Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg nesten alt jeg tok av under den første prosjekt kropp-perioden for litt over ett år siden. Et tungt år har satt sine spor, men nå er jeg motivert for å sette igang igjen.

Jeg har meldt meg inn i vektklubb igjen, og mitt nye mål er at jeg skal ned 7 kg på 8 uker. Jeg har fått tildelt 1790 kcal hver dag, noe som jeg av erfaring vet er lett å holde seg innenfor.

Veiedag er hver mandag, og jeg foreslår at vi skriver inn vekta vår her hver uke. Så skal jeg lage en oversikt over hver enkelts nedgang.

Nå håper jeg at mange føler seg kallet og har lyst til å joine! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harde fakta 25.07:

Høyde: 178 cm

Vekt: 73.8 kg

Livvidde (målt på det bredeste): 91 cm

Livvidde (målt på det tynneste): 79 cm

Skrevet

Jeg er med. Har planer om å melde meg inn i vektklubb og følge det slavisk. Men ikke riktig ennå, må bli ferdig med 3 uker ferie først. Men fra og med mandag 20. august er jeg med for fullt. Og frem til da skal jeg være så sunn som mulig så vekta ikke er så altfor ille. Har nok lagt på meg noen kilo i sommer... :sjenert:

Skrevet

Bra Skya! Nyt ferien din du! :)

Skrevet

:vinke:

Jeg føler meg kallet, Kylling, men som du vet så er jeg lite motivert for slanking nå... Men jeg skal følge med dere og ønsker dere masse lykke til!! Og det er slett ikke umulig at jeg joiner dere etter hvert! Foreløpig håper jeg at trilleturer og litt påpasselighet med hva jeg putter i munnen, skal fjerne de siste svangerskapskiloene ;)

Gjest Mrs Darcy
Skrevet

Føler meg kallet! Har forsøkt å gå løs igjen, men innser at det ikke går med en 9-åring på besøk, må jo leke rollemodell ;) Hun drar i morgen, så jeg tenker jeg starter med veiing på mandag.

Skrevet
Føler meg kallet! Har forsøkt å gå løs igjen, men innser at det ikke går med en 9-åring på besøk, må jo leke rollemodell ;) Hun drar i morgen, så jeg tenker jeg starter med veiing på mandag.

:hoppe:

Så bra! Velkommen! Dette skal vi klare! :)

Skrevet

Jeg fikk en sjokkartet opplevelse da jeg nettopp fant ut at 8 mariekjeks inneholder 212 kcal. :overrasket: Måtte ha noe å knaske på da jeg satt barnevakt i kveld, og tenkte at det ikke var så ille med mariekjeks. Men jøss, det er sikkert bare sukker og smør, så hva kunne jeg ventet?

Skrevet
Jeg fikk en sjokkartet opplevelse da jeg nettopp fant ut at 8 mariekjeks inneholder 212 kcal. :overrasket: Måtte ha noe å knaske på da jeg satt barnevakt i kveld, og tenkte at det ikke var så ille med mariekjeks. Men jøss, det er sikkert bare sukker og smør, så hva kunne jeg ventet?

Man får noen slike overraskelser når man studerer kcal-innholdet i matvarer ja. Jeg har etterhvert lært meg at det som er lettvint OG godt sjelden er sunt. ;)

Skrevet

Stå på damer!

En venninne av meg slet med jojo effekten i årevis. Nå har vi begge kommet over et fantastisk program (jeg jobber selv med andre "problemer"), som har ført til permanente endringer i vårt liv.

Vi innså at vi aldri -ALDRI- kan bli bedre enn vårt eget selvbilde! ! !

Det virker som en autopilot. Hver gang man f.eks går ned 5 kg, vil ditt selvbilde som sier at "du er tjukk" sørge for at du legger på deg 5 kg igjen.

Vårt selvbilde styrer våre følelser, som styrer våre handlinger.

Det hyggelige her er at selvbilde går det ann å forandre. Spør en hvilken som helst psykolog. Det er ikke lettvint, men det er enkelt.

Ta gjerne en titt her, om dere er interessert i å gjøre noe en gang for alle dere óg:

Winner´s image

Kika

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg er gjerne med! Er sjuk akkurat nå, men satser på at formen er bedre i løpet av helga slik at jeg hopper på vekta på mandag! Har vel en 10-12 kg jeg gjerne vil ha bort, men har god tid! Sommerkropp 2008 for min del ;)

Skrevet
Jeg er gjerne med! Er sjuk akkurat nå, men satser på at formen er bedre i løpet av helga slik at jeg hopper på vekta på mandag! Har vel en 10-12 kg jeg gjerne vil ha bort, men har god tid! Sommerkropp 2008 for min del ;)

Lurt å bruke god tid ja!

Jeg er utålmodig av natur, så jeg skulle helst ha tatt bort 7 kg i går. Men jeg har planer om å bruke den tida jeg trenger. Har som mål å klare det på 8 uker, men om jeg ikke har gått ned alle til da, så er det ingen krise om jeg må bruke noen uker til. :)

Skrevet

Hm, merker at det er lenge siden jeg har tatt slanking seriøst. I går stressa jeg en del, glemte å spise nok, og da jeg kom hjem sent på kvelden var jeg helt utsultet. Det innebar selvsagt at jeg spiste MASSE.. Hvordan er det med det å spise sent på kvelden? Er det fy-fy, eller er det det samme bare man ikke overstiger kalorinivået?

Innbiller meg at Freia Premium er "sunt", så jeg unnet meg en slik i dag (30 g). Er vel uansett bedre enn en Smil-rull som jeg pleier å dytte i meg når jeg er småsulten.

Utfordringa blir å spise ofte og nok. Slik at jeg slipper oksehungeren på kveldstid.

Skrevet

Ellers så må jeg spørre dere alle om dere har noen gode, sunne og kalorifattige middagstips? Det skal være enkelt, helst ikke kreve for mye tid og energi. Noen som også har tips til sunne ferdigretter? (Finnes det? :fnise: )

Skrevet

- Salat m/skinke, skalldyr eller kylling

- Kyllingfilet fylt m/lett philadelphia og surret i spekeskinke

- Stekt kylling- eller kalkunfilet filet

- Lettsaltet torsk

- Wok m/kylling eller svin

- Svinefilet

- Grønnsakssuppe

Og masse grønnsaker: ovnsbakte, kokte, stekte eller råe.

Gjest trude.lutt
Skrevet

Jeg er med, har samme erfaring med det å gå ned og så opp......Tør nesten ikke gå på vekta, siste helgen i ferien og vi har huset fullt......av folk og usunn mat. Veier meg neste fredag, etter forhåpentligvis 4-5 dager med sunn mat og trening. Ønsket mitt er 20 kg ned, men har som mål 10 ned til Jul. Det blir litt under 0,5 kg i uka.

Skrevet
Jeg er med, har samme erfaring med det å gå ned og så opp......Tør nesten ikke gå på vekta, siste helgen i ferien og vi har huset fullt......av folk og usunn mat. Veier meg neste fredag, etter forhåpentligvis 4-5 dager med sunn mat og trening. Ønsket mitt er 20 kg ned, men har som mål 10 ned til Jul. Det blir litt under 0,5 kg i uka.

Hurra! Velkommen hit!

Skrevet

En helg med både bryllup og barnedåp var vel ikke den beste starten på dette prosjektet. Har klart å styre unna for mye kake da, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det blir mye god mat og drikke i slike begivenheter.

I morra er det mandag, ferien er over, og jeg er mer enn klar for å spise sunt og gjenoppta treninga!:)

Skrevet

Da har jeg revidert VK-programmet mitt litt. Jeg skal ned 7 kg på 10 uker og har fått utdelt 1650 kcal pr. dag.

Ellers må gjerne folk henge seg på her! :)

Gjest -eline-
Skrevet

Da setter jeg i gang!

Vekt i dag: 74,5

Mål over mage: 102 ( :overrasket: )

Midje: 79

...mitt problemområde er altså magen... :sjenert:

Mål: 60 kg og masse cm mindre rundt magen ;)

I følge Somebody så har jeg et dagsbehov på 2090 kcal, så planen er å ligge ca 500 kcal i minus pr dag. Dette etter trening - dvs. jeg spiser mer de dagene jeg trener, og jeg håper jeg kan klare å komme meg opp på en 1700-1800 kcal pr dag. Har som sagt som mål å være i havn til neste sommer! :)

De neste to ukene blir litt amputert siden jeg skal reise bort til helga, så får vi besøk og deretter er det Øyafestivalen (og festival uten øl?!), men jeg skal i hvertfall få orden på matmengden og kutte i snopet :)

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...