Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Dette er en merkelig følelse, å starte sin egen prøverdagbok.

Jeg er 24 år og forloveden 29. Vi gifter oss i 2009, og planen har hele tiden vært å vente med baby til etter bryllupet.. men etter mye tanker og mye prat har vi nå besluttet å se litt hva som skjer fremover :) Jeg har gått på pillen i nesten 10 år, og tror bestemt kroppen min har godt av en pause! De første par månedene som kommer vil vi nok ikke prøve for fullt, men dette kommer etterhvert (tenker litt i forhold til timing, skulle det klaffe med en gang vil termin komme rett i forlovedes avsluttende eksamener, så han ønsker at vi i alle fall ikke legger opp til dette! Men barn kommer jo når de vil hvis man først er gravid, så vi vet selvfølgelig at dette ikke kan kontrolleres. Men litt tilrettelegging skader jo ikke :sjenert: )

Vi ønsker oss sånn et barn, og føler oss så klare som vi kan få blitt. Samboer starter nå sitt siste år med studier og er garantert jobb når han er ferdig, jeg har fått en god jobb i en prosjektstilling og får erfaringer som gjør meg også ganske sikret jobb senere. Eier egen leilighet, og ikke minst er vi sikre på at det er oss for resten av livet. Alt det "praktiske" er på plass :)

I første omgang nå blir denne dagboken en plass for å holde styr på syklusene mine, som sikkert ikke er helt stabile :ler: Hadde en p-pillepause på noen få mnd for 4 år siden, og da kom det ingen mens i det hele tatt... håper det går mer i orden denne gangen.

Siste p-pille tatt: 1. juli

Første mens etter slutt: 6. juli

Nå må jeg gå og lese litt forklaringer på forkorelser, for dem har jeg sett det er en del av!!

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: og snike litt ;)

Rar følelse å starte prøvedagbok ja, kjenner meg igjen! Litt skummelt også, synes jeg iallfall ... :sjenert:

Så kjekt at dere har alt det praktiske på plass, det er nok en stor fordel :) Skjønner godt dere starter før bryllupet ... hadde jeg også lyst til, men så ville mannen vente ... men, nå når vi endelig er prøvere er jo alt bra! :-D Var ikke bare det at vi skulle være gift som stoppet oss da, var jobbsituasjonene våre også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen med dagbok.

Håper du kommer til å trives her inne, og lurer du på forkortelser så bare spør. Kan en del av dem nå jeg.

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Knøttet og pondusa :klem:

Det er litt skummelt også ja, men mest av alt spennende :) Siden vi ikke prøver helt enda, så har jeg litt tid til å venne meg til tanken heldigvis!

Begynner å få på plass de viktigste forkortelsene tror jeg, men kommer helt sikkert til å snuble over noen etterhvert som jeg trenger hjelp til :ler:

Har fått kjøpt meg folat-tabletter nå, sånn for sikkerhets skyld.

Og så burde jeg antagelig få meg en legetime... fikk leddgikt for noen år siden, og selv om jeg ikke merker det noe i hverdagen så går jeg på tabletter for å minske symptomene. Jeg tror de skulle være ok under graviditet, men ønsker ikke å ta noen sjanser der. Og så lurer jeg jo litt ellers da, om leddigkten kan ha noe innvirkning på graviditet sånn ellers. Argh, dumme sykdom :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Forkortelsene ja, jeg har såvidt vært og snust på de og tror jeg kan noen nå... men med en gang jeg ser noen så husker jeg de helt sikkert ikke like vel, det er så typisk :ler:

Hva du mener med at dere ikke prøver enda? At dere ikke går fullt inn for det eller ? :forvirra:

Krysser fingrene for at tablettene og sykdommen ikke har noe å si for graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du mener med at dere ikke prøver enda? At dere ikke går fullt inn for det eller ? :forvirra:

Ja, vi kommer til å bruke "alternativ prevensjon" til p-pille nå de neste få mnd... dvs, hoppe av i svingen ol :ler: Så i første omgang nå blir denne dagboka for å holde styr på syklusene mine. Og siden vi ikke bruker verdens sikreste prevensjon, kan det jo brått hende det skjer noe også.

Men om 2-3 mnd, da blir det mer action! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeey!!

Så koseligt med prøvedagbok på deg også :)

Alt kan skje vettu, selv om man hopper av i svingen. Hørte om tilfelle der noen har blitt gravid med hormonspriral også...

LYKKE TIL med prøvingen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kommer til å bruke "alternativ prevensjon" til p-pille nå de neste få mnd... dvs, hoppe av i svingen ol :ler: Så i første omgang nå blir denne dagboka for å holde styr på syklusene mine. Og siden vi ikke bruker verdens sikreste prevensjon, kan det jo brått hende det skjer noe også.

Men om 2-3 mnd, da blir det mer action! :ler:

Ah, okay:)

Slik jeg og mannen holdt på med for en måneds tid siden ... dvs vi prøvde kondomer ei stund, men de sprekker jo bare ... ok, too much information?! :ler:

Krysser fingrene for at det skjer noe likevel jeg, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:hallo:

Endelig kunne jeg komme på besøk her også :) Så spennende å gå og vente på om der kommer en baby :) :) :)

Men her skal jeg henge litt også hvis det er greit???

Stor :klem:

Endret av Ballerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinser innom å legger igjen spor. Skal bli spennende å se hva høsten bringer for oss her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så hyggelig med så mange som har hilsa på her inne!! Siste dag på "ferie" i dag, gleder meg egentlig til å reise hjem imorgen.. og da har jeg litt bedre tid, så skriver litt mer her da.

Men, nå lurer jeg litt. For i dag og i går har jeg hatt skikkelig vondt i magen! Og jeg bruker aldri ha vondt i magen (utenom veldig sterke mensstmerter før jeg begynte på pilla....) Så begynner jeg å tenke da, tenk om det er EL allerede :overrasket: Jeg har jo forestilt meg at jeg må vente noen mnd på det, men kanskje kroppen min er mer i rute enn jeg tror.

Jeg får jo vente i 14 dagers tid og se hva som skjer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med så mange som har hilsa på her inne!! Siste dag på "ferie" i dag, gleder meg egentlig til å reise hjem imorgen.. og da har jeg litt bedre tid, så skriver litt mer her da.

Men, nå lurer jeg litt. For i dag og i går har jeg hatt skikkelig vondt i magen! Og jeg bruker aldri ha vondt i magen (utenom veldig sterke mensstmerter før jeg begynte på pilla....) Så begynner jeg å tenke da, tenk om det er EL allerede :overrasket: Jeg har jo forestilt meg at jeg må vente noen mnd på det, men kanskje kroppen min er mer i rute enn jeg tror.

Jeg får jo vente i 14 dagers tid og se hva som skjer da :)

Oooh, spennende! Håper det er el da, og at kroppen din er i rute igjen allerede! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du nettopp sluttet med pillen da?

Jeg sluttet i juni og fikk en normal 27 dagers syklus med en gang.

Blir spennende å se om et par uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glow, hyggelig med nytt ansikt! Det med avslappa fokus er jeg SÅ enig i! Vi forsøker i alle fall å ha en "det som skjer, det skjer" holdning, i alle fall til å begynne med. Men skjønner jo at det er vanskeligere når man har prøvd en stund uten klaff... Skal få titta innom boka di :tommel:

Pondusa: slutta med pilla i begynnelsen av juli, så om jeg tar utgangspunkt i at syklusen er normal (med gj.snittlengde) med en gang, skal jeg ha mensen 3. august. Så det blir spennende å se da om det skjer noe. Har hatt en pause på pilla før på rundt 6 mnd, og da fikk jeg ikke mensen i hele tatt :sur:

Bestevenninna mi fikk baby forrige uke, ei bittelita jente som ble født aaaaaltfor tidlig!! Men det ser ut til at alt går bra, men både mor&baby blir på sykehuset endel uker fremover. Skal besøke venninna mi imorgen, gleder meg til å gi henne en stor klem - hun har virkelig vært sterk oppi det her. Får ikke se babyen på en stund da, kun helt nærmeste famile som får lov. Men har sett bilder, og jeg synes hun er vakker allerede :)

Blir jo ikke mindre babysyk av sånt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, og glemte en ting!

Når jeg kom hjem forrige uke, og forloveden henta meg på flyplassen, hadde han med en liten gave til meg. En liten bok som het "babyboka". Masse bilder av nydelige små babyer og sitat sagt om barn. Ikke en stor ting, men noe som for ham viste meg at han også er klar for dette og ønsker det. Fine mannen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestevenninna mi fikk baby forrige uke, ei bittelita jente som ble født aaaaaltfor tidlig!! Men det ser ut til at alt går bra, men både mor&baby blir på sykehuset endel uker fremover. Skal besøke venninna mi imorgen, gleder meg til å gi henne en stor klem - hun har virkelig vært sterk oppi det her. Får ikke se babyen på en stund da, kun helt nærmeste famile som får lov. Men har sett bilder, og jeg synes hun er vakker allerede :)

Nå er jeg nettopp kommet hjem fra sykehuset hos venninna mi. Fikk se masse bilder + video, og prata endel med henne. Og så på slutten av besøket skjedde det spennende ting. Siden det hadde blitt såpass seint på kvelden var det nesten ingen mennesker på avdelinga babyen ligger - så nattevakta tillot meg å være med inn!! Så nå har jeg fått hilse på lillejenta mi!! :babyjente: Hun var enda vakrere enn jeg hadde forestilt meg (helt nøytralt selvfølgelig ;) ), og så liten og god... og i tillegg ble jeg spurt om jeg og forloveden kunne være faddere! :juhu: :hoppe: Så nå er jeg glaaad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da.

Er hun mye for tidlig født? Jeg kjenner ei lita jente som kom i uke 23, er nå en sprudlende jente på 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...