Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var gutten døpt :tommel:

Her i huset er det 3 slitne mennesker - 1 som sovnet som en stein selv om vi la ham 20 minutter før tiden, og 2 med hver sin PC foran Tv'en :ler:

Det har gått ganske så strålende i dag egentlig. I kirken sov han gjennom første halvdel - åpnet øynene og blunket litt når han fikk vann på hodet, men det var alt. Når han våknet ble han litt urolig etterhvert (var lang gudstjeneste, 6 barnedåper!), men da tok jeg ham med ut på "siderommet" og alt gikk fint.

Selskapet var også koselig, men tydelig at Lillegutt ble sliten av alle menneskene og all oppmerksomheten. Fikk en liten skrikerunde når vi tok på kjolen på nytt for bilder, så det er jo typisk. Men ga seg fort med litt pupp og kos! Fikk SÅ mye fint!! Nesten alle bøkene i "Store hvite"-serien, sølvbestikk og sølvkrus, servise, noen flere barnebøker, et stort teppe, Astrid Lindgren DVD'er, penger... hmm, tror det var det :) Kjempeglad han fikk så mange bøker, det har vi ønsket oss. Han liker å sitte med pekebøker sammen med meg nå, så håper det å lese sammen kan bli en kosestund videre.

Var igjen masse av alt av mat, kaker og snacks - og i morgen drar kjæresten på reisejobb og er ikke hjemme før onsdag. Så jeg blir tjukk om jeg skal spise opp alt av rester :fnise:

Nå er det sofakos med kjæresten før han drar. Og litt mer julemarsipan!! Endelig er det lov :strix:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempeflott dag :)

H. fikk også en del bøker i "De store hvite" - serien. Kjempeflotte bøker :) (Er forresten tilbud på Rim og regle-boka i serien på Libris nå, 129 kr, hvis dere ikke har den).

Håper du får en kjempekoselig kveld sammen med samboeren - og julemarsipanen ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med vel overstått dåp! :blomst:

Så bra dåpen gikk så fint! Flinke gutten :) Ikke rart han ble sliten, blir jo veldig mange mennesker på éngang, uvant situasjon i kirken og kanskje litt stress. S ble iallfall veldig sliten virket det som, ikke bare bare å bli døpt ;)

Så fine dåpsgaver han fikk da! Koselig at han liker å sitte og se i pekebøker :)

Oh, kan kose deg med masser av kaker og snacks fra dåpen du da- heldiggrisen! :sikle:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som dere fikk en kjempekoselig dag! Så godt å høre :)

Naturlig at de smårollingene blir litt slitne av alt som skjer, det blir jo vi voksne også. Det er en helt spesiell dag og alle skal både det ene og det andre.

Så mange fine gaver han fikk! Den bokserien er jo helt fantastisk fin, den kommer vi også til å ønske oss. Godt tegn at han allerede begynner å like bøker, da kan det nok se ut til at du får mange fine bok-kosestunder fremover :hjerte:

Ha en fin start på desember-mnd! :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått dåp! :blomst:

Høres ut som om det ble en flott dag. Men sikkert deilig å være ferdig med det også? Her ble det også skrikerunde da vi skulle ta bilder, typisk det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener! Jo, selv om det var en koselig dag - så er det veldig godt å være ferdig ;) Selv om vi hadde full kontroll på lørdag, så blir man likevel stressa når man skal ha så mye mennesker her hjemme. Og ikke minst nervene for OM han kom til å skrike masse i kirken, eller produsere en kjempebæsjebleie som laget flekker på kjolen osv osv! Mester i å bekymre seg :fnise:

Glemte å skrive at svigermor hadde med seg en overraskelse i går... hun hadde laget pakkekalender til Lillegutt :strix: Så i dag har vi åpnet den første pakka, og det var et par sokker. Mer moro for mamma enn for Lillegutt i år da :fnise:

Nå snør det ute. Skikkelig fin desemberstemning her. Elsker det når adventslysene er oppe, og det er pyntet. Sånn sett var det lurt å ha dåpen i går, ekstra unnskyldning til å kjøpe masse lilla pynt!

Samboer reiste på morgenen i dag, så nå har vi noen dager alene igjen. Skal ta vaksine i morgen, så håper ikke han blir skikkelig syk når jeg har ham alene :sjenert: Nå skal vi reise på besøk til ei venninne straks, vente til Lillegutt våkner igjen.

God 1. desember til alle - 23 dager igjen til jul :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med overstått dåp :blomst:

Deilig å være ferdig da. Vi var også ganske slitne etterpå, var første natta lillegutt sov hele natta det der :ler:

Koselig med julepyntet hus da, må få kjøpt inn noen lilla lys her i huset også.

Også så fint med pakkekalender til lillegutt. Sånn kalender kunne jeg tenkt meg også, men blir ikke helt det samme å lage den selv da...

Ha en fin 1. desember.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk fint i går og at dere fikk så mange fine gaver! :) Bøker er kjempekoselig. Tror det er naturlig at man blir litt sliten av en dåp både foreldre og barn ;) Husker lillesøsteren min, som vanligvis var en rolig baby, bare skrek og skrek mot slutten av dåpsbesøket...

Pakkekalender allerede, det må jeg si ;)

Håper vaksinasjonen går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner kjæresten :sukk: Lillegutt som ALDRI skriker når han legger seg, benyttet anledningen ved at jeg var alene og begynte å hylskrike når jeg la ham ned i senga si. Måtte opp og bysse et par ganger før det var ok å ligge der i alle fall, men jeg måtte stå rett ved for å putte inn smokken med en gang den falt ut. Tullegutt. Kanskje han savner pappaen sin også.

Det er kaldt her i stua, for det er samboer som pleier å tenne i ovnen. Jeg er lat, og tar bare frem pledd i stedet.

Jepp, jeg savner ham allerede :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaw ... :troest:

Gratulerer med vel overstått dåp! Høres ut som en fin dag :) Voldsomt til dåpsrush for tiden, det er bare jeg som har en liten hedning i hus ... :fnise:

Håper lillegutt finner roen og sover godt i natt - kos deg under pleddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 3-månederskontrollen overstått.

Lillegutt er 65 cm lang og veier 7200 gram. Så han vokser fint, ja :hjerte: Helsesøster var også veldig fornøyd med utviklingen hans, og kommenterte at han var veldig "oppvakt" og med for alderen. Gøy å høre!

Vi snakket litt om at han var mye urolig, og hun lurte på om det kunne ha noe med gulpinga å gjøre. Han gulpa nemlig mye når vi var der inne, og han gjør jo gjerne det vanligvis også. Men det er jo så opp og ned, han gulper mindre på natta, og andre dager er det ingenting. Så det var vanskelig å si noe.. Jaja, vi ser det an.

Det var ikke noe gøy å få sprøyte, nei! Stakkar, han hylskrek :ler: Heldigvis gikk det fort over når han fikk litt pupp. Han har sovet nesten hele tiden etterpå da, så virker som han blir litt slapp. Så tror vi dropper babysvømminga. Jeg måtte i tilfelle tatt ham alene, og når han er så slapp som nå blir det ikke noe kos for noen tror jeg. Får se an når han våkner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Dakar lillegutten som måtte ta sprøyte :troest: Jammen godt han har mammaen sin som kan roe ham ned! :hug:

Hørtes lurt ut å droppe babysvømmingen hvis han er slapp - jeg hadde ikke orka det alene iallfall ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke babysvømming på oss i går. Lillegutt sov og sov, så jeg ville ikke drasse ham med meg alene i tilfelle han ble mer dårlig. Hadde litt feber i går kveld, men veldig lite og ikke noe som plaget ham.

Hadde beste natta vi har hatt på lenge, så det ble heldigvis ikke noe kjipe reaksjoner på vaksina :)

I dag har vi hatt nok en travel dag. Ute og ordnet endel ærend på dagen, og spiste middag hos mamma etterpå. Både pappa og samboer er jo ute på reisejobber, så vi er hjemme alene begge to. Godt med litt avlastning også, selv om lillegutt er veldig grei om dagen.

Samboer skulle jo egentlig komme hjem i dag, men det tar lenger tid enn beregnet... stakkar, han begynte kl 7 i morges og han jobber fortsatt. Ser ut til at det drøyer til fredag før han er hjemme. Heldigvis er som sagt lillegutt grei å ha med å gjøre, men er ikke lett uten noe som helst alenetid. Også savner jeg jo samboer, da.

Nå skal jeg sette på en film og kose meg litt - fortsatt igjen litt kake etter dåpen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ååh, så koselig med pakkekalender! :hoppe: Selv om det er morsommere for deg enn for babyen :fnise:

Skjønner godt du savner kjæresten, håper han får kommet hjem fortere enn fredagen nå da :troest:

:hoppe: for vellykket kontroll! Vokser kjempefint gjør han :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at han ikke reagerte mer på vaksinene og at han stort sett er grei mot mammaen når hun er alene.

Godt at vektøkningen er bra også Alltid godt å få bekreftet at alt er bra :)

Her blir vi også alene neste uke, er koseligst å være to :jepp: Så tydelig på lillegutt at han var glad når pappan kom hjem, så de savner dem nok.

Kake :sikle: Er fysen og har ingenting i huset... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp!! :roser:

Og flott at 3mnd-kontrollen gikk så bra, og ingen kjipe reaksjoner på vaksina! :) Spent på det når den tid kommer her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor og fin gutt :) Tyngre enn H. var på 4-mndkontrollen jo :)

Så bra at han ikke reagerte på vaksina med annet en eksemplarisk soving :biggrin:

Kjempesnilt av moren din å lage pakkekalender da - koselig med sånne ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Blir ikke like mye skriving på KG for tiden - men jeg er innom og leser altså :)

Mannen kom hjem sent på torsdagskveld, de kom ikke noe videre i arbeidet der. Så han må heller dra tilbake en gang før jul. Men godt å få ham hjem :strix: Og snill som han er kjøpte han en liten gave til meg på fredag, fordi han syntes jeg var så flink mamma med Lillegutt og var alene med hele huset endel. Et fint sølvarmbånd fikk jeg! Sånt varmer når man er litt sliten og lei, på en helt vanlig fredag :hjerte:

Fredagskveld hadde jeg venninnebesøk, vi bakte pepperkaker, laget middag og bare skravlet. Skravlet faktisk så mye at vi holdt på å brenne ned huset, sånn går det når man ikke husker at vi satt inn et siste brett med pepperkaker :sjenert: Gikk heldigvis fint, men måtte luftes ut litt :ler: I går var svigerfar på besøk, og på kvelden var det endelig bare samboer og meg.

I dag har vi hatt fotoshoot med lillegutt til julekort, legger ut litt i bloggen senere både fra dåp og den. Jeg er fortsatt i pysj, avslapningssøndag. Skal opp og ordne meg nå, så skal vi ut på tur med hele familien. Er jo så nydelig vær :)

God 2. søndag i advent til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...