Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok


Anea

Anbefalte innlegg

så mye du har fått gjort i det siste da :) blir sikkert kjempefine blomstene du har bestilt også :)

(..og opplendinger er jo flotte folk da, forresten :fnise: )

Opplendinger er suverene, spør du meg, inkludert min kjære drømmemann :fnise:

Synes alltid det er så godt å være på besøk der. Folk har så god tid i forhold til her. Merker at vi må gire ned litt før vi blir vant med det, men så er det bare deilig. Faktsisk er det jeg som klarer å stresse ned først som regel. Må jo erte disse bedagelige gudbrandsdølene litt også da, så jeg har fått brukt frasen "Slapp av. Vi er i dalen nå. Vi har goooood tid" opptil flere ganger i løpet av jula. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HUff, får ta ett skippertak til uka da og få bestilt ting, så jeg ikke risikerer å måtte stable kaker fra rimi i tre etasjer... :fnise:

Jeg har spist masse krydderkake kjøpt på Rema i jula jeg. Synes den smakte helt fortreffelig jeg - spesielt med Toro smørkrem på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Her er det mange kjekke ting til bryllupet hvis du skal bake selv :) Ellers har jeg sett kakestativ andre steder på ebay også altså, men dette er jo en grei plass å starte :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de bekreftet på blomsterbutikken at vi er booket inn 24. mai :hoppe:

De er veldig flinke der tror jeg. Fikk se gjennom album med bilder av buketter, og det var masse lekkert altså! Spent på å se hvordan min blir.

Dessuten har jeg bestilt frisør i dag :juhu:

Og sendt avgårde forlovererklæringer til forloverne for utfylling :juhu::juhu:

Har også fått vite at svigerfar kan ordne finfin bryllupsbil gjennom jobben. Helt gratis! :juhu::juhu::juhu:

Nå skal jeg begynne å gå gjennom gjestelisten for å se hvor mange som kan komme til å trenge overnatting slik jeg kan sende forespørsel til hotellet.

Deeeeeeilig å få ting gjort! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*
Vi er ikke noe danseløver noen av oss, dessuten så er ikke plass til sånn tradisjonell dansing i lokalet vårt heller. Men en eller annen bryllupsdans må vi vel gjerne ha. Syns jeg ser oss. Hihi. Stiv som en stokk. Kommer sikkert til å ramle over hverandre :

Ikke vi heller... fra min side er ønsket om å danse *klinedans* stort, men ikke sammenfallende med kjærestens, så er nok ikke stort bedre enn dere.

Men jeg satser på at de profesjonelle kan hjelpe oss :-D

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Hopper for alt du har fått gjort Anea, kjempeflott :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Anea!

Lenge siden jeg har vært her nå... har ikke fått oppdatert meg på en stund pga veldig fæl internett.... :sjenert:

Men nå har jeg fått gått igjennom alt som har skjedd og det er jo så mye å :hoppe: og :juhu: og :danser: for at jeg ikke engang husker alt! :ler:

Det må være kjemmpedeilig å få gjort så utrolig mye! Dere er snart klare dere da? Ikke lenge igjen nå til Dagen deres :bryllup: Det må være så fantastisk å begynne innspurten til bryllupet!

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: å :skaal: for alt du har fått jort!!! Effektive deg :dåne: Blir sjikkeligt inspirert (men eg e altfor lat for tiå :fnise: ) Så utrolig herligt å kryssa masse av på listå nå når de nærme seg styggfort :bryllup:

Edit: skrivefe-e-e-il!

Endret av hello kittyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vi heller... fra min side er ønsket om å danse *klinedans* stort, men ikke sammenfallende med kjærestens, så er nok ikke stort bedre enn dere.

Men jeg satser på at de profesjonelle kan hjelpe oss :-D

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Hopper for alt du har fått gjort Anea, kjempeflott :-D

Klinedans ja... Høres fristende ut, synes jeg. Samtidig så har vi lekt litt med tanken om å lage en litt morsom tullekoreografi for å sette stemningen. Vi skal ikke ha noe tradisjonell dans etterpå, så jeg ser for meg at det kanskje blir litt rar overgang hvis vi først skal danse til den rolige sangen og så skal det plutselig være full partymusikk etterpå.

Meeen... Skal vi få til det så MÅ vi i allefall ha profesjonell hjelp. Masse hjelp.... Så tviler i grunn på at det blir noe av.

Så hvis noen har gode tips om å få til overgangen etterpå, er det bare å komme med dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Anea!

Lenge siden jeg har vært her nå... har ikke fått oppdatert meg på en stund pga veldig fæl internett.... :sjenert:

Men nå har jeg fått gått igjennom alt som har skjedd og det er jo så mye å :hoppe: og :juhu: og :danser: for at jeg ikke engang husker alt! :ler:

Det må være kjemmpedeilig å få gjort så utrolig mye! Dere er snart klare dere da? Ikke lenge igjen nå til Dagen deres :bryllup: Det må være så fantastisk å begynne innspurten til bryllupet!

:klemmer: :klemmer:

Går litt i rykk og napp med meg også om dagen. Sliter litt med både nett og PC. Er så utrolig irriterende når disse tekniske tingene ikke funker - noe som for øvrig har blitt et gjennomgangstema her hos oss. PC som henger, internett som streiker, telefon som er "midlertidig ute av drift" på 3. mnd. For ikke å snakke om tv-boksen som "gir helt perfekt bilde med vanlig tv-antenne" - Bullshit! Reagerer på alt av elektronikk i nærheten, og det er ikke akkurat bare å banke på hos nabon å si: "Unnskyld, vi sitter å ser på en film her, så det hadde vært fint om du kunne slå av mobilen din" :sinna:

Kniiis - Dagens utblåsning. Gjorde godt gitt :fnise:

Forøvrig så er jeg ganske fornøyd med å ha fått gjort såpass mye i det siste ja :jepp: Men det er jo fortsatt uuuuutroooolig mye som står igjen. Klør meg i hodet på hva vi skal gjøre med musikk under vielsen for eksempel. Hvilke sanger vi skal ha, hvor skal vi få tak i musikere, og hvilke instrumenter er praktisk å bruke når vi skal ha det utendørs? Aner virkelig ikke hvordan jeg skal begynne på det der.

Og så var det invitasjonen da - De skulle vi være ferdige med før jul, men vi klarte selvfølgelig å printe feil på det blå papiret, og nå er de tom for det på Panduro. Er ikke sikkert de får det inn igjen en gang. Usj og usj. Men vi finner vel en ordning på det.

Har forresten fyllt ut alt av papirer i dag, så nå ligger de bare å venter i konvolutten på at forlovererklæringene skal komme i retur så er det klart for sending. :hoppe: Har omsider bestemt meg for å skifte navn, så nå kan jeg bruke de neste månedene på å forberede meg på at jeg må stave etternavnet mitt for resten av livet :fnise:

Men nå MÅ jeg stikke. Skal til en venninne å spise vafler og drikke kaffe. Namnam. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så er jeg ganske fornøyd med å ha fått gjort såpass mye i det siste ja :jepp: Men det er jo fortsatt uuuuutroooolig mye som står igjen. Klør meg i hodet på hva vi skal gjøre med musikk under vielsen for eksempel. Hvilke sanger vi skal ha, hvor skal vi få tak i musikere, og hvilke instrumenter er praktisk å bruke når vi skal ha det utendørs? Aner virkelig ikke hvordan jeg skal begynne på det der.

Åh, strykerar :rødme: (tror de e de de hette...) Sånn vettu, fiolin/fele opplegg, de e såååååå fint!! Aha, strykekvartett seie kjeresten de hette :sjenert: Blond e en tilstand ja............... :fnise:

Hadde me hatt masse pengår (nåke me ikkje har itte siste dagars fullstendig-amok-i-alle-mulige-butikkar-raide vårt) så hadde me nok valgt sånn onna vielsen vår! Åsså ute då vettu, de måtte blitt magisk!!

Men hos oss blir de nok cd-spillar :fnise: åsså har me fått ein så ska spilla litt gitar mens gjestene komme inn å når me går ut sammen :duskedame: Han e ekstremt flink så me kan velga akkurat dei sangane me vil :) På festen ska me ha musikk så me har lagt inn i et program så hette Musicmatch på pc`en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
så nå kan jeg bruke de neste månedene på å forberede meg på at jeg må stave etternavnet mitt for resten av livet :fnise:

Sånn blir det nok for meg også resten av livet! ;) Men vi får jo samme navnet :love: Det er jammen meg verdt det! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, strykerar :rødme: (tror de e de de hette...) Sånn vettu, fiolin/fele opplegg, de e såååååå fint!! Aha, strykekvartett seie kjeresten de hette :sjenert: Blond e en tilstand ja............... :fnise:

Hadde me hatt masse pengår (nåke me ikkje har itte siste dagars fullstendig-amok-i-alle-mulige-butikkar-raide vårt) så hadde me nok valgt sånn onna vielsen vår! Åsså ute då vettu, de måtte blitt magisk!!

Men hos oss blir de nok cd-spillar :fnise: åsså har me fått ein så ska spilla litt gitar mens gjestene komme inn å når me går ut sammen :duskedame: Han e ekstremt flink så me kan velga akkurat dei sangane me vil :) På festen ska me ha musikk så me har lagt inn i et program så hette Musicmatch på pc`en...

Åja! Strykekvartet. DET er fint det, men sikkert veeeeldig dyrt. :sukk: Tenkte kanskje vi kunne ha noen til å spille fiolin da, men så kan det kanskje bli litt vanskelig å synge til - hva vet jeg. Synes gitar også er fint jeg da, men passer kanskje ikke helt til inngang/utgang. Dessuten så vet ikke jeg om noen som er flinke - syns det må være noen som kan det, ikke en som klimprer litt på fritida liksom.

Ellers så elsker jeg piano da, så kan jo slå til med et flygel eller noe utpå balja vår :hoho: Når jeg tenker på det blir vel strykekvartet hakket mer realistisk da. Kunne selvfølgelig hatt et keyboard, men det er vel litt risky ift vær? Tåler vel kanskje ikke så mye vann, mener jeg.. Men så skal jo ikke vi ha regn da, så egentlig er det ikke noe problem... :sjenert:

Strengt tatt har vi bare plass til en musiker i budsjettet, så da er det jo mest praktisk å ha noen som både kan ta inngang/utgang og solistinnslgene. Har vurdert et lite musikkanlegg også, men er ikke helt sikker på hvordan det blir. Hadde jo sikkert vært litt greit for den som skal synge å ha en mikrofon å holde i - de er vel vant med det. Skal dere ha noen til å synge under vielsen?

Aaah! Dette synes jeg er kjempevanskelig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn blir det nok for meg også resten av livet! ;) Men vi får jo samme navnet :love: Det er jammen meg verdt det! :-D

Ja, jeg synes det er romantisk jeg da. Dessunten vil jeg gjerne ha samme navn som sønnen min og evt. senere barn. I tillegg er Kjæres etternavn et stedsnavn - og navnet på stedet som min mormor er i fra. Så selv om jeg kutter ut min mors etternavn som mellomnavn, vil jeg fortsatt ha en tilknytning til den siden av familien med det nye etternavnet mitt. Men uansett er det vel mest fordi jeg synes det er noe romantisk i det å ha samme etternavn. Tenkte Kjære skulle få et slikt gammeldags emaljeskilt der det står Fam. xxx på i morgengave hvis jeg finner noen som lager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder fra ønskelisten vår:

Dette er serviset vi ønsker oss. Har en god del i farge crema allerede, og vil supplere litt med aquamarina.

Hardanger bestikk

Glass - Cilia fra Magnor

Også har jeg veldig lyst å sette opp et par slike. Elsker stoler. Men de er ganske dyre da...

Skal se om jeg finner flere bilder, men nå er det natta på meg... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Så fine ting dere har funnet :-D

Synes det er romantisk med samme etternavn jeg også, så vi bytter navn begge to. Skal ha begges navn med bindestrek mellom. Det betyr at jeg får fire navn, kanskje litt slitomt å presentere seg,men blir vel vant til det også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nydelige ting dere har funnet :rødme:

Tar til meg alle tips jeg ser og viderefører til kjære.. vi sliter med ønskelisten! :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, fine ting dåkke ønske dåkke!!! Likte de bestikke der du....... :sjenert: *knabbe-linken-full-fart-mens-Anea-ikkje-ser* :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så lurt med sånn skilt i morgengave!

tror nesten jeg vil vurdere å stjele den ideen... min kjære vet nemlig ikke at jeg har tenkt å ta hans navn.. så det hadde vært en fin måte å "fortelle" han det på... :)

og masse fine ting dere har på ønskelista. klart dere kan sette opp noen stoler på lista! det er lov å ønske seg, veit du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...