Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Så flott at det går bedre å bedre da Kara W, hadde vært ille hadde det gått andre vei ;)

Håper dere koser dere en masse :klem:

jente79, hva spørr man egentlig om når man er på sykehusvisning da? :fnise: eneste jeg vet jeg skal spørre om er parkering :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre Kara W :-D kose dere masse med lillegutt.

Amalie: Har du vært på svangerskapskurs?

Ellers kan det være greit å høre hvilke typer smertelindring de har og litt om hvordan de forskjellige smertelindringene fungerer.

Hva slags rom de har, og om pappan kan overnatte...

Visitt tid kan være greit å vite...

Om det er en annen vei dere skal gå hvis hovedinngangen er steng om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke vært på svangerskapskurs. Har ikke råd :(

Var vist ikke gratis lengre de som blir arrangert her så da får vi la vær!

750kr pr.par syns jeg var litt mye.

Da har jeg fått litt å spørre om da jo når jeg skal på sykehusvisning......men kom gjerne med flere ting. Er veldig flink til å glemme sånt så har notert ned alt.

Har nå prøvd å fylle ut de her svangerskaps-papirene så godt vi kunne men vi skjønner jo ingen verdens ting :fnise: så nå har jeg notert med spørsmål på maaaange punkter så jeg kan ringe i morra å spørre. Så vil vel alt være klart kanskje til å sendes inn på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet 800 per par her også. Ganske dyrt, enig i den!!!

Skal se om jeg kommer på mere smart å tenke over...

De har sikkert en masse faste ting de går igjennom også... Så ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes masse bøker om graviditet og svangerskap på biblioteket, som man kan låne helt gratis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par venninner som har vært på svangerskapskurs, og ikke fått noe igjen for det.

Var ikke på kurs selv sist svangerskap.

Vi vet at det blir vondt, vi vet hvor babien kommer ut, vi vet vi må puste..

Det som de lærte på kurset var det samme som de fleste av oss leser i bøker.

Les litt istedet og la kroppen gjøre jobben sin. Vi klarer det uansett.

Er en ekstra redd kan en snakke med legen sin, avtale time med jordmor på sykehuset osv..

Det er absolutt ikke nødvendig med svangerskapskurs. Iallefall ikke når det koster så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nødvendig var det ikke.

Det meste får du vite på jordmor samtalen. Det viktigste synes jeg var å få vite hvilke typer smertelindring de hadde. Det er jo gjerne litt forskjellig fra sykehus til sykehus.

Dessuten greit å vite litt om rutinene på ditt sykehus.

Men Amalie, du skal vel føde på Fredrikstad sykehus skal du ikke?

Kom til å tenke på at Kykkelikokos fødte der i mars. Kanskje hun har noen tips og svar til deg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært morsomt å blitt kjent med andre da i samme situasjon. Men men.... så føler vel ikke så veldig stort tap på at jeg ikke får gått på svangerskapskurs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir vel ikke kjent med så mange heller. Vi var bare noen få par. Men var likevel mest prat fra kursleder, så følte ikke vi ble kjent med de andre.

Men her arrangerer helsestasjonen svangerskapstreff før fødsel og treff etter fødsel også. Det er gratis :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å gå på svangerskapskurs, selv om det kostet over 1000,- pr par. Som andre har påpekt, så får man jo mye av samme informasjonen fra bøker, men vi syntes det ble helt annerledes å høre på noen fortelle oss det og se bilder og filmklipp.

Hvis begge partene føler seg ganske forberedt på fødselen så vil nok ikke et slikt kurs gi så mye. Vi følte at vi fikk veldig mye igjen for det, da begge var ganske usikre mentalt, selv om vi syntes vi hadde mye fakta.

Det var veldig mange par på det kurset vi gikk, og selv om vi fikk pratet litt med noen av dem i lunchen, så følte jeg ikke at det var et sted for å bli kjent med nye folk, liksom. Jeg tror de kursenen som går over flere ganger og er mer lagt opp til dialog heller en foredrag er bedre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ingen tvil om at kurset var veldig nyttig for min kjære spesielt. Jeg visste mye av det fra før, men syntes det var veldig greit å få vite hva som var relevant på "vårt" sykehus.

Han har ikke lest så mye, så han syntes det var veldig greit å få vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel klare å puste gjennom en fødsel selv om jeg ikke har vært på ett svnagerskapskurs :fnise:

Oppdaget her om dagen at det står om pusteøvelsen i en bok jeg har fått av mamma. Er en kjerringråd-bok så ble nesten litt overrasket over at det ikke bare var heksebrygg inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Vi lærte ingenting om pusting...

Eller hun sa vel litt om det. Men det tror jeg en får vite når en er i fødselen.

Minnet veldig lite om de kursene du ser i amerikanske filmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det jaggu stille :)

Endelig er jeg ferdig med praksisoppgavene mine og kan forberede meg til eksamen på mandag. Eller får eksamens oppgaven da, også får jeg to forberedelses dager med min gruppe, også fremføring enten onsdag, eller torsdag. GRUER meg....

Etter det så er det faktisk bare 5 dager igjen til så har jeg blitt tobarnsmamma:) 5 dager å grue seg til keisersnittet. hihi.

Håper dere har det bra. Og det er jo bare 4 dager til terminen din jente79. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i by'n en tur i formiddag. Kost oss med frokost ute og tuslet litt sammen. Veldig ålreit :-D

Lykke til med eksamen, Felicity. Skjønner godt at du gruer deg, men det går sikkert bra :-D

Ikke lenge igjen til keisersnittet ditt nå nei... Skjønner godt du gruer deg, men det går sikkert bra.

Her er det ikke mange dagene igjen til termin nei. Blir spennende å se når han dukker opp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med eksamen, Felicity!

Nå kommer nok babiene på løpende bånd snart :)

I dag har jeg vært kontroll hos legen. Lillemann har sannsynligvis festa hodet (noe jeg ikke trodde var vanlig for andregangsfødende), vokser bra og har sterk hjertelyd. Nå kunne jeg bare sette igang og føde, mente legen :)

Og hun var så glad for at jeg hadde klart å holde ham inne så lenge.

Føler meg veldig klar for fødsel også nå. Er ganske lei av å være gravid, og alt er ganske klart her hjemme til at han skal komme. Er ikke så veldig flink til å vente, jeg!

Og bena mine merker godt at vi har over 20 grader og skinnende sol her :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 36 uker, Cilipili :blomst:

Så deilig at lillemann har festet hodet og at alt er klart til fødsel.

Jeg skal til legen i morra. Håper lillegutt har festet hodet sitt da... Tror kanskje det, for synes jeg har kjent en del endringer i kroppen i det siste. Men jammen ikke lett å vite...

Her fungerer også vannet i beina som et veldig fint termometer... Kjekt at kjære ikke har større bein, tusler rundt i hans sandaler for tida og priser meg lykkelig for at termin er nå og ikke i august... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ting på gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vannet gikk i natt. Eller gikk og gikk, det går fortsatt heter det vel... Gikk og la oss i to tida, i tre tida begynte å demre at dette kunne umulig være utflod som kom. Så sto opp. Ganske riktig her var truse innlegg, truse+++ ganske fuktig...

Ringte føden. Siden jeg ikke hadde rier fikk jeg beskjed om å vente. Var ingen fare og jeg sto litt selv om jeg ikke var sikker på om lillegutts hode hadde festet seg.

Har murret litt i kroppen i natt, men kan ikke si jeg vil kalle det rier enda...

Har sovet litt etter jeg ringte, men ikke stort. Så nå sto jeg like godt opp. Sulten... :sjenert:

Men vi skal på sjekk på føden klokka 8:30 så får vi se hva de sier... Regner kanskje med å bli sendt hjem igjen hvis ikke noe begynner å skje.

Men uansett nær er det. Så i boka mi fra svangerskapskurset at har vannet gått så blir fødselen senest satt i gang etter 2 døgn.

Spennende, da burde jeg snart ha lillegutt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til jente79. Siden du har skrevet her inne i dag, så skrev jeg deg opp på oppropet jeg :) Blir borte til i morgen,, så kom på at det kanskje var dumt å skrive oppropet i dag, men gjort er gjort.

Jeg kjenner masse mensensmerter i dag som går nedover bena og de kommer til og fra, er nok bare maserier tenker jeg :) Prøver å tenke ut om det var slike maserier sist, men føler ikke at det er det samme. Men husker ikke helt... Men begynner jo å nærme seg så kjenner jo mye greier til tider da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...