Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, kos deg i kveld Kylling! Det er tross alt lørdag, og litt lørdagsgodt må man jo ha. Jeg har spist sjokolade i dag og nyter nå et deilig glass hvitvin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble mye godt i helga gitt! Veier meg i morgen jeg. Regnet ut at jeg drakk over 4 liter væske (vann og lettbrus) i går uten å tisse noe særlig. Så jeg tør ikke å gå på vekta og få en nedtur.

Ha en fin mandag alle sammen!

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Ble mye godt her i helga også, så selv om vekta viste 0,7 kg nedgang før helga så viste den ingen nedgang nå :forvirret:

Skrevet

Har ikke fått målt meg, men dagens vekt: 72,3 kg. Skal trene minst 2 ganger denne uka så får håpe det hjelper... ;)

Skrevet

Slenger meg på denne jeg og... Har ikke tall og mål nå, da jeg er på jobb. Men har planer om å gå ned ca 15 kg...? Prøver å spise sundt, men er som dere sier problemer med snopetrangen. Så nå har jeg kjøpt meg kromtilskudd. Det har jeg prøvd flere ganger og sjokoladesuget forsvinner... Ellers kan jeg dele av mine kunnskaper. Karbohydrater (stivelse, sukker) øker glykogennivået i blodet og fører til at kroppen binder væske. Spis derfor grovest mulig. Ved menstruasjon, gjør hormonene slik at kroppen binder væske, derfor føler mange at de øker i vekt i de periodene. Det samme gjelder søtsuget...

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg kjenner motivasjonen komme snikende sakte men sikkert så denne uka skal jeg fokusere på å kutte ut sukker, og begynne å trene... Så da får vi se, plutselig er jeg i gang ;)

Skrevet

her vil jeg også være med!

75 kilo, 168 cm. Målet i første omgang er å komme ned på 70 kilo.

Men til slutt håper jeg at vekta stopper på 65 kilo!Jeg har også store problemer med søthunger. Det skal jeg prøve å stoppe på et vis.

Jeg er veldig glad i å trene, men mye jobbing har gjort det vanskelig å få til så mye trening som jeg kunne ønske. Men nå skal jeg bare til pers, om det så må bety at jeg må stå opp en time før på morgenen :sjenert:

Skrevet

Hei jeg vil gjerne være med her! Jeg har meldt meg inn i vk, med målet å gå ned 10 kilo på 10 uker. Normalt trener jeg spinning 3 ganger i uken, og går turer med hunden "hele tiden". Likevel kan jeg ifølge vk ikke spise mer enn 1300 kalorier om dagen. Jeg er kjeeempesulten, og tror ikke jeg kan klare det. Så jeg må selvsagt spørre deg: kan jeg ha lagt inn treningsmengden feil i programmet i vk? Hvor mye trener du, og hva har du angitt i vk (siden du kan spise så mange flere kalorier enn hva jeg kan...)? Dette trenger jeg svar på, for 1300 kalorier om dagen virker lite for meg i lengden. Jeg kommer nok til å sprekke en av de første timene nå, jeg.... :sur:

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Hmmm... krom... tipper det blir bytur på meg i morgen også ettersom jeg ikke fikk gjort alle ærendene mine i dag. *skrive krom på liste*

Skrevet

:velkommen: til alle nye!

Jeg er fortsatt i feriemodus og har derfor ikke startet for fullt ennå. Men jeg har gjort en avtale med lillesøsteren min om å ikke spise snop eller andre søtsaker på andre dager enn lørdager. Så egentlig så har jeg startet litt da. (jeg har planer om å spise minimalt på lørdager og, men litt må man unne seg)

Jeg er også veldig glad i øl, og har ikke planer om å kutte ut det. Derfor er det kjempebra at det har kommet sunnere alternativer på den fronten og. :tommel:

Gjest trude.lutt
Skrevet

Har ikke målebånd, men får bruke en for trang bukse som mål. Da jeg brukte den følte jeg at jeg var der jeg skal være.

Høyde; 178cm

vekt; 96,5 kg

da er tallene der. huff! :sur:

Skrevet

Hei.

Jeg er en gutt på snart 19 år. Er 190 høy,og veier 110kg.

Pga høyden er jeg ikke veldig synelig tykk. Har "øl-mage" men ikke noen problemer i hverdagen egentlig.

Siden jeg har høyden i boks vil jeg ikke bli en tynn fille på nesten 2 meter. Vil ha litt kropp og bli litt "stor". Ikke tykk-stor men få ned vekten litt også bygge muskler. Har jo litt muskler,men dette kommer av arbeid,og ikke trening.

Har veldig lyst til å gå ned ihvertfall 15 kg til neste sommer.

I hele fjor drakk jeg MINST en halv liter Cola. Jeg var Coca-holiker. Jeg har funnet ut at jeg kan ta EN halvliter cola en gang i uka. Thats it. På jobben gikk det også mye i Cola. Nå har jeg gått over til vann. Vann er det beste.

Etter jeg sluttet og drikke Cola og hamstre godteri har jeg faktisk sett forsjell på magen og i ansiktet. Noen som kan gi meg tips til mat og hvor mange ganger jeg burde spise daglig?

Er nudler et bra alternativ?

MVH Stian

Skrevet

Velkommen til alle nye! Innom en snartur før jeg må haste på jobb.

Er skuffa over meg selv altså.. Lørdag morgen veide jeg nesten 2 kg mindre enn nå. Men jeg regner med at kroppen fremdeles er full av vann, så jeg tror faktisk jeg dropper å veie meg denne uka. Får heller kutte ut alkoholen i helgene; det ødelegger jo hele systemet. Lettere sagt enn gjort da.. :sjenert:

Ellers så MÅ jeg få gjort noe på treningsfronten altså. Sparke meg i ræva noen?

Skrevet

pellegrino: Det jeg har skrevet om kcal daglig og sånn i begynnelsen av tråden stemmer ikke i det hele tatt.. Skriver mer om det senere, for nå må jeg løpe til bussen! ;)

Skrevet

okei, takk!

Haha, springe til bussen! Du er tidlig på'n, du! :danse:

Gjest Vampyra
Skrevet

En kamerat sa til meg at karbohydrater inneholder mer kalorier enn det "egentlig" gjør, så man måtte ta med det i beregningen også :klø:

Hadde en supersunn dag i går! Spiste masse frukt og jeg tror jeg holdt meg rundt 12-1400 kcal.

I dag skal jeg ha venninnebesøk men jeg skal prøve å styre unna snopet jeg vet de tar med, og heller spise frukt :)

Skrevet
Velkommen til alle nye! Innom en snartur før jeg må haste på jobb.

Er skuffa over meg selv altså.. Lørdag morgen veide jeg nesten 2 kg mindre enn nå. Men jeg regner med at kroppen fremdeles er full av vann, så jeg tror faktisk jeg dropper å veie meg denne uka. Får heller kutte ut alkoholen i helgene; det ødelegger jo hele systemet. Lettere sagt enn gjort da.. :sjenert:

Ellers så MÅ jeg få gjort noe på treningsfronten altså. Sparke meg i ræva noen?

ja, alkoholen ødelegger faktisk hele opplegget ditt. synd, men sant.

du kan inngå en avtale med deg selv om at "de neste tre månedene kan jeg drikke en gang pr måned" f eks.

jeg tror at hvis du fortsetter som nå vil du bare stange hodet i veggen.

når du har kommet ned til ønsket vekt, kan du innføre mer drikking( :fnise: ), men må da kanskje kompensere med økt trening de dagene.

Skrevet
En kamerat sa til meg at karbohydrater inneholder mer kalorier enn det "egentlig" gjør, så man måtte ta med det i beregningen også :klø:

Jeg spurte litt ang karbohydrater på forumet her om dagen, fordi jeg også var litt usikker rundt dette. Det skal ikke regnes inn flere kalorier på det, etter svarene jeg fikk, men du kan jo titte litt på svarene selv :)

Her er tråden om karbohydrater

I går var jeg i dårlig form, og spiste altfor lite. Satser på å gjøre det bedre resten av uka. Spiser mye frukt på jobb for tida!

Tror jeg skal trene igjen imorgen - kom igjen og heng deg på Kylling!!

Skrevet

Kylling - Startvekt 30.07: 74 kg. Mål: 68 kg

Magemål 30.07: 91 cm

Skya

Dallandra Darcy

-eline-

trude.lutt - 06.08: 96.5 kg

Starfish

Pingse - Startvekt 4/8: 68 kg

Magemål, ved navlen 4/8: 93 cm

Mål: 60 kg

Cuba

gjest mann

MellonCollie - Startvekt 01/08: 65 kg

Magemål (ved navle): 86 cm

Mål: 55 kg

Tabby - 06.08: 72.3 kg

Halkatla

melloz - 06.08: 75 kg, mål: 70 kg

pellegrino

(Håper det ble riktig nå, ellers må noen rette på meg.. Er trøtt som et fly her jeg sitter! :ler: )

Skrevet
Hei jeg vil gjerne være med her! Jeg har meldt meg inn i vk, med målet å gå ned 10 kilo på 10 uker. Normalt trener jeg spinning 3 ganger i uken, og går turer med hunden "hele tiden". Likevel kan jeg ifølge vk ikke spise mer enn 1300 kalorier om dagen. Jeg er kjeeempesulten, og tror ikke jeg kan klare det. Så jeg må selvsagt spørre deg: kan jeg ha lagt inn treningsmengden feil i programmet i vk? Hvor mye trener du, og hva har du angitt i vk (siden du kan spise så mange flere kalorier enn hva jeg kan...)? Dette trenger jeg svar på, for 1300 kalorier om dagen virker lite for meg i lengden. Jeg kommer nok til å sprekke en av de første timene nå, jeg.... :sur:

Jeg skrev som sagt helt feil i begynnelsen av tråden. Det riktige er at jeg skal ned 7 kg på 11 uker, og dermed har jeg fått et kcal-nivå på 1650 pr. dag.

Hvorfor ikke bruke mer tid på de 10 kiloene du vil ned? Jo lenger tid, desto flere kcal kan du spise daglig, og desto mindre sjanse er det for kjempesprekk. 1300 kcal ER sinnsykt lite. Husk at du "har lov" til å spise opp forbrente kcal de dagene du trener. Men hadde jeg vært deg så ville jeg brukt lenger tid på å gå ned såpass mye som 10 kg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...