Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Høres slitsomt ut, Felicity.

Godt det ikke er lenge igjen.

Grautlerer med 36 uker :blomst:

Her er det 39 uker i dag. Regner med å gå over, men rart å tenke på at det kan skje når som helst også...

Merker jeg er sliten i kroppen. Men det skulle vel bare mangle...

Ellers minner jeg om oppropstrådene våre. flere som vil være med? Er vel stort sett vi samme i oppropstrådene som er aktive her. Men har jo vært en del andre innom også.

Takk for det :) Hvordan føler du deg ellers da jente79? Har du kynnere og maserier? Eller merker du ikke noe? Hadde babyen festet seg?Husker ikke hva du skrev jeg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg bra. Merker ikke noe til kynnere eller maserier. Bortsett fra en ganske stor mage kunne jeg like gjerne vært mye kortere på vei... Så ingen tegn til at det nærmer seg...

Men er forberedt på å gå over, så vi får bare se. Kanskje vi får babyene våre samtidig ;)

Hodet har ikke festet seg nei... Men han ligger med hodet ned og har gjort det i mange uker nå. Så får bare se hva som skjer.

spennende med ny bil og oppussing av barnerom da :-D

morsomt å gjøre ting klart :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie: Kanskje en idè å høre om et møte med NAV?

Kan være greit å få litt hjelp hvis en er usikker.

Hva slags løsning har dere tenkt til å ha?

Joda, har spurt om det....men de har bare tid på onsdager. Og har jo tidligere vært på skole da, så hørte jeg igjen nå når jeg var ferdig med undervisning, nå har de ikke tid før om 3 uker (litt sent da)

Så nav føler jeg er veldig hjelpsomme :ironi:

Men tror jeg har det sånn nesten under kontroll :fnise:

Skal få kopiert helsekortet nå i helga, og på mandag får vi skrivet fra arbeidsplass til far, så da kan vi vel sende inn!

På papiret står det at far skal være hjemme 1 dag i uka.....men det begynner ikke før i august så han vil egentlig være hjemme 2 dager i uka, var bare for å gjøre ting litt lettere! Så har vi bare råd til 44 uker permisjon, så lurer på hva vi gjør etter det :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis sluppet noe særlig kontakt med NAV. Men så har vi en veldig grei løsning da...

Min lille nevø begynte i barnehagen etter at svigerinnen min hadde hatt 44 uker permisjon. Gikk greit det, de hadde heller ikke mulighet til å ha lenger permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi plass så blir det jo barnehage :) Hvis ikke så får vi ta dagmamma til høsten kanskje! Man får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til noen fødsel her heller :fnise: Men det stikker veldig "der nede" innimellom, håper det er hodet som er i ferd med å feste seg :)

God helg, alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh... var da sikker på at jeg skrev et innlegg her i går? :klø:

Uansett, her ligger lillebabyen endelig med hodet ned! :juhu:

Må bare feire litt! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... var da sikker på at jeg skrev et innlegg her i går? :klø:

Uansett, her ligger lillebabyen endelig med hodet ned! :juhu:

Må bare feire litt! :skaal:

Graaaatuuulerer!!! :skaal:

Da er det bare å føde!

Så forresten veldig godt ut med en god skål i sommervarmen.. Clausthaler er ikke det samme som en skikkelig iskald Carlsberg ;)

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: for at snuppa har snudd seg :juhu:

En :skaal: hadde ikke vært så dumt nå...

Har funnet ut at jeg liker Hanas 0% øl best jeg nå... I hvert fall favoritten for tida etter en lang periode uten øl. Ble så lei etter jul.

Men gleder meg til vanlig øl og vin igjen da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har jeg hatt virkelig sugen etter øl..... Bare lukter det så får jeg så lyst på. Jeg får bare drikki to typer øl, siden jeg har cøliaki, corona og saxson(får tak i sverige). Så vet jeg skal ta meg en iskald øl om ikke mange ukene :) åååå jeg gleder meg... Er litt rart, for jeg drikker skjeldent. Iallefal etter at vesla blei født, også blir jeg så fort fyllesyk. Men jeg skal unne meg en iskald :skaal: når lillegutt har ankommet :)

Natta

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeeeeder meg!

Men har heller ikke lyst å gå å legge meg, magen er vond, det stikker masse der nede, og jeg føler meg bare skikkelig uvel. Kvalm og varm, så er det vondt, og ikke vondt. Nå er det ikke gøy. Vil bli ferdig nååååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sladder fra KaraW:

Da har vi kommet hjem. Alle er friske, om ikke så veldig raske.

Skal bli deilig med ordentlig mat! Sykehuset hadde brødskiver 3 ganger om dagen.

Glad jeg skal ligge på pasienthotell denne gangen. Husker godt de kjipe brødskivene fra sist. Greit å slippe dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun hjemme alt? Du verden. :) Jeg gleder meg til å se småtten, men vi vil gi dem tid for seg selv før vi avgir noe besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så sliten i huden øverst på magen jeg nå (der puppene møter magen). Våkna flere ganger i natt av at det nesten kjennes ut som huden "brenner". Vet lissom ikke hva jeg kan gjøre for å gjøre det mildere, prøvd aloe vera, men uten hell. Skal til legen på tirsdag så da hadde jeg tekt å spørre hvis jeg husker det. Hode henger jo ikke med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at Kara W har kommet hjem da.

Kan tenke meg sykehusmaten blir litt kjedelig i lengden. Men dette hørtes da veldig nitrist ut. På sykehuset her i byen har de en buffet stående hele tida så en kan forsyne seg som det passer.

Så kommer det opp varmmat som en også kan hente som det passer.

Er kanskje litt bortskjemte her vi da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke åssen det er med sykehuset her :klø:

Men husker da jeg tok mandlene i 4. klasse. Spise jo bare is når jeg var der fordi maten var så fæl :ler:

Men det var i tromsø da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du vært på omvisning enda?

Er nok sikkert ikke den beste maten vi får heller, men i hvert fall litt å velge mellom. Synes det virker veldig greit å bare kunne forsyne seg når det passer. Som de sa, alle babyer har jo forskjellig døgnrytme. Så lettere når en kan styre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på visning den 3. juni :)

Gleder meg litt jeg til å se åssen det ser ut! Begynner lissom å nærme seg! Gleder meg ikke til fødselen akkurat, men bare gleder meg til å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ålreit å ha sett seg om litt før en skal inn :-D

Får gjerne svar på en del spørsmål da.

Gleder meg vel ikke til fødselen jeg heller. Men blir veldig spennende å møte lillegutt :-D

:juhu: 1 uke til termin i dag :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, og takk for gratulasjoner!

Nå er vi hjemme igjen, og jeg føler meg sterkere og sikkrere for hver dag som går. Vi har nettop hatt familie på besøk, og lillegutt var våken da de kom, og ellers sov fredelig. Nå har han fått en godt måltid mat og sover fornøyd på sofaen vedsiden av meg. Han er flink til å sove, og alle føler seg utvilte idag. Jeg skal skrive litt om selve fødselen senere.

En ting jeg har lært er at nybakte pappaer er sanne helter! Husk å gi dem masse ros. Jeg ville ikke klart dette like bra uten mannen min ved min side, og det var så deilig å ha ham på sykehuset hele tiden, og han tok seg av alt stell som jeg ikke klarte.

Lykke til alle dere som er igjen! Skal bli spennende å følge med på dere videre. Håper alle får en fin fødsel, og friske og søte små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...