Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Så fint bilde av deg og lillegutt! :biggrin:

Hadde sett for meg deg som blond jeg, eller lysere iallfall :sjenert:

;)

Så fin marsipankake (gjett om jeg ikke fikk lyst på marsipankake nå da! :fnise: ) og herlig bilde av lillegutten på kaka ;)

Herlig at lillegutt er så glad i oldemoren sin :strix:

Så bra det gikk så fint med babysvømmingen :jepp:

Håper du har en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres så koselig ut med babysvømming, altså..! :rødme:

Ja, det kan virkelig anbefales! Er så trivelig å gjøre noe sammen alle tre :)

Så bra at det hjalp med ekstratime. Kan hende det hjalp med litt færre folk.

Vi kunne ikke det med lillegutt siden han har slitt med ekstremt tørr hud. Men vi gikk opp når han begynte å bli urolig. Hadde omtrent ikke en hel time de første gangene.

Men ville ikke presse han for langt sånn at det ble negativt.

Høres ut som en skikkelig sjarmør og utrolig nydelige bilder. :biggrin:

Takk :nigo:

Bedre å gå opp enn å presse for langt, ja. Den balansegangen som har vært vanskelig synes jeg, men hun instruktøren er heldigvis veldig fink til å se hva som er best. Har hendt hun har rådet andre tl å gå opp litt tidligere hos oss også. Det blir fort mye for de små.

Dagene høres så koselige ut :klemmer: Høres ut som dere har funnet en god rytme alle 4 :) Husker godt at du var spent på hvordan vofsen ville ta det at oppmerksomheten kom på en annen, men det ser jo ut til å gå fint?

Det er nok godt å ha så mye familie i nærheten, både for dere og for dem. Godt valg dere tok med flyttingen, og tenker dere angrer vel ikke ett sekund?

Så koselig med babysvømmingen og at det går mye bedre! Han høres ut som en skikkelig go'gutt, men det hadde vi vel alle forventet siden han har en så god mamma :klemmer:

Håper mannen kom seg greit hjem til dere igår og at dere får (og har hatt) en fin helg! Maaasse :klemmer:

Voffs har tilpasset seg veldig bra. Så det har gått over all forventning! Sliter fortsatt litt med bjeffing når det ringer på, så i går kveld vekket hun lillegutt :sukk: Men noen utfordringer må man jo regne med - vi får trene videre!

Vi angrer nok ikke på flyttinga nei, men har nok tatt lenger tid å slå seg til ro enn vi regnet med..

:vinke:

Så fint bilde av deg og lillegutt! :biggrin:

Hadde sett for meg deg som blond jeg, eller lysere iallfall :sjenert:

;)

Så fin marsipankake (gjett om jeg ikke fikk lyst på marsipankake nå da! :fnise: ) og herlig bilde av lillegutten på kaka ;)

Herlig at lillegutt er så glad i oldemoren sin :strix:

Så bra det gikk så fint med babysvømmingen :jepp:

Håper du har en fin søndag! :klemmer:

Takk! Rart hvordan man danner seg bilder av folk her, som som regel ikke stemmer helt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en helg over. Er så godt når vi er hjemme hele familien :hjerte:

Lørdagen slapet vi av på formiddagen, da kjæresten kom hjem. På kvelden var vi bedt i bursdag til søskenbarna mine, så da kjørte vi avgårde. Var veøldig trivelig, da det ikke er så ofte vi klarer å samle alle oss søskenbarna med kjærester. Vi la lillegutt til å sove i vognbagen på et av soverommene, og det gikk kjempefint. Han våknet da vi skulle flytte ham over i bilstolen og kjøre hjem - DA var han mindre fornøyd!! Vekke ham midt på natta da gitt, stakkar. Heldigvis sovnet han fort igjen, og det var null problem å legge ham på nytt når vi kom hjem :)

I går var vi og svømte alene igjen, og lillegutt storkoste seg! Det var pappaen som holdt ham stort sett, og det gikk også fint. Så da blir det spennende i morgen, om han fortsatt er skeptisk til alle de andre babyene eller om det går bedre nå som han er fortrolig med omgivelsene. Det var juleavslutning for et kurs som var før oss i går, alle babyene med nisseluer og et juletre midt i bassenget - utrolig festelig :ler: Vi skal gjennom det samme i morgen, lei meg for at jeg går glipp av den. Jeg skal jo på julekonsert med Peter Jøback, gleder meg jo til det også.

Nettene er litt tullete igjen. Har jo hatt 0-1 måltider på natta vi, men nå har han begynt å våkne for mat både 1-2tiden og ca 5. Men vet jo at ting kan endre seg der, så får bare ta det for det det er enn så lenge. Men merker jeg var godt vant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har veldig koselige dager :)

Hehe, morsom avslutning på babysvømmingen - juletre i bassenget! :ler: Men den konserten med Peter Jøback blir sikkert heller ikke dum ... han er god, altså! Får sikkert god julestemning av det :nisse:

Jeg synes alt endrer seg hele tiden med disse små, jeg. Når man har vent seg til en ting, blir plutselig alt snudd på hodet. Nettene går seg sikkert til igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nå er det leeeenge siden jeg har vært her inne. Jeg har lett og lett etter dagboken din og bloggen din. Fant dagboken, men kan se ut som om jeg ikke har tilgang til bloggen din lengre :sjenert:

Høres ut som om du trives godt som mamma. Godt å høre. Gleder du deg til den første julen med gutten din?

Stor :klemmer: fra Friggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt med hjemmehelg ja, hele familien samlet :)

:fnise: Ja, det er rart hvordan man danner seg et bilde, som iallfall i mitt tilfelle som regel aldri stemmer! ;)

Kjedelig med tullete netter, men slike ting forandrer seg fort- det er iallfall det vi har erfart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt frem og tilbake med disse nettene ja... Kjenner igjen det.

Så morsomt med jule avslutning med et juletre i bassenget da :ler: Nå ble jeg spent på om de har noe sånt hos oss også. Vi har siste time i morra.

Håper du har det fint på konsert. Hørtes veldig koselig ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder fra dåpen :) Høres ut som morsom juleavslutning, synd du gikk glipp av den, men håper du koste deg på konsert i kveld i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å låne pent brukt baby, rimelig i drift og særdeles velegnet som prevensjonmiddel?? :sukk:

Neida.. er ikke så ille. Men samboer er på reisejobb igjen, og de siste to dagene har slett ikke lillegutt vært spesielt enkel å ha med å gjøre. Sutring, hyling og det som er. Til og med legginga er et styr, og han våkner oftere enn vanlig. Han er heldigis blid innimellom, men de periodene er veldig i mindretall. Noe rart skjer med den lille kroppen, det er sikkert. Og ting forsterkes vel når man ikke har noen pauser, men alt ansvar alene. TanteMidnight var en tur innom i sta, godt at noen andre kunne bære litt. Nå har han nettopp sovnet, håper det varer. For noen må jo styre i stand til jul også, så jeg må ned og

1) Lage meg middag

2) Steke opp 2,5 kg medisterfarse

3) Pakke inn noen gaver

4) Gi hunden lek og oppmerksomhet.

Egentlig burde vi hatt et punkt 5 som heter støvsuging også, men det får være som det er. Jeg får ta julevask når samboer er her, orker ikke starte med det så sent på kvelden.

Venter på telefon fra mannen, de skulle egentlig være ferdig med jobben i dag slik at han kunne kjøre hjem i morgen, men nå ser det ut som de blir ferdig tidligst i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Typisk at lillegutt er plaget av et eller annet når du er alene med ham, og i tillegg skal ordne til jul... Ikke rart du blir sliten og oppgitt! :kose:

Gjør kun det du må gjøre, så gjør dere resten sammen når mannen kommer. Eller kan du spørre venner/familie om litt hjelp? Bare det om noen triller seg en tur i morgen, så du får jobbet litt i fred, gjør jo underverker.

(Selv dro jeg til foreldrene mine og forsynte meg med middag i dag... Orket ikke å lage mat når det var kun jeg som skulle spise hjemme...).

Håper dere får en god natt, og at du får samlet litt overskudd til i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med en liten førjuls :klemmer: Nå var det vist utrolig lenge siden jeg hadde lagt igjen en hilsen hos deg...

Koselig å lese om din hverdag.... (for jeg følger med - selvom jeg ikke skriver...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin helg, mannen kommer vel hjem og da blir du gjerne avlastet litt :)

Det går vel opp og ned med disse småttisene også, er jo mye som skjer med dem hele tiden. Får håpe at det er en kort periode han er inni!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer:

Huff det er slitsomt med sånne skrikedager/ufornøyddager eller hva man skal kalle det.

Her hjelper det stort sett også bare å bære på vonde dager, men vi får trøste oss med at vi får sterke armmuskler kanskje :klø: ??

Hvor gammel er han blitt nå, når var han født?

Vil gjerne ha tilgang på bloggen din? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmer og hilsener - det varmer.

Sandra: Lillegutt er født 23. august, så han nærmer seg 4 måneder. Og tilgang er nå gitt :)

Dagen i dag har heldigvis vært bedre. Vi var først på kafé sammen med et par venninner + en baby, og da var han litt småsutrete, men ikke med høyt volum ;) Så fikk vi handlet inn noen flere gaver, da var han heldigvis veldig snill og tålmodig!

Vært litt mer sutring her hjemme etterpå, men ikke så mye skriking som de siste dagene. Fikk besøk av to venninner her hjemme rett før leggetid, og da var han ganske eksemplarisk, og det gikk kjempefint å legge ham. Så alt i alt, en relativt god dag.

Hun ene venninna som var her var min beste venninne i mange år - har ikke så mye kontakt lenger som før, men regner henne fortsatt som veldig nær. Og hun fortalte i dag at hun var gravid :hoppe: Hun skal ha en liten en i sommer, så det blir stas. Merka jeg ble enormt gira, plutselig hadde jeg bare positive minner om graviditeten gitt :fnise:

Nå sitter jeg her og venter på kjæresten, han ble ferdig på jobb i dag. Så om en times tid er han hjemme :strix:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...