Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok


Anea

Anbefalte innlegg

Synes det er romantisk med samme etternavn jeg også, så vi bytter navn begge to. Skal ha begges navn med bindestrek mellom. Det betyr at jeg får fire navn, kanskje litt slitomt å presentere seg,men blir vel vant til det også :-D

Prøvde meg på den jeg også, men må vel se langt etter den løsningen gitt. Konservative mannen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelige ting dere har funnet :rødme:

Tar til meg alle tips jeg ser og viderefører til kjære.. vi sliter med ønskelisten! :fnise:

:klemmer:

Synes også det er ganske vanskelig."Sett opp ønsker i alle prisklasser", står det. Hva vil det si da egentlig? Vi har ikke så mye under 100kr. Burde kanskje finne litt mer? Men så er det jo ikke noe vits i å ønske oss ting bare for å ønske oss det. Kjære synes allerede jeg har tatt av. Han så på lista, løftet et øyenbryn og lurte på hvor i svarte jeg har tenkt å plassere alt. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflotte ting dere har funnet :) Utrolig flott bestikk - samme som oss ;)

Ah! Du har god smak altså ;)

Synes det er kjempefint. Kan brukes både til hverdags og fest. Vurderte å ønske oss sølvtøy også. Har fått en del skjeer av mormor opp gjennom årene, og det hadde jo vært greit å fortsette å samle på det. Meeeen - så mener jeg å tro at hun har sagt at jeg skal arve hennes siden det er samme serie. Hvis det er tilfellet, så kan jeg risikere at hun blir furt hvis vi plutselig sitter med nesten komplett sølvtøy etter bryllupet, selv om jeg ikke har planer om å arve noenting som helst på maaaaange år enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, fine ting dåkke ønske dåkke!!! Likte de bestikke der du....... :sjenert: *knabbe-linken-full-fart-mens-Anea-ikkje-ser* :lur:

Knabb i vei - vakre ting er til for å deles! Har planer om markedsføre bestikket til alle jeg kjenner. Så kan vi låne med hverandre til store selskaper som konfirmasjon og sånt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så lurt med sånn skilt i morgengave!

tror nesten jeg vil vurdere å stjele den ideen... min kjære vet nemlig ikke at jeg har tenkt å ta hans navn.. så det hadde vært en fin måte å "fortelle" han det på... :)

og masse fine ting dere har på ønskelista. klart dere kan sette opp noen stoler på lista! det er lov å ønske seg, veit du... ;)

For en fin overraskelse! Mannen din kommer sikkert til å bli kjempeglad. Hade jo vært en super måte å fortelle det på med et felles dørskilt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Prøvde meg på den jeg også, men må vel se langt etter den løsningen gitt. Konservative mannen. :fnise:

Jeg også! Kan vel drømme at han vil ta mitt navn som mellomnavn... :sjenert: Kanskje jeg skal begynne å mase litt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her og får ikke sove for fjerde natt på rad. Er skikkelig forkjøla :forkjola: og hoster og harker i et sett. Prøvde meg på hostesaft - uten at det hjalp særlig. Etterpå kom dumme meg på at det kanskje var lurt å sjekke pakningsvedlegget - og joda - Må ikke brukes under amming. Joda - forklar det til Lillegull som sikkert snart våkner for en nattsnack. :klaske:

Vet ikke helt hvilket hull jeg har ramla ned i, men har plutselig fått skikkelig nerver for at bryllupet skal bli en skikkelig fiasko. :trist: Kjenner at jeg angrer på at jeg lot meg overtale til å ta med alle tanter og onkler. Ville jo ha det lite og intimt, og nå er gjestelista kommet opp i 60, og budsjettet plutselig det dobbelte av utgangspunktet. Er redd for at lokalet skal bli crowded. Er redd for at det som hadde blitt koselig med 30 bare blir kjedelig med 60. Er redd for at det skal bli laber stemning uten livemusikk. Og jeg er redd folk skal synes vi er kjipe som ikke betaler for fri bar (gjestene vet jo ikke at hver kuvert sannsynligvis vil nærme seg 1500 m/ drikke og kaker).

I tillegg har ikke lokalet sendt meg tilbud på kaker og bonger, som de sa de skulle gjøre, så jeg føler at jeg ikke har kontroll på kostnadene. Samtidig blir det sannsynligvis til at vi må spare enda mer enn planlagt siden pappa plutselig ble singel, og jeg ikke vil ta imot penger fra han når jeg regner med han har mer enn nok med sin egen økonomi nå. Ikke har jeg fått mer enn en muntlig bekreftelse fra blomsterdekoratøren heller, føler meg ikke trygg før jeg har fått e-posten der det står at vi er satt opp.

Det er ikke så viktig for meg at bryllupet vårt blir årets happening, men jeg vil jo at det skal bli hyggelig og at folk skal kose seg - og jeg har såpass med stolthet at jeg ville ta det tungt dersom folk snakket i ettertid om at bryllupet vårt var både kjedelig og dårlig organisert.

Uff - ble langt og fryktelig negativt dette her. Føler meg bare så alene om planleggingen akkurat nå, og føler meg ikke akkurat som noen fullbefaren bryllupsplanlegger heller. :murvegg:

:grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine:

Herlighet for ei sutring. Skulle nesten tro at tante rød er på vei :skratte:

Kanskje jeg skal prøve meg på senga igjne. Har store planer om å bli frisk til i mårra så jeg kan bli med på babysvømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*

Uff da Anea- ikke noe hyggelig å ha det sånn- både forkjølelse og bryllupsnerver er noe skikkelig herk. Håper du føler deg litt bedre i dag da :klemmer:

Tror dere kommer til å få et fint bryllup jeg, det behøver ikke å bli noe dårligere bryllup selv om dere er 60 stykker, det er jo dere som setter rammene for dagen og dere kan få det akkurat slik dere ønsker det. Selvfølgelig vil dere merke at dere er dobbelt så mange- men det blir helt sikkert hyggelig uansett. En fest blir jo ofte det dere gjør det til selv.

:klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose::klemmer: e de detta så e bryllupsnerver ja..kombinert me tidenes forkjølelse..uff, stakkar Anea!!

Dåkke får nok en super dag ska du se, dåkke å gjestene :klemmer:

Synd du angre på antall gjester, men e de for seint å jørr om på de? Har kansje sendt ut innbydelsar....??

Dessuten, alle så komme e jo familie å venner å vil bare dåkkas beste!!

Eg e jo redd for me så ska ha 30 gjestår, at de blir litt lite...så der e eg!!

Me e vel allti litt usikre på ting, å tror allti at alle andre får de så mye bedre te...E vel ei "jentegreia" så kjeresten min seie.....De e en del av dei visst :skratte:

Men du, de størsta me heile dagen e jo tross alt vielsen, å den blir garantert magiske :rødme: Hørres jo såå flott ut der dåkke ska ha de! Så får festen ittepå vær en fest!! Eg har forresten aldri møtt nåken så har klaga på koss ting har vært organisert i andre sitt bryllup...ikkje ting så har gått på brudepare verfal - då har de vært i forhold te lousy servitørar el.l å de kan jo ingen hjelpa for!!!

Du har fortsatt tid på deg te å få på plass dei tingå så mangle, du ska jo tje gifta deg denna helgå :fnise: De hadde vel vært verre :sjenert: Må bare purra litt på folk då, de e lov de ass!!! Eg e sånn, masekopp - :kjefte: i vei hvis ting går feil vei..pleie å hjelpa :fnise:

Du..De ordne seg allti for snille jentår!!!!!!!

Sende øve en heile haug me

:klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer: å håpe alt ordne seg fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøstende ord, jenter :klemmer:

I dag er alt meeeget mye bedre. Hosten er bedre - så bra at jeg kunne være med på babysvømming, og det var sååå koselig!

Humøret er også tilbake. Her skal det bli bryllup vettu, og det skal bli så koselig atte :jepp: Det er jo ikke det at jeg ikke ønsker å ha tanter og onkler der heller - men jeg får litt hetta av tanken på å skulle være midtpunkt blant så mange! Men det er jo familie, og det er alltid koselig når vi er sammen, så jeg engster meg sikkert uten grunn. Invitasjonene er ikke sendt, men svigerfar reiste seg opp og proklamerte høytidelig i familieselskap i jula at han gledet seg stort til å se alle i Ålesund i mai. :fnise: han er nå søt da.

Men nå er jeg sulten som en ulv! Mat mat mat! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får også sånne "stunder" der alt er svart og "herregud, går det her bra, går allting bra"-tanker. men det går stort sett over ganske fort da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne å :klemmer: litt bare..

Så godt ting e bedre idag!! E sånn avåte, nåken dagar e bare dritt, mens andre e en heilt :duskedame: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å få litt "panikkangst" innimellom.. jeg liker ikke å være midpunktet, liker ikke å bli tatt bildet av...... leeeeeett om det blir stress i bryllupet..hehe Men har planer om å beruse meg på cider rett etter fotograferinga (tar ikke sjansen på å drikke noe før kirka eller fotograferinga... :fnise: ), da blir jeg litt mer medgjørlig..hehe

Men det blir nok den beste dagen i våre liv uansett!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det blir nok den beste dagen i våre liv uansett!! :)

Jaaa! Det blir fantastisk!! Helt oppe der sammen med dagen da Lillegull ble født! :hjerte:

De verste nervene har lagt seg nå. Kjære og jeg gikk gjennom gjestelista igjen her en dag. Strøk noen litt mer perifere venner, og kalkulerer vi med et par avbud så går det nok helt fint. Vil jo gjerne ha tanter og onlene der, for de fleste av dem er veldig gode stemningsskapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare :danser: for snille forloveren min. Hun hjelper oss så utrolig mye med alle talentene sine!

Hun er utdannet fotograf og vil ta masse bilder. Synes det er så godt å tenke på at det er hun som skal stå bak kameraet. Da klarer jeg helt sikkert å slappe av og slå meg mer løs enn om det skulle være en fremmed der.

I tillegg er hun en habil sanger. Jeg tenkte hun kanskje ville synes det ble mye og stå for musikken også, men neida - Det er bare koselig! I tillegg har hun en del musikervenner, så hun er i full gang med å sjekke om det er noen tjenster hun kan innkassere. Så da ser det ut til at program for vielsen kan ordne seg ganske av seg selv :juhu:

Hun er også i full gang med å planlegge utdrikningslag. Har laget gruppe på facebook og greier, og ser at hun plutselig popper opp på vennelista til både den ene og andre av de kvinnelige bryllupsgjestene :fnise:

Heldige meg som har en sånn herlig energibombe til forlover. Go'jenta mi :kose: Tror hun gleder seg nesten like mye til bryllupet som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått avtale med vigsler i påsken! :hoppe: Nå begynner mer og mer å falle på plass her! :hoppe:

Og i går fant jeg igjen det blå papiret på Panduro som jeg trodde hadde gått ut! juhu: Nå blir det invitasjonsmekking for alle penga i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ringte du og avtalte med vigsler nå? eller fikk du brev? Forstår ikke helt hvordan alt fungerer jeg... :sjenert: Sliter litt med dette navneendringsskjemaet også jeg.... :lete:

Så gøy at ting går så på skinner for deg da!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte kontrakten til HEF før jul, og vigsler sa at hun skulle kontakte oss. Det dro ut, så kjære ringte henne i går og fikk gjort avtale.

Navneendringsskjemaet fylte jeg ut på nett og skrev ut. Tenker jeg legger det ved når vi sender inn resten av papirene. Skrev "Ekteskapsinngåelse 24.05.08 med NN + fødselsnr" (vet ikke om det er nødvendig da, men tok det med likevel) under "Tilknytning til det meldte navnet." I tillegg skrev jeg at jeg ønsker at navneendringen skal gjelde fra bryllupsdagen. Vet ikke om det går an, men nå har jeg i allefall bedt om det. Kommer uansett ikke til å begynne å bruke navnet før da. Så får det stå hva det vil i registeret til staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter frem igjen listen min, jeg. Så mye mer som har blitt grønt! :hoppe:

FØR JUL:

Bestemme type bryllup: forholdsvis uformelt, men høytidelig.

Vigselstype: Human Etisk

HEF:

Bestille vielse

Gi beskjed om endret vigselsted

Bestemme tidspunkt: 13.30

Kontakte vigsler

Avtale møter o.l nærmere? - 15.mars kl 12.00

Finne sted for vigsel - her

Bestille lokale (samme som vigsel)

Avtale møte m lokale i jula

Gjesteliste

Lage oppdatert adresseliste

Invitasjoner

Etiketter til konvolutter i samme stil som invitasjonene

Kjøpe frimerker til invitasjonene

Bestemme fargetema - Svart, hvitt, lysblått

I JULA:

Velge blomsterdekoratør

Bestille:

Brudebukett

Knappehullsblomster - Kjære, Lillegull, forlover, pappa, svigerfar

Bestille makeup - venninne

Bestille frisør

Bestille prøvetime I påska

Møte med lokalet

Få forlovere til å signere forlovererklæring

Spørre K om han kan være toastmaster - Har ikke svart

31. JANUAR

Bestille rom for bryllupshelga.

Hvem bor hvor (privat/hotell/annet)?

Sette opp ønskeliste

Få tilbud på rom til øvrige tilreisende

Sende invitasjoner

Bestille musikere/annet til vielsen

29. FEBRUAR

Sende inn papirer:

Prøvingspapirer

Forlovererklæring

Navneendringsskjema

Avtale møte med blomsterdekoratør

I PÅSKA 14. - 24. mars:

Møte med vigsler 15.03

Møte med blomsterbutikken 17.03

Prøvetime frisør 18.03

Bake bunner til bryllupskaka.

Avtale barnepass

Snakke med musikere

Prøvetime frisør/make-up

Tilpasse dress til S. H?

Bestille manikyr?

Kjøpe gavebok, nummerlapper og teip

Kjøpe og fylle opp kurver til toalettene

Kjøpe lommetørkle - meg, mamma

31 MARS

Klær og tilbehør skal være klart

Brudekjole til R - denne

Dress til A - denne

Dress til S. - Kopi av A's

Brudepikekjole

Underskjørt

Slør

Tiara

Sko til R

Sko til A

Sko til S

Smykker

Strømper

Strømpebånd

Undertøy

Veske - OK, men hvor er den??

Blå mansjettknapper til A

Program for vielsen være klart/bestilt

Inngangsmarsj - Poeme - Secret Garden eller

på akustisk gitar

Utgangsmarsj

Øvrige sanger: Jag älskar dej - Lisa Nilsson + en til

Solist - min forlover

Musiker - gitar? fiolin? annet?

Anlegg?

Bordplassering

Bordkort

30 APRIL

Avtale med hjelpere:

Gaveåpnere

Solist

Bryllupsbilder

Fotografering under vielse/fest

Filming

Bil/transport - svigerfar fikser

Kakebaking

Bestille ringer

Spilleliste

Trykke program/menyer

Sende inn annonse til avis(er)

17 MAI

Gå over klær

Hårklipp A

Lage kjøreplan

BRYLLUPSUKA

Esker/søppelsekker til nedpakking av gaver/papir

Finpusse opplegget m lokalet

Gå gjennom kjøreplan

Gå over klær igjen, få steamet om nødvendig

Møte barnevakt så S blir fortrolig med henne.

Få bekreftet avtaler.

Mandag

Pakke til bryllupsnatta

Tirsdag

Ta opp kakebunner fra frysen

Onsdag

Montere bryllupskake

Torsdag

Fredag

Grilling e.l. hos pappa for de som er kommet?

Lørdag :hjerte:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte kontrakten til HEF før jul, og vigsler sa at hun skulle kontakte oss. Det dro ut, så kjære ringte henne i går og fikk gjort avtale.

Navneendringsskjemaet fylte jeg ut på nett og skrev ut. Tenker jeg legger det ved når vi sender inn resten av papirene. Skrev "Ekteskapsinngåelse 24.05.08 med NN + fødselsnr" (vet ikke om det er nødvendig da, men tok det med likevel) under "Tilknytning til det meldte navnet." I tillegg skrev jeg at jeg ønsker at navneendringen skal gjelde fra bryllupsdagen. Vet ikke om det går an, men nå har jeg i allefall bedt om det. Kommer uansett ikke til å begynne å bruke navnet før da. Så får det stå hva det vil i registeret til staten.

Aha...... nå fatter jeg litt mer av det skjemaet.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...