Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese her inne, MellonCollie :rødme: Høres ut som du har det veldig fint sammen med lillegutt og samboeren, og hva er vel bedre enn det :)

Bakt pepperkaker har du også gjort. Spekulerer litt på det jeg også... Men mulig jeg kjøper ferdigdeig... Eller så hiver jeg meg med når mamma skal bake, det hørtes egentlig enklest ut :biggrin:

Samboeren har definitivt skjønt det, sånne små overraskelser er er så viktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, snille samboeren din! Sånt betyr virkelig mye mer enn det koster...! ;)

Gleder meg til mere bilder!! :hoppe: Vi driver også med litt foto-shoot om dagen, prøver å få til et fint bilde som vi kan gi i julegave til oldeforeldrene til S, og kanskje også julekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så snilt av samboeren å komme med gave! Kjempekoselig gjort :strix:

Koselig med venninnekveld med pepperkakebaking, jeg også vil gjøre noe sånt! Tror jeg hadde blitt litt stresset da, i forhold til S ...

Høres herlig ut med en avslapningssøndag :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese her inne, MellonCollie :rødme: Høres ut som du har det veldig fint sammen med lillegutt og samboeren, og hva er vel bedre enn det :)

Bakt pepperkaker har du også gjort. Spekulerer litt på det jeg også... Men mulig jeg kjøper ferdigdeig... Eller så hiver jeg meg med når mamma skal bake, det hørtes egentlig enklest ut :biggrin:

Samboeren har definitivt skjønt det, sånne små overraskelser er er så viktige :)

Ja, vi koser oss veldig om dagen! Er jo selvsagt små skjær i sjøen her også, men ikke noe så stort at jeg husker på det i etterkant. Og da er livet godt.

Det enkleste er å hive seg med når andre baker ja, helt klart! Det er egentlig min strategi også :ler:

Åh, snille samboeren din! Sånt betyr virkelig mye mer enn det koster...! ;)

Gleder meg til mere bilder!! :hoppe: Vi driver også med litt foto-shoot om dagen, prøver å få til et fint bilde som vi kan gi i julegave til oldeforeldrene til S, og kanskje også julekort.

Det er ikke alltid like enkelt å få det perfekte bildet av disse små, så det kan gjerne ta litt tid. Glad vi har digitalkamera, for å si det sånn :fnise:

Så koselig med overraskelse :biggrin:

Alltid hyggelig å bli satt pris på. Kose deg med samboeren din

:klem1:

Ja, han er en engel (stort sett!) :hjerte:

:vinke:

Så snilt av samboeren å komme med gave! Kjempekoselig gjort :strix:

Koselig med venninnekveld med pepperkakebaking, jeg også vil gjøre noe sånt! Tror jeg hadde blitt litt stresset da, i forhold til S ...

Høres herlig ut med en avslapningssøndag :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Det gikk veldig greit med Lillegutt. Jentene kom ca 18, og da koste og styra jo de med ham litt, og han satt i vippestolen på kjøkkenet og tittet på oss. Gikk og la ham som vanlig litt over 19 og han sovna mer eller mindre med en gang.. Så da var det jo veldig enkelt. Men de jentene der har sett den totalt motsatte siden av ham også, så de vet hva som kunne skje :ler:

:klemmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har det vært travelt!

Sto opp litt senere enn vanlig, og dro nesten rett til ei venninne som arrangerte juleverksted for oss permisjonsmammaene hun kjenner :ler: Så vi var 4 jenter med barn som koste oss med gløgg, skravling og litt julepyntlaging! Kjempekoselig!

Så dro vi til Lillegutts oldemor for å være med å bake en type småkaker hun alltid lager til jul - fylte kjeks. Jeg brukte alltid å lage dette sammen med henne når jeg var liten, så når jeg pratet med henne forrige uke og fikk vite hun skulle bake i dag, så spurte jeg om jeg kunne komme. Hun ble jo kjempeglad, så vi har kost oss der. Lillegutt er virkelig begeistret for oldemoren sin, han ler masse av henne hver gang hun tuller litt med ham. Han er ikke sånn med noen andre, ikke SÅ blid, så det er artig å se. Hun er selvsagt kjempestolt når jeg sier det :)

Deretter var det babysvømming. Merket nok at han ikke hadde vært der på 2 uker, for han var veeeldig skeptisk igjen. Sutret bare han tittet på pappaen sin, og skulle bare sitte inntil meg. Da var det ikke noe skrik eller sutring. Utover i timen gikk det litt bedre, og jeg kunne i alle fall bevege ham vekk fra kroppen min uten at furteleppa kom, så var nok noe med å bli vane med det igjen. Mulig vi skal dit på dagtid en gang før neste tirsdag, slik at han venner seg mer til det uten en ukes mellomrom hver gang.

Han blir fort sutrete når han ikke får vilja si, den gutten. Men ellers er han stort sett svært blid om dagen, ler og gliser. La oss håpe det fortsetter slik :)

I morgen MÅ jeg ut og få ordnet litt julegaver. Vet stort sett hva jeg skal ha til alle, men er det å handle det inn da....

Stemmer det forresten at vi får penger fra NAV den 12. denne måneden, ikke den 20. som vanlig? Og er det halv skatt her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en kjempefin dag, tross at det ble mye på en dag.

Høres ut som oldemor kosa seg masse også, det er godt for de og kose seg med de små som kommer.

Går heldigvis fort å handle inn så lenge man vet hva man skal ha, så dette går nok kjempebra.

Ha en fin kveld videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har dobbelt så mye overskudd som meg for tida :ler: Bra at dere er med på så mange koselige aktiviteter :) Tipper oldemor ble spesielt glad :)

Ang. NAV og utbetalinger vet jeg ikke. Kanskje det står på nettsiden deres?

Kos deg videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en kjempefin dag, tross at det ble mye på en dag.

Høres ut som oldemor kosa seg masse også, det er godt for de og kose seg med de små som kommer.

Går heldigvis fort å handle inn så lenge man vet hva man skal ha, så dette går nok kjempebra.

Ha en fin kveld videre :klemmer:

Det er ordentlig koselig å se ham med oldeforeldrene - er jammen takknemlig for at jeg får oppleve det. Samboer har jo ingen av sine besteforeldre igjen, mens jeg har alle :sjenert:

Høres ut som du har dobbelt så mye overskudd som meg for tida :ler: Bra at dere er med på så mange koselige aktiviteter :) Tipper oldemor ble spesielt glad :)

Ang. NAV og utbetalinger vet jeg ikke. Kanskje det står på nettsiden deres?

Kos deg videre :klem:

Tja, det skal sies at når vi IKKE er ute og flyr, så er vi veldig hjemmekjære altså :ler: Han er en ordentlig kosegutt til tider, så vi passer på å ha rolige stunder her hjemme hver dag også.

Fant litt på NAV, så jeg tror nok det kommer inn penger i morgen ja. Er ikke så lett å finne frem på sidene der alltid ;)

Høres ut som dere hadde en kjempekoselig dag i går :)

Det hadde vi absolutt :tommel:

Det er annen utbetalingsdag i desember hvert fall, det har jeg også fått med meg.. Men husker ikke hvilken.. :sjenert:

Tror vi får påfyll av penger i morgen - bare spennende om det er halv skatt eller ikke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og kjørt samboer til flyplassen - ny reisejobb. Forhåpentligvis er han hjemme her igjen tidlig lørdag, men man vet aldri. Han skal reise igjen neste uke også, men etter det er han ferdig for i år.

Lillegutt sover heldigvis godt, han er fortsatt enkel å legge. Så nå må oppmerksomheten min gå til dyret som i skrivende stund ligger oppå tærne mine og koser seg. Er ikke lett å gi både dyr og lillegutt masse oppmerksomhet om dagen, men virker som hun godtar det ganske greit.

I morgen skal vi dit vi svømmer for å "ta igjen" timen vi gikk glipp av. Da er det bare lillegutt og meg, sammen med instruktøren. Tror det blir veldig bra, siden han var så skeptisk sist. Nå får han litt roligere omgivelser til å venne seg til dette, og med ikke så langt mellomrom siden sist. Etter det skal vi besøke de andre oldeforeldrene til lillegutt, jeg har tigget til meg lunsj der :fnise: Skal besøke mine søskenbarn på lørdag, så jeg skal ta med en del julegaver inn for mormor&morfar. Da er det jo greit å bli der litt, ikke bare kjøre innom.

Nå skal jeg sette meg ned og få skrevet litt julekort. På med julemusikken - håper julestemninga skyller over meg igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser om dagene dine så gleder jeg meg virkelig til min mormor og morfar blir oldeforeldre :) Da skal vi besøke mye :nigo:

Kos deg med juleforberedelser! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å besøke oldeforeldre :jepp:

Ser lillegutt også koser seg veldig hos sine oldeforeldre :biggrin:

Går seg nok til med svømminga. Lillegutt var kjempeskeptisk i begynnelsen, men han er veldig fornøyd nå :)

God helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om dagene dine så gleder jeg meg virkelig til min mormor og morfar blir oldeforeldre :) Da skal vi besøke mye :nigo:

Kos deg med juleforberedelser! :klemmer:

Ja, det er fint for både de små og for oldeforeldrene det der :) Kjempekos!

Koselig å besøke oldeforeldre :jepp:

Ser lillegutt også koser seg veldig hos sine oldeforeldre :biggrin:

Går seg nok til med svømminga. Lillegutt var kjempeskeptisk i begynnelsen, men han er veldig fornøyd nå :)

God helg :hug:

Ja, jeg er mer optimistisk etter i dag. Er så vanskelig når man får ikke kan høre med de hva de egentlig synes om ting - vil jo ikke tvinge ham dersom han er veldig redd, men vil jo heller ikke gi opp ting :)

--------------------------------

Var og svømte i dag - var ikke med instruktør da, bare lillegutt og meg som lekte oss i bassenget (og to eldre damer som også var der og svømte). Gikk knallbra, jeg fikk til og med smil av ham mens vi holdt på i vannet :strix: Jeg herjet litt med ham også, slik at han skulle se at dette absolutt ikke var farlig, og vi sang de sangene vi vanligvis gjør der. Hun instuktøren var der og tittet innom innimellom, og syntes det var veldig bra. Kunne gjøre det samme til søndagen igjen om vi ville, da er jo samboer også hjemme, så det gjør vi nok. Så tror jeg det blir bedre neste tirsdag :)

Kom en gjeng gamle damer som skulle svømme etter oss, og han sjarmerte de i senk inne i garderoben. Lå i lekegrinda og pratet og flørta hemningsløst :hoho:

Så dro vi til oldeforeldrene, og han fortsatte god-humøret. De har jo noen oldebarn fra før, men virker ekstra oppslukt av ham. De andre bor et stykke unna, så de ser dem ikke så mye, derfor det er litt ekstra stas her tror jeg. De får jo følge ham veldig tett. Virker som han kjenner de igjen, for han setter opp enorme glis med en gang han ser dem - spesielt begge oldemødrene.

Kjedelig uten samboer i dag igjen. Har gjort endel husarbeid, nå slapper jeg bare av. I morgen tidlig er han hjemme igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er bloggen oppdatert (har tatt en gjennomgang på tilgangen der - send en PM dersom noen ikke kommer inn...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det hjalp med ekstratime. Kan hende det hjalp med litt færre folk.

Vi kunne ikke det med lillegutt siden han har slitt med ekstremt tørr hud. Men vi gikk opp når han begynte å bli urolig. Hadde omtrent ikke en hel time de første gangene.

Men ville ikke presse han for langt sånn at det ble negativt.

Høres ut som en skikkelig sjarmør og utrolig nydelige bilder. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene høres så koselige ut :klemmer: Høres ut som dere har funnet en god rytme alle 4 :) Husker godt at du var spent på hvordan vofsen ville ta det at oppmerksomheten kom på en annen, men det ser jo ut til å gå fint? :)

Det er nok godt å ha så mye familie i nærheten, både for dere og for dem. Godt valg dere tok med flyttingen, og tenker dere angrer vel ikke ett sekund?

Så koselig med babysvømmingen og at det går mye bedre! Han høres ut som en skikkelig go'gutt, men det hadde vi vel alle forventet siden han har en så god mamma :klemmer:

Håper mannen kom seg greit hjem til dere igår og at dere får (og har hatt) en fin helg! Maaasse :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...