Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Ulva! Vi er allerede litt bedre - loff og Cola gjorde susen.

Under er et bilde av juletreet. Det var vanskelig å fotografere - fordi jeg måtte bruke blitz, og den overdøvet alle de små lysene på treet. Bildet gir allikevel kanskje et hint om hvordan treet ser ut.....

Edit: Jeg har lagt inn et annet bilde av treet - tatt uten blitz. Mye finere, synes jeg:)

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

For et nydelig tre, pøbelsara!

Her er også treet ferdig pyntet. Første etasje er ryddet og ungene har fått mat, inkludert en kamerat som er her på overnattingsbesøk. Nå er det andre etasje som gjenstår og støvsuge ferdig her i første.

Stakkars dere - omgangssyke idag! Jeg vet hva du snakker om, jeg hadde det igår. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, får håpe dere blir friske til mandag... Kjedelig med sykdom rundt jul, men skjønt at det er mange som er syke nå.

Nydelig tre :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere sier pene ting om treet mitt. Jeg har endret litt på innlegget med bildet - dvs. jeg har endret bilde. Jeg tok et nytt bilde med lang lukketid og uten blitz. Mye penere, synes jeg - og mye riktigere i forhold til hvordan det faktisk tar seg ut også.

Både prinsessen og jeg er litt bedre. Jeg har tenkt å smake på litt champagne nå. Jeg var så kvalm i går kveld at jeg ikke engan orket å drikke champagnen min. Da forstår alle som kjenner meg at jeg ikke er helt meg selv.....og derfor har jeg jo masse rester jeg kan drikke idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finere dette bildet ja... Men tror nok det er et tre som må oppleves. Kan ikke settes ordentlig pris på "bare" fra et bilde... Men setter veldig pris på at du deler det med oss.

Godt champagnen smakte bedre i dag. Skjønner godt at det ikke fristet med omgangssjuke...

Her har jeg samlet inn drikkevarer som ikke vil bli drukket mens jeg er gravid. En halvannen liter med vin til min mor og en helflaske med Baileys til svigermor. Det er allerede i ferd med å bli gammelt, og mannen drikker det ikke. Så da får det gå til andre... :sjenert:

Snart lille julaften :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille julaften... :rødme: Jeg tror jammen dette er en av favorittdagene mine i julen, jeg.

Alt er klart, selv om det sikkert kunne vært både ryddigere og renere her. Kanskje vi får inspirasjon og arbeidslyst utover dagen i dag.

Vi er bedre, og håper at vi er helt friske til i morgen. Pøbelprinsessen er full av forventning, og har akkurat åpnet nest siste pakke fra pakkekalenderen sin. Hun fikk en pappkoffert fra Søstrene Grene. De er veldig søte, og geniale til å oppbevare leker i. Prinsessen elsker leker som "Polly Pocket" og "Littlest Pet shop" - et mareritt for foreldre - det er 100 små deler! Ergo er de små pappkoffertene helt geniale.....og prinsessen synes tilogmed det er morsomt å rydde når hun kan sortere underveis. Som en del av lesetreningen hennes, skal jeg sette på merkelapper på hver koffert der det står hva som skal være oppi. Hun er veldig opptatt av bokstaver, men har ikke helt knekket lesekoden enda. Ergo leker vi med bokstavene.

I morgen får hun fin pakke i kalenderen fra Monsoon. Nye pensko og strømpebukser. Heldigvis er hun en liten jåle innimellom, slik at det vil bli satt stor pris på. Pappaen hennes var på Monsoon i London i høst og kjøpte to lekre penkjoler - så juleantrekkene er i boks. Og i mmorgen får hun altså tilogmed med matchende sko og strømper til!!

Jeg har sydd julestrømpe til prinsessen i år. Den er sydd av grov lin, deretter er linen quitet med bomullsvatt, og tilslutt har jeg applikert på et gammeldags bilde, sydd diverse pyntesømmer rundt (jeg har en fin symaskin, som kan det utroligste!)og satt på diverse silkebånd, og satt på navnet hennes og fødselsåret.. Se selv - jeg er ganske fornøyd med resultatet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd julestrømpe til prinsessen i år. Den er sydd av grov lin, deretter er linen quitet med bomullsvatt, og tilslutt har jeg applikert på et gammeldags bilde, sydd diverse pyntesømmer rundt (jeg har en fin symaskin, som kan det utroligste!)og satt på diverse silkebånd, og satt på navnet hennes og fødselsåret.. Se selv - jeg er ganske fornøyd med resultatet :).

Wow, så fin! Jeg synes du kan det utroligste, også jeg.

God jul! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin julestrømpe pøbelsara, og juletreet så ennå finere ut på det nye bilde du hadde tatt. :)

Godt å høre at dere er nesten bra. Kjedelig å være syk og spesiellt i jula.

Ha en fantastisk lille juleaften i pøbelhuset :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin julestrømpe :-D Den vil nok Pøbelprinsessen bli kjempeglad i :-D

Kose deg videre med jula. Enig i at lille julaften er en av de beste dagene. Er så mye forventninger i lufta :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det treet ditt ser ut som sånne man ser på amerikanske julefilmer! Virkelig stilig! Også den fine julestrømpa, da! Jammen er du flink.

Ønsker deg en god jul! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

For et flott tre og en fantastisk nydelig julestrømpe, Sara. :) Du er virkelig kreativ, det skal du ha. Ellers håper jeg dere får en fin jul og at sykdommen bare var falsk alarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Jeg ser at nikkersstrømpene til mannen min blir litt stusselig i forhold til den hjemmesydde strømpen din, Pøbelsara. :fnise:

Flink er du!

God jul og god bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi....her var det mange pene ord om strømpen min.... :rødme:

Jeg har laget slike strømper til de babyene som er født inn i familien i år - det nye barnebarnet til gemalen, og den lille sønnen til gemalens bror. De samme to babyene har fått qiltede baby-tepper i samme stil, og foreldrene har vært veldig glad for dem. Det er morsomt å lage noe som folk setter pris på.

Nå står gemalen og prinsessen på kjøkkenet og lager røren til verdens beste vafler. Jeg er bedre i dag, men kjenner at vafler kanskje ikke er det jeg er mest klar for akkurat nå - fortsatt litt uvel. Stedatteren og kjæresten og babyen deres kommer snart på "hente-pakker" besøk. Det blir hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så flink du er. Har alltid ønsket å være flinkere til åndarbeid... Men nå er det gjerne sånn at øvelse gjør mester, og øver en ikke så kan en vel ikke forvente å bli mester...

Skjønner godt at sånne gaver blir satt pris på.

Kose dere masse med besøk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette ser ut til å bli en dagbok full av imponerende bilder... Fantastisk tre, og ikke mindre fantastisk strømpe! *imponert*

Håper julefreden har senket seg over pøbelheimen, at formkurven er stigende, og at dere får en hyggelig julaften spekket med harde pakker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dagen kommet, og jeg sitter i stuen sammen med en liten pøbelprinsesse med nye glitresko på føttene, og glitter i øynene! Vi skal feire julaften sammen med min familie i år. Søsteren min og familien hennes, min eldste datter og oss tre hjemme hos mine foreldre. Slik vi alltid har gjort det, med ribbe til middag, fruktsalat til dessert. Etter middag går vi rundt juletreet og synger. Det er utrolig fint å synge alle julesangene sammen med familien, synes jeg. Og siden vi er en familie av korsangere, hender det at det blir både to-, tre- og firstemt innimellom. Vi avslutter alltid med "Deilig er jorden". Det er så fint å synge den sammen med familien. :rødme: Og så begynner vi med pakkene. Vi tar en og en - alle må se hva alle andre får - det tar mange timer! Veldig gøy for både store og små!

Riktig god jul til dere alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...