Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok


Anea

Anbefalte innlegg

En bryllupsdagbok er vel på sin plass nå når vi (jeg) har begynt planleggingen til vår store dag 24. mai 2008. Da skal jeg endelig gifte meg med Drømmemannen, kjæresten min gjennom 6 år og pappan til min fantastiske lille sønn.

Frieriet var FANTASTISK romantisk. :ironi:

En tirsdagskveld i desember -06 gikk han ned på kne mens jeg satt og så Jakten på Kjærligheten iført sliten joggedress og en lien neve KIMS paprika i bustehåret. :ler:

Svaret blle selvfølgelig ja, og tro det eller ei - Det var faktisk ganske så romantisk.

Snarvei til huskeliste

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei og :velkommen: til bryllupsdagbøkene!

Gratulerer så mye med forlovelsen og bryllupsplanene!

Blir spennende å følge med deg i planleggingen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsthilsener :klem:

Må innrømme at jeg har kikka innom byllupsforumet inn i mellom en god stund og drømt litt. Min kjære var litt treg i avtrekkeren, for å si det sånn :)

Kjekt å være flere i allefall. Jeg har aldri vært i bryllup før, og har ergo ikke så mye erfaring, og det er mange fine tips å hente her inne!

Vi forlovet oss altså i desember, men har ikke blitt så mye planlegging før nå siden vi fikk barn i sommer. Dvs jeg bestilte kirke allerede i januar, men den avbestilte vi igjen. Min kjære har svært lite til overs for alt som har med religion å gjøre. Etterhvert som jeg fikk tenkt litt på det følte jeg at det ble veldig feil av meg å trumfe gjennom kirkebryllup når jeg nok mer var drevet av tradisjon enn av sterk tro. Nå har vi bestemt oss for Human Etisk vielse. Skal gifte oss ved vannet utenfor selskapslokalet. Jeg tror dette blir mer oss enn et stort, formelt kirkebryllup, og det føles riktig å gå for en løsning som vi begge kan stille oss bak.

Åh! Jeg gleder meg sånn!! :rødme:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen :) Blir gøy å følge med i planleggingen. Vi skal også ha humanistisk vielse, men ikke før i 2009 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at du også er fra Bergen. Dere skal vel ikke ha festen på Fagernes yacht club? (tenkte på det du beskrev om vielsen). Jeg lurer veldig på hvor vi skal ha vielsen...vil egentlig ha utendørs, men det kan jo bli risky i Bergen...hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at du også er fra Bergen. Dere skal vel ikke ha festen på Fagernes yacht club? (tenkte på det du beskrev om vielsen). Jeg lurer veldig på hvor vi skal ha vielsen...vil egentlig ha utendørs, men det kan jo bli risky i Bergen...hmm...

Hei! Så gøy at flere titter innom dagboka mi, og så gøy med Bergensbruder :) Gratulerer med bryllupsplaner. Lurt å være tidlig ute her! Mange som vil gifte seg i denne fine byen vettu :)

Jeg bor i Bergen, men er ikke herfra. Vi skal gifte oss på mitt hjemsted. Har leid en kaffebar av alle ting. Ikke så stor, men veldig koselig. Håper på fint vær så vi kan bruke utearealet utover kvelden også.

Kjenner ikke til Fagernes yacht club, annet enn at jeg vet det er populært til bryllup. Vi vurderte Ambientes til navnefesten for sønnen vår. Synes det er veldig fint der, men det er ganske lite da. Tar 50 til bords. Lurer på om de ikke har en liten flytebrygge knyttet til lokalet også....

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil egentlig ha utendørs, men det kan jo bli risky i Bergen...hmm...

Hjemme er like risky som Bergen mht vær. Blir det for ille tar vi det inne. Det er jo fordelen med å ha vielse og fest samme sted i tilfellet...

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har faktisk aldri visst at Ambientes har selskapslokaler også! Hadde vært en idé, men vi har allerede bestilt festlokale da, så dreier seg bare om evt innendørs lokale til vielsen, og tror vi lander på det....juni kan bli strålende sol selvfølgelig, men en vet aldri, og skal vi ha vielsen på offentlig sted ute er det sikkert en del styr med å få godkjent partytelt...dessuten vil jeg liksom ha ordentlig utevielse, dvs uten noe telt, dersom vi skal ha det ute...skal ikke være lett, hehe...

Lykke til med planleggingen i allefall, hørtes ut som et spennende lokale det i Ålesund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hjertesukk som ikke har noe med bryllupsplanlegging å gjøre:

HVA POKKER GJØR EN SMÅBARNSMOR NÅR VASKEMASKINEN STREIKER!!!????

:husarbeid: :klø: :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute jeg men vil bare si: Gratulerer med bryllupsdagbok! Skal bli spennede å følge deg til 24 mai 2008 og litt til ;)

:klemmer:

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Litt sent ute jeg men vil bare si: Gratulerer med bryllupsdagbok! Skal bli spennede å følge deg til 24 mai 2008 og litt til ;)

:klemmer:

Takk for det! Og gratulerer til deg også, selv om jeg ser du har vært her inne en stund allerede.

Jeg prøver å få lese meg litt opp på andre dagbøker her inne. Morsomt å følge andre sin planlegging! Hittil har jeg ikke fått lest på så mye. Blar gjerne litt på kvelden, men merker at hodet ikke henger helt med etter en dag med liten bebis i hus. Så oftest blir det til at jeg gir opp og tusler i seng uten å ha fått med meg så mye :søvn:

Tenker jeg får oppdatert meg litt etter litt, og at det blir litt enklere å følge med dere når jeg har klart å sortere litt hvem som er hvem :lete::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tar jeg med meg barnevognen og rusler på tokt i byens herrekonfeksjonsbutikker for å finne dress til min kjære. Høres litt bridezilla ut å gjøre dette alene, men forklaringen er rett og slett at vi skal ha navnefest for sønnen vår til helgen. Siden Kjære har det travelt på jobb denne uka tenkte jeg det kunne være greit at jeg sonderte terrenget litt slik at vi vet sånn ca hvor det er greit å gå for å kjøpe når han har tid mot slutten av uka.

Min kjære er søt altså. Spurte han tilfeldigvis om han hadde sjekket dressen sin om den var ren og pen til helga. Hvorpå han får et litt sånn "ooops-der-ble-jeg-tatt-på-senga"utrykk i ansiktet. Dressen er visst både sliten og litt knapp i størrelsen blitt. Hadde ikke jeg spurt hadde han vel kommet på det utpå kvelden lørdag. :fnise:

Så istedenfor å bruke penger på å kjøpe en middels fin dress på en kjedebutikk nå, for så å bruke noen tusen på å leie antrekk til han til bryllupet så tenkte jeg at vi kunne slå sammen de to utgiftspostene til en kvalitetsdress som både er fin nok til bryllupet og navnefesten. Sånn "bryllupsvest" går sikkert an å leie separat, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Så istedenfor å bruke penger på å kjøpe en middels fin dress på en kjedebutikk nå, for så å bruke noen tusen på å leie antrekk til han til bryllupet så tenkte jeg at vi kunne slå sammen de to utgiftspostene til en kvalitetsdress som både er fin nok til bryllupet og navnefesten. Sånn "bryllupsvest" går sikkert an å leie separat, tenker jeg :)

Helt enig med dere der!! :enig: Slikt skal vi også gjøre det. Min kjære skal ha en vanlig svart vest inni den dressen vi skal kjøpe til ham, så kan han bruke dressen ved flere anledninger senere - med eller uten vest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig med dere der!! :enig: Slikt skal vi også gjøre det. Min kjære skal ha en vanlig svart vest inni den dressen vi skal kjøpe til ham, så kan han bruke dressen ved flere anledninger senere - med eller uten vest!!

Da har vi kjøpt dress til Kjære! Kjempefornøyd med å ha valgt denne løsningen :hoppe:

Jeg tusla rundt i byen i dag og fant kjempefin dress på første butikken jeg var inne på, så han fikk ordre om å innfinne seg etter jobb :fnise: Dressen passet perfekt. Han var kjempefin i den, så da så vi ikke poenget med å lete mer. Trenger bare noen småjusteringer så er den tipp topp. Det fikser de på butikken til fredag slik at han kan bruke den i navnefesten på søndag. Kostet rett over 6000, og det syns jeg var helt OK siden vi fikk med fin, hvit skjorte, pluss at det hørte til vest og slikt "brudgomslips" så da slipper vi å leie det.

Så nå er bryllupsantrekket til begge to i boks. Mørkbrun stripet dress til han med svart og brunmønstret vest inni. Husker ikke merket. Skal se om jeg finner et bilde etter vi har hentet den på fredag. Jeg skal ha Levante fra Pronovias i hvit. Nå mangler vi bare klær til lillegutt. Der tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve meg på ebay. Har funnet en som jeg tror vil matche pappan bra ::bryllup::babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi! Dette er heldigvis ikke noe som rammer bryllupet, men må bare lette litt på trykket i topplokket akkurat nå!!!

Vi skal som jeg har nevnt ha navnefest for sønnen vår til helgen. I og med at vi bor i en ganske liten leilighet har vi ikke plass til 20 gjester hjemme med oss, og har derfor leid en restaurant for anledningen. Dette er en omtrentlig gjengivelse av telefonen jeg nettopp fikk (med fare for å forårsake bryllupsmareritt for dere):

" Hei det er xx fra xxxx (restauranten). Dere har avtale om arrangement hos oss på søndag (hvorpå det kommer litt nøling og fomling, og jeg skjønner at her kommer det en beskjed jeg ikke vil ha). Vi må dessverre avlyse pga dødsfall. Jeg er veldig lei meg.... men vi klarer dessverre ikke å ordne det på noen måte. Lager dette store problemer for dere? (Jeg: OM DET GJØR?????? Hadde mest lyst å skjelle han huden full, men følte jo at jeg måtte være litt taktfull. Mannen var jo på gråten, stakkar) Jeg beklager veldig, men det kom veldig brått på for oss også dette... Håper det ordner seg for dere..."

:hakeslepp: :dåne:

Jeg legger på og kjenner panikken brer seg i kroppen og stressnivået holder på å sprette topplokket av meg. Hva pokker skal jeg gjøre??!!!! Det kommer 20 tilreisende gjester hit i helgen, og vi har ingen sted å være. Jeg vrir hodet mitt febrilsk etter alternativer. Det var ikke lett å finne noe som var innenfor budsjettet i utgangspunktet, og nå har jeg TO DAGER på å finne et alternativ!!!

Så.... jeg ringer til Kjære og forklarer skrekkslagen situasjonen. Hvorpå han sier:

"DU MÅ JO FORSTÅ AT NÅR TELEOPERATØREN HAR GJORT EN FEIL OG VI HAR FÅTT NYTT NUMMER SÅ MÅ JEG JO UTNYTTE SITUASJONEN!"

:hakeslepp:

Den forbaskede xxxxx! Sitter her og er helt matt! Han skal få så ørene flagrer!!! Tenk å gjøre sånn mot meg!

:sinnatagg::frustrert::overrasket::kjempesinna::rope:

Det verste er - jeg skjønner ikke at han klarte å lure meg på den måten! La om stemmen og dialekten og alt. Slo ikke meg et øyeblikk at det var han!

Jeg er helt matt... Makan!

:hoho: :hoho: :hoho::skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: litt for at antrekket til din kjære er i orden til navnefesten og bryllupet!!! Herlig!

...og jeg hadde også blitt SÅ stresset dersom jeg hadde fått den beskjeden ang lokalet til navnefesten! Skjønner godt du bet på, jeg er lettlurt som bare det!!! Men min kjære hadde aldri turt å ta den så langt, jeg hadde besvimt og tenkt og fundert ut HEVN! :ler:

Men godt det hele var en spøk!!! Tross alt... :fnise:

*edit: skriveleif...*

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...