Gjest Pysepus Skrevet 13. november 2008 #2501 Del Skrevet 13. november 2008 Å, så koselig med jul Har begynt å tenke i den retning jeg også Kanskje jeg snart kan sette i gang med julemusikken ja Jeg har også sett reklamen på Peter Jöback-konserten, men det er litt lang reisevei for meg Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. november 2008 #2502 Del Skrevet 13. november 2008 Babysvømming høres skikkelig kos ut! Men klart, mange inntrykk for en liten tass, så ikke rart at han ble sliten Gleder meg til vi og skal gå på det, det ser bare herlig ut Jeg er litt i julemodus selv... Litt tidlig enda, enig i det, men jeg elsker julen og jeg gleder meg masse til å pynte til jul her hjemme! Vi gjorde det i fjor og, men da var jeg ikke her før i romjulen. I år blir det jo litt anerledes også, med småtten ute og det hele! Og nå er det jo så mye fin pynt på butikkene, var innom Kremmerhuset og kunne sikkert kjøpt hele butikken Tror jeg har konkludert med at jeg bør gå gjennom all julepynten jeg har før jeg begynner å handle mer - det kan godt hende at jeg absolutt ikke trenger mer Høres koselig ut med dåp på 1. søndag i advent, da har du jo goood grunn til å pynte litt ekstra Håper dere får en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 13. november 2008 #2503 Del Skrevet 13. november 2008 Så koselig med babysvømming Jeg har også begynt å komme litt i julestemning, tenkte å begynne å handle til adventskalender til samboer i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. november 2008 #2504 Del Skrevet 13. november 2008 Fikk litt julestemning av å lese her inne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. november 2008 Forfatter #2505 Del Skrevet 14. november 2008 Knøttet: Jeg har heldigvis aldri hatt no særlig hull i tennene, men er ikke noe gøy hos tannlege uansett da Babysvømming er kjempeartig! Vi har en baby på 8 mnd på vårt kurs, så S har jo endel måneder å gå på i forhold til han... Jente79: Scrapbooking light høres ut som noe jeg også kunne trives med! Klistremerker trenger liksom ikke SÅ mye konsentrasjon - jeg er heller ikke tålmodig nok til å holde på så lenge med en ting av gangen. Pysepus: En Oslo-tur hadde jo gjort seg det vel? Bra det er flere enn meg som er i julemoooodus! Concertina: Det er farlig å gå inn i butikker før man vet hva man har ja Kjenner til det! Kunne brukt MYE penger på butikker som Kremmerhuset etc. _lene_: Så flink du er som lager kalender til samboer. Jeg gjorde det kun første året jeg (dvs, kalender og kalender... jeg overrasket ham med studentversjonen - en kasse med øl En kunne tas ut av kassa hver dag, og enten spares til helga, eller drikkes den kvelden. Han ble glad da!) Ella*: Det er kanskje litt tidlig, men er jo så koselig med litt juleting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. november 2008 Forfatter #2506 Del Skrevet 14. november 2008 Gjett hvem som sov gjennom hele forrige natt Dvs, dersom man regner etter 0600 som morgen da? Han sovnet ca 20.00 i går kveld, og jeg våknet 05.50 av puppevondt. 06.10 våknet heldigvis han også, og fikk da mat. Så sneik vi oss jammen til å sove videre frem til litt over 08.00 :dåne: For en flink liten gutt! Denne helga skal vi endelig bare slappe av sammen, hele familien. Ingen planer. Det har gått litt i ett i det siste, så det blir godt. Var ute og gikk tur alle sammen i sta, elsker den fine høstlufta. I dag var det ikke så kaldt som det har vært heller. Nå er lillegutt og samboer oppe på badet og tar et laaangt nattstell, og etter klumpen har lagt seg blir det taco og fredagstv Bloggen er forresten oppdatert, med endel bryllupsting for meg selv - og også nye bilder av Lillegutt Håper på å få tatt en skikkelig dagbokrunde imorgen, spørs vel hva jeg rekker ikveld før jeg må opp og gi kveldsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 14. november 2008 #2507 Del Skrevet 14. november 2008 :hoppe: for sovegutten Så bra! Etter 6 regnes som morgen ja, i hvert fall for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 14. november 2008 #2508 Del Skrevet 14. november 2008 Her er det som vanlig bare koselig å lese. Virker som om dere har en sånn fin hverdagsrytme på ting og tang! Og fredagskveld med taco og tv er akkurat som vi har det i kveld Kjekt at gutten sover en del og så stor og flott han har blitt!! Ha en fin og avslappende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. november 2008 #2509 Del Skrevet 14. november 2008 Oi, sove hele natta allerede! T var 6 mnd da han sov hele natta første gang, og jeg synes det var bra... Kjempeflott da! Kl 6 regnes som morgen ja! Jeg sier min sover hele natta når han sover til 6, får pupp og sover en time eller to til i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 14. november 2008 #2510 Del Skrevet 14. november 2008 Skal gi beskjed når vi planlegger Oslotur jeg Det skal jeg nemlig prøve å samkjøre med en flickan-Oslotur Da kommer du vel inn til den store byen? Og du... jeg tenkte på deg da Lene Alexandra vant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. november 2008 #2511 Del Skrevet 15. november 2008 Så deilig at han sover så godt da Kjempekoselig bilder, en skikkelig godgutt. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. november 2008 Forfatter #2512 Del Skrevet 15. november 2008 :hoppe: for sovegutten Så bra! Etter 6 regnes som morgen ja, i hvert fall for meg Ja. han er flink! Ble utrolig overraska når jeg titta på klokka når jeg våkna Her er det som vanlig bare koselig å lese. Virker som om dere har en sånn fin hverdagsrytme på ting og tang! Og fredagskveld med taco og tv er akkurat som vi har det i kveld Kjekt at gutten sover en del og så stor og flott han har blitt!! Ha en fin og avslappende helg Fredagstaco er vel en utbredt greie tror jeg Takk - han er en flott gutt ja! Oi, sove hele natta allerede! T var 6 mnd da han sov hele natta første gang, og jeg synes det var bra... Kjempeflott da! Kl 6 regnes som morgen ja! Jeg sier min sover hele natta når han sover til 6, får pupp og sover en time eller to til i alle fall. En natt er en begynnelse i alle fall, så får vi se om han har tenkt til å gjøre det flere ganger eller om han bare lurte meg denne ene gangen! Skal gi beskjed når vi planlegger Oslotur jeg Det skal jeg nemlig prøve å samkjøre med en flickan-Oslotur Da kommer du vel inn til den store byen? Og du... jeg tenkte på deg da Lene Alexandra vant Jeg ble ordentlig glad når hun vant jeg Nesten litt rørt. Har virkelig fått et annet inntrykk av henne. Må si jeg normalt sett ikke er spesielt imponert av disse glamourmodellene, så litt "in my face" å se at de også kan være rimelig oppegående Og du har å si ifra ja - så får vi håpe vi får til noe! Så deilig at han sover så godt da Kjempekoselig bilder, en skikkelig godgutt. Ha en fin kveld Han er en fantastisk fin gutt ja :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. november 2008 Forfatter #2513 Del Skrevet 15. november 2008 Åhh, det er så godt med helg! Dagene er jo like for min del, men godt å ha kjæresten hjemme. Han var og skiftet dekk på bilen i sta, mens jeg var hjemme med lillegutt. Pratet litt når han kom hjem, og jeg fikk endelig fortalt litt jeg har hatt på hjertet.. ofte når han kommer hjem fra jobb må han fikse et eller annet, og gå en tur med hunden +++ Så selv om han er veldig flink til å avlaste meg, er det ofte jeg føler meg litt låst her hjemme. For jeg kan ikke bare dra og fikse alt mulig uten videre, kan jo ikke bare dra avgårde med maten Er litt frustrerende, for jeg er ganske avhengig av litt frihet. Visste jo at det måtte oppgis til en viss grad når lillegutt kom, men vanskelig å forestille seg. Føler at vi er oppå hverandre døgnet rundt. Men han ante jo ikke at jeg følte det sånn, at jeg rett og slett er litt sjalu på ham for alenetiden. Så nå skulle han bli flinkere til å ta Lillegutt mer alene når han kommer hjem fra jobb, så kan vi heller planlegge slik at jeg forsøker å få meg en tur ut alene stort sett hver dag. Enten butikk, eller tur med hunden.. Ikke høye krav, bare et eller annet, bare jeg er alene litt Og det setter jeg pris på! Skal også starte på SATS igjen snart, må bare få ordna opp i knærne mine først. Og det blir i alle fall godt I dag har lillegutt og jeg vært sammen med to venninner av meg - hun ene studerer utenbys og har ikke sett ham før i dag. Var skikkelig koselig! Har fått planlagt litt treff fremover - blir å dra sammen med de på Peter Jöback-konserten, og en middag her hos oss om 3 ukers tid eller noe. Spiste lasagne til sen middag mens vi så på "Stardust". For en nydelig film :rødme: En vellykka lørdag. Og i morgen er det min tur til å ha lang morgen mens kjæresten står opp med klumpen - gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. november 2008 #2514 Del Skrevet 16. november 2008 06:00 regnes som morgen, så flinke gutten som sov hele natta! Kjempeskjønn, blid liten gutt! Godt at du og mannen har fått snakket ut Jeg føler også at mannen min gjør alt mulig rart når han først er hjemme, og da blir jeg sittende med S selv når jeg har "fri" ... Men her er det jo slik at noen må jo gjøre husarbeid, rydde osv også da, og jeg får jo valget om jeg vil ta S eller f.eks rydde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 17. november 2008 #2515 Del Skrevet 17. november 2008 06:00 regnes som morgen, så flinke gutten som sov hele natta! Kjempeskjønn, blid liten gutt! Godt at du og mannen har fått snakket ut Jeg føler også at mannen min gjør alt mulig rart når han først er hjemme, og da blir jeg sittende med S selv når jeg har "fri" ... Men her er det jo slik at noen må jo gjøre husarbeid, rydde osv også da, og jeg får jo valget om jeg vil ta S eller f.eks rydde Kjenner til den der. Vi skal jo igang med bygging av hus i tillegg, starter om en uke. Og da kommer mannen til å jobbe en del overtid for å få huset fortere ferdig, samt at vi sitter igjen med litt penger pga egeninnsats. Og da faller både barn og hus på meg. Samt at mannen driver for seg selv, og da er det jo litt papirarbeid som må gjøres. Dette gjør han selvfølgelig når gutta er våkne, istede for å gjøre det når de sover. DET har jeg sagt ifra om, og det har han endret på. Er mye disse mannfolkene ikke ser.... Men jeg rydder helt klart istede for å sitte med barna på kvelden jeg altså. Da får jeg i hvert fall litt fri, og pappaen får tid med gutta! Jeg mener det er en vinn vinn situasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. november 2008 Forfatter #2516 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg gjør også gjerne sånn som Caro sier - tar mer enn gjerne ryddinga på kvelden slik at jeg har litt fri, og pappaen får litt til med Lillegutt. Merker jo at naturlig nok ikke han kjenner lillegutt like godt som meg, og da blir han fortere frustrert dersom det er skriking / sutring. Han vet liksom ikke helt hva han skal gjøre for å stoppe det.. men han får bare prøve seg frem, jeg orker ikke blande meg. Jeg må lære "the hard way", og det er det litt viktig at han også får tror jeg Lillegutt sov natta gjennom igjen natt til i dag Men til gjengjeld har han vært enormt sutrete heeele dagen :dåne: 5 minutters sang - lei, og begynner å sutre. 5 min mageleie - lei, begynner å sutre. Osv osv osv. Jeg har forsøkt å underholde til den store gullmedalje for å avlede oppmerksomheten, men grenser for hvor kreativ jeg er altså Jaja, håper han bare sto opp med feil bein i dag, og at dagen i morgen er bedre for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 17. november 2008 #2517 Del Skrevet 17. november 2008 Ikke lett når de små konstant må underholdes. Vi har vært igjennom en periode hvor ingenting var moro. De var for små for babygym, stemmen min var ikke interessant, å sove i vuggen inne var ikke aktuellt. Da dro mor frem vippestolene, selv om det var litt tidlig. Da var det stille gitt. Nå har de endelig begynt å interessere seg for babygym og leker, så nå er hverdagen litt lettere. Håper det bare er en periode dere må gjennom, før lillegutt finner noe å interessere seg for. Gleder meg til den dagen gutta ligger på matta og kan leke litt jeg. Det skal bli deilig. Heller to som krabber som jeg må passe på, enn to skrikerunger som man ikke får til å roe ned!! Ellers så er jeg litt nysgjerrig på hvor dere bor nå. Flyttet ikke dere fra Trondhjem? Bor du rundt Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. november 2008 Forfatter #2518 Del Skrevet 17. november 2008 Det skal ikke være lett alltid, nei! Her er babygymmen som regel en sikker vinner, men ikke i dag. Gikk i 5 minutter av gangen. Kunne kanskje forlenges til 10 dersom jeg satt ved siden av Jeg er imponert over deg som har to altså, Caro. Synes jeg har mer enn nok med en Bor nok ikke så altfor langt unna deg etter hva jeg har skjønt..sender en PM, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 17. november 2008 #2519 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg er imponert over deg som har to altså, Caro. Synes jeg har mer enn nok med en Mange som sier de er glad de ikke har to. Men hva skal man gjøre når man blir gravid med to?? Har ikke akkurat noe valg. Jeg må ærlig innrømme at jeg noen ganger skulle ønske jeg bare hadde en. Jeg ser hvor "enkelt" det er for jentene på barselgruppa... Men så ser jeg på de to skjønningene mine, og kunne ikke ønske bort noen av dem! Man har vært så "heldig" å få to friske barn på en gang, og da får man bare håndtere det. Jeg sier hele tiden til meg selv at vi får det igjen når de blir større og har hverandre å leke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. november 2008 Forfatter #2520 Del Skrevet 17. november 2008 Nei, det er nettopp det - man må jo bare takle det man får Du får tenke det, at dersom du skal ha flere barn senere og da bare får en, så blir jo det nesten som en ferie i forhold (dersom de andre er store nok til å passe på hverandre vel og merke )! Skjønne er de i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg