Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jepp. Tror hun er på veg til å knekke krabbekoden også snart.

---

Leggingen har blitt et svare strev her i huset. I dag tok det en time å legge henne, og da sovnet hun til slutt i vår seng inntil meg. I går tok det to timer å legge henne. Da sovnet hun heldigvis i egen seng til slutt. Hun var også våken en gang (som var altfor tidlig til at hun skulle ha mat. Hun våkner vanligvis rundt kl 01 for første pupp om natten), men sovnet heldigvis igjen etter at jeg puttet smokken inn to ganger. Natten før der igjen sovnet hun 17:30 av seg selv, men våknet igjen tidlig og holdt det gående til langt på natt før hun til slutt sovnet helt umattet. Natten før der igjen var det samme. Enkel å legge (til vanlig tid, ca 18:15), men våknet og holdt det gående i mange timer.

Jeg ber på mine knær at dette bare en midlertidig greie pga sykdom og tenner. Mannen har bestilt The no-cry sleep solution av Elizabet Pantley, men det var snakk om 12-18dagers leveringstid.. Innen den tid har jeg trolig blitt innlagt på sinnsykehus hvis det ikke går seg til av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vet hvordan det er med vanskelig legging. Bebiser med lakenskrekk ;) Det er ganske tøft, ja. Her har det gått veldig i perioder. Håper det snart snur for dere, for tull rundt legging/soving er noe av det mest slitsomme som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heldigvis" har mannen vært hjemme fra jobb de siste dagene. For hvis jeg skulle taklet det selv med gråting halve natten, så hadde det vært veldig tøft. Men jeg tror egentlig at det er pga hun er syk altså. Og jeg skjønner henne egentlig veldig godt. Vi har ikke akkurat følt oss særlig bra vi voksne heller.

Bra å høre at det har snudd for dere, imli. Da er det håp for oss også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var det litt bedre :) Heldigvis! Og jeg føler meg i litt bedre form selv om jeg er snufsete og slimete fremdeles.

Nå skal jeg skrive ut bilder til i kveld. Skal på scrappetreff på fotosenteret her vi bor. Første kvelden min ute. Spennende å se hvordan det går med mannen og legging da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg puppen er på vei ut. Jeg synes det er litt trist da, men det er jo like greit at hun venner seg av med den selv, enn at det er et evig ramaskrik med puppe-avenning. I dag har hun hoppet over et puppemåltid, og dagene før har hun ikke spist så mye fra puppen. Regner med at det er delvis pga sykdom og tenner, men hun er i hvert fall ikke så interessert i den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trodde forresten at hun hadde fått en tann her om dagen. Men nå viser det seg at hun har fått TO tenner. Rett vedsiden av hverandre nede (fortenner(.

I dag har hun fått flerkornsgrøt med noe frukt i (husker ikke hva), økologisk fra Nestlé. Så ut som hun likte den, men fikk ikke så mye i henne pga hun hadde spist en kort stund før. Så har hun fått gnage på skive med leverpostei, og til slutt slukte hun i seg nærmere et halvt slikt stort glass med fruktmos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To tenner på en gang! Da har hun vel fått tenner for en stund? Får håpe det ;)

Jammen spiser hun bra! Bortsett fra pupp da... Hvor mange faste måltider får hun nå? Og hvor mye til hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får i hvert fall grøt én gang om dagen. Vi har gitt om kvelden en stund nå, men i går og i dag fikk hun på formiddagen fordi det var en ny type grøt, og jeg ikke ville at evt. magevondt skulle skape trøbbel om natten.

Jeg pleier å lage opp en full porsjon grøt hver gang, så spiser hun det hun orker. Noen ganger er det bare noen skjeer, andre ganger en halv porsjon, noen ganger 3/4.. Kun én gang har hun spist en hel porsjon med maisgrøt. Men nå som vi har begynt med flerkornsgrøten (6mndsgrøt) antar jeg at det er mer mettende, så jeg stresser ikke. Det blandes med vann da. Tror jeg kommer til å ende opp med å kaste masse frossen MM.. Jeg gir forresten sviskemos til minst av et av grøtmåltidene, slik at det skal holde magen i sjakk. Hun er veldig glad i sviskemos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke har prøvd å smake på det selv engang, fordi jeg med ganske så stor sikkerhet vet at jeg ikke liker det. Men *Hysj* det må vi ikke si så Live hører det. Jeg vil jo ikke at hun skal bli kresen :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...