Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:hallo:

Velkommen tilbake fra kurset ;) Bra det var interessant, og du kan slappe av med god samvittighet:)

Spennende tid nå da! Når er IKM sånn ca ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKM er vel neste søndag om ikke jeg hukser helt feil. Altså 7. oktober. Arhg, den tida kommer til å gå saaaakte!!

Har tatt et par glass vin disse dagene da, vet at jeg sikkert aller helst burde la være.. men så lenge det er så usikkert at det i det hele tatt skjer noe, så føler jeg nesten det blir litt "vanskelig" å la være. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener :sjenert:

Den dagen jeg står med positiv test er det selvfølgelig ikke en dråpe alkohol, men siden det kan ta 1 år før det klaffer, så kommer jeg vel til å ta det med ro i perioden etter EL, men blir nok vanskelig med helt avhold... da blir det i alle fall mye spørsmål... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å ta seg et glass :vin: eller to mens man prøver...

Jeg vet at det ikke er det beste man kan gjøre. Men man skal jo også leve normalt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at fosteret kan ta skade av alkohol/rusmidler allerede tidlig i svangerskapet, så jeg holder meg unna alkohol mellom EL og IKM. Dette er selvfølgelig noe man bestemmer og tar standpunkt til selv, så det er som sagt helt opp til deg :)

Jeg har IKM litt før deg jeg, rundt 1. oktober - spennende tider! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har jo lest at forskning tilsier at det kan være negativt.. så, som sagt, jeg vet at jeg egentlig ikke burde. Men prøver å ikke bli altfor opphengt i alt med prøving heller, og forsøke å leve som normalt.

Så da tar jeg heller og setter litt begrensninger på meg selv - valigvis ville det nok blitt mer enn 2 glass vin disse dagene ;) Og forsøker å unngå helt vanlige fester.

Tenk at jeg skal være alene hele uka før IKM, jeg kommer jo til å være så spent - så jeg kommer nok til å bruke dere for å få utløp for spenninga :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det er ganske stor forskjell på et glass vin og ei flaske ja...

Selv har jeg blitt ganske glad i alkoholfritt øl :) Veldig greit med alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Tror nok ikke du skal bekymre deg for et par glass vin ... Og som du selv sier så kan prøvingen ta lang tid, og da kan man ikke være avholds i et år. Lurer på hva jeg skal gjøre hvis det blir fest etter el ... er så dårlig til å lyge! :fnise:

Du må for all del la det gå ut over oss når det nærmer seg IKM og du er alene hjemme! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle god helg-ønskene. Skal se om jeg rekker innom dagbøkene til dere andre etterpå.

I går ble en nokså hektisk dag - hunden vår tråkka på glass når vi gikk tur på torsdagskveld, og det blødde så utrolig mye :( Fikk henne til dyrlegen i går for å sjekke, og det endte med full narkose, operasjon og hele pakka.

Så i går var hun rimelig slått ut hele dagen, og hoppa bare rundt på 3 bein når det var strengt nødvendig.. i tillegg må hun jo ha på skjerm (vi har valgt å bare ha den på på natta, passer heller på at hun ikke sleiker på det ellers). Det liker hun i alle fall ikke! Tror ikke hun har sovet et sekund i natt med den på..

Ikke noe gøy å se at hun har vondt, og hun skjønte jo ingenting når hun fikk på skjermen. Stingene skal tas om et par uker, så det blir nok mye mas fra henne frem til da :)

Ikveld er det hjemmekos med kjæresten. Gleder meg! God mat (men ingen vin for min del.. i tilfelle :sjenert: ) og se en film eller noe. Skal sette i gang med husarbeid nå - han er på skolen, tenkte å overraske ham til han kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. de siste par dagene har jeg hatt så utrolig merkelig luktesans. Innimellom lukter ting 1000 ganger sterkere enn de bruker, kjæresten og jeg har tulla med det et par ganger og ledd av det.

Og når jeg satt og surfa litt nå, kom det plutselig opp at det kunne være et graviditetssymptom. Nei og nei, jeg som ALDRI skulle begynne å lete etter symptomer. Og denne måneden har jeg uansett ikke hatt trua i det hele tatt.

Argh - denne uka kommer til å bli laaaang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært innom deg gitt. Kommer til å følge spent med på IKM! Skjønner at du er spent :Nikke:

Har dere hatt en koselig kveld med film og mat?

Håper at det går bra med hunden, hørtes ikke noe særlig ut det der med labben.

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes koselig ut igår! Sender store søndags :klemmer::klemmer: til MellonCollie

Blir kjempespennende å følge med frem til neste IKM! Tenk om det har skjedd noe.... Symptomer er farlig å se på ja, da har man plutselig alllle symptomene etterhvert.. menmen, du merket det jo FØR du leste det, så hvem vet?! Spennende blir det iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye bedre med henne nå, stort sett er hun som "normal" - før hun plutselig kommer på at hun har på bandasje og at hun har fryyyktelig vondt :ler:

Kjempefin kveld i går - mannen og jeg laget mat sammen (utfyller hverandre ganske bra på kjøkkenet), prata mye om fine ting i fremtida, og så på Ladder 49 (gikk på tv-norge). Noen som har sett den? Jeg kan være ganske følsom, og ofte jeg får litt klump i halsen av filmer og sånn. Men det er sjelden jeg gråter.. men i går - har aldri grått så mye av en film før jeg... :sjenert:

Idag har samboer besøk av et par kompiser, og jeg har en skinkestek i ovnen. Skikkelig søndagsmiddag :sikle:

Gruer meg til å være en uke alene, men får prøve å bruke tida mi godt. Kanskje sette inn noen av de mange 100 bildene som ligger i bokhylla og skulle vært i album. OG begynne å trene på nytt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen er en sikkelig gråtefilm.

Sitter med en stor klump lenge da.

Huske når jeg så den førstegang, en søndagskveld alene i senga heldigvis. Tror ikke jeg hadde klart holde gråten tilbake på kinoe eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...