Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.


pøbelsara

Anbefalte innlegg

:ler:

Minsten her er ganske søt når han spør hvor fjerntrollen (fjerkontrollen) er... Eller når han har lyst på rokkeris (lakkeris). Dessuten synes han sånne pitpotbull-hunder er innmari skumle, og at svettebåndstuing er kjempegodt sammen med kjøttkaker! :fnise:

Svettebåndstuing :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

Det er en GOD ide å skrive alt det morsomme barna sier i en bok - det er så lett å glemme - særlig hvis gullkornene kommer på løpende bånd!

Da pøbelprinsessen var mellom 2 1/2 og 3, oppdaget hun de fysiske forkjellene mellom kjønnene.

Hun og jeg kom inn på badet en morgen, og pappaen hennes hadde akkurat kommet ut av dusjen, og sto naken foran speilet og barberte seg. Pøbelprinsessen satt på do og dinglet med bena - selv var jeg opptatt med å ta på kontaktlinsene. Litt tenksomt, spør pøbelprinsessen: "Pappa, voffor har du sånn?" Pappaen hører etter med at halv øre, og sier "hva....?" Hun spør igjen: "Pappa, voffor har du sånn?" "Hva da....?", sier pappaen.....fortsatt opptatt med barbering...

Pøbelprinsessen blir mektig irritert, og spør igjen " :rope::sur: PAPPA!!!!! HVORFOR HAR DU SÅNN HALE PÅ STUMPEN DIN?!?!"

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hoho: herlig :)

Godmorgen til deg også pøbelsara, selv om det er formiddag :ler:

Ikke rart pøbelprinsessen ble frustrert da, når hun ikke fikk svar etter to ganger :ler: Takk for at du deler en del av hennes gullkorn med oss :)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: :ler: utrolig hva unger kan komme med... Har jo ikke så mye erfaring der selv enda, men nevøene våre kommer med noen skikkelige gullkorn noen ganger. Morsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki - har vært inne hos Helen og snakket maling og farger og div. Her er to bilder fra sommerhuset - ett fra vårt soverom -med fargen Skagen fra Jotun på veggen (nb! Lampeskjermen på bildet er nå byttet ut med en i sølvfarget metall....).

Det andre bildet er fra soverommet til barna. Der har vi malt gulvet i samme farge som det var på den gamle døren. Jeg vurderer å ha denne fargen på gulvene nede i første etasje også......

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

*nokså oppdatert*

Skjønner Pøbelprinsessen er i det filosofiske hjørnet -du får ta henne med på biblioteket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig det så ut.

Ingenting som sommerhus ved sjøen... Mine foreldre har hytte, men lenger nord da... Utrolig fint der om sommeren.

Men de er veldig lite opptatt av å få det sjarmerende... Så det er et furuH****.... Håper det en gang kan bli vårt, og jeg kan sette mitt preg på det... (Det vil si å hive ut ALT det gamle og bytte romløsning. Dette avhenger litt av en bitteliten milliongevinst i lotto, men ellers kan vi bare begynne å planlegge :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Kjempefine bilder, pøbelsara! Jeg synes det er utrolig gøy å se - så kom gjerne med flere bilder!

Fargen på deres soverom likte jeg kjempegodt. Den ser nesten grå ut på bildet, men jeg regner nesten med at den er litt mer beige i virkeligheten. Gulvene var også veldig fine, selvom jeg ser for meg at alt synes på dem. Med en mørkhåret hund er jeg programmert til å tenke sånn...

Jeg ser gjerne bilder fra huset deres også. :lur: Og som sagt, hvis du er paranoid kan du bare slette dem etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Fargen på deres soverom likte jeg kjempegodt. Den ser nesten grå ut på bildet, men jeg regner nesten med at den er litt mer beige i virkeligheten.

Denne syntes jeg også var veldig interessant - leter etter ny farge til stue, spisestue og to trappeoppganger, som "henger sammen". Hvilken produsent er det? EDIT: Jotun, ja. :sjenert:

Fine bilder - og enig med Helen i at man blir nysgjerrig på resten av huset. :lur:

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempeforøyd med "Skagen" Som altså er Jotun. Jeg har en rest igjen, og den skal brukes på en av veggene når jeg skal pusse opp nytt rom til pøbelprinsessen. Den ser altså mer beige ut på fargekarten, men er nydelig lys grå på veggen. Jeg tror faktisk fargen er ganske riktig på det bildet - i allefall på min skjerm.

Det kommer sikkert flere bilder etterhvert - men jeg skal hente to nye lamper til stuen i morgen, så det blir ikke noe fotografering før de er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Pøbelprinsessen blir mektig irritert, og spør igjen " :rope::sur: PAPPA!!!!! HVORFOR HAR DU SÅNN HALE PÅ STUMPEN DIN?!?!"

:fnise:

:ler:

Denne har jeg fortalt i en annen dagbok, men repeterer likevel: Jeg står i dusjen, yngstemann er vel en tre år, han ser på meg og spør: - Har ikke du tissefant, mamma? - Nei, damer har ikke det, forklarer jeg. - Ikke vær lei deg, du får nok en når du blir større, sier han!

Deilig sommerhus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg fortalt i en annen dagbok, men repeterer likevel: Jeg står i dusjen, yngstemann er vel en tre år, han ser på meg og spør: - Har ikke du tissefant, mamma? - Nei, damer har ikke det, forklarer jeg. - Ikke vær lei deg, du får nok en når du blir større, sier han!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Så der ser du hva du har å glede deg til..... :rødme: Like godt å kjøpe skrivebok først som sist....

(*gleder meg til Jente79 har vært på ultralyd...spent på om det blir jente08 eller gutt08...*)

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så der ser du hva du har å glede deg til..... :rødme: Like godt å kjøpe skrivebok først som sist....

(*gleder meg til Jente79 har vært på ultralyd...spent på om det blir jente08 eller gutt08...*)

:jepp: Det må jeg huske... Svigerinnen min har det og leste høyt her. Masse morsomt, men har allerede glemt mye av det...

Er ikke bare du som er spent... Håper bare at lille nurk er litt samarbeidsvillig så vi får et tydelig svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste spørsmål fra pp:

-Kan man bestemme selv om man vil ha en gutt eller en jente når man skal ha en baby?

(Og i bilen på vei hjem fra barnehagen: Hvordan lager man en bil?)

Begge spørsmål er nå besvart på en måte som hun var fornøyd med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra hun blir fornøyd svarene... Det verste synes jeg er når det ene hvorfor og hvordan blir etterfulgt det andre... Kan bli litt mye av det gode noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Et lite gullkorn fra min fornuftige eldstemann, dengang ca seks år. Vi hadde hatt en lite koselig stund med litt masing og kjefting, da han sier:

- Mamma, kanskje det va litt møye å få tri gutter?

Svaret var enkelt og greit nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...