Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får dessverre ikke dratt på trening i dag pga. møte etter jobb og deretter rett i bursdag. Må iallfall prøve å holde meg unna kakene, og så skal jeg ta en kveldstur slik at jeg kommer opp i 10 000 skritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Klart jeg vil henge meg på dette her!

Jeg skal ha 1510.0 kcal pr. dag. Det skal ikke være noe problem, har klart dette før. Og dette er før trening. Sist uke meldte jeg meg ut av mitt treningsstudio for å begynne en ny plass, så nå skal det bli spennende og se hvordan det går. Fant en plass der jeg bare skal betale 234 kr. pr mnd i plassen for de 390 jeg betaler nå. Så det var deilig. Så da skal både jeg og sambo begynne å trene der sammen med noen andre venner. Det finnes også barnepass der så det er glimrende! :)

Meg i dag:

Vekt: 72 kg

Høyde: 167 cm

Mitt mål:

Vekt: 60 kg!!!

Dette skal av før jul, så jeg er tålmodig og tar det med ro.

Endret av Luuna
Gjest trude.lutt
Skrevet

Jeg melder - 1 kg. Skal på trening i dag, det er det viktigste for meg nå. Hvis ikke mister jeg den lille muskelmassen jeg har..... : :tristbla:

Skrevet

Kjempebra, jenter! :klappe:

Idag har jeg akkurat en uke igjen av ferien min. Og det vil si at det er en uke til første veiing. :redd: Skal prøve å leve så sunt som mulig denne uka, så startvekta ikke blir så altfor ille.

Kylling: jeg sliter og med alkoholen. Ikke det at jeg er alkoholiker eller noe slikt da, men det blir som regel en fest når jeg har frihelg, og det ødelegger ofte for hele uka. Men jeg kan jo liksom ikke kutte ut det morsomme fra livet mitt for dette heller. Har derfor planer om å være ekstra flink med mat og trening de helgene det er festing, så får jeg håpe at vekta går nedover da...

Skrevet
Jeg blir med. Var flink i våres og gikk ned nesten 9 kg. Men nesten 4 av dem har sneket seg på igjen i løpet av sommeren.

Har tatt opp vektklubb medlemskapet mitt igjen, og syklet på jobben 4 ganger denne uka.

Ja, for meg var det inn og rett ut igjen...

Er gravid, så får drøye slankinga graviditeten er over.

Lykke til til dere andre. Jeg også kjenner problemet med en :ol: fra jeg slanket meg. Hjalp når jeg spurte meg selv, har jeg virkelig lyst til å trene så lenge for den ene :ol: og dobbelt så mye hvis jeg tar to...

Men skal ha lov å kose seg også jenter :)

Skrevet

Så bra med vektnedgang, trude.lutt og melloz! Det inspirerer meg til å ta meg sammen..

Og gratulerer til jente 79 med graviditeten! (Heldiggris!!) ;)

I dag har jeg gått nesten 10 000 skritt (bare 400 unna), og jeg får si meg fornøyd med det siden jeg har hatt en veldig hektisk dag. Må innrømme at jeg har spist bittelitt kake og pizza i bursdag i dag. Men klarte å begrense meg litt iallfall. Føler meg skikkelig lite flink, men jeg vet at det blir andre tider nå. Jeg skal nemlig greie dette!

Skrevet

Melder meg på her jeg :juhu:

Har lagt på meg en del jeg og siste året, hvilket irriterer meg grenseløst!!! Alt på magen og rumpa omtrent. :sjenert:

Okei, harde fakta:

Høyde: 159,5

Vekt: 59,5

Mål: 54

Skal måle meg selv i cm rundt livet og slikt i morgen :)

Skifte batteri i skrittelleren min, så er jeg veldig klar.

stå på alle sammen, dette skal vi klare :tommelsmil:

Skrevet

Der var du jo, Liljen! :juhu:

Velkommen hit! Nå er det ingen vei tilbake!

:)

Ny dag, nye muligheter. Ser litt mer positivt på det hele i dag. Det blir nokså hektisk i dag også dessverre, men 10 000 skritt skal jeg minst klare! Helst mye mer! :)

Brød med kyllingpålegg til frokost. Er igrunnen litt lei av det. Noen som har noen gode påleggsforslag til meg?

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Go' og mager leverpostei med masse agurk på.

Kokt skinke og mager hvitost. Skinke på den ene skiva og hvitost på den andre, og så legger du dem sammen så får du dobbelt opp!

Skrevet
Og gratulerer til jente 79 med graviditeten! (Heldiggris!!) ;)

Tusen takk :-D

Tusle ut igjen...

Skrevet

Spekeskinke er vel også ganske magert - det er godt på brød. Jeg spiser havregrøt til frokost, synes faktisk det er ganske godt hvis jeg spiser det med frukt til!

Så bra at dere allerede har begynt å gå ned melloz og trude.lutt!! :duskedame:

Kjøper vekt i dag eller imorgen, så da blir det veiing for meg... nervøs, tror ikke jeg har gått ned noe enda egentlig.

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Nå kjenner jeg motivasjonen kommer snikende...

Har blitt henvist til konsultasjon for brystreduksjon, får antakeligvis time ila 2-3 uker, og hvis jeg får dekket operasjon av staten (hvilket fastlegen min mener jeg sikkert får) så blir det operasjon sannsynligvis innen en måned etter det igjen. Og da må jeg jo ha en slank mage til de nye søte små puppene mine!!! :hoppe:

Nå er det over 3 timer siden jeg ba legen sende henvisningen så nå synes jeg at jeg kan få innkalling snart!! Utålmodig. Når jeg først har bestemt meg for noe så vil jeg helst at det skal skje i går!!

:vinke: Går ned på kjøkkenet for å fortsette å steke kjøttkaker (av elg).

Gjest trude.lutt
Skrevet

Her er det ikke mye aktivitet....håper ikke folk har falt av. Jeg veier meg jo på fredager, og i dag var det ingen forandring siden forrige fredag. ......Så resultatet fra meg er fortsatt -1 kg.

Skrevet

Vekten har stått stille i sommer (jeg har jo unnet meg både grillet mais og en is i ny og ned, så det var ingen overraskelse).

MEN jeg merker at jeg har blitt sterkere, så musklene har faktisk økt..

Så jeg er i grunnen strålende fornøyd med sommeren.. Og klar for ny (og vektreduserende nå) innsats i høst!

Skrevet

Hva hadde dere sagt om jeg ble med, er 169 høy og 50,1 kg. Vil ned til 46-47. Hadde dere sagt jeg var syk da?

Og kanskje 1400 kcal hver dag.

Vil bare ta av litt fra lårene og rumpa. Det er der jeg har lagt på med de siste årene, så kroppen min ser helt misproposjonert ut..

Men vil ikke være Skinny heller liksom. :)

Gjest Vampyra
Skrevet
Hva hadde dere sagt om jeg ble med, er 169 høy og 50,1 kg. Vil ned til 46-47. Hadde dere sagt jeg var syk da?

Og kanskje 1400 kcal hver dag.

Vil bare ta av litt fra lårene og rumpa. Det er der jeg har lagt på med de siste årene, så kroppen min ser helt misproposjonert ut..

Men vil ikke være Skinny heller liksom. :)

Vanskelig å si uten å se deg, men i utgangspunktet ville jeg nok sagt at du absolutt ikke burde slanke deg. Du har en BMI på 17 og karakteriseres derfor som undervektig. Jeg vet at man ikke alltid kan stole på BMI, men det er en god pekepinn.

Jeg vil heller anbefale deg å trene slik at du bygger muskler. Da får du en mye finere og fastere kropp. Men husk å spise nok for ellers vil du bare tære på kroppen din. Fokus på sunn og næringsrik mat er også viktig.

Skrevet (endret)

Her vil jeg også være med :jepp:

Har ikke tenkt å ta av så mange kilo, kanskje en 4-5 kilo. (Spørs hva vekta viser). Er mer opptatt av å få en fastere kropp og litt mer muskler. jeg vet at de finnes der en eller annen plass :fnise:

Har ikke vekt i huset, men skal skaffe de på mandag. Men kan i alle fall skrive opp det jeg vet:

Høyde: 167 cm

Vekt: ca 63- 64

Midjemål (navlen): 77 1/2

Som sagt så har jeg ikke tenkte å ta av så mange kilo, men vil i alle fall ned til 60. Men vi får se hvordan kroppen forandrer seg etterhvert som jeg trener og forhåpentligvis klarer å spise sunnere.

Er litt spent på det med treningen. Skal ta videreutdanning i tillegg til jobb nå i høst/vinter, så håper bare at jeg klarer å få tid til/ta meg tid til å trene når jeg får så mye annet å gjøre. Trenger derfor litt oppbacking fra dere :pls:

Men har nå bytta til et treningssenter som ligger på vei til/fra jobb og som er BILLIG (199kr i mnd), så håper det er en motivasjon også.

Bra initiativ Kylling å starte denne tråden! :klem1:

Endret av Bare meg selv
Skrevet

:velkommen: Bare meg selv!

Jeg har visst vært dårlig til å oppdatere her inne. Har vært bortreist i helga, og dumme meg klarer ikke å stå imot fristelser. Fram til nå har jeg ikke gått ned et gram. Har bestemt meg for å kutte ut alkoholen for en liten stund og se om det kan hjelpe på. I tillegg må jeg begynne å trene mer. Forrige uke var jeg kun på et par gåturer og en løpetur, men denne uka skal jeg komme ordentlig i gang med trening på treningssenteret.

Om to uker skal jeg ha en liten operasjon, så målet mitt er å gå ned 2 kg fram til da. Etter operasjonen skal jeg lage meg et nytt, litt mer langsiktig mål.

Hvordan går det med dere andre? Fint om dere kommer med en oppdatering slik at vi også har oversikt over hvem som evt. har falt fra.

Ha en fin mandag!

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg er med fremdeles, har hatt en delvis bra uke med stort sett sunn mat og litt bevegelse, dog ikke noe trening... :sjenert: Fikk mensen i går, så jeg var egentlig positivt overrasket over at det stod 75,4 på vekta. Det er 100 gram ned siden forrige uke og med tanke på at jeg jevnt over legger på meg 2-3 kg hver gang jeg har mensen så skal jeg vel være fornøyd.

Jeg må bli flinkere til å spise jevnt og drikke nok vann, har blitt dårlig med begge deler i det siste. I tillegg så må jeg gå denne dørstokkmila snart!

Håper dere andre har oppnådd bedre resultater!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...