Gå til innhold

Prosjekt kropp 3


Kylling

Anbefalte innlegg

Jeg er på god vei til å være motivert nok til å joine dere. Handlet inn sunn mat i forrige uke, men etter en helg med bursdagsfeiring ligger det mye godt i kjøleskapet...

Kanskje jeg skal hoppe i det først som sist og tømme skapene for junk??

Jeg har ca 15 kg jeg godt kunne vært foruten.

Vurderer forresten forskjellige metoder å nå målet mitt på:

- Grethe Roede vektklubb på nettet

- Grethe Roede kurs

- Vektklubben

- Annet??

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil være med :hoppe:

Har vel en 8-10 kg jeg gjerne skulle blitt kvitt. Jeg har tenkt på dette lenge nå, og skal snart sette i gang. Målet mitt er så veldig lekker ut til neste sommer, så her skal ikke stresses :sol:

Men jeg har planen klar: mer fysisk aktivitet og sunnere kosthold. I fjor gikk jeg ned 5 kg bare ved å kontrollere matinntaket, men dessverre sklei det ut igjen og de 5 kiloene kom raskt tilbake... :sjenert:

Tror det er greit å bruke litt tid på å venne kroppen til nye vaner, stresslanking er nok bare demotiverende og lite sunt.

Jeg bor alene, og synes det er så kjedelig å lage mat til kun meg selv. Derfor har jeg store planer om å gå til innkjøp av en mikrobølgeovn, lage flere middager (fra bunnen av, så jeg får full kontroll på kaloriene) og fryse dem ned i porsjonspakninger som kan tines i mikroen. Ellers skal jeg spise med jevne mellomrom, flere små måltider om dagen. Frukt- og grønnsaksinntaket skal økes, pasta- og risinntaket minkes ;)

Jeg har en elipsemaskin som jeg skal trene på, og i tillegg skal jeg gå lange turer i nabolaget mitt :)

Dette blir bra! Husker hvor fornøyd jeg var med meg selv for 5 kg siden... :sjenert:

Kjempefint om vi kan klare å motivere hverandre :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eline: Når det gjelder øl så har jeg et stort problem! Jeg er bedt på fest omtrent hver eneste helg i august, og jeg går ikke på fest uten å drikke. Jeg får heller kompansere med å spise færre kalorier enn planlagt resten av uka og kose meg med ølet med god samvittighet. :)

Starfish: :velkommen:

Har du tømt skapene nå? ;) Jeg synes vektklubb.no er bra!

Ephe: :frustrert:

Pingse: :velkommen:

Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg gikk også ned noen kilo i fjor og ble kjempefornøyd. Hvorfor var jeg så dum at jeg la på meg igjen? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er STAPPMETT! Problemet mitt er at jeg spiser altfor lite til frokost og lunsj, og dermed er jeg skrubbsulten til middag. Har hatt wok med kylling og fullkornsris, men selv om det er sunt så blir det mye kcal når jeg hiver innpå slik som jeg har gjort. Skal huske å spise mer på dagtid framover. Ha med to nistepakker på jobb og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
eline: Når det gjelder øl så har jeg et stort problem! Jeg er bedt på fest omtrent hver eneste helg i august, og jeg går ikke på fest uten å drikke. Jeg får heller kompansere med å spise færre kalorier enn planlagt resten av uka og kose meg med ølet med god samvittighet. :)

En annen mulighet er å drikke rødvin i stedenfor: 1 flaske vin (10-12% alkohol-hvit/rød) inneholder ca 465 kcal mot en halvliter øl som inneholder ca 195 kcal. Man drikker raskt mer enn 2 øl på en fest, men sjelden mer enn en flaske vin :)

...dog funker dette dårlig på festival :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg ikke vært så veldig sunn.. :sjenert:

Tror mensen er på vei, og dagen før får jeg alltid ekstremt sjokoladesug som er umulig å stagge. Ny dag i morgen heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingse: :velkommen:

Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg gikk også ned noen kilo i fjor og ble kjempefornøyd. Hvorfor var jeg så dum at jeg la på meg igjen? :sur:

Æsj ja. Det er så lett å legge på seg igjen :sur: Trikset er vel å legge om kosthold og treningsvaner, ikke bare for en stund, men slik at de gode vanene forblir :)

I dag har jeg ikke vært så veldig sunn.. :sjenert:

Tror mensen er på vei, og dagen før får jeg alltid ekstremt sjokoladesug som er umulig å stagge. Ny dag i morgen heldigvis! :)

Kjenner til den! :wow::sjokolade::ler:

Jeg har ikke vært noe sunn i dag i det hele tatt... Men så har jeg ikke helt begynt på Prosjekt Kropp enda da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være med og?

Har ikke tenkt til å gå ned så veldig mye, men må få bort litt rundt magen og låra og ellers strammet opp litt.

Har ikke vekt så må få kjøpt meg det.

Er i allefall ca 168 cm høy og tror jeg veier litt over 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra Darcy

:vinke:

Må dra meg inn hit. Jeg er bittelita med lett benbygning, så ikke bli sjokkert over tallene da! Jeg veier 55 kg, vil ned til 50. Veide 55 kg 1. januar også og var nede i 51 sånn rundt mars tror jeg det var. Men så kom våren og sommeren og de gamle uvanene kom snikende :sur:

Jeg har meldt meg inn i vektklubb og forsøker å føre inn det jeg spiser der. Merker det fortsatt er litt halvhjertet, veien til syndige matvarer :sjokolade: er kort, men det skal bli MINDRE av det. Ser faktisk at det rett som det er kan være plass til litt dessert eller et glass vin i dagsinntaket mitt, man må bare være obs på HVA man velger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest mann

Er det lov for en mann å slå seg med også? Har gått ned 22 kilo siden jul og har nåddmålet i vektklubben.no. Men har laget meg et nytt mål om å gå ned 6 kilo til slik at jeg er nede i 82 kilo som er min idealvekt.... Slenger meg på jeg:) :regn::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med!! Har ikke badevekt hjemme, og har jo sett i speilet at kroppen har endra seg litt. Så jeg fikk sjokk når jeg var hjemme på ferie og veide meg! :sur:

Veier idag rundt 65 kilo, vil bli kvitt 8-10 av de. Er ikke noe overvektig i dag, men ser jo at det som kommer ekstra legger seg der det ikke bør; på magen. Og bukser som alltid har passet begynner å bli trange.

Dessuten vet jeg godt at jeg trenger å snu dette nå, og jeg trenger å få på plass noen sunnere vaner :)

- Har blitt bedre på å drikke vann, særlig på jobb. Men vil bli bedre på dette på fritiden også!

- Trener noe, men på langt nær nok. Må få rutiner her også.

- MÅ spise sunnere middager + litt mindre porsjoner. Men middag er jo så godt :sjenert:

Må dessuten få kjøpt meg badevekt, da det er eneste måte jeg kan kontrollere meg på. Speil kan lyve begge veier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være med og?

Har ikke tenkt til å gå ned så veldig mye, men må få bort litt rundt magen og låra og ellers strammet opp litt.

Har ikke vekt så må få kjøpt meg det.

Er i allefall ca 168 cm høy og tror jeg veier litt over 60 kg.

:vinke:

Må dra meg inn hit. Jeg er bittelita med lett benbygning, så ikke bli sjokkert over tallene da! Jeg veier 55 kg, vil ned til 50. Veide 55 kg 1. januar også og var nede i 51 sånn rundt mars tror jeg det var. Men så kom våren og sommeren og de gamle uvanene kom snikende :sur:

Jeg har meldt meg inn i vektklubb og forsøker å føre inn det jeg spiser der. Merker det fortsatt er litt halvhjertet, veien til syndige matvarer :sjokolade: er kort, men det skal bli MINDRE av det. Ser faktisk at det rett som det er kan være plass til litt dessert eller et glass vin i dagsinntaket mitt, man må bare være obs på HVA man velger. ;)

Er det lov for en mann å slå seg med også? Har gått ned 22 kilo siden jul og har nåddmålet i vektklubben.no. Men har laget meg et nytt mål om å gå ned 6 kilo til slik at jeg er nede i 82 kilo som er min idealvekt.... Slenger meg på jeg:) :regn::sur:

Jeg vil være med!! Har ikke badevekt hjemme, og har jo sett i speilet at kroppen har endra seg litt. Så jeg fikk sjokk når jeg var hjemme på ferie og veide meg! :sur:

Veier idag rundt 65 kilo, vil bli kvitt 8-10 av de. Er ikke noe overvektig i dag, men ser jo at det som kommer ekstra legger seg der det ikke bør; på magen. Og bukser som alltid har passet begynner å bli trange.

Dessuten vet jeg godt at jeg trenger å snu dette nå, og jeg trenger å få på plass noen sunnere vaner :)

- Har blitt bedre på å drikke vann, særlig på jobb. Men vil bli bedre på dette på fritiden også!

- Trener noe, men på langt nær nok. Må få rutiner her også.

- MÅ spise sunnere middager + litt mindre porsjoner. Men middag er jo så godt :sjenert:

Må dessuten få kjøpt meg badevekt, da det er eneste måte jeg kan kontrollere meg på. Speil kan lyve begge veier :ler:

:velkommen: til dere alle! Gøy å se at vi er blitt såpass mange! Blir spennende å følge med på dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært nokså sunn denne uka, bortsett fra den dagen med ekstremt sjokoladesug.. Mensen er kommet for fullt, og jeg lurer på om det er den som er grunnen til at jeg plutselig veier en halvkilo mer enn jeg gjorde på mandag.

Jeg er nødt til å finne motivasjon til å trene altså. Er helt ute av det! I dag skal jeg ikke trene, men det er fordi jeg har sykt vondt i magen. I morra er planen at jeg skal på min første spinningtime på *kremt* to måneder... Og jeg skal legge en plan for hvordan jeg skal trene framover. Vil prøve å få til faste timer tre ganger i uka.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mira_*

Hei alle.

Kjempe fint at folk er motiverte til å gå ned noen kilo men hvorfor skal alle begynne på mandag???

Hvorfor ikke nå, idag?

Hvorfor vente til mandag??

Og alle som vil bruke vekta, glem det, skal dere trene så bygger en jo opp musklene og noe som resulterer i at en veier mer, men får en strammere kropp.

Så gjelder det bare å spise det som er sunt for deg, ikke bruk typiske slanke kurer, da vil du bare gå opp igjen og ikke såå altfor lenge og du får ikke i deg nok næring så da heller ingen energi, not lurt!

Hus, at det er maten og mosjonen som teller, få i deg det kroppen trenger.

Og tenk hver gang du har lyst på godterier, har du virkelig behov, kanskje litri på avhengiv, spis heller frukt og gjør det til en vane, spesielt pærer som demper sukker suget, eller hvis du absolutt skal ha godteri så finnes det godterier på helsekost butikker som faktisk ikke er så alt for ille.

Lykke til alle sammen, men begynn ikke på mandag eller etter ferie, begynn NÅ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner også på en torsdag, altså i dag;)

Vil gjerne være med her og få tips...

Er 166 cm høy og veier 73 kg. Vil ned 10-12 kg over lengre tid... Så jeg holder meg der og passer alle klærne i skapet...

Skal vi måle oss i tillegg til å veie oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Listet meg opp på vekten, det var ikke så ille som jeg hadde fryktet. Hadde faktisk gått ned 1 kg i sommer....Skal ha mensen og har så lyst på noe goddis!, men har bestemt meg for ikke å løpe til kiosken. Utfordringen blir til helgen, skal feire mannen sin 40 årsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra Darcy

Dallandra melder seg!!

Vil bare fortelle at jeg er ørlite stolt av meg selv. Jepp her griper vi etter halmstrå!! :ler:

Vi har vært ute og rodd i dag, tenker det ble en liten time effektiv roing, noe som resulterte i vannblemmer for min del men jeg kjente da at noen muskler ble brukt også.

Hadde innmari lyst på øl da jeg var innom butikken på hjemveien men klarte å motstå fristelsen!! :juhu:

Merker at vektklubb ikke passer SÅ bra for meg, jeg orker ikke veie og løpe opp og registrere alt jeg spiser hver dag. De dagene jeg gjør det så ser jeg at jeg holder meg sånn noenlunde innenfor anbefalt mengde. Så får vi se om vekta kryper nedover etterhvert. Og centimetrene, det er tross alt de som teller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også på en torsdag, altså i dag;)

Vil gjerne være med her og få tips...

Er 166 cm høy og veier 73 kg. Vil ned 10-12 kg over lengre tid... Så jeg holder meg der og passer alle klærne i skapet...

Skal vi måle oss i tillegg til å veie oss?

:velkommen:

Vi kan gjerne måle oss også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...