Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Takk :)

jeg er visst ikke så flink til å oppdatere dagboken her. For tiden er jeg litt sliten pga lite søvn. Live har vært vanskelig å legge både på kvelden og på dagtid. I går var jeg ute om ettermiddagen/kvelden, så jeg kom hjem ca 21:30. Da var hun fremdeles våken. Pappaen hadde ligget i sengen med henne i flere timer og prøvd å få henne til å sove. Vi legger henne vanligvis kl 18, så de hadde ligget der en stund kan man si..

Hun har også drevet og våknet i tide og utide om natten og vært våken og styrt, så jeg sitter her med lettere hodepine. Er usikker på hva disse soveproblemene kommer av, men det overrasker meg ikke at ting ikke går på skinner.

På dagtid så skifter vi litt på om vi gir grøt eller brødskive. Hun begynner visst å hate grøt, og er mye mer glad i brødskive, men det tar jo sååå lang tid å få i henne nok mat. Lurer også på om det kan være brødmåltidene som gjør at hun ikke sover så godt om natten. Kanskje det ikke er mettende nok?

Jaja. I morgen kommer nabodamen og babyen hennes til oss. vi skal bake boller og kose oss. Og på torsdag skal jeg hente de nye brillene jeg har bestilt + en kaffekopp og to asjetter til serviset vårt. På fredag skal vi på 8mnds gruppekontroll på helsestasjonen, og så skal barselsgrppen min ut på kafee etterpå. Skal bli godt å komme meg litt ut og vært litt sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Og jeg er helt elendig på å oppdatere meg her inne! Men det ser ut som det går ganske bra, selv om det er litt soveuro i hjemmet :kose:

Men det stabiliserer seg vel etterhvert det også!

Er det lenge til du skal begynne i jobb igjen? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Strix! Lenge siden sist, ja. Skjønner hvis du ikke er så keen på å henge så mye her inne for tiden :klemmer:

Jada, det er nok bare en periode som vi må gjennom. Slik er det å være småbarnsforeldre, gitt ;)

Skal begynne på jobb til nyttår igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live 8mnd:

Kommer seg opp i krabbestilling, men ikke fremover

Åler seg rundt sin egen akse og bakover

Tredje tann er på vei. To fortenner nede og høyre fortann oppe på vei

Sier mamma og pappa når hun trenger litt ekstra oppmerksomhet

Spiser stort sett alt hun får servert av mat

Liker fullkornskavring og brødskive

Bruker str 4 i bleie

Er på god vei over i str 80 i klær

Veier rett i underkant av 9 kg

71cm lang

Elsker å slå av og på lysbryteren

Er veldig glad i vann fra tutekopp

Ammes fremdeles

Liker å lugge katten i pels, hale og værhår

Spiller på slurven og synes det er dødsmorsomt

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese om Live sine utviklingspunkter! Hun har jo blitt så stor!

Neste uke, om det er bra vær, DA skal vi få til en gåtur! Er jo helt håpløst dette her. Hadde regnet med at jeg skulle kjede meg hjemme i permisjonen, men det skjer jo ting hele tiden!

Har jo gått glipp av både boller og muffins, og det liker vi ikke! (selv om jeg er på slankern da.....)

Har dere meldt dere på nytt svømmekurs??

Håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om Live sine utviklingspunkter! Hun har jo blitt så stor!

Neste uke, om det er bra vær, DA skal vi få til en gåtur! Er jo helt håpløst dette her. Hadde regnet med at jeg skulle kjede meg hjemme i permisjonen, men det skjer jo ting hele tiden!

Har jo gått glipp av både boller og muffins, og det liker vi ikke! (selv om jeg er på slankern da.....)

Har dere meldt dere på nytt svømmekurs??

Håper alt står bra til!

Ja, hun er jo langt i fra noe lite spedbarn lenger. Tiden går så gruelig fort!!

Ja, du som maste om at vi måtte gå trilleturer, så har vi bare gått én tur.. : :nei::lol: Slankern-schmankern.. Det er jo kjeeedelig.

Vi har meldt oss på så langt det er mulig å melde seg på. De nye kursene er ikke satt opp enda, men vi har sagt i fra at vi ønsker å være med. Håper bare at det blir mulig å få være med på et tidspunkt som vi rekker. Det er så mye på dagtid/tidlig på dagen og lite i helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Live er blitt :jepp:

:jepp: Kjempeflink.

I dag er vi syke da. Det begynte på søndag med høy feber, og feberen er fremdeles ikke borte, så jeg sendte avgårde henne og pappaen til legen for en liten sjekk. Håper de sier at alt er bra og at det vil gå over av seg selv, for medisinering er noe herk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen konkluderte med halsbetennelse. Verdiene på blodprøvene var såpass lave at det var ikke mulig å si om det var bakterielt eller virus, så vi har fått ny time på torsdag dersom hun ikke har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ligger hun oppe i sengen sammen med pappaen og gråter og gråter. Tror kanskje jeg skal gå og legge meg for kvelden.. Orker ikke å høre at hun ligger og gråter der oppe uten at jeg gjør noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte opp midt på natten, da var det hylskrik og gråt og gudene vet hva. I dag har hun allerede rukket å sove to lurer. Ene oppå meg, andre i vognen. Nå tenkte jeg å dra ut å handle litt. Regner med at det skal gå greit å ta henne med ut nå, vi har jo vært inne siden søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...