Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Badiane
Mine perler kommer litt herfra og litt derfra...mest fra Ikea. På tross av at jeg hadde noen meter fra før, kjøpte jeg to stk. perlehvite kjeder i Danmark før jul. Og jeg skal IKKE kjøpe julepynt på salg i år. Jeg HAR nok. Mer enn nok. (Jeg har en eske som ikke engang ble pakket ut i år.) (!) ( :fnise: )

Jeg har mindre og mindre julepynt for hvert år som går. :ler: Jeg begynte ikke å pynte til jul før sønnen min ble født. Det samme året bestemte oldemoren hans seg for at hun skulle slutte å pynte til jul. Vi fikk derfor overta all julepynten hennes (inkludert dorullnissene barnebarna hennes hadde laget. :fnise:) Veldig mye av det besto imidlertid av fine ting fra 40- og 50-tallet. Etter som årene har gått, har mange ting blitt utslitt og ødelagte. Jeg har også kjøpt litt ting i årenes løp, men ettersom jeg ikke er noe utpreget julemenneske er det begrenset hva jeg liker.

Jeg er for øvrig enig med deg i ditt syn vedrørende barn og alkohol! Selv er jeg så heldig å ha foreldre som var veldig bevisste når det gjaldt dette spørsmålet, og jeg har vært opptatt av å være like bevisst overfor sønnen min.

Jeg var 12 år første gangen jeg opplevde fyll i sosiale sammenhenger. Det var i et bryllup, hvor to av venninnene til bruden ble veldig fnisete, og begynte å sjangle på slutten av kvelden. De hadde ikke barn, og de kjente heller ingen av barna som var til stede. Det var derfor helt harmløst, og jeg tror ikke at noen av barna som var til stede brydde seg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det nok også lite med julepynt innkjøp... Har rett og slett litt annet å bruke pengene våre til... Vi kunne nok kjøpt mer julepynt, men samtidig synes jeg det holder...

Når det gjelder alkohol er jeg enig i at jeg ikke helt ser poenget med å drikke seg så full... Jeg liker også å kunne ta et glass vin eller en øl til god mat, men ikke så ofte jeg drikker meg full lenger... lærte noen lekser om det i ungdommen gitt...

Har vel sett foreldrene mine beruset når jeg vokste opp, men aldri skikkelig fulle. Enig at det er greit å lære ungene at man kan drikke uten nødvendigvis å drikke seg dritings...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår pøbelsara :)

Jeg skal forsøke alt jeg makter å ikke bli påvirket av julepyntprat her inne. For jeg pynter også mindre for hvert år, og har pynt i bøtter og spann. Men så var det dette med fornyelse, da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Og da benytter jeg anlednigen til å gjenta en av utallige oppfordringer: Ny dagbok.....?

(Heihei Pøbelsara!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bodillen!

Dagbok! :hoppe: Dagbok! :hoppe: Dagbok! :hoppe:

Kan det sies tydeligere?

....og god morgen til deg også - og til Junia!! :kaffekopp:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er juletreet ute og mesteparten av julepynten er i kjelleren. Og mannen forsvant i full fart akkurat nå, han også. Han hadde planlagt en tur opp og ned til feriestedet på lørdag, med ny presenning til båten. Værmeldingen for helgen fikk ham til å kaste en sovepose inn i bilen og dra avgårde nå. Hm. det betyr vel at jeg kommer til å henge her hele kvelden, igjen. Og at jeg kommer til å bekymre meg for føret nedover - det snør jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :jepp:

Burde tatt en skikkelig runde her også. Kastet mye, men tror det får vente til helga...

Får håpe det går greit med mannen din. tror de brøyter aktivt nå og på hovedveiene pleier det jo å være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Nå er juletreet ute og mesteparten av julepynten er i kjelleren. Og mannen forsvant i full fart akkurat nå, han også. Han hadde planlagt en tur opp og ned til feriestedet på lørdag, med ny presenning til båten. Værmeldingen for helgen fikk ham til å kaste en sovepose inn i bilen og dra avgårde nå. Hm. det betyr vel at jeg kommer til å henge her hele kvelden, igjen. Og at jeg kommer til å bekymre meg for føret nedover - det snør jo!!

Koffer tok han ikke reinsdyran???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller mopeden? :fnise:

Ja, det hadde vært litt av et syn - nedover sørlandske med i snøfokk - bra at hjelmen er selvlysende!!

I kveld før pøbelprinsessen skulle legge seg, så informerte hun meg om at både jeg og pøbelpappaen faktisk snorker :søvn: . Hun påsto at det slett ikke var enkelt for henne å få sove. Hm. Hun har en egen seng (type prinsesse, med sengehimmel med små rosenknopper på, faktisk...).....og sitt eget rom. Og enda så tillater hun seg å klage på lydnivået på det rommet hvor hun sniker seg inn hver natt - elger seg opp i sengen og BREIER seg utover slik at viise andre også kan får store problemer med nattesøvnen...? (!)

Utakk er verdens lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

Hun er ikke den eneste som får nattesøvnen ødelagt av snorking... Selv vurderer jeg å forvise mannen til datterens rom, så kan hun sove hos meg til han er kvitt bihuleplagene sine.

Kom mannen trygt frem uten reinsdyran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :hallo::kaffekopp:

Litt sent igang i dag - fikk akutt lakenskrekk i går, det skjer ofte når jeg er alene, og ergo våknet vi sent i dag. Pøbelprinsessen rakk samlingsstunden i barnehagen med et nødskrik, og selv har jeg gjort litt husarbeid og div. før jeg satte meg ned her. (Jeg gjorde en deal med meg selv - sette på vaskemaskin - re opp senger - støvsuge stuen - betale en regning - koke kaffe - og så, belønningen: Suse rundt på KG en liten stund før jeg gjør noe annet.)

Mannen kom godt og vel frem uten reinsdyr - nå gjenstår bare tilbaketur i møkkavær før han er trygt hjemme igjen.

Jeg ser med interesse, men ikke overraskelse, at nyheten om Britney Spears' siste sammenbrudd har fått større overskrifter på VG-nett enn Barak Obama's brakseier i det første nominasjonvalget i Iowa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Eurydike filosoferte akkurat om noe liknenede inne i dagboken til Badiane.

En av min kjepphester i livet er at det er et skille mellom det som er viktig, og det som ikke er viktig, og at man må velge sine slag med omhu.

Men man får ikke mye hjelp av mediene med å gjøre den distinksjonen der

- every woman for herself, it seems....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I heimen hos oss er det også klaging over snorking. Men det er stort sett mannen som klager over meg da... :sjenert: Pleier vel å snorke mest når jeg er litt tett i nesa, og det har jeg vært en stund. Han er ganske stille av seg, snorker av og til (selv om han nekter selv), men ganske lavt...

Derimot kan han være ganske klengete når han sover, og jeg har mer enn en gang våknet at jeg ligger helt på kanten av senga uten mulighet til å snu meg... Har bare en 180 cm brei seng, så klart det kan bli trangt for to voksne mennesker :ler:

Kan bli artig med en eller to smårollinger oppi der etterhvert også :ler:

Enig i at mediebildet er ganske forstyrret i denne verden... Er dessverre ikke bare mediebildet... Diskusjonen går til tider høyt i heimen om det virkelig er rimelig at en fotballproff tjener bedre enn landets statsminister... Mannen mener det er rimelig siden det er så mye penger i sporten. Jeg mener det er den komplette galskap og mye mer fornuftige ting de pengene kunne vært brukt til... Greit de skal kunne leve av sporten sin. Men de trenger da ikke å ha mer i uka enn jeg har i året for å gjøre det...

Får håpe mannen din er hjemme til champagnen. Kose dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo fredag i dag. Jeg var i kjelleren for å sjekke beholdningen.......og... :sjokk: det var TOMT for champagne. (Bortsett fra noen flasker av den som er forbeholdt spesielle anledninger.... :lur: ....yndlingschampagnen min.... :lur: ...men det er vel best å la den ligge...)

Jeg må en tur opp på polet i forbindelse med barnehagehenting - det blir nok denne champagnen i dag. Tenkte jeg skulle lage noe thai-inspirert - enten en grønn curry med skalldyr, eller en salat med sjalottløk, sitrongress, koriander, hvitløk, ingefær og ørlitegrann chilli - med Salma laks oppi. Tror den vinen vil passe godt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...