Gå til innhold

Roaccutane og kontaktlinser


Gjest Kvisete gjest

Anbefalte innlegg

Det jeg vil anbefale er å spise før du tar tablettene. Jeg merka at jeg ble kvalm om morgenen etter jeg hadde tatt tetracykliner hvis jeg ikke hadde spist. Særlig gjalt dette Oxytetral. Jeg ble ikke så dårlig av Tetralysal.

Hos meg var kvalmen veldig intens. Den bygde seg opp over veldig kort tid, frem til jeg fikk brekninger. Deretter dabbet den av like fort som den kom.

For magen får du bare fortsette med biolaen. Du får gi biolaen 14 dager på å virke ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk beskjed om at jeg skulle ta pillene på kvelden, og 3 timer etter et måltid.. Så kvalmen er sterk helt fra morgenen av. :sukk: . Men jeg får vel holde ut litt til. Må jo bare gi det en sjangse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt. bytte til Tetralysal, som er dyrere, men som kan tas sammen med mat. Jeg syntes de var bedre enn Tetracyclin, fordi jeg slapp å telle timer mellom måltider, i tillegg til at det bare var en pille pr. dag (mot Tetracyclin som ihvertfall jeg fikk beskjed om å ta morgen og kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Takker for alle forslag og råd. Har bestemt meg for å prøve å fortsette tetra kuren ihvertfall til over påske, så får jeg se om bivirkningene fortsatt er der da.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten vært hos fastlegen min og tatt blodprøver. Aner ikke om hun rekvirerte de "riktige" prøvene, men hun krysset ihvertfall av en haug med ting. Leverprøver var ihvertfall med.

Så nå krysser jeg fingrene for at jeg er frisk som en fisk, og så føler jeg meg litt tryggere siden jeg har sjekket blodet mitt....

91 tabletter igjen, bare 30 dager til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla

da har jeg 300 piller igjen... skal visst ha 500 totalt.

what can i say.... leppene fortsatt jævlig tørre.. prolippen stikken er bare fæl.. hard og jævlig.. tuben funker vell best.. men er mot herpes sår.

Bruker fukt krem på hele kroppen og det funker

merker ikke noe i ledd heller, trener 3 ganger i uken så kan være at det er derfro.

agresiviteten har vell roet seg noen hakk og

huden på ryggen og rompa osv ser bedre ut, selv jeg kan se det nå.

Eneste er at det kommer noen fett klumper i ny og ne som det bare er gøy å skvise ut.

så alt i alt så går vell dette fremover

legen min er strålende fornøyd og regner med at jeg er en av de som pillene virkelig hjelper på. håper han har rett.

mvh

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha prolipen i bukselomma. Da blir den varmere og litt mykere.

Flott at du begynner å se bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker ikke noe i ledd heller, trener 3 ganger i uken så kan være at det er derfro.

Tja. Tviler på om det hjelper å trene. Ifølge pakningsvedlegget skal man tvert imot være forsiktig med hard fysisk aktivitet under behandlingen.

Du har nok heller vært heldig og sluppet unna akkurat den bivirkningen :).

Jeg har fått senebetennelse av å vaske litt før jul (1. gang) og ikke gjøre noe som helst (2. gang), og jeg er ikke i spesielt dårlig form. Så det setter seg tydeligvis veldig i mine ledd og muskler. Altså bør jeg holde meg unna fysisk aktivitet som er hardere enn gulvvask og .... ja ingenting.... ;). Håper det går raskt over etter avsluttet kur, sånn at jeg kan begynne å trene igjen! Nå begrenser jeg meg til å gå turer....

Bra å høre at du funker bra på deg, Tor! Lykke til videre :).

Jeg fikk forresten en kvise i går... en komedon som ble betent og gul. Heldigvis bitteliten og forsvant i løpet av dagen. Nå har jeg ikke hatt kviser siden tidlig i februar, så jeg krysser fingrene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en ting jeg har grublet litt på:

Jeg har brukt Tetracycliner og alskens reseptbelagte kremer siden 1999, kun med korte opphold hvor kvisene har brutt frem igjen. Jeg har hatt svært god effekt av Tetracyclin/Differin-kombinasjonen, og har vært helt symptomfri mens jeg har brukt dette.

Men - det betyr at jeg har hatt OK hud, i lange, lange perioder. Og da er jeg redd at jeg har for høye forventninger til Roaccutan.

Leser/hører jo at 80 % har varig effekt. Men jeg leser/hører jo også om mange som fremdeles har litt kviser, bare mindre/færre. Og andre igjen får kvisene tilbake etter en tid.

Jeg tenker som så - hvor stor fare er det for at kvisene ikke forsvinner fullstendig? Men at det sånn dann og vann kommer noen grønne trehodede monstre på haka mi, eller at noen komedoner blir infiserte.

Kan jeg virkelig bli helt medisinfri OG kvisefri???!!

Bare en liten bekymring :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli helt medisin og kvisefri, ja. Jeg ser for meg at det nok vil komme en liten kvise eller pustel en sjelden gang i blant. Kan hende man har tatt seg til ansiktet med fettete fingre, eller at en er kjempestressa. Det kan jo føre til at en får en kvise eller to.

Men sånn generelt regner jeg med å bli fin. Tror det vil være langt mellom de store vonde, ja. Slik jeg ser det, kan selv de med den peneste porselenshud få en kvise på haka en sjelden gang. Da skal ikke jeg hyle krise. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik jeg ser det, kan selv de med den peneste porselenshud få en kvise på haka en sjelden gang.

Tja, jo... men de med den peneste porselenshud har da vel ikke kviser som setter såkalte "fotspor" som ikke forsvinner før etter 6-8-10+ måneder....?

Jeg har gjort en tabbe... i går renset og klipte jeg neglene (jeg har sånne negler som blir skitne uten at jeg gjør noe, så de MÅ være helt korte....), og det har da altså ført til at jeg har sprukket rundt halvparten av fingrene.... auauauauau.... så nå skal jeg IKKE skrive mer på PC i dag.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men sannsynligvis er det ikke den typen kviser som vil dukke opp hvis du skulle få en etter kuren. Forhåpentligvis vil de i verste fall være en liten kul som forsvinner etter et par dager.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg håper det... :sukk:

Kan hende man har tatt seg til ansiktet med fettete fingre,

:ler: Det hender ALDRI! Jeg har ikke tatt meg i ansiktet bortsett fra i hudpleie-øyemed siden forrige årtusen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...