot jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nok med det, men en pøbeldagbok med innlagt do-bilde på førstesiden! :hoppe: :hoppe:

Slik er det med det meste her i Pøbelheimen - det spares ikke på noe - ei heller do-bilder på side 1 av dagboken

Ett døgn borte fra KG og her har det jammen poppet opp en splitterny dagbok :). Gratulerer Pøbelsara!

Veldig søt do forresten.

Takk!!!

Sånn do vil jeg ha på hytta!! I skarp kontrast til de rødrutete lampeskjermemene og den gulnede panelen som er overalt ellers. :sur:

Det skjønner jeg godt, Dallandra. Det er merkelig at så mange nordmenn være omringet av gulnet furupanel og rødrutete skjermer for å føle at de virkelig er på HYTTA. Naboene våre på hytta har en veldig fin hytte fra tidlig 70-tall. Super planløsning, perfekt plassert i terrenget både i forhold til lys og utsikt og adkomst. Og det rene furuhelvete innvendig. Gulnet furpanel på vegger og i taket, Lakkert furukjøkken og ditto gulv. Nabofruen vil male, mens nabomannen mener det vil være helligbrøde å male panelet. HAn synes det er så hyggelig og "hyttete". Huttetu, sier nå jeg. Det blir så lyst og fint når man maler! Og dessuten blir det mye lettere å lese TP-spørsmålene når man bytter ut de rutete skjermene med noe annet som slipper igjennom mere lys....:)

:hallo:

*innom og hilser pent, gratulerer med ny bok :roser: og noterer konsertinfo*

Hei Daria - så hyggelig at du også fant veien hit!! Takk for vakre roser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surret litt rundt på billettservice sine sider på morgenen i dag, og på forsiden der kom jeg over en konsert som jeg tror vil interessere deg (om ikke jeg husker helt feil).

Robert Plant og Alison Krauss skal ha konsert både i Oslo og Bergen. Mulig du har fått det med deg, men jeg følte jeg måtte gjøre en liten innsats ;)

Ha en fortsatt god mandag, og ikke minst en god uke frem mot jul! :)

Jeg vet det!!! Jeg har minnet mannen ved flere anledninger i helgen og idag på at jeg ønsker meg VELDIG en billett til denne konserten. Han hadde startproblemer med bilen i morges, og skulle med et midt på dagen fly til London, men jeg håper at han har husket/rukket å kjøpe billett til meg. Må sende han en mail og hinte litt.

Veldig hyggelig at du stikker innom, Mellomcollie. Det blir helt sikkert flere merkelige/rare/søte historier fra Pøbelheimen her inne fremover, jeg er veldig smigret over at du liker dem! Så fint at den tickeren din ticker seg freover, forresten!! God dag og uke ønskes deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hei pøbelsara!

Jeg har sett deg "henge" rundt i mange av de samme dagbøkene som meg, så jeg måtte innom å hilse på.

Så hyggelig! Jeg har lagt merke til deg, og lenge trodde jeg avaten din var et bilde av en skikkelig, stripete 70-talls-sofa - nesten maken til den foreldrene mine hadde hjemme i mange år.......men ved nærmere granskning så ser jeg jo at det ikke er noen sofa i det hele tatt....:)

God....formiddag, er det vel faktisk nå. Jeg liker faktisk også engler, på tross av mitt erkeateistiske livssyn. Jeg har sågar malt noen - jeg har til og med malt opptil flere nonner...! (Nå skal det sies at disse nonnene jeg har malt ikke ser så fromme ut, da. To av dem er faktisk iferd med å gi hverandre et inderlig kyss...! :fnise: )

Engles forekommer visstnok i alle verdensreligionene - men hvis du er erkeateist, så spiller vel akkurat det ingen særlig rolle.

Nonnene dine høres vanvittig morsomme ut. Mine foreldre har en anseelig ansamlig av nonne - og munke-effekter på hytta - fordi hytta vår på en måte har en slags kloster-tilknytning. Maler du nonnebilder på bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Nei, jeg har ikke malt dem på bestilling, bare etter rene innfall... Men de er litt artige, og det ene ble gitt bort til en venninne i bursdagspresang, siden hun hadde hintet om å få kjøpe det. Ganske safe å gjøre det på den måten. Det er egentlig ikke lett å gi bort noe man har malt selv.

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Furuhelvete ja. Der sa du det. :Nikke: Jeg har lyst til å hive ut alle møbler og tekstiler og brenne dem og så male hele hytta hvit. :Nikke: Og så kan jeg fylle den med fine ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Akkurat smårutete lampeskjermer kan jeg spare meg for. Ellers er jeg bestemt av den oppfatning at det nå er på vei tilbake igjen med umalt panel på veggene. Det er jo gjerne slik at når en trend blir omfavnet av massene (beklager jenter, for at jeg omtaler dere for massene :sjenert: ), snur det sakte med sikkert.

Jeg spådde det samme i min forrige dagbok, og gjentar i denne: Bare vent og se. :lur:

Vi har lutet bord panel på fjellhytta, og orker ikke tanken på å skulle bruke tid på å male. Så grusomt er det ikke. Dessuten er det nokså lyst og nesten bleket siden det er lutet tidligere. Møblene vi har overtatt er også i furu. Ikke en favoritt, men det duger. Det verste stasjet gikk imidlertid dit høna sparker. (Dvs til Misjonshusets basar :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er lutet, så blir det jo ikke så gult, da Helen. Jeg liker det grålige fargen som lutet treverk får veldig godt. Og på en fjellhytte med litt avdempede farger, blir det bare lekkert!

På mine foreldres fjellhytte har jeg beiset våre gemakker. Jeg ville bevare panel-følelsen men ha det lysere, fordi plankene var furu-gule. Jeg blandet ut 50-50 vann og vanlig vannbasert hvitmaling, og malte/beiset lystig i vei med en god fordriver. Nå ser veggene mer eller mindre kalket ut - og det til en brøkdel av prisen for panel-lakk. Mine foreldres hytte har også endel tømmer som ligger åpent, men den blir ikke gul på samme måte som panelet gjør, den er "gråere". Men med lasert panel, åpne tømmervegger, natursteinspeis og noen saueskinn og reinsdyrsfeller her og der, så er det skikkelig lunt og lekkert, synes jeg.

Jeg liker treverk, men det var jo veldig mange som lakkerte panelet sitt på 70 og 80-tallet, for å bevare fargen på det nye, lyse panelet sitt. Og det funket jo ikke særlig bra - panelet blir jo veldig gult pår det er lakkert, da.

I sommerhuset vårt, som altså er et 120 år gammelt sørlandshus og ikke en hytte, må jeg jo ha malt panel. Alt det gamle panelet i huset var malt når vi overtok, men det var ett rom som var "nyoppusset" I 1963. Og der var det ubehandlet panel. Det er malt nå!! *Lengter til sommeren og det lille huset ved sjøen... :rødme: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spådde det samme i min forrige dagbok, og gjentar i denne: Bare vent og se. :lur:

Det har du helt sikkert rett i! Alt kommer jo tilbake en eller annen gang. Jeg var en tur innom B-Young i dag.....og alle toppene der så ut som om de var laget av de gardinene venninnene mine hadde hjemme hos seg på midten av 70-tallet! Geometriske mønstre i blått, sort, hvitt, brunt, grønt osv. Akkurat slike kjøkkengardiner kan jeg huske at folk hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Familiehytta vår har, foruten panel, mange tømmervegger innvendig. Panelet er ubehandlet, men det er dessverre ikke tømmeret... Det er malt - bonderødt! Det vil si, det er meningen det skal være bonderødt, men jeg vil nå heller kalle det bondeoransje. Mulig det var sånn bonderød så ut den gangen det ble malt, sånn omtrent på begynnelsen av 50-tallet... Man blir i hvert fall direkte uvel av å se på det. Jeg har forsøkt å overtale svigermor til å male det lyst, når det først er så galt at det er malt, men det har hun ikke noe tro på, gitt.

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurydike

Hei! :goodbye:

Jeg måtte innom her en tur for å fortelle at du har fått meg til å sette Rolf Lislevands jule-CD på årets ønskeliste. :)

Og så fikk jeg med meg litt oppussingsinspirasjon på kjøpet - jeg har dessverre mitt eget lille furuhelvete å stri med, overmodent for forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Og så fikk jeg med meg litt oppussingsinspirasjon på kjøpet - jeg har dessverre mitt eget lille furuhelvete å stri med, overmodent for forandring.

Jeg kan fastslå at etter 1.5 år her, har vi ikke en eneste flekk furuhelvete igjen i hele huset. Trappen var siste bit, og den fikk nådestøtet for noen uker siden. Ordentlig lutet furu kan være lekkert, men dette var bare ekkel, gulnet furu fra tidlig 90-tall, og det gjorde seg med et par strøk maling i ymse hvittoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg kan fastslå at etter 1.5 år her, har vi ikke en eneste flekk furuhelvete igjen i hele huset. Trappen var siste bit, og den fikk nådestøtet for noen uker siden. Ordentlig lutet furu kan være lekkert, men dette var bare ekkel, gulnet furu fra tidlig 90-tall, og det gjorde seg med et par strøk maling i ymse hvittoner. :)

Dere er flinke, Morgan - vi er dessverre langt fra like effektive.

Vi har både lutet og gulnet furupanel - dessverre mest av sistnevnte. I tillegg er det gulnede panelet lakkert, noe som gjør det vanskeligere å male, såvidt jeg har forstått. *tar gjerne i mot kyndige tips* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Dere er flinke, Morgan - vi er dessverre langt fra like effektive.

Vi har både lutet og gulnet furupanel - dessverre mest av sistnevnte. I tillegg er det gulnede panelet lakkert, noe som gjør det vanskeligere å male, såvidt jeg har forstått. *tar gjerne i mot kyndige tips* :sjenert:

Jeg skal nok ikke ta æren der, men siden jeg har en mann som har en jobb der han jobber intenst men til gjengjeld har lengre friperioder, blir endel faktisk gjennomført. Dessuten er han usedvanlig driftig, så lenge det ikke er snakk om å tørke støv av gulvlister eller rydding i kjøleskapet.

Trappen vår var gulnet OG lakkert, og det vi/han gjorde, var å (1) vaske med kraftvask (2) rubbe lett med sandpapir, og (3) oljebasert maling, med grunning og to strøk maling. Det funker sikkert på vegger, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...