Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok


Anea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååå... Gode pusi :kose:

Trengte den i dag.

Vi har nettopp bestemt at Kjære skal takke ja til jobbtilbudet han har fått på sitt hjemsted - noe som selvfølgelig er flott. Endelig skal vi få litt mer familie rundt oss, og det blir nok lettere å etablere seg der enn her. Er bare litt trist og lei meg akkurat nå fordi jeg skal reise fra Bergen som jeg er blitt så glad i. Grur meg til å bryte opp og er redd jeg ikke skal klare å finne meg til rette på et så atskillig mye mindre og faktisk ganske annerledes sted.

Vet det er et fornuftig valg å gjøre, men det er med svært blandede følelser. Ut på jobbjakt må jeg også. Gruer meg til å fortelle det til mamma og søsteren min som planlegger å flytte hit til mammas kjæreste. De har gledet seg sånn til vi skulle være samlet igjen. Jeg også...

Har ikke akkurat så mye med bryllup og gjøre - annet enn at det sansynligvis kommer til å legge bryllupsplanleggingen litt på is for en stund fremover. Glad jeg har gjort unna såpass mye allerede.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Så trist å høre... selvfølgelig godt for mannen, men jeg kjenner meg igjen i din situasjon på absolutt alle måter! Det er nesten som å høre min egen livssituasjon... Dessverre har jeg ikke så mye trøst heller, for jeg mistrives bare mer og mer her hvor kjære har alt sitt og jeg ingenting.. men det kan jo være annerledes andre steder :) Men uansett så går det seg sikkert til, det er jeg sikker på! Blir nok godt å få litt familie rundt seg, og det at mannen får seg en jobb han er glad i hjelper på hans humør (og det betyr ganske mye har jeg merket på Tassie-mannen :fnise: )

Har dessverre ikke så mange gode råd, bare masse masse :klemmer: :klemmer: :klemmer: i din retning og håper det ordner seg for deg også

Endret av Tassie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... Gode pusi :kose:

Trengte den i dag.

Vi har nettopp bestemt at Kjære skal takke ja til jobbtilbudet han har fått på sitt hjemsted - noe som selvfølgelig er flott. Endelig skal vi få litt mer familie rundt oss, og det blir nok lettere å etablere seg der enn her. Er bare litt trist og lei meg akkurat nå fordi jeg skal reise fra Bergen som jeg er blitt så glad i. Grur meg til å bryte opp og er redd jeg ikke skal klare å finne meg til rette på et så atskillig mye mindre og faktisk ganske annerledes sted.

Vet det er et fornuftig valg å gjøre, men det er med svært blandede følelser. Ut på jobbjakt må jeg også. Gruer meg til å fortelle det til mamma og søsteren min som planlegger å flytte hit til mammas kjæreste. De har gledet seg sånn til vi skulle være samlet igjen. Jeg også...

Har ikke akkurat så mye med bryllup og gjøre - annet enn at det sansynligvis kommer til å legge bryllupsplanleggingen litt på is for en stund fremover. Glad jeg har gjort unna såpass mye allerede.

:sukk:

Akkurat nå sko eg egentlig ønskt de hadde gått an å klemt deg på sjikkeligt..ikkje godt å vær lei seg!!! Då e de allti godt me :klemmer:

Sjønne godt du har litt blanda følelsar nå.....De e tje allti de mest fornuftiga valge e de en har mest lyst te!! Åsså e alt så e nytt litt skummelt, sånn e verfal eg :sjenert:

Men alt i alt så har dåkke uanz kvarandre å den herlige litle sønnen dåkkas, å ting går seg somregel te! Plutselig så stortrives du og, å har masse snille menneskår ront deg, pluss familien hans så sikkårt e kjempegla for å få dåkke nærme!!! Off....masse masse :klemmer::kose::troest: å ennå mær :klemmer: blir sendt me vinden i din retning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for klemmer, go-jentene!

Er veldig spent og litt redd, men jeg tror nok det vil gå seg til etterhvert. Mamma ble kjempelei seg da jeg fortalte det. Satt og stortuta i telefonen på hver vår ende :fnise:

Blir nok litt fraværende på KG fremover til vi er på plass over fjellet, men skal nok klare å lure meg til en titt inn i mellom pakking og organisering :kaffe:

God :klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her var det jammen skjedd mye siden sist, og så så fort ting ble bestemt! Er dere på flyttefot allerede? Skjønner at du kvir deg litt for å flytte, får håpe alt ordner seg på en bra måte for dere alle, at du får jobb og dere trives :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også flyttet en del rundt i det siste.. Flyttet fra Oslo når datteren vår ble født fordi jeg ikke vil oppdra henne der... så da valgte vi fredrikstad og det var vanskelig... ingen familie ingen venner.. vi fikk aldri gjort noe sammen fordi noen måte være hjemme med henne..

så bestemte vi oss for å flytte til hjembyen til sambo, en bitteliten by.. og til tross for at det var skummelt så har det blitt kjempebra!! Nå har han veldig mye familie her da.. og bestekompisen sin.. fikk seg en jobb med folk han likte og jeg har begynt på skolen og fått ett "normalt" liv..

det var kjempeskummelt i begynnelsen, MEN så lenge man har en jobb, ett studium så får man nye venner!!

nå ville jo dere fått familie rundt dere uansett,men det blir nok fint skal du se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk fort ja... :klemmer:

Skal sende over masse gode tanker og håper på at dere får det fint der dere flytter alle tre :klemmer: :klemmer:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt rørt over hvor søte og omtenksomme dere er :kose:

Blir nok godt å få litt familie rundt seg, og det at mannen får seg en jobb han er glad i hjelper på hans humør (og det betyr ganske mye har jeg merket på Tassie-mannen)

:fnise::fnise::fnise:

Så sant, så sant! Tror han har veldig godt av å få seg en trivelig jobb uten så mye usikkerhet som det er her. Ikke bare vi damene som kan være humørsyke gitt!

:klemmer:

De e tje allti de mest fornuftiga valge e de en har mest lyst te!! Åsså e alt så e nytt litt skummelt, sånn e verfal eg

Nytt og skummelt, ja. Er vel akkurat her skoen trykker mest :fnise:

Men alt i alt så har dåkke uanz kvarandre å den herlige litle sønnen dåkkas, å ting går seg somregel te! Plutselig så stortrives du og, å har masse snille menneskår ront deg, pluss familien hans så sikkårt e kjempegla for å få dåkke nærme!!!

Det er jo egentlig alt jeg trenger. Pluss mamma'n min da :hoho: Man kan ikke få alt her i verden.

Svigermor ringte til Kjære kl 07.00 dagen etter vi fortalte at vi skulle flytte. Hun måtte bare si at hun ikke hadde sovet hele natten fordi hun gledet seg sånn! Nå skal hun ake og på kino og alt mulig med Lillegull (han er 8mnd) :fnise::kose:

:trist:

*Kittyen savne Anea allerede*

:grine::grine::grine::grine:

:skratte:

Blir jo ikke helt borte da, søta :klemmer:

Hei!

Her var det jammen skjedd mye siden sist, og så så fort ting ble bestemt! Er dere på flyttefot allerede? Skjønner at du kvir deg litt for å flytte, får håpe alt ordner seg på en bra måte for dere alle, at du får jobb og dere trives

Takk for det! :klemmer:

Her går det fort i svingene ja! Kjære takket ja til jobben tirsdag, og vi flytter om litt over to uker! Så vi fikk det plutselig travelt gitt.

Det går nok bra. Det verste "kjærlighetssorgen" knyttet til å reise herfra har lagt seg, selv om jeg fremdeles har litt hetta.

...fått ett "normalt" liv..

Dette er vel det som veier tyngst for oss også. Når man har barn går det ikke å leve fra hånd til munn på samme måte som vi gjorde før. På Kjæres hjemsted kan vi få et helt hus til samme prisen som en pitteliten leilighet her, vi får forutsigbarhet, og jeg tror det vil være et fint sted å vokse opp for Lillegull.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med flytting, det ordner seg nok skal du se :klemmer::klemmer:

:klemmer:

Det gjør det sikkert. Dessuten har Kjære forhandlet seg frem til at nyjobben dekker flytting og nedvask. Jeg trenger hverken ta i en vaskefille eller løfte en eneste liten eske!

:juhu::juhu::juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått tid til litt bryllupsforberedelser også oppi alt. :hoppe:

Tirsdag hentet vi ringene våre. Skulle jo egentlig ikke bestille enda, men tar ikke sjansen på at vi kanskje ikke får tak i dem når vi kommer frem.

Skulle tro vi skulle flytte ut i villmarken. Egentlig er det vel bare en unskyldning fordi jeg ville kjøpe dem nåh! :fnise:

Har bestilt ny time på brudesalongen på lørdag, så da blir det prøving av underskjørt og diverse. Har lyst å ha alt klart med kjolen før vi drar. Muligens den trenger å tilpasses litt også.

Ringte for å bestille rorbu, men der var alt opptatt allerede. Så det var den romantiske planene :sur:

Har dessuten fått bestilt meg prøvetime med frisøren i påska, og venter på svar fra blomsterbutikken om de får plass til meg da også.

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår deg kjempegodt med ringene :fnise: Gjorde vi akkurat samme selv? :jepp::fnise:

Så gøy å ha time hos brudesalongen igjen! Jeg må si jeg savner det litt, syns nesten det gikk litt fort å få ferdig kjolen, men... prøvde den på igår, og vi har jammen verdens fineste kjole altså! :klemmer: Du hadde ikke kjøpt underskjørt enda du? Kan jo hende de har det som hører til den kjolen der :) Jeg prøvde nemlig med et annet under, og da ble kjolen helt rar :fnise: Men syns jeg husker at du ikke ønsket å gjøre den så veldig mye større...? hvis jeg husker riktig?

Prøvetime hos frisøren allerede ja :overrasket: Tiden går altfor fort! Du er jo snart gift fru jo! :hoppe:

Håper du har det noenlunde greit for tiden Anea, tenker masse på deg! Masse :klemmer: :klemmer: :klemmer: sendes over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å ha time hos brudesalongen igjen! Jeg må si jeg savner det litt, syns nesten det gikk litt fort å få ferdig kjolen, men... prøvde den på igår, og vi har jammen verdens fineste kjole altså! :klemmer: Du hadde ikke kjøpt underskjørt enda du? Kan jo hende de har det som hører til den kjolen der :) Jeg prøvde nemlig med et annet under, og da ble kjolen helt rar :fnise: Men syns jeg husker at du ikke ønsket å gjøre den så veldig mye større...? hvis jeg husker riktig?

Nei, vil ikke ha så mye mer volum. Trooor jeg.... :sjenert: Skal ha med meg et par venninner og muligens mamma hvis hun kommer, for å få litt hjelp til avgjørelsen.

Syns det var litt rart, for jeg var innom der her en dag, og da spurte jeg om de hadde det skjørtet som hørte til kjolen. Da sa de at det ikke var noe skjørt som gjorde det :klø: Står det noe merke eller nummer eller noe i ditt? Det er ringer i det sant? Hun jeg snakket med sa hun anbefalte å ikke ha ringer i. Skjønte ikke helt hvorfor. Ser ikke for meg at jeg orker å vasse i flere lag med tyll -det har jo vår vakre kjole så det holder lenge :fnise:

Prøvetime hos frisøren allerede ja :overrasket: Tiden går altfor fort! Du er jo snart gift fru jo! :hoppe:

Håper du har det noenlunde greit for tiden Anea, tenker masse på deg! Masse :klemmer: :klemmer: :klemmer: sendes over!

Er litt tid til påske enda da, og foreøpig så er det den eneste turen jeg har planlagt hjem før bryllupet, så må bare få tatt det da. Blir spennende. Står mellom to typer frisyre nå, tror jeg. Enten en lav, litt løs knute i nakken eller sånn halvveis oppsatt som vi har snakket om før. Dårlig til å forklare, men du skjønner kanskje..

Jeg har det i grunn bra nå. Litt skummelt å dra, men det er jo litt spennende å starte med blanke ark også da. Håper det står bra til på din kant også nå!

:klemmer::klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil ikke ha så mye mer volum. Trooor jeg.... :sjenert: Skal ha med meg et par venninner og muligens mamma hvis hun kommer, for å få litt hjelp til avgjørelsen.

Syns det var litt rart, for jeg var innom der her en dag, og da spurte jeg om de hadde det skjørtet som hørte til kjolen. Da sa de at det ikke var noe skjørt som gjorde det :klø: Står det noe merke eller nummer eller noe i ditt? Det er ringer i det sant? Hun jeg snakket med sa hun anbefalte å ikke ha ringer i. Skjønte ikke helt hvorfor. Ser ikke for meg at jeg orker å vasse i flere lag med tyll -det har jo vår vakre kjole så det holder lenge :fnise:

Nei jeg prøvde et underskjørt som hadde ringer helt fra topp til bunn (altså som gjorde kjolen mye større) og det var slettes ikke fint! Kjolen er jo lagd for å ha en A-fasong... Godt å ha noen med som kan se det på avstand litt og være objektiv :) Hadde med søs og mamma selv jeg :) Hmmm om det står noe på det, hmm.. det er klippet litt i skjørtet for å tilpasse så jeg vet ikke helt. Men det er to ringer helt nede, ikke noe oppe, men langt nede, for å få den fine A-fasongen på kjolen og så tyllet som vises legger seg fint der nede. Jeg vil iallfall anbefale underskjørt som er med ringer helt nederst, men ikke så veldig stort. Men ringer helt nede vil jeg absolutt anbefale for kjolen sin del! Men du ser det jo selv når du prøver :) Og HELT enig i at det ikke er nødvendig med flere lag tyll!!!!! Det er jo tusen lag med det under kjolen :fnise:

Er litt tid til påske enda da, og foreøpig så er det den eneste turen jeg har planlagt hjem før bryllupet, så må bare få tatt det da. Blir spennende. Står mellom to typer frisyre nå, tror jeg. Enten en lav, litt løs knute i nakken eller sånn halvveis oppsatt som vi har snakket om før. Dårlig til å forklare, men du skjønner kanskje..

Så spennende :) Det blir så veldig virkelig med 'en tur til før' og sånne ting. Selv teller jeg ned på antall vaskinger før jeg flytter :fnise: 3 vaskinger igjen! :fnise:

Høres ut som to nydelige frisyrer! Det er jo veldig individuelt hva som passer til hver enkelt person, så det også må jo bare prøves ut. Jeg ble plutselig veldig usikker igår når jeg prøvde kjolen (med alt tilbehøret! :hoppe: ) og satte bare opp håret litt tilfeldig og det ble overraskende nok utrooolig pent! Så jeg ble veldig usikker... Mye man skal tenke på! Nesten så man skulle ønske man kunne bytte frisyrer iløpet av dagen bare for å få litt bilder av alt, så man kan plukke det man liker best senere :fnise:

Jeg babler ivei.. men det var så herlig å få en prat med deg igjen Anea! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...