Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Blir en stund mellom hver gang, men her er det stadig noe som skjer. Enten skal vi noe sted, eller så er det besøk, eller så krever bare Lillegutt sitt ;)

Nå sitter jeg og har egentlig 1000 ting jeg burde ha gjort. Jeg burde ha skiftet sengetøy. Jeg burde ha gått igjennom en papirbunke som bare er lagt inn på kontoret, istedet for sortert ditt de egentlig skal. Jeg burde gjort ferdig invitasjonene til dåpen. Og jeg burde ha gjort litt jobbting.

Istedet sitter jeg her og føler meg stresset, og vet ikke hvor jeg skal begynne. Samboer foreslo et bad, så vi får se. Lese en bok kunne også vært godt.

Men altså, det å kjenne sine begrensninger - DET er fremmedord! :sukk: For alle er jo så flinke til å lage kort og invitasjoner og scrappealbum, og alt. Joda, jeg skal ikke være noe dårligere tenkte jeg.

Så nå sitter jeg her da, med ark og klistremerker og bånd og ja.. det er jo ikke måte på hva jeg har, som skal trylles til 10 stk invitasjoner. Men jeg glemte et par vesentlig ting da jeg gikk amok i hobbybutikken:

1. Jeg FINNES ikke kreativ.

2. Jeg liker egentlig ikke å klippe og lime.

3. Jeg er heller ikke noe flink til å klippe og lime.

Så resultatet er at jeg forter meg for å bli ferdig, som igjen resulterer i skjeve klippekanter og lim der det slett ikke skal være. Invitasjonene ser ut som noe lillegutt kunne laget selv, og jeg er gretten for at jeg satt i gang med hele prosjektet :hoho:

Sånn går no dagan! Ellers gikk det strålende å ha barnevakt på lørdag, både morfaren og klumpen hadde kost seg. Vi var tilbake hos legen på helsestasjon i dag, og nå er vi i utgansgpunktet ferdig med oppfølginga der - vi har konkludert med at lillegutt er en frisk og fin gutt.

Hadde besøk av tante Midnight i dag, og hun fikk erfare at vi har en gulpebaby - opptil flere ganger :fnise: Men ellers var han relativt eksemplarisk.

Han spiller på hele registeret sitt, da. Enten er han kjempeblid, eller så er han kjempesint, eller så er han kjempetrøtt.. dere skjønner tegninga. Toppene er ganske store alle veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må forresten le litt.. som dere skjønner av forrige innlegg er jeg litt småfrustrert i dag. Får ikke helt sortert tankene, og har dermed vært litt gretten hele dagen. Og selv om ikke det er samboer sin skyld, så hadde jeg litt bestemt meg for at det kom til å gå utover ham - det er veldig lenge siden sist jeg har hatt en grettendag. Men når han kom hjem fra jobb, så føyk han over huset før besøket kom, ryddet de tingene jeg i tankene håpet han skulle, mens han hentet drikke og dullet med meg. Og han har dullet med meg i kveld.

Så nå sitter jeg her da, og klarte ikke la grettenheten gå utover ham siden han er så snill. Og må bare smile, han vet hvor han har meg etter 4 år.. ;)

Der - NÅ skal jeg "kose meg" videre med saks og lim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

For en herlig mann du har da som avverger at du skal la grettenheten din gå ut over han ;) Og du - har du hørt om papirkutter? Sånne som oss får ikke skjeve kanter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den der med at det er så masse å gjøre at man ikke vet hvor man skal begynne. :sukk: Er visst ikke bare jeg som må bli flinkere til å stenge rotet ute :fnise: Du får prøve å bli litt svaksynt på sånne ting. Man kan ikke ha det så ryddig og rent alltid med bebis i huset. Selv om det er lettere sagt enn gjort ;) Noe må man jo gjøre da... Er mannen din noe god på husarbeid da? Når jeg klager over alt som må gjøres, er min kjæres løsning alltid at jeg skal gjøre mindre, ikke at han skal gjøre mer... :sjenert:

Hehe, scrapping og den slags er ikke min sterke side heller, om det er noen trøst :kose: Her ble det kun muntlige invitasjoner, for å si det sånn :fnise:

Lillegutten høres ut som en kjempesjarmerende bebis da! :hjerter:

Det er jo ofte sånn med de små, at de kan å leve ut følelsene sine! ;) Er han grei å legge og sånt nå eller? Hvor ofte våkner han om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så heldig du er som har en samboer som ser deg såpass at han skjønner selv når han bør ta i et lite ekstra tak!!!!! :fnise:

Lykke til videre med invitasjonene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pysepus: Joda, jeg var innom tanken på papirkutter. Men så var jeg såpass edru i butikken at jeg tenkte "hmm, jeg får forsøke dette her først en gang før jeg investerer i MASSE utstyr" :fnise: Så selv om jeg i shoppingøyeblikket så for meg både julekort, album etc, så visste jeg kanskje innerst inne at dette ikke var min greie :ler:

imli: Akkurat rotet er jeg relativt flink til å stenge bort der jeg ikke ser det. Men så er det noen papirer i den bunken som jeg trenger, så jeg MÅ gjennom den uansett. Ellers hadde nok bare den bunken fått fortsette å vokse en stund! Mannen er heldigvis flink til å ta sin del, og mer til ved behov, men enkelte ting faller liksom på meg. Og siden jeg har skapt "papirsystemene" våre, så må jeg gjøre det selv - ellers finner jeg aldri tilbake det jeg trenger :ler:

Godt å høre at det er flere som er litt mindre kreative. Hadde det ikke vært for at jeg var sta, så skulle jeg også kastet det jeg har laget så langt og tatt det muntlig!

Legging og søvn går som en drøm her. Vi tar nattstell ca 1930, litt mat på sovereommet, og legger ham i senga si. Der sovner han.. vi må kanskje opp og sette i smokk et par ganger, men han sovner fint av seg selv rundt 20.00. Da sover han til 4 før det er mat igjen, og så sover han videre til 7-8. Dette er som regel da, hender vi har artige unntak. Men det skulle vel bare mangle :sjenert:

Monica85: Ja, det er godt han vet når det lønner seg å trå til :fnise: For både min og hans egen skyld! I går var det han som hadde en litt "nede-dag", så er bra vi har timet det slik, at ikke de faller på samme dag, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

:Nikke: Kjenner til den med at det er mye som må gjøres, mer enn man har tid og ork til :dåne:

:fnise: Beklager at jeg ler, men det var litt morsomt at du glemte at du ikke er kreativ og at du ikke liker å klippe og lime da ;) Jeg liker veldig godt å dille med slike ting, men jeg er ikke noe flink ... Og klippe rette kanter kan jeg absolutt ikke :roll: Den papirkutteren må være genial! :biggrin:

:fnise: Så søtt at mannen kjenner deg så godt at du ikke får vært irritert på han! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et drittvær det er i dag - skikkelig regnvær. Hadde egentlig tenkt meg på lang trilletur, men da ble beslutningen heller at vi koser oss inne i dag :) Lillegutt sover nå på sofaen ved siden av meg, dåpsinvitasjonene er mer eller mindre ferdige (herlige samboer som hjalp meg i går!), og jeg har spist lunsj. Jepp, nå føler jeg mer litt mer avslappa. Fyre litt i peisen nå, så er det knall ;)

I morgen skal vi feire 50årsdagen til mamma og 30årsdagen til min bror. Kommer rundt 60-70 gjester, og de har leid lokale. Så etterpå skal vi dit og hjelpe til med å dekke bord. Og i morgen blir det selskap hele dagen. Lillegutt har tre tremenninger som kommer, på 6 mnd, 1 år og 1,5 år! Så det blir morsomt å treffe dem :) Søndagen er det cupfinale, og lillegutt skal være hos bestemor&bestefar alene første gang. Nå er jo allerede barnevakt testet ut, så det går nok fint :nigo:

Klumpen har vært litt sutrete denne uka, men jeg klarer ikke helt definere hva det er. Han har hatt mye luft igjen (why??), og sliter igjen litt med å bæsje. 5 skritt frem og 1 tilbake. Jeg forsøkte meg på melk igjen forrige uke, men kutta etter 2-3 dager da det syntes som det kom tilbake. Hvis det er grunnen, hvorfor henger det i så lenge? Samtidig som dette ser det ut som det kanskje kommer tenner :klø: Har lurt på det en liten stund, for han gnager og sikler enormt. Men nå synes jeg liksom at jeg skimter starten på en tann både oppe og nede. Så - enten er det magevondt igjen. Eller så er det tenner. Samboer fikk tenner når han var ganske nøyaktig 3 mnd, så er ikke heelt usannsynelig.

Er uansett ikke like ille som det var. Eller så er det bare jeg som er blitt mer tolerant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble ferdig med invitasjonene, de ble sikkert fine (selv om du ikke virket helt fornøyd) :)

Kjedelig at lillegutt har vondt i magen da... Får håpe melkestoppen gjør susen igjen.

Kos dere masse i bursdagsfest! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjedelig at klumpen er sutrete, håper dere finner ut hvorfor og får gjort noe med det. Aner ikke hvor lenge det "sitter i " etter man har spist noe babyen ikke tåler jeg :sjenert:

Kos dere på selskap i helgen! :tommelsmil:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært innom her siden jeg har vært på reise. Bra at det gikk fint med barnepass :)

Invitasjonene ble nok fine, man har bare som oftest et litt mer kritisk blikk på hva man har laget selv i forhold til hva andre lager...

Hatt en fin helg med bursdagsfeiringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: Vi vant cupfinalen i går, hurra!! :hoppe: :hoppe: Har ikke vært så mye å juble for i fotballen for vår del denne sesongen, så det var morsomt :)

Selskapet på lørdag var kjempekoselig. Knallgøy med Lillegutt sine tremenninger. Jeg har ganske god kontakt med mine søskenbarn, og siden lillegutt antagelig ikke kommer til å få no særlig søskenbarn selv håper jeg vi kan ha god kontakt med disse fremover. Viktig med litt familie rundt seg :) Lillegutt hylskreik når han skulle legges da, ganske lenge selv om samboer gikk med ham. Vondt i magen kombinert med mye bråk selv om vi var i en annen etasje for å legge ham.. men det gikk greit til slutt. Han var ganske så søt også synes jeg (og jeg er jo nøytral!) , fant en fin skjorte på Lindex med tilhørende slips - utrolig tøft! Sjarmerte folk gjorde han i alle fall. Tante Midnight jobbet på kjøkkenet, så han var endel der ute og koste seg, der var det litt roligere.

Det gikk også kjempefint å være hos besteforeldrene, alle var i alle fall veldig blide når vi kom hjem. Tror de hadde kost seg masse.

I dag har både samboer og jeg vært hos tannlegen - null hull hos begge! :nigo: Hater tannlegebesøk, så jeg forsøker alltid å utsette, men samboer dro meg med - over 2 år siden sist gang :sjenert:

I dag må det ryddes her. Er vært en travel helg, og da blir ting bare kastet litt rundt føler jeg. Masse klær som må brettes (igjen :sukk: ), kjøkkenet trenger og shines opp, og badet må vaskes. Stadig nye ting ;)

I morgen ettermiddag skal vi på første gang på babysvømming! Gleder oss masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler ikke på at han sjarmerte hele gjengen på bursdagsfest, han er jo veldig søt :)

:hoppe: for null hull! Det håper jeg jeg også har når jeg drister meg til tannlegen... :sjenert:

Utrolig hvor mye bretting av klær som må til når man har fått baby! Fatter det nesten ikke... Kan ikke huske at det var halvparten en gang når vi var bare to...

Kos dere på babysvømming :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom for å skryte av at Lillegutt sov fra 20.00 til 05.00 i natt :hoppe: :hoppe: 9 timer er ny rekord her i huset :nigo:

Nå er det en litt utålmodig gutt under babygymmen, på tide med bleieskift tror jeg. Innom imorgen og oppdaterer etter babysvømminga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå sover lillegutt søtt i vogna si etter trilletur. Har vært en litt sliten gutt her i dag :ler:

Babysvømminga gikk fint. Siden det var første gang i går skulle vi bare vært i vannet i ca 20 min, og det var nok veldig greit. Det var veldig mye inntrykk for en liten en, både med babyene og alt som skjedde :) Litt småsutring innimellom, men ingen ordentlig gråting (eller skriking, hurra!), og det gav seg med en gang vi tok ham inntil oss igjen. Så var bare at det var litt skummelt innimellom. Men jeg tror vi kommer til å trives godt med dette, både opplegget og instruktøren virket veldig bra. Har van kjempeblid i går kveld, men sovna som en stein når vi la ham ned, og har som sagt vært rimelig sliten hele dagen i dag :fnise:

Jeg er begynt å komme i julemodus jeg! :hoho: Jepp, det er tidlig. Men jeg er et julemenneske, og dette er første gang samboer og jeg skal feire ordentlig jul sammen. Ha juletre, være i vårt eget hus gjennom jula. Og ikke minst med Lillegutt :hjerte:

Det går reklame for julekonserten til Peter Jöback i et sett, og jeg tror jeg har fått lurt med meg samboer! Mamma kunne ikke den dagen, og da må han steppe inn ;) Så da bestilte jeg CDen på nett, sammen med en annen juleCD. De kom i posten i dag, og jeg har sååå lyst til å snikhøre!

Har også begynt å handle inn litt pynt. Skal jo ha dåpen her hjemme hos oss, og det er 1. søndag i advent. Så da må litt ting være oppe. Så har kjøpt oss julestjerne og ny adventsstake. Jeg er som en liten unge i godtebutikken vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra det var null hull hos tannlegen! :tommelsmil: Har utsatt tannlegen siden i sommer jeg ... Hater tannleger og bedøvelsesprøyter og tull, dessuten har jeg hatt hull hver gang jeg har vært der de siste årene :sjenert: :hår:

Koselig med dåp 1. søndag i advent, da kan man begynne å pynte litt til jul også ja :jepp: Gleder meg til jul jeg også, men synes det er litt vel tidlig å begynne med julereklamer både på tv og i butikkene jeg da ... :sjenert:

Babysvømming hørtes morsomt ut, angrer litt på at jeg ikke har begynt med det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Måtte le av jobben med dåpsinvitasjonene dine. Må innrømme at jeg tok den enkle løsningen. Lagde en invitasjon i word og printet ;)

Lager scrapbooking light versjon til lillegutts album. Litt klistremerker her og der til pynt. Men tar det ikke verre enn det.

Ser venninna mi driver med scrapbooking. Er utrolig fint, men å bruke en hel kveld for å lage ei side med kanskje tre bilder er ikke helt meg... :sjenert:

Hørtes ut som dere hadde det fint på babysvømming. Vi også trives veldig godt der. Lillegutt var litt usikker i begynnelsen, men blir stadig tøffere.

Ha en fin kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...