Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok


Anea

Anbefalte innlegg

Det blir sikkert helt herlig da :-D

Og smykkene er forresten kjempeflotte :rødme: , og så passer de jo veldig godt til kjolen.

Ja, han kommer nok til å bli helskjønn. Mammas lille skatt :kgbaby:

Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med størrelsen da. Er jo ikke sikkert str 1år er det samme i Thailand som i Norge. Må nok ut å snike litt på barnetøy i butikkene med målebånd og greier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann. Så nettopp at jeg har lagt inn link til feil smykkesett. Det sto mellom to stykker, men det var dette jeg kjøpte.

Har hatt en kjempekoselig kveld sammen med Kjære og laget invitasjoner. Er nå ferdig med trinn 2 av 4, og det har gått mye fortere enn jeg trodde, så da ser vi ut til å være i rute til jul likevel :hoppe:

Har et eksemplar som er ferdig nå, skal se om jeg får lagt inn bilde i løpet av morgendagen, men nå er det natta på meg :tanpuss::tellesauer:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Smykket er nydelig :rødme:

Hvor har du kjøp det forresten? Sliter litt med å finne smykker, så har bestemt meg å trappe opp jakten etter eksamen.

Og jeg må si jeg er veldig imponert over invitasjonene, de er kjempeflotte :klemmer:

Dere her virkelig vært flinke. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykket er nydelig :rødme:

Hvor har du kjøp det forresten? Sliter litt med å finne smykker, så har bestemt meg å trappe opp jakten etter eksamen.

Og jeg må si jeg er veldig imponert over invitasjonene, de er kjempeflotte :klemmer:

Dere her virkelig vært flinke. :jepp:

Tusen takk :):klemmer:

De var ikke så vanskelig å lage. Har herma mye etter en bok jeg har :fnise:

Har kjøpt smykkene her. Syns de hadde masse fint. Var vanskelig å velge - og jeg har fått mail i dag om at de allerede har sendt smykkene :hoppe: Da får jeg dem kanskje før jeg drar neste lørdag. Håpe, håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en ganske kjedelig lørdagskveld hjemme. Kjære har en litt "sånn" dag i dag, stakkar, så jeg lar ham sitte i fred foran PS2 og avreagere litt :skratte:

Orker ikke invitasjoner i kveld. Har nettopp skrevet en haug med julekort/takkekort fra navnefesten, så der var det slutt på tålmodigheten :Gjesp:. Hittil har vi laget, tja... en invitasjon :fnise: En som er helt ferdig da. Er jo over halvveis på resten, så det er i grunn ikke så ille ::)

Så da sitter jeg her da og lurer på hva jeg skal ta meg til. Planleggingen er i en litt sånn mellomfase. Får ikke gjort så mye før jeg kommer hjem. Håper vi rekker å møte de vi skal ha festen hos, men det kan vel kanskje bli vanskelig for dem sånn rett oppi jula. Vet ikke helt når jeg får Kjære oppover heller pga jobben. Men det hadde vært veldig greit å få møtt dem nå. Har ganske mange spørsmål til dm :skravle: :kaffe:

Så det jeg sitter å funderer på nå er om vi skal gå for tapas eller ikke. Veier mest mot det. Veldig praktisk siden det er flere gjester som er vegeterianere, allergikere eller bare generelt kresne. Med buffet kan alle finne noe de kan/vil spise, men er litt redd det skal bli litt rotete og tungvint siden lokalet er ganske lite. Men jeg synes det høres veldig godt ut da. Her er tapasmenyen vi har fått tilbud på:

Marinerte grønnsaker

Sylta sopp

Marinert artiskokk

Tomat og fetasalat

Potetsalat med chorizo

Marinert Manchego

Dampa blåskjell

Kongereker med chilli og ingefær

Marinert oliven

Klippfisksalat

Serranoskinke

Italiensk salami

Varmmat:

Bacalao

Spanske kjøttboller

Chili pølse

Brød og aioli

Dessert

Crème Catalane

Har litt lyst på sjokoladefondant til dessert, men siden vi skal ha en ganske mektig bryllupskake av sjokolade, så tror jeg det kan bli litt mye. Dessuten er det sikkert godt med noe syrlig og lett etter så mye sterke smaker. Har aldri smakt Crème Catalan, men jeg liker Crème Brulee og jeg liker sitrus, så da liker jeg sikkert det også.

Alternativt til tapasmenyen har vi fått dette forslaget:

Forrett:

Grilla kamskjell med gulrotbrulèe og limechutney.

Hovedrett:Lammecarre med persillerotpure, saltbakt borretane løk og urtesjysaus. .

Dessert:

Hasselnøttmarengs – fyldig vaniljekrem og friske bær

Får vann i munnen av denn også, så det er vanskelig å velge :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forside bryllupsdagbøkene søndag kl 00:01:

Siste innlegg av:

Anea

Anea

Anea

Anea

Anea

Anea

Tror jeg må få meg et liv :skratte::skratte::ler: :ler:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at noen andre også syns matvalget er vanskelig! :fnise:

Det var mye godt der ja... dere finner nok ut hva som er det beste for dere og gjestene deres (og lokalet)! Men duuu så vanskelig det skal være når man skal tenke på så utrolig mye altså... nei matvalg syns jeg er no herk! Vi har slitt med det i hele høst og endelig trodde vi at vi hadde kommet frem til konklusjon, men da reagerte svigers, så vi må revurdere alt nå igjen.

...Kg er jo gøy å være på da :) Jeg titter veldig ofte innom selv om jeg ikke alltid legger fra meg spor... det er jo så mange gode tips og saker og ting her! og nå må jeg jo følge godt med på matvurderingen deres :jepp:

Håper du har hatt en fin helg hittil! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg sitter å funderer på nå er om vi skal gå for tapas eller ikke. Veier mest mot det. Veldig praktisk siden det er flere gjester som er vegeterianere, allergikere eller bare generelt kresne. Med buffet kan alle finne noe de kan/vil spise, men er litt redd det skal bli litt rotete og tungvint siden lokalet er ganske lite. Men jeg synes det høres veldig godt ut da. Her er tapasmenyen vi har fått tilbud på:

Marinerte grønnsaker

Sylta sopp

Marinert artiskokk

Tomat og fetasalat

Potetsalat med chorizo

Marinert Manchego

Dampa blåskjell

Kongereker med chilli og ingefær

Marinert oliven

Klippfisksalat

Serranoskinke

Italiensk salami

Varmmat:

Bacalao

Spanske kjøttboller

Chili pølse

Brød og aioli

Dessert

Crème Catalane

Har litt lyst på sjokoladefondant til dessert, men siden vi skal ha en ganske mektig bryllupskake av sjokolade, så tror jeg det kan bli litt mye. Dessuten er det sikkert godt med noe syrlig og lett etter så mye sterke smaker. Har aldri smakt Crème Catalan, men jeg liker Crème Brulee og jeg liker sitrus, så da liker jeg sikkert det også.

Alternativt til tapasmenyen har vi fått dette forslaget:

Forrett:

Grilla kamskjell med gulrotbrulèe og limechutney.

Hovedrett:Lammecarre med persillerotpure, saltbakt borretane løk og urtesjysaus. .

Dessert:

Hasselnøttmarengs – fyldig vaniljekrem og friske bær

Får vann i munnen av den også, så det er vanskelig å velge :sikle:

Årh, de hørtes fantastisk godt ut, ALT!! Skjønne godt du har problemår me å velga :sikle: Ser du vil ha sjokoladefondant te dessert :dåne: Denna jentå tilber alt sånn!! Eg vil gjerna komma i ditt bryllup :pls: Hehehe...Kass bryllupskaka ska dåkke ha?

Hvis dåkke har flære allergi/ vegetarianer/ kresne gjestår me i bryllupe så e de nok enklast me tapas :Nikke: de e jo så masse godt!!!!!!!!!! Alle finne nåke di like der...Evt kan du jo be om ein alternativ meny der du tar hensyn te dei så må tas hensyn te, åsså kan gjestene velga mellom den elle den menyen? Uffda, der sjønte eg nesten tje ka eg meinte sjøl :skratte: Men me vurderte de før me bestemte oss for buffèt; å la gjestene velga mellom f.eks fisk elle kjøtt te middag...........De va DE eg meinte ja..Så enkelt konne de seias :hoho:

Uansett så e eg sikkår på at di hjelpe dåkke å finna en løsning på de me plassen hvis dåkke velge tapas, trenge tje bli trangt å dumt forde om lokale e lite....seie eg så ska ha buffèt i et lokale me plass te 100 pers :skratte: Nei eg meine de asså, di hjelpe dåkke heilt sikkårt å finna en løsning!!

Blaaaaaa, bla bla bla....Åhh, eg e sjikkeligt :skravle: idag, sjønne tje ka så har bete meg.....bare de vanliga seie kjeresten :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, de hørtes fantastisk godt ut, ALT!! Skjønne godt du har problemår me å velga :sikle: Ser du vil ha sjokoladefondant te dessert :dåne: Denna jentå tilber alt sånn!! Eg vil gjerna komma i ditt bryllup :pls: Hehehe...Kass bryllupskaka ska dåkke ha?

Kom, kom! Vi sjokoladeelskere må holde sammen :fnise: Er helt gaaaal etter sjokolade, og sjokoladefondant er en absolutt favoritt. Meeeeen, med mektig sjokoladekake senere tror jeg det kan bli litt i meste laget, til om med for meg. :eeeh:

Skal faktisk lage bryllupskaka selv, tenkte jeg. Har gamlejobben sin hemmelige oppskrift på en fantastisk god mørk sjokoladekake :lur: Bunnene kan fint fryses, så de lager jeg i påska. Så setter jeg av onsdagen før bryllupet til å montere den. Kaka blir bare bedre av å få stå noen dager, så da er det ikke noe problem å lage den selv - og mye billigere :jepp:

Angående maten, så er jeg ganske sikker på at vi gå for tapas.Det er jo så godt, og litt mer avslappet - noe som passer oss bra. Regner med de har noen gode forslag til hvordan vi skal løse det praktisk på stedet.

Blaaaaaa, bla bla bla....Åhh, eg e sjikkeligt :skravle: idag, sjønne tje ka så har bete meg..... bare de vanliga seie kjeresten :skratte:

:skratte: :skratte: :skratte::hoho: :hoho: :fnise:

Herlig....

Edt: noe rart med quotingen

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smykkene mine har kommet!! :juhu: :juhu: :juhu:

En liten strek i regninga at ene perlen var falt av, men det er ingenting litt smykkelim ikke kan ordne.

Måtte le av meg selv da jeg fant hentelappen i postkassa i dag. Fikk en sterk trang til å bruke denne: :hoppe:

Har man vært for mye på KG da? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le av meg selv da jeg fant hentelappen i postkassa i dag. Fikk en sterk trang til å bruke denne: :hoppe:

Har man vært for mye på KG da?

:fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:

Den er jo søt da

Endret av *marie*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo helt glemt å kommentere invitasjonen! Tuuusen takk for titten, de var kjempefine! Elegante og stilige! Så flink du er!!! :hoppe:

:sikle: Så mye godt å velge mellom på menyen!!! Vi også sliter med å velge hva vi skal spise, men ser ut som dere har bestemt dere :) Det blir nok et godt valg uansett, og gjestene vet jo ikke hva alternativene har vært heller :ler:

:juhu: for at smykkene har kommet!!! Fort gjort at en perle faller av i postgangen ja, takk og lov for smykkelim :)

Ellers, hadde det vært mulig å se bilde av kjolen? :sjenert:

Håper du og dine koser dere med juleforberedelser, på nyåret kommer tiden til å gå SUUUPERFORT og plutselig er vi :bryllup: ! Herlig!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jo helt glemt å kommentere invitasjonen! Tuuusen takk for titten, de var kjempefine! Elegante og stilige! Så flink du er!!! :hoppe:

:sikle: Så mye godt å velge mellom på menyen!!! Vi også sliter med å velge hva vi skal spise, men ser ut som dere har bestemt dere :) Det blir nok et godt valg uansett, og gjestene vet jo ikke hva alternativene har vært heller :ler:

:juhu: for at smykkene har kommet!!! Fort gjort at en perle faller av i postgangen ja, takk og lov for smykkelim :)

Ellers, hadde det vært mulig å se bilde av kjolen? :sjenert:

Håper du og dine koser dere med juleforberedelser, på nyåret kommer tiden til å gå SUUUPERFORT og plutselig er vi :bryllup: ! Herlig!

:klemmer:

:juhu: Marna tilbake i boka mi! :smilyblomst:

Trodde du hadde fått link til kjolen - sender deg PM med en gang jeg :-D

Jeg har nå kommet meg trygt hjem til mamma, og juleforberedelsene kan begynne for fullt. Nå skal det bakes og pyntes og pakkes inn :nisse: Synes det er så koselig med juleforberedelser. Er en skikkelig nissekone - og enda skikkeligere til neste jul :hoppe:

Det med at gjestene ikke vet alternativet var jammen en god tanke forresten :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oo, har jeg gått glipp av bilder??? invitasjoner, og kjoler.. og smykker og.. sånn? vil gjerne se altså.. :fnise:

Så koselig å se deg her inne i boka mi igjen! :klemmer:

Jeg deler gladelig vettu :fnise: Skal sende deg også PM. Sporenstreks.

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! så fine bilder! Takk for titten!

du... det smykket var nydelig! hvor har du funnet det? dyrt?

invitasjonen var kjempefin også.. så forseg-gjort da! SÅÅ mye orker ikke jeg legge i det akkurat.. hihi. kjempelekker var den!

og kjolen din var fin å.. alt var igrunn veldig fint :):5:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...