Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kjedelig at babyen var så sutrete og grinete den dagen, håper det har gått over :troest: Kanskje tenner på gang? Eller bare en dårlig dag :vetikke:

Koselig med gravid venninne! :hoppe: Ingen av mine blir gravide :kjefte:

:fnise:

Ha en fin helg! :klemmer:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom.. fortsatt grinete baby. Dvs, han var bedre i går. Men i dag er alt bare leit igjen.

Og.. jeg har en hard kul i ene puppen, kom for noen timer siden. Forsøkt lang, varm dusj, et bad, håndmelking, massasje, lillegutt har spist der.. og det blir ikke noe særlig bedre. Vil IKKE ha noe brystbetennelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd han er sur ennå. Kanskje han også begynner å få tenner...? Eller er litt småsyk? Håper det går over.

Krysser fingrene for at du ikke får brystbetennelse! Etter hva jeg har hørt er det forferdelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Ella*, det ser ut til at det hjalp :)

I dag er en bedre dag for både Lillegutt og meg. Pappaen til Lillegutt har vært småsyk i det siste, så kan jo være at han også har følt seg litt dårlig. Men ikke vært noe feber eller noe mer snørrete enn vanlig, bare sutring :ler: Men kan jo være så mye som jeg ikke merker.

Men i dag er han altså i fin form igjen. Vært knallblid hele morgenen. La ham nettopp i vognbagen for å sove litt, og gikk derfra mens han fortsatt var våken. Han lå og skravlet litt for seg selv, og plutselig hører jeg den latterkula fra gangen. Så han synes tydligvis at han selv er ganske så morsom :fnise:

Og det ordnet seg med puppen min i går - takk gud. Ringte Midnight, husket hun hadde brystbetennelse etter hun fikk Lille. Hun rådet meg blant annet til å legge noe varmt på puppen mens jeg ammet. Var hjemme hos mamma og spiste julegrøt i går, og hun hadde en sånn rispute som varmes i micro. Så la jeg den på kulen mens Lillegutt spiste, og kjente at det endelig løste seg opp. Tror skuldrene mine lettet rimelig bra da. Var så redd for å få noe betennelse nå midt i jula. Var skikkelig vondt i går også, klarte ikke bære lillegutt på den sida.

Nå er vi mer eller mindre klare for jul! Alle kakeslag er i hus (7 stk - men jeg har bare bakt 2 selv ;) Fint med bytteordninger!), mat til selskapet 2. dag er innkjøpt, gavene er både kjøpt og pakket inn. Det er ryddet, men skikkelig vask taes i morgen. Det samme med pynting av både tre og hus. I dag skal jeg:

- Lage konfekt til ekstragave til besteforeldre og foreldre.

- Lage "gavekortet" til mannen for hans gave (reise).

- Kjøpe juletre og juletrefot

- Måle hvor lang juleduken min er i forhold til bordet... :sjenert:

Ikke så halvgæærn liste, jeg tror vi kommer i mål i år også :tommel:

Satser på en dagbokrunde i kveld!

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt kulen løste seg opp, brystbetennelse er virkelig noe herk man helst vil unngå :Nikke:

De små er så søte når de ligger og babler med seg selv! :hjerte: S ligger slik om morgenen han, høres ut som han har lange samtaler med seg selv :fnise: Mannen og jeg ligger i senga og bare hører på og ler :fnise:

God jul!! :tree:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: MellonCollie

Lenge siden jeg har vært innom og besøkt deg nå, men jeg har vært i bloggen da og sett på goingen og mamman hans. :)

Så bra at både du og lillegutt ble friske igjen :)

Ønsker deg og familien din en veldig god jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nissevink:

Takk for hilsener!

Har hatt en strålende jul så langt. Jeg er et julemenneske, definitivt. Det mange betegner som stress og mas, synes jeg bare er koselig jeg (som regel) :fnise: Her har det nemlig gått i ett siden lille julaften, og litt godt var det jo med et lite pusterom nå.

Lille julaften var vi hos mine foreldre på kveldsmat. Det er fast tradisjon - vi spiser MASSE og ser på Grevinnen og hovmesteren utpå kvelden. Storebror og jeg ler like mye av morfar hvert år, han sitter og humrer for seg selv av de samme poengene. Herlig :ler:

Julaften var vi først innom lillegutts oldeforeldre og drakk kakao og spiste rundstykker sammen med mamma og pappa, før vi kjørte mot svigers. Kom frem dit i tid til Disney på svensk TV, og da var julestemninga virkelig i gang. Lillegutt fikk åpne en pakke da før maten (dvs, pappaen til Lillegutt fikk lov), og det var en leke fra mormoren og morfaren. Et tog som blinker og lager lyd, med masse dyr i tilhengerne. Han er superfascinert, og dette er en ny favoritt! Kjempegøy å se, og hjalp oss til å få litt fred når vi spiste ;) Snille svigermor hadde sørget for å ha noen varme ribbebiter til meg, og jeg må si at jeg var enormt positivt overrasket over hele kvelden. En annerledes julaften for min del, men samtidig helt fantastisk koselig. Jeg er glad jeg har en svigerfamilie som setter pris på meg, og bryr seg om meg slik de gjør. Rare er de, men bare snille :ler: Fikk masse fint, og aller mest fikk jo Lillegutt selvsagt. Mye klær, noe vi trenger. Plutselig er til og med noe av 68-klærne for små nesten :sjenert: Vi begynte jo nettopp å bruke det! I tillegg fikk vi Kiddo-stolen, så den gleder vi oss til å bruke.

Sov over hos svigers til 1. dag, og det var hyggelig for de å ha litt tid med Lillegutt på morgenen, da er han jo i sånn kjempeform. Deretter dro vi til mine foreldre og hadde en rolig etter middag med kalkunmiddag. Lillegutt storkoste seg hos både mormoren og morfaren.

I dag har vi hatt middagsselskap her hos oss - for første gang har jeg laget middag til 12 stk! Det var hele den nærmeste familien: 4 oldeforeldre, 4 besteforeldre, 2 onkler og oss da. Det ble veldig vellykket, og det er trivelig å ha et hus hvor vi faktisk kan invitere alle. Lillegutt har vært sjarmør gjennom alle selskapene, og sovner fint på kveldene igjen.

I morgen skal vi til ett vennepar på julelunsj, men skal ut og gå tur sammen alle sammen før maten! Det skal bli godt, for har blitt mye mat og godis siste dagene ;)

Ble litt "skryteinnlegg" det her, men jeg må få satt ord på tankene mine. Er enormt takknemlig for det livet jeg har. Er så glad jeg traff akkurat Ham. Og at vi har fått Lillegutt. Og at jeg har familie rundt meg som er så glade i oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig koselig innlegg å lese!! :rødme: Så herlig at du har det så bra, - ingenting som er bedre enn det! :jepp:

Gleder meg til vi også eier et "ordentlig" hus (nå leier vi bare et lite, gammelt ett..), som er så stort at vi kan invitere inn hele familien på middager. Speiselt gleder jeg meg til vi kan invitere alle til å feire jul hjemme hos oss! :hjerter: Jeg er også et veldig julemenneske, uten tvil. Er veldig glad i familiesammenkomster og sånn, det mange andre velger å kalle "familietragedier". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som dere har hatt en veldig koselig jul :)

Jøss, skal du lage mat til 12 stk? Imponert :jepp:

Så herlig å lese om at du er så fornøyd med livet ditt :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...