Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:hoppe: for 3 måneder! :biggrin:

Koselig med alenekveld med film :hoppe: Jeg er så flink til å finne filmer på Canal+ når de har gått i tretti minutter eller mer, slik at det ikke er noen vits i å se :sjenert: Dårlig gjort!

Kjedelig å legge seg alene ja ... :sjenert:

Godt med baby som er flink til å legge seg! :tommelsmil:

Fortsatt god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knøttet: Kjenner til det med å oppdage filmene for sent ja! Flaks det er de samme filmene som går om og om igjen, så kanskje man har flaks en annen gang ;)

---------------

Sliten om dagen, jeg. Ikke trøtt (eller, får i alle fall ikke sove når jeg legger meg), men bare sliten og tung i kroppen. Tror høstmørket endelig har innhenta meg ;) Var på sykehuset i dag, og det var heldigvis positivt. Jeg er foreløpig friskmeldt, og trenger ikke starte på nye leddgiktsmedisiner enda. Han ville heller vente og se an eventuelle hevelser / betennelser. Men jeg har vært i kjempefin form de siste 2 ukene igjen, så satser på at jeg klarer meg fint uten :strix: Broren min var her hjemme og passet på Lillegutt så lenge. Han har vel om mulig enda mindre barneerfaring enn meg, så imponert over at han tilbød seg. Men han hadde tenkt sånn, at når vår pappa hadde klart det, så måtte jo han klare deg også :fnise: De var blide og fornøyde begge to når jeg var tilbake, så det gikk tydeligvis også kjempefint! Godt å ha litt barnevakter å velge i ;)

Dåp til helga, og forberedelser begynner å falle på plass. Maten er bestilt, kaker er ordnet, og mamma og jeg har funnet ut hva de må ta med hit av servise og ekstra stoler. Kjøpt inn litt snacks og drikke i dag. Men - presten skulle ringe oss for å avtale dåpssamtale, noe han ikke har gjort. Og jeg tenkte da å etterlyse det i dag, men det glemte jeg :sukk: Må gjøres i morgen. Og jeg må prøve å ta på Lillegutt dåpsklærne, for å se hva jeg kan ha under uten at det blir stygt. Hvor mye klær har dere andre hatt under kjolen?

Så er det huset her da, som må vaskes ned. DET stresser meg. Men vi kommer vel i mål på et vis. Har jo hele lørdagen til å ta vaskinga liksom, men må jo få rydda ordentlig først. Er julegateåpning i byen på lørdag, kunne tenkt meg å hatt tida til å dra dit og titte også. Men joda, det ordner seg jo alltid. Gleder meg til å bli ferdig, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde body og strømpebukse under kjolen. Hadde egentlig på litt mer men det tok vi fort av, det var jo kjempevarmt i kirka.

Edit: Body i bomull/ull, strømpebukse i bomull. Hadde kjøredress i ull utenpå når vi dro dit, tok på kjolen i kirka. Kjolen hadde underkjole i hvitt satengstoff.

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir å ta på ullbody og strmøpebukse her også. Blir nok bra!

Nå er i alle fall huset ryddig og fint, så kommer mamma og pappa med bordet og stolene vi må låne i morgen. Da kan jeg dekke bordet da, slik at jeg har mulighet til å handle noe på lørdag dersom jeg ser jeg mangler noe. Så blir vaskinga også tatt lørdag. Tror vi er i rute :tommel:

Tirsdag var vi på babysvømminga. Vanskelig å time den sovinga med svømming innimellom, så denne gangen var Lillegutt trøtt når vi starta. Så det ble litt sutring dessverre. Men det gikk veldig fint å få vann over hodet som forberedelse til dykk, da! Skal øve mer på det hjemme denne uka.

I går var det barseltreff på dagen, og dåpssamtale på ettermiddagen. Lillegutt gråt litt under barseltreffet, men det hadde sin forklaring.. var ikke helt god i magen - men diaretendenser! Heldigvis ga det seg fort når han hadde fått ut endel. Stakkar - den magen gir seg liksom aldri helt.

Presten var innmari hyggelig i går, så den samtalen gikk også fint.

Nå har nettene blitt normale igjen også, var bare en ukes tid som han tulla litt. Men i går sovna han ca 20, og våknet igjen kl 5 for mat! De siste nettene har han våknet mellom 4 og 4.30, så har jo vært bra det også. Også sov vi videre nesten til 8.30 på morgenen i dag, så nå kan det ikke klages ;) Skal til min bestemor i dag, hun har bursdag. En liten kakebit blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og gir fra meg et lite spor (for en gangs skyld :sjenert: )

Mye styr med barnedåp midt oppi alt annet man har med en liten en i hus, men det er så godt å lese at du har god støtte i familie og venner rundt deg. Det betyr mer enn man skulle tro!

Kommer med et dumt spørsmål nå, men jeg har jo aldri født en baby og ikke har jeg venner som har barn heller... er det barselgrupper for alle som føder uansett i hvilken by her i landet? er det automatisk eller må man liksom melde seg på eller inn eller hva man nå enn skal si..?

Har sett hvor godt det har vært for min huseier at hun har barselgruppe, så jeg skulle så ønske at jeg også kan få det når det blir min tur....

Ellers får du ha en fin dag! Og lykke lykke til med barnedåpen! Får håpe magen til din lille er fin den dagen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for lykkeønskninger! Nå ligger Lillegutt under babygymmen, så jeg burde utnyttet tida og ryddet enda litt mer. Men ender ofte opp her i stedet :klø:

Ang barselgrupper Tassie, så fikk jeg tilbud om dette når helsesøster var her på hjemmebesøk rett etter fødsel. Men om det er likt overalt i landet, det aner jeg ikke. Tror det er slik de fleste steder, men jeg er ikke sikker altså. Hos oss er det 3 treff som arrangeres av helsestasjonen, deretter er det opp til oss om vi vil fortsette.

Lillegutt fortsetter god soving, men han fortsetter også med minst en "skrikeperiode" om dagen. Skjønner ikke hva han vil alltid, jeg :sjenert: Virker ikke som det er magen som plager ham, tannkjøttet er mindre hovent (selv om han gnager masse fortsatt), og ifølge fysioterapeut har han ingen låsninger. En ting er jo å være sutrete fordi han ikke får det helt som han vil (vil stå i stedet for å sitte etc), men de kjenner jeg igjen. Denne skrikinga høres ut som magevondtskriket, men uten at han spenner seg og det som "hører med" til magevondten.

Prøver å si til meg selv, at noen barn er mer urolige enn andre, og kanskje det er svaret her. Men jeg klarer jo ikke slå meg til ro med det heller. Tenk om han har vondt et sted, og jeg bare ikke skjønner det, og dermed ikke gjør noe med det. Jaja, de bekymringene, de bekymringene :sukk: Håper bare søndagen går fint. Lillegutt har nemlig ganske høyt lydnivå i forhold til de andre babyene jeg har møtt når han først setter i gang, så i kirken kan det bli interessant om han kjører på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for lykkeønskninger! Nå ligger Lillegutt under babygymmen, så jeg burde utnyttet tida og ryddet enda litt mer. Men ender ofte opp her i stedet :klø:

Ang barselgrupper Tassie, så fikk jeg tilbud om dette når helsesøster var her på hjemmebesøk rett etter fødsel. Men om det er likt overalt i landet, det aner jeg ikke. Tror det er slik de fleste steder, men jeg er ikke sikker altså. Hos oss er det 3 treff som arrangeres av helsestasjonen, deretter er det opp til oss om vi vil fortsette.

.....så i kirken kan det bli interessant om han kjører på :ler:

Det burde da være fullt lov å ta litt KG-tid når han ligger og koser seg, noe må du jo slappe av også når du har muligheten til det :klemmer: :klemmer:

Takk for info! Jeg håper det er et tilbud om sånt her også.. får vel bare håpe! hvis ikke så vet jeg jo hvor jeg skal gå om jeg skal finne andre med små babyer... litt greit å være sammen med andre som også har små innimellom :)

Det gjør iingenting om han lager litt lyd i kirka, det er det veldig mange andre babyer som gjør, så det er fullt forståelig for de fleste vil jeg tro :) Det er jo tross alt barnedåp, og babyer kan lage masse lyd, så da må man jo være forberedt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger! Nå ligger Lillegutt under babygymmen, så jeg burde utnyttet tida og ryddet enda litt mer. Men ender ofte opp her i stedet :klø:

Ang barselgrupper Tassie, så fikk jeg tilbud om dette når helsesøster var her på hjemmebesøk rett etter fødsel. Men om det er likt overalt i landet, det aner jeg ikke. Tror det er slik de fleste steder, men jeg er ikke sikker altså. Hos oss er det 3 treff som arrangeres av helsestasjonen, deretter er det opp til oss om vi vil fortsette.

Lillegutt fortsetter god soving, men han fortsetter også med minst en "skrikeperiode" om dagen. Skjønner ikke hva han vil alltid, jeg :sjenert: Virker ikke som det er magen som plager ham, tannkjøttet er mindre hovent (selv om han gnager masse fortsatt), og ifølge fysioterapeut har han ingen låsninger. En ting er jo å være sutrete fordi han ikke får det helt som han vil (vil stå i stedet for å sitte etc), men de kjenner jeg igjen. Denne skrikinga høres ut som magevondtskriket, men uten at han spenner seg og det som "hører med" til magevondten.

Prøver å si til meg selv, at noen barn er mer urolige enn andre, og kanskje det er svaret her. Men jeg klarer jo ikke slå meg til ro med det heller. Tenk om han har vondt et sted, og jeg bare ikke skjønner det, og dermed ikke gjør noe med det. Jaja, de bekymringene, de bekymringene :sukk: Håper bare søndagen går fint. Lillegutt har nemlig ganske høyt lydnivå i forhold til de andre babyene jeg har møtt når han først setter i gang, så i kirken kan det bli interessant om han kjører på :ler:

:ler:

Her var det mye å kjenne seg igjen i ja ;)

Dette med skriking, og hva det kan skyldes, kanskje ikke skyldes,

er det dét eller dét... Vi har det ofte sånn, i all fall nå som han er bedre i magen, og ikke har så vondt i magen alltid. Tror i all fall jeg blir veldig var på uroligheten hans. Er nok blitt så vant til at det må bysses og gåes når han begynner å kvekke, det har jo ikke har hjulpet med noe annet.

Hvis det kan hjelpe, er nok vår lille A også en av disse urolige babyene også i så fall. Hans storebror var ekstremt rolig, så dette er en ganske stor forskjell for oss foreldre :ler:

Kjenner meg igjen i det med lydnivå også, han tar i så INNMARI noen ganger.

Vi har babysvømming på dagtid, og synes heller ikke det er så lett å få timet dette med soving. Det har endt i skrik et par ganger nå, så sist gang gikk vi opp halvveis i timen. Jeg merket at han begynte å bli sliten, og begynte å sutre litt, så da tenkte jeg skulle skåne både han, meg og alle de andre mot hy-y-y-ylskrikingen hans. Han er ganske rask på å ta av på det der nemlig :ler:

Vi får trøste oss med at det kanskje blir litt bedre etter hvert? :klø:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...