Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Så fint at han sover så godt da :)

Kjenner igjen det med samboeren din. Tror ikke disse pappa'ne helt skjønner hvordan det er selv om de er aldri så flinke. Ser det samme med mannen min, jeg kommenterte her at jeg har omtrent ikke rukket å lese siden lillegutt kom til. Det kunne han ikke skjønne, han hadde da rukket det. Men det faller mest på meg og merker at for meg er det naturlig at jeg spør om jeg skal noe. Han tar det mer som en selvfølge at han skal fikse noe.

Deilig å komme seg litt ut på egenhånd ja. Man trenger litt alenetid. Merker at det gjør veldig godt å ha fått inn leggerutiner her. lillegutt legger seg klokka 19, da er det litt kveldstid for oss. Det gjør godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og tusen takk for hilsen inne hos Ulva :blomst:

Jeg leser her inne stadig vekk og ser hvordan dere småbarnsmødre koser dere med knøttene deres :rødme:

Gleder meg noe helt utrolig til å bli mor! Det blir nok fantastisk!

Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også gjerne sånn som Caro sier - tar mer enn gjerne ryddinga på kvelden slik at jeg har litt fri, og pappaen får litt til med Lillegutt. Merker jo at naturlig nok ikke han kjenner lillegutt like godt som meg, og da blir han fortere frustrert dersom det er skriking / sutring. Han vet liksom ikke helt hva han skal gjøre for å stoppe det.. men han får bare prøve seg frem, jeg orker ikke blande meg. Jeg må lære "the hard way", og det er det litt viktig at han også får tror jeg ;)

Lillegutt sov natta gjennom igjen natt til i dag :strix: Men til gjengjeld har han vært enormt sutrete heeele dagen :dåne:

5 minutters sang - lei, og begynner å sutre. 5 min mageleie - lei, begynner å sutre. Osv osv osv. Jeg har forsøkt å underholde til den store gullmedalje for å avlede oppmerksomheten, men grenser for hvor kreativ jeg er altså :fnise: Jaja, håper han bare sto opp med feil bein i dag, og at dagen i morgen er bedre for ham.

Enig. Gutta klarer det like godt som oss om de bare prøver litt, og ikke bare leverer fra seg ungen når den skriker ;)

Så bra! Er det ikke herlig? :)

Hm... Hørtes veldig kjent ut dette.... Satser på at dagen i dag blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79: Ja, de mener det vel i utgangspunktet bare godt, med at de tilbyr seg å fikse alt mulig, så derfor jeg fant ut at det var best jeg forklarte hvordan jeg følte det innimellom. Har lært det etter 4 år, at han som regel ikke er tankeleser ;)

Her har vi også voksentid etter 1930-2000. Kjempedeilig, og veldig nødvendig!

Lissi: Du har virkelig noe å se frem til :rødme: Selv om det kan være aldri så mye sutring til tider, så er det heldigvis så mye mer positivt som veier opp!

Ella*: Dagen i dag virker heldigvis bedre så langt :)

----------------

Sutredag i går, og sutrenatt i natt! Og dumme meg som ikke sovnet før over 12 i går kveld... Han sov godt frem til litt før 4. Ga ham litt mat da, men var ikke snakk om å sovne igjen. Han gnagde på ALT han fant, og bråka noe utrolig. Ble frustrert med en gang han ikke fikk tak i noe å putte i munnen (dvs dyna si, kosekua ved siden av, knyttneve...), og da var det opp og putte i smokk. Slik holdt vi det gående frem til 6. Da sov han heldigvis frem til 8 igjen, men da var det ikke snakk om mer - for jeg våknet av kjente lyder fra bleia hans.

Heldigvis er han blid i dag (sålangt i alle fall), og vi hadde tidenes latterkule i sta. Det er fort gjort å glemme at man er småtrøtt da, gitt ;) Nå sover han søtt på sin andre lur for dagen. Trøtt gutt etter natta.

I ettermiddag er det babysvømming igjen. Spent på hvordan det blir i dag, om det fortsatt er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømminga gikk enda bedre i dag enn sist. Han er ikke helt komfortabel med alle de andre babyene de første minuttene, men så gikk det veldig fint. Det er så gøy å se når de holdes inn mot hverandre, og alle bare titter forundra rundt seg :fnise: I dag danset vi rundt med bevegelsene til "hjulene på bussen", og det var stor stas. Begynner med forberedelser til dykk neste gang.

Har glemt å si at jeg spiste løk i helga, og lillegutt har ikke hatt noe magevondt :strix: Han hadde mye luft da, men til forskjell fra før plaget det ham ikke, og han slapp det bare ut uten problem :fnise: Kanskje jeg ser julebrus i enden av tunnelen likevel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at babysvømminga gikk bedre :)

Her også trang lillegutt litt tid. Han var veldig skeptisk i begynnelsen, men virker veldig fornøyd nå :)

Her er det også "hjulene på bussen", men "nede på stasjonen" er vel favoritten tror jeg. Da går vi rundt og under matter mens vi synger. Det er kjempespennende :ler:

Så bra at magen begynner å falle på plass. Hvor gammel er lillegutt nå? Her roet det seg veldig etter 3 måneder var passert, det er vel rundt disse tider det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente79: Vi har ikke kommet så langt som "nede på stasjonen" vi - dere er hakket mer avanserte foreløpig :fnise:

Lillegutt runder 3 måneder på søndag, så det stemmer fint det. Var jo denne dagen vi har sett frem mot, og jammen gikk det ikke sånn ja.

imli: Ja, er ikke noe rart det er litt skummelt i begynnelsen. De har en ganske begrenset verden, så skal jo ikke så mye til før noe er HELT nytt ;)

-------------

I dag har det vært travelt. Først fysioterapi - hun var kjempefornøyd med utviklingen til Lillegutt, og vi trenger ikke komme tilbake mer. Hun som var der i dag var ny for oss, og hun trodde Lillegutt var 4-5 mnd etter hvor opplagt og nysgjerrig han var. Men jo, kroppen var nå i alle fall endelig fin :)

Deretter var vi på babykino. Så "burn after reading" - utrolig kjedelig film spør du meg :ler: Men selve konseptet likte jeg, så det kommer vi nok til å gjøre igjen. Babyen til venninna mi var derimot litt skremt av alle lydene og ikke minst de andre babyene som gråt litt innimellom, så det ble ikke full klaff da. Lillegutt satt på fanget med store øyne og tittet på lerrettet, og ble kjempeirritert hvis jeg forsøkte å snu ham mot meg for å sove litt ;)

Deretter dro vi til oldeforeldrene - der var han i storslag og serverte en kjempelatterkule til oldemoren. Så det var stas :strix:

Kvelden har vært helt håpløs. Han gnager og gnager, og har vært mer sutrete enn noen gang. Men nå har han sovet ca 30 min uten noe lyd fra seg.. Forbereder meg på nok en tullete natt. I morgen skal vi på jobben til svigermor, så blir nok en lang dag. Håper han har det bedre da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en fin dag, selv om den har vært travel :) Babykino er en av de tingene jeg gleder meg til når jeg selv blir mamma, så det kommer nok til å bli flittig brukt :jepp:

Håper lillegutten får en fin dag i morgen :)

Og du, tusen takk for fint bilde som lå i postkassen vår i dag :klemmer: Sååå koselig med bilde av lille "nevøen" min :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at fysioterapeuten var fornøyd :) Godt å vite at alt er i orden.

Babykino høres gøy ut, og fint for deg også at lillegutt koser seg med det. Håper dere får flere fine turer dit.

Sutrete baby ja... Han har holdt på sånn en stund nå, har han ikke? Har dere noen anelse om hvorfor? Satser på at dere får en fin natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en fin dag, selv om den har vært travel :) Babykino er en av de tingene jeg gleder meg til når jeg selv blir mamma, så det kommer nok til å bli flittig brukt :jepp:

Håper lillegutten får en fin dag i morgen :)

Og du, tusen takk for fint bilde som lå i postkassen vår i dag :klemmer: Sååå koselig med bilde av lille "nevøen" min :strix:

Babykino var genialt, ja. Og alltid godt når det er andre sine babyer som gråter, og ikke sin egen :fnise: Og ikke minst at det er helt legitimt at de gråter - var jo ingen som brydde seg.

Så bra at fysioterapeuten var fornøyd :) Godt å vite at alt er i orden.

Babykino høres gøy ut, og fint for deg også at lillegutt koser seg med det. Håper dere får flere fine turer dit.

Sutrete baby ja... Han har holdt på sånn en stund nå, har han ikke? Har dere noen anelse om hvorfor? Satser på at dere får en fin natt :klemmer:

Han har holdt på hele uka.. jeg holder en knapp på tann-teorien fortsatt, synes han er litt hoven i tannkjøttet nede også - og når han gråter gir han seg hvis han får gnage på fingeren min. Synd han er såpass liten, for han klarer jo ikke helt å holde en bitering eller noe selv. Så da må jo jeg opp på natta for å "gi ham" noe å gnage på når han våkner og blir desperat, for han klarer ikke finne smokk etc selv.

Men snakket såvidt med helsesøster når jeg var innom helsestasjonen i sta, og som hun sa kan det jo ta laaang tid før de bryter helt gjennom. Så jeg vet ikke helt hva som skjer, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har holdt på hele uka.. jeg holder en knapp på tann-teorien fortsatt, synes han er litt hoven i tannkjøttet nede også - og når han gråter gir han seg hvis han får gnage på fingeren min. Synd han er såpass liten, for han klarer jo ikke helt å holde en bitering eller noe selv. Så da må jo jeg opp på natta for å "gi ham" noe å gnage på når han våkner og blir desperat, for han klarer ikke finne smokk etc selv.

Men snakket såvidt med helsesøster når jeg var innom helsestasjonen i sta, og som hun sa kan det jo ta laaang tid før de bryter helt gjennom. Så jeg vet ikke helt hva som skjer, jeg.

Høres ut som det er noe i munnen som plager ham da ja... Hvis det er ei tann, får i håpe den kommer fram snart! Slitsomt om det skal fortsette sånn lenge.

Men de liker jo å sutte på noe om det er andre ting som plager dem også da. Vanskelig dette, når de ikke kan fortelle oss hva som plager dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:babysmokk:

Tenner kan bruke laaaaang tid, det kan jeg skrive under på!

Min starta tannstrevet i tre mnd alderen, første tanna kom da han var 13 mnd!

:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79: Vi har ikke kommet så langt som "nede på stasjonen" vi - dere er hakket mer avanserte foreløpig :fnise:

Vi er jo på kurs 2, begynte vel først med denne på slutten av kurs 1.

Masse sanger vi har med ulike ting som skal gjøres :)

Koselig at lillegutt hadde det så gøy på babykino da :) Blir tidlig TV-slaver disse små.

Også så blid mot oldemoren. Det kan jeg tenke meg var populært. Oldeforeldrene til vår lillegutt er i hvert fall helt ville etter han :)

Håper dere hadde en fin dag på svigermors jobb.

God helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra han ikke reagerte på løk! Håper det kan bli julebrus på deg til jula også ja ;)

Hørtes moro ut på babykino, veldig greit å ha med en så snill og interessert baby!

Den babysvømmingen hørtes også veldig morsom ut, angrer på at jeg ikke har pelt meg dit enda :sjenert:

Høres ut som tenner, ja. S var også slik, men det tok ganske lang tid før tanna kom da... Tror han var litt over 3mnd når han begynte å gnage og sikle, og han fikk ikke tanna si før han var 4 1/2mnd. Er ikke sikkert det var pga tanna, men jeg tror det iallfall :vetikke:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pysepus: Det fikk vi :klem:

Ella*: Ja, det blir jo bare vill gjetting innimellom. I sta var jeg sikker på at han bare var sutrete, men mamma mente han var litt spent i magen. Og ved neste måltd prumpet han som en gal.. de erfarne mammaene har litt å komme med ja ;)

Puma: Uff, håper ikke han har tenkt til å være like sutrete hele veien dersom han skal gå SÅ lenge i alle fall :fnise: Nei, det kommer vel og går litt sånn i perioder i tilfelle.

jente79: Oldeforeldrene er ganske så tussete, ja. De vi var hos på torsdag har kun 1 oldebarn også, så der er det litt ekstra stas. Det er utrolig koselig å se de sammen.

Knøttet: Nei, har skjønt det kan gå lang tid det med tennene, og at det kan komme og gå litt. Får jo bare vente og se hva som skjer.

------------

Denne helga er Lillegutt og jeg alene hjemme. Pappaen dro til Gøteborg med en kompis tidlig i morges, og kommer hjem imorgen kveld. Godt for ham med en guttetur! Så jeg og lillegutt tok en tur til mine foreldre, og de koste seg med ham. Jeg fikk tatt meg en tur i butikken og sånn alene mens han ble igjen hos dem, deilig å få unna sånt uten å måtte drasse inn med vogn og sånt. Han er en ordentlig morfardalt, da! Er SÅ fornøyd når han får være hos morfaren :)

Nå er det straks leggetid her, så skal jeg kose meg med god mat, og litt potetgull (fikk plutselig lyst på det når jeg var i butikken! Nam!). Også saft da, brus glemmer vi enn så lenge :fnise: Kjøpt et nytt blad, og har litt filmer jeg ikke har sett... jepp, dette blir bra. Bare lillegutt har tenkt til å være med på planen ved å sove litt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble det endring i filmplanen for kvelden gitt.. Moulin Rouge på Canal+ :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lillegutt sovna ca 3 minutter etter han ble lagt ned i senga. Snill gutt han :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjapt innom og :hoppe: for Lillegutt som er 3 måneder i dag!! :strix: Vi har hatt en skikkelig kosedag - han har bare vært blid :nigo:

Nå står kjæresten og lager mat, godt å ha ham hjemme igjen. Koste meg i går kveld, men åh så kjedelig å legge seg alene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...